ff moeilijke tijd

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:
ff moeilijke tijd

Bericht door little_devil » 08 dec 2007, 11:37

moet nog 6.5 weken gaan, heb heel veel last van maagzuur (oprispingen), vorig bezoek aan de gyn. kreeg ik te horen dat ik bloedarmoede had (iets van een 9, dat normaal iets van een 27 moet zijn, en de laatste week heb ik steeds zo'n voorgevoel dat het geen 6.5 weken meer gaat duren, ik kan ook moeilijk slapen en lang blijven zitten gaat ook steeds moeilijker, bij mijn eerste zwangerschap had ik ddit allemaal niet, elleen een klein klein beetje last van maagzuur, dat was alles, ik weet echt niet hoe ik dit nog 6.5 weken moet volhouden [:2:] zijn er hier misschien nog die het zo moeilijk hebben in de laatste maanden :roll:
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 dec 2007, 13:05

Bij Karsten had ik ook last van maagzuur en bij Mila had ik daar ook geen last van gehad.. 't Enige dat toen hielp was drinken (en daarvan moest ik dan weer constant gaan plassen) en dan hier de tip gekregen van Maalox in te nemen.. Ik voelde het verschil toch enorm..
Bloedarmoede heb ik zowiezo heel veel last van, tijdens de zwangerschap dan ook nog eens extra hard..
Moet je geen vitaminen/ijzer extra nemen? Ik heb altijd dat extra beetje nodig..
En bij een tweede ben je ook nog in de weer voor je oudste hé, dus het is vermoeiender dan een eerste zwangerschap.. Maar je komt er wel door.. Nog even doorbijten en je bent er!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 dec 2007, 14:34

bij mij hielp Gaviscon goed tegen dat opkomend maagzuur
ik had dat meest als ik ging slapen, bij het neerliggen
slokske Gaviscon en ik kon slapen

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 08 dec 2007, 20:05

heb je al eens een glas melk met water geprobeerd....(ook een goed middelke )dat kan echt wel goed helpen ,want dat maagzuur dat kan echt ZEER doen!!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 dec 2007, 20:57

Ik denk dat iedereen wel kan meespreken over zware laatste weken. Ik hoop maar dat baby nog even blijft zitten.
Leuk is het niet, maar geniet er nog even van, het is zo gepasseerd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 08 dec 2007, 21:10

Ik heb bij de tweede ook meer kwaaltjes dan bij de eerste maar dan vooral harde buiken en bandenpijn enzo. Van oprispingen heb ik gelukkig niet echt veel last gehad maar ik heb gehoord dat kauwen ook zou helpen?
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 dec 2007, 21:43

ik had bij de oudste ook geen last van maagzuur, maar bij de tweede :shock: In de laatste 2 maanden had ik 1.5 fles Maalox erdoor gejaagd :roll: Dat stond gewoon op mijn nachtkastje, omdat ik altijd 's nachts last had...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 09 dec 2007, 20:15

ik heb da heel mijn zwangerschap gehad bij Renske :? ik kon amper iets eten of drinken of ik had er last van... ik nam dan wat gaviscon in en da was direct voorbij...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:

Bericht door little_devil » 10 dec 2007, 12:38

ja voor het maagzuur moet ik ook gaviscon nemen, en voor de bloedarmoede moet ik FLORADIX in nemen, dat zijn pillen met vanalle kruiden in, ook veel ijzer enzo. ideaal voor zwangeren, sporters, kinderen in de groei, enz.
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 10 dec 2007, 15:30

Hoe wist je dat je ijzertekort had, wat voelde je daardoor? Neem je geen extra vitaminen, mij hebben ze van bij het begin omnibionta pronatal gegeven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:

Bericht door little_devil » 10 dec 2007, 18:15

Alfredje schreef:Hoe wist je dat je ijzertekort had, wat voelde je daardoor? Neem je geen extra vitaminen, mij hebben ze van bij het begin omnibionta pronatal gegeven.
wel, eerst ging ik naar de gyn. daar werd bloed getrokken, gewoon, wat bij de concultatie bij was. ik zei ook dat ik me heel moe voelde en toen gaf hij me een staaltje van FLORADIX mee (dat zijn pillen met vanalle kruiden in, ook in vbloeibare versie) en toen de laatste keer toen we gingen, dat was 27 november, toen zei hij tegen mij dat ik een groot te kort aan bloedarmoede had, en als het dan tegen de 19de december (dan moeten we nog eens gaan) als het dan niet meer is geworden, dan gaat hij nog iets bijgeven. in het begin moest ik iets met foliumzuur innemen, kan er even niet opkomen. :roll:
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 10 dec 2007, 20:39

je houd da wel vol ik heb daar ook al veel last van en ben er ook nog en nu is het einde nabij dus,t'is nie plezant maar je kan er nie veel aan doen maar tegen die zure of da maaguur neem ik gaviscon met anijs en da helpt echt wel en je mag da elke keer nemen als je gegeten hebt en voor je gaat slapen en heb ook bloedarmoede en moet ook dubbel foliumzuur nemen dus je raakt er wel ik ben er ook geraakt en van die slaaploze nachten is het beu ik sliep s'morgens dan dan kon ik altijd slapen maar ja ik ben wel al thuis van werk en kon dat hé weet nie of jij nog werkt.succes
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 10 dec 2007, 23:30

little_devil schreef:
Alfredje schreef:Hoe wist je dat je ijzertekort had, wat voelde je daardoor? Neem je geen extra vitaminen, mij hebben ze van bij het begin omnibionta pronatal gegeven.
wel, eerst ging ik naar de gyn. daar werd bloed getrokken, gewoon, wat bij de concultatie bij was. ik zei ook dat ik me heel moe voelde en toen gaf hij me een staaltje van FLORADIX mee (dat zijn pillen met vanalle kruiden in, ook in vbloeibare versie) en toen de laatste keer toen we gingen, dat was 27 november, toen zei hij tegen mij dat ik een groot te kort aan bloedarmoede had, en als het dan tegen de 19de december (dan moeten we nog eens gaan) als het dan niet meer is geworden, dan gaat hij nog iets bijgeven. in het begin moest ik iets met foliumzuur innemen, kan er even niet opkomen. :roll:
bij mij juist hetzelfde ik voelde me moe hoeveel ik ook sliep... dus gynea liet het ijzer eens nakijken door bloed te trekken en dan heb ik ijzerpilletjes gekregen Ferograd 500
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”