Herkent iemand deze pijn?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke
Herkent iemand deze pijn?

Bericht door Ruby » 03 dec 2007, 10:37

Hallo meiden

Ik ben al 2 dagen aan het zoeken welke pijn ik heb, maar niets te vinden op internet.
Alles verwijst een beetje naar bekkeninstabiliteit, maar ik ben nog maar 5 weken.

Ik zal even mijn symptomen vertellen, hopelijk herkent iemand die.
Overdag heb ik wat last van mijn stuitje, zeker al zittend, lopend, iets opnemen, bij alles eigenlijk wat ik doe, maar het is verdraagbaar.
Maar tijdens het slapen kom ik meestal rond 3u wakker en heb ik enorme pijn. Al lig ik op mij zij, rug of buik, het is niet verdraagbaar en ik kan er niet van slapen. De pijn is dan precies wat gezakt en dan heb ik enorme pijn aan mijn bips en bovenbenen. Hoe ik ook slaap, het blijft pijn doen.
Op 17 december kan ik naar de gyn. dan zal ik het zeker hem vertellen, maar meestal doet hij er niet veel aan.
In mijn vorige zwangerschap was het niet zo erg, alleen als ik telang rechtstond tijdens mijn werk en toen vertelde hij dat bij de zwangerschap hoorde.
Maar nu is het echt niet te doen, moet ik nu steeds om 3 u opstaan, want verder kan ik echt niet slapen.
Herkent iemand deze symptomen?

Morgen ga ik naar vitaminen voor ijzer tekort, misschien dat dit wel een beetje helpt.

groetjes Ruby


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 10:42

Misschien een zenuw die gekneld zit?? Ik hoop dat het iets is dat over gaat, want zo bekkeninstabiliteit is ook geen lachertje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 03 dec 2007, 10:49

Ik herken dat wat jij vertelt: ben nu 31 weken en heb sinds een drietal weken ook 's nachts zo'n pijn. Vooral als ik op mijn zij lig, zo juist aan mijn bekken of heupen, echt zo een knagend gevoel. En dan kan ik ook niet meer liggen, bijgevolg opstaan en de dag er na verschrikkelijk moe.
Denk ook dat dat bekkeninstabiliteit is, want heb ook wat gegoogled zo.
Is echt een verschrikkelijke pijn he!
Ik heb het wel alleen maar 's nachts, en alleen als ik op mijn zij slaap en dat straalt dan zo door tot in je benen of je rug.
Morgen moet ik naar de gyn en dan ga ik het haar eens vragen.
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 03 dec 2007, 11:11

Ik hoop dat je morgen meer weet! En het is inderdaad een verschrikkelijke pijn, maar jij bent al veel verder dan ik, dat vind ik het vreemde.
Ik moet nog geen kindje dragen en ik heb er al zo een last van, wat als ik dan veel verder ben?

Veel heb ik gelezen over bekkeninstabiliteit, maar nooit in het begin van een zwangerschap. Ik ben echt benieuwd wat het is.

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 03 dec 2007, 11:24

Kan zijn dat je bekken zich toch al uit aan het zetten is, hé. Als voorbereiding. Ik slaap nu met mijn voorkant tegen zo een lang body-kussen en in mijn rug zo een worst kussen. Mijn man ocharme heeft geen plaats meer :lol: Maar als ik 't zo niet doe , kan ik helemaal niet liggen!
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 03 dec 2007, 11:36

Je bekken versoepelt door de hormonen die je aanmaakt tijdens de zwangerschap, dus of je nu in het begin of op het einde zit, je kan daar altijd last van hebben.

Ik heb daar ook last van gehad. Natuurlijk komt er op het einde meer druk op en verergert dat de last ook nog, hé.

Het klinkt misschien wat raar, maar hoe staat het met je matras?

Bij onze jongste had ik enorm last van vanalles en nog wat. We zijn toen een nieuwe matras gaan kopen en het was onmiddelijk stukken beter. Misschien ook een tip?
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 03 dec 2007, 11:45

We hebben pas een nieuw bed en een nieuwe matras, omdat mijn vrienden en ik wat last hebben van onze rug.


En ik ben mager en redelijk groot en heb altijd al wel wat last gehad van mijn rug en knieen, dus het kan heel goed zijn dat dit misschien een beetje de oorzaak is.
Misschien dat ik oefening moet doen voor mijn spieren te versterken ofzo.
Ik ga het nog even vol gehouden, verergert het dan bel ik de gyn. Even op de tanden bijten :wink: ik ben toch zo gelukkig dat ik terug zwanger ben, hopelijk deze keer loopt alles goed. Ik heb er de pijn voor over, maar maakt mij toch wat onzeker.
Ik kreeg ook zo een pijnen als ik mijn miskramen kreeg, toen ging mijn baarmoeder open en maar kreeg dan ook zo soort weeen er bij en dat heb ik nu niet.
Wat doet mijn bips pijn :wink:
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 03 dec 2007, 12:48

idem hier, ook een nieuwe matras , dus daar kan 't niet aan liggen :?
Ruby, zal morgen eens informeren bij gyn. Ik ben eerder aan de zware kant, en nu met de zwangerschap die extra kilo's, denk dat dat ook niet echt deugd doet.
Begrijp dat je ongerust bent , zeker na die miskramen, maar denk dat die pijn nu toch echt van het uitzetten van je bekken komt. Ben hier ook altijd ongerust, omdat het bij ons zo lang geduurd heeft eer ik zwanger was (6 jaar).
Weet je morgen namiddag meer te vertellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Trees
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2007, 15:57
Locatie:Brugge

bekken

Bericht door Trees » 03 dec 2007, 13:11

heel herkenbaar

heb hier al MAANDEN last van, verschrikkelijk. Net ook weer zo'n nachtje achter de rug en nu doen mijn kniëen pijn...en bekken voeld aan alsof ik er blauwe plekken op heb. Niet leuk, en inderdaad maar last van als ik slaap. Ik lig dus ontzettend te woelen, eerst links dan rechts, maar het maakt niet uit, dat ambetant gevoel achter volgd me. Het helpt wel een beetje als mijn man me voor het slapen goed masseert, dus ik denk dat doorbloeding toch ook wel een rol speeld. sterkte
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 04 dec 2007, 17:57

Ben bij de gyn geweest: pijn in het bekken zou te maken hebben met een hormoon dat geproduceerd wordt. Dit zorgt ervoor dat je gewrichten zoals je bekken, ruggewervels veel soepeler worden en dus meer verschuiven, als voorbereiding op groeiende baby.
De raad die ze me gaf: wissel regelmatig van liggen naar zitten naar wandelen, meer kan je er niet aan doen. Is één van de vele kwaaltjes!
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 04 dec 2007, 19:49

Dank je voor de informatie en tips.
Ik zal het even uitproberen :D .
En anders alles goed verlopen bij de gyn?
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 05 dec 2007, 11:29

Ja alles was in orde. Ons kleintje weegt nu zo al een 2 kg 200 en het geboortegewicht schatte ze op een 3 kg 700. Moet nu pas weer binnen 4 weken teruggaan, vind dat altijd zo lang :)
Voor op die bekkenpijn terug te komen, je moet echt eens proberen te slapen met zo een lang body-kussen, de onderkant tussen je benen en met je armen rond de bovenkant. Dan steunt je buik tegen het kussen. (allé je buikje zal nu nog niet zo dik zijn maar ja :oops: ) Is toch het proberen waard.
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 05 dec 2007, 12:56

Leuk dat alles inorde is :D , ik heb zo een schrik gekregen voor de echos.
Geniet allesinds van je buikje, oh wat verlang ik tegen ik een buikje krijg :wink:
Ik zal zo een kussen kopen, ga ik toch later nodig hebben, dus waarom nu niet kopen.
Hou je me op de hoogte van de zwangerschap?
Dan kan ik even meegenieten en de pijn beetje vergeten :wink:

Vele groetjes mandje
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 05 dec 2007, 15:24

Ok hoor, wanneer moet jij eigenlijk teruggaan?
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 05 dec 2007, 20:01

Ik moet voor de eerste keer op 17 december langsgaan, maar zit nu wel met de bibber. Maar ik blijf positief denken, moet ook he.

Groetjes
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 06 dec 2007, 09:21

Zeker! je moet positief denken!! Iedere dag is een dag gewonnen hé.
Als ik mag vragen: je vorige miskraam hebben ze dag op een echo gezien, of voelde je dat gewoon? Als het moeilijk is om erover te babbelen, geen probleem hoor!
En 17 december is ook niet meer zo héél lang he!
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 06 dec 2007, 20:30

Ja, steeds op de echos, ik had nooit geen bloedverlies en had steeds de symptomen van zwangerschap ook al was het kindje al twee weken overleden. Dus heb er wat schrik van, maar dat is waarschijnelijk wel normaal he.
Vandaag ben ik 5 weken en 3 dagen en de meeste vruchtjes sterven dan als ze verkeerd aangeled zijn. En ik heb ongewone pijnen gehad vandaag, kon bijna niet wandelen.

Ik ben ook van vanmorgen druk bezig geweest en heel wat stress gehad, misschien is dit de oorzaak. Ik zal wel zien eh. Gewoon genieten van elke dag.
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 06 dec 2007, 20:52

Kan je dan niet vragen aan je gyn om vroeger te mogen komen? Dat moet die toch ook begrijpen... Kan ook pijn zijn van banden van de baarmoeder he die aan uitzetten is zgn. bandenpijn, heb dat ook gehad.
Het is makkelijk gezegd er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat doe je automatisch... Stress is sowieso niet echt bevorderlijk hé.
De eerste maanden was ik ook verschrikkelijk ongerust, mede door onze medische voorgrond van behandelingen, dat er iets mis zou lopen. Holde om het minste naar huisarts, daarna was ik weer voor een paar dagen gerust gesteld... Nu als ik beweging voel is dat een soort controle dat ik weet dat het nog ok is.. Begrijp je ongerustheid, zeker na die twee teleurstellingen..
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 06 dec 2007, 23:05

Hey

Toen ik mijn laatst bericht postte ging ik naar het toilet. Ik heb bruinverlies, dus ik heb er niet veel moed meer in.
Het word afwachten dus
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 07 dec 2007, 10:51

Kan ook innestelingsbloed zijn hé! Beter even bellen naar je gyn dan ongerust rond te lopen tot dan. Hoop voor jou dat het toch goed nieuws is.
Hou ons op de hoogte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 07 dec 2007, 18:12

Sava, Ruby? :oops:
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 07 dec 2007, 19:33

Weet je al iets meer?
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 12 dec 2007, 13:31

Hallo
Ik heb vrijdag nog een afspraak kunnen maken bij de gynaecoloog.
Ik heb goed nieuws gekregen maar toch blijft het afwachten.
Via de echo konden we een vruchtzakje zien, was nog maar 8 mm groot en een klein vruchtje erin.
Het was natuurlijk heel vroeg om meer te zien op de echo, maar ik hoef mij niet zorgen te maken over het bruinverlies. Moest ik bloedverlies hebben dan is het iets anders.
In mijn baarmoeder zag hij nog een klontertje oud bloed. Dat was helemaal niet erg.
Dus nu gewoon afwachten!

Ik heb ook pilletjes meegekregen om vaginaal in te brengen voor de placenta en zo..., ligt het terug aan de chromosomen dat is er terug niets aan te doen.
Voorlopig mag ik ook geen betrekkingen hebben, baden, zwemmen,...

Goed dat ik luisterde naar jullie en de gyn belde, nu heb ik er teminste terug hoop in.

Groetjes ruby
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 12 dec 2007, 13:36

Oh Ruby, goed dat je nu gerust bent, ik hoop dat alles goed blijft!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 dec 2007, 14:06

Dat klontertje oud bloed, ik zou je bruinverlies daaraan linken dan.
Veel succes!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 12 dec 2007, 15:11

Hey Ruby, goed nieuws toch wel een beetje he!
Zou ook veel rusten als ik jou was, en die bolletjes die je vaginaal moet inbrengen , heten die niet utrogestan vaginal? Heb dat ook tot drie maanden moeten doen , om miskraam tegen te gaan omdat niet op natuurlijke wijze is gegaan.
Hoop dat het nu zo verder gaat voor jou, dat je eindelijk ook kan genieten van je zwangerschap!
Afbeelding

Ruby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2007, 15:40
Locatie:zonnebeke

Bericht door Ruby » 12 dec 2007, 15:19

Ja utrogestan, Hoe bedoel je niet op natuurlijke wijze?

Ik weet dat die pillen bedoelt zijn om miskramen te voorkomen, behalve verkeerde chromosomen daaraan kunnen ze niets aandoen.
Was jij daar ook zo moe van, gisteren heb ik voor de eerste keer 3 genomen en heb altijd zo een ''moe'' gevoel.
En er loopt altijd wat terug van die bollekes, heb bijna al een doos inlegkruisjes op :wink: maar zolang het helpt, heb ik het zeker voor over.
Afbeelding

MK: 19-01-07 (8,5 week)
MK: 23-08-07 (15 week)

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 12 dec 2007, 16:44

ooh ruby gelukkig dat je naar de gyne bent geweest ;-)

we duimen mee dat alles goed blijft gaan nu hoor! :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 13 dec 2007, 13:22

Ik bedoel daarmee dak zwanger geraakt ben door KID , en bij een vruchtbaarheidsbehandeling geven ze die bolletjes altijd meestal de eerste drie maanden. Heb die iedere keer genomen tot aan mijn bloedname, als die dan neg. was moest ik stoppen. Nu dat ik dan zwanger was, moest ik die tot 3 maanden opsteken.
Is inderdaad maar een boeltje he :oops: Ik had zo een lang buisje om ze in te brengen bij apotheker erbij gekregen, maar toch kwam er nog veel van terug. Vond het ook een beetje vies, maar als 't helpt... Alles voor 't goeie doel he :lol:
Moe was ik daar niet van, denk dat dat meer met je zwangerschap te maken heeft , dan ben je sowieso moe de eerste drie maanden. (allé ikke toch!). Er zit een hormoon in die bolletjes, om miskraam tegen te gaan.
Hoop dat ze hun dienst bewijzen voor jou!!
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”