slaapproblemen tijdens zwangerschap

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

ilse007
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 nov 2007, 20:40
Locatie:leuven
slaapproblemen tijdens zwangerschap

Bericht door ilse007 » 27 dec 2007, 19:14

Hoi,
Ik ben nu 20 weken ver, en kan al sinds een paar weken niet meer doorslapen. Ik word wakker na ongeveer 4 uur slapen en kan dan niet meer diep doorslapen. Zijn er nog andere mensen met dit probleem? Ligt dit aan de zwangerschap of zou het iets anders zijn (stress of zo)?
Alvast bedankt voor de info!
Ilse


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 dec 2007, 20:59

Hmm, ik kan niet helpen. Ik val nog altijd gelijk ne blok in slaap :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 27 dec 2007, 22:14

Heb ik nu ook al zo'n tweetal weken last van.. Wreed ambetant en 's avonds zou ik zo in slaap vallen waar ik zit.. Ik denk gewoon door de zwangerschap.. Ik hoop voor zowel jou als mij dat het betert, want als dat zo blijft duren, ben ik nog moe voor ik bevallen ben.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 28 dec 2007, 09:16

Hoi ilse, als het een troost mag zijn, je bent zeker niet alleen. Zal van persoon tot persoon verschillen. 'k Was sowieso al een onvaste slaper. Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar 'k heb gedurende m'n hele zwangerschap (ben nu 35 weken) geen enkele nacht doorgeslapen.
Die eerste 3-4 maanden, zou je lichaam zó moe zijn dat je als een blok in slaap valt en men zou slapen als een doornroosje. Bij mij, noppes :roll:.
Daarna is het ook niet meer verbeterd, integendeel.
De laatste maanden word 'k gemiddeld 7 à 8 keer wakker gedurende de 8 uurtjes dat 'k in bed lig en meestal lig 'k een half uur te draaien eer 'k weer vertrokken ben. Dus veel slaap blijft er niet echt over.
Vandaag is m'n laatste werkdag en 'k ben er zeker niet rouwig om. Want door die korte, slechte nachten zat 'k alweer een tijdje op m'n tandvlees (fig.).

1 middeltje, die hopeljik ook werkt voor u :): een warme douche of een badje (wel niet onmiddellijk voor je in je bed kruipt). Bji mij spoelt of weekt de spanning er dan letterlijk af :).

Hopelijk worden de nachten beter voor u :) (en voor wie nog allemaal met die ongemakje zit). Zal duimen :wink:.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 02 jan 2008, 19:49

Hallo,

Ja hoor, ik ken dat ook..
In 't begin van m'n zwangerschap moest ik al 3x/nacht m'n bed uit om naar 't toilet te gaan, en intussen is dat op 3x gebleven: de ene keer om naar 't toilet te gaan, de andere keer omdat onze baby teveel woelt en wil dat ik opsta...
'k Vrees dat wij een ochtendmens op de wereld gaan zetten..

Kan je overdag even in de zetel duiken? Ik kan dat de laatste weken doen en eens ik goed lig (lees: kussens overal tussen en onder proppen en 'n dekentje over mij) kan ik als een blok in slaap vallen. Ook al is 't maar voor 'n kwartiertje, 'k heb daar veel deugd van..

groetjes!
Afbeelding


Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 04 jan 2008, 12:06

Hoe gaan de nachten momenteel, ilse?
Afbeelding

ilse007
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 nov 2007, 20:40
Locatie:leuven

Bericht door ilse007 » 04 jan 2008, 22:23

Hoi,
goh, ik ben al blij dat ik niet alleen ben met dat probleem. Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan nog steeds niet doorslapen. Ik probeer nu geen water meer te drinken na 18u, zodat ik niet op zou moeten om te plassen, maar dat helpt niet veel. 't Is wel lastig om te blijven werken (stage doen eigenlijk) met die kortje nachtjes, nu al meer dan 6 weken! Gelukkig zijn er de weekends om uit te rusten in de zetel!
Veel succes nog aan de andere slaperige mama's in spé...
Ilse


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”