jeuk jeuk jeuk...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:
jeuk jeuk jeuk...

Bericht door ericardtje » 23 dec 2007, 17:05

Ik heb de laatste dagen alsmaar meer last van jeuk over mijn ganse lichaam. Het maakt mij echt hoorndol! Het voelt aan alsof mijn vel een beetje wordt uitgerokken en daardoor enorme jeuk en irritatie veroorzaakt. Ik dacht eerst dat het enkel was op de plaatsen waarmee ik een ander oppervlakte raakte. Dus als ik bv in bed op mijn rug lig, jeukt mijn rug. Lig ik op mijn zij, jeuken mijn zij en schouder. Lig ik op mijn buik, jeukt mijn buik, mijn borsten...
De jeuk gaat van mijn nek tot aan mijn enkels... (mijn ganse lichaam dus) om gek van te worden gewoon!!!

Zou dit iets met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Mijn buik is nog niet verdikt dus kan mij moeilijk inbeelden dat het daar al van is.

Ik denk ook nog aan twee mogelijke oorzaken: door de zwangerschap ben ik gestopt met mijn medicatie voor huisstofmijtallergie. Die medicatie hielp ook tegen eventuele jeuk met allergische oorzaak.
Een tweede oorzaak zou een droog vel van de vrieskou kunnen zijn. Hoewel ik dit raar zou vinden omdat het echt vooral op plaatsen is die met vriestemperaturen als deze goed warm bedekt zijn met kleding!

Herkent iemand dit irritant verschijnseltje?
Wat kan ik eraan doen zonder dat ik schade toebreng aan ons prutske?
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 dec 2007, 17:45

Ik denk dat je best raad vraagt aan je dokter..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 23 dec 2007, 18:22

Heb er geen ervaring mee!!!
Maar als je zoveel last hebt zou ik toch eens naar je arts gaan hoor!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Kim en kids
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 dec 2007, 22:26
Locatie:Vilvoorde

Bericht door Kim en kids » 23 dec 2007, 19:21

zou het ook is aan de dokter vragen zenne!
Liefs Kim Mama van
Tibo*(°10/12/2001*)~Jonas (°09/08/2003) ~ Yenthe (°20/10/2006) en prutske




Afbeelding

Afbeelding

PIB
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 dec 2007, 20:19
Locatie:Gent
Contacteer:

Re: jeuk jeuk jeuk...

Bericht door PIB » 23 dec 2007, 20:24

ericardtje schreef:Ik heb de laatste dagen alsmaar meer last van jeuk over mijn ganse lichaam. Het maakt mij echt hoorndol! Het voelt aan alsof mijn vel een beetje wordt uitgerokken en daardoor enorme jeuk en irritatie veroorzaakt. Ik dacht eerst dat het enkel was op de plaatsen waarmee ik een ander oppervlakte raakte. Dus als ik bv in bed op mijn rug lig, jeukt mijn rug. Lig ik op mijn zij, jeuken mijn zij en schouder. Lig ik op mijn buik, jeukt mijn buik, mijn borsten...
De jeuk gaat van mijn nek tot aan mijn enkels... (mijn ganse lichaam dus) om gek van te worden gewoon!!!

Zou dit iets met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Mijn buik is nog niet verdikt dus kan mij moeilijk inbeelden dat het daar al van is.

Ik denk ook nog aan twee mogelijke oorzaken: door de zwangerschap ben ik gestopt met mijn medicatie voor huisstofmijtallergie. Die medicatie hielp ook tegen eventuele jeuk met allergische oorzaak.
Een tweede oorzaak zou een droog vel van de vrieskou kunnen zijn. Hoewel ik dit raar zou vinden omdat het echt vooral op plaatsen is die met vriestemperaturen als deze goed warm bedekt zijn met kleding!

Herkent iemand dit irritant verschijnseltje?
Wat kan ik eraan doen zonder dat ik schade toebreng aan ons prutske?
Ikzelf heb urticaria, netelroos beter bekend. Volgens de gyn zouden de klachten tijdens de zwangerschap erger worden en ja hoor, ik moet nu regelmatiger medicatie nemen dan voor men zwangerschap; Ze vertelde me er ook bij dat er allergiën kunnen optreden waar de klachten voor de zwangerschap zo minim waren dat je nooit geweten had ergens voor allergisch te zijn en plots wel tijdens je zwangerschap!
Dus misschien moet je wel eens terug naar de dokter en opnieuw medicatie nemen? Zyrtec, en de generische varianten van zyrtec, zouden geen kwaad kunnen tijdens zwangerschap.


Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 23 dec 2007, 20:36

ik zou het ook eens vragen aan je dokter
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 23 dec 2007, 21:07

ik had dat ook aan men buik telkens ik van de dokter kwam, het was van mij een reactie op de gel die hij gebruikte voor de echo,

ik wist het maar op de laatste bezoeken dat het van dat was, nu van jou zal het wel ietske anders zijn vermits het over je ganse lichaam is he

best keer naar de dokter gaan
grtjes
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 23 dec 2007, 22:04

oei, leuk is anders...hoop dat je de oorzaak vind


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”