wanneer valies klaarzetten?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thiamberlie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 08:22
Locatie:deurne
wanneer valies klaarzetten?

Bericht door thiamberlie » 28 nov 2007, 20:38

hallo,
ik ben nu in mijn 32ste week en ik vraag me af wanneer het eigenlijk tijd is om je valiesje klaar te zetten en wat je zoal meeneemt.
nemen jullie de suikerbonen (maken we zelf) ineens mee?
wat nemen jullie voor de baby mee?
wat nemen julli e mee om beziek te drinken te geven?

ik heb dit al meegemaakt maar ik heb precies een blackout ofzo :oops:

groetjes alvast
nathalie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 28 nov 2007, 20:42

Ik heb mijn valies een maand voor de uitgerekende datum klaargemaakt.
Voor mezelf een kort slaapkleedje om te bevallen en lekker warme kousen en massa's onderbroeken en BV BH's en compressen.
Toiletgerief en wegwerp washandejes.

Voor Lowie 10 bodies, 5 pyjama's, wantjes tegen 't krabben, een knuffeldoekje.. de rest lag klaar in de materniteit.

Voor het bezoek schuimwijn plastieken glazen, fruitsap, pils, cola, chips.
en doopsuiker. Maar dat heeft mijn ventje meegebracht de dag na Lowie zijn geboorte.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 nov 2007, 08:58

De suikerbonen zou ik ook nog even thuis laten staan.. Toen ik bevallen was, was het twee keer snikheet in het ziekenhuis en in het begin is het toch wat hectisch, en om dan je suikerbonen er al te gaan zetten.. :wink:
Mijn valies, wel bij Mila de dag ervoor (denk ik) klaargemaakt, bij Karsten een paar weekjes op voorhand (en dan bleef hij natuurlijk lekker extra lang zitten :lol: )

Om mee te nemen, zie hierboven in Molly haar berichtje.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 29 nov 2007, 10:36

bij matthew en cato stond de valies klaar rond 35 weken
Bij jinto wou ik deze ni maken omdat ik daar nog niet klaar voor was om afscheid te beginnen nemen van mijn buikje en heb ik deze met zeer veel pijn in het hart gemaakt op 39 weken.

Bij mij kan dat geen kwaad als ik ze zo laat pas klaar zet omdat mijn lichaam de nodige stoffen niet aanmaakt om een bavalling op natuurlijke wijze ingang te brengen. Ik kan 4 weken overtijd gaan en nog niet bevallen zonder inleiding.

Ik heb bij matthew en cato vanaf het moment dat we binnen moesten alles meegenomen voor 3 dagen
3 badhanddoeken
6 washandjes
kleren voor mezelf
voor het kleinte enkel kleren om naar huis te gaan, de rest lag in het moederhuis
krabwantjes
mutsjes
suikerbonen
geboorte kaartjes
zo van die 0% champ, cola, fanta,
een doos met koekjes mengeling
douche gerief voor mezelf, voor het kleintje krijg je deze int moederhuis
Mijn borstkolf en extra veel borstcompressen

Bij onze jinto alles gewoon in rugzakken per dag gedaan.
en de dag erop kwam chris met een andere zak binnen en nam alles wat vuil was mee naar huis, de cadeaukes en al nam hij ineens mee naar huis en van de suikerbonen hadden we telkens maar een 20 tal int moederhuis staan.
Want je neemt zowiezo veel te veel mee naar het moederhuis en op deze manier, viel het nog mee

Ik ben nu al aant denken om bij klein kabouterke polie te bevallen als de borstvoeding van het begin af aan goed loopt, lukt het niet direct, dan blijf ik tot ons kleintje ermee weg is
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 29 nov 2007, 10:43

rond 35 weken stond ons valiesje klaar...

- body's
- kleedjes
- kousjes
- handdoeken
- mutsje
- ...

De suikerbonen namen mijn ouders mee sávonds, en we hadden champagne en fruitsap voor de bezoekers , plastieke glazen .. een mandje suikerbonen dat op de tafel stond voor de bezoekers en snoepjes voor de kindjes :)
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 nov 2007, 19:54

Ongeveer een maand op voorhand hebben wij onze valies klaargemaakt.
Doopsuiker deden we nog niet mee, moesten we nog doorbellen.
Schuimwijn deden we mee om op te drinken met oma's en opa's en voor op de materniteit fruitsap, cola,...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 nov 2007, 20:17

mijn valeis... pas op de laatste moment klaar :oops: :lol:
wat erin zat:
-Voor mezelf
ondergoed, pyama, toiletgerief, boek, bril, zakdoeken, kamerjas, notaboekje met pen, telefoonnrs, foto-toestel, washandjes en handdoeken, lippenbalsem voor droge lippen, ...
- voor mijn kindjes
bodietjes, kruippakjes, mutskes, kousjes, kleertjes, jasje voor het verlaten van de materniteit; krabwantjes, tutje, knuffeltje,...

verzorgingsproducten voor de kleintjes waren voorhande op de materniteit

na de geboorte van de eerste (ben 's avonds bevallen) is papa naar huis gegaan 's nachts en had hij de volgende dag het volgende bij:
- suikerbonen
- water, fruitsap, cola met plastieken bekertjes
- koekjes en pralines
- bloemetjes :lol:

Mijn mama en schoonma namen elke afwisselend de was mee en brachten dat dan diezelfde dag of 's anderendaags proper gewassen en gestreken mee terug
Lief hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
thiamberlie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 08:22
Locatie:deurne

Bericht door thiamberlie » 29 nov 2007, 22:04

dank je alvast voor de vele antwoorden.
leuk om te weten hoe iedereen zijn voorbereidingen neemt.
ik denk dat ik mijn valiesje ga klaarzetten na de feestdagen. dan heb ik nog drie weken de tijd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 30 nov 2007, 08:40

Ik had alles klaargezet ongeveer drie weken voor de bevalling. Ben een klein weekje te vroeg bevallen dus net op tijd. Was toch nog dingen vergeten ook hoor, maar die is mijn ventje dan gaan halen.
Veel succes in elk geval bij de bevalling. Het begint in te korten hé.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 30 nov 2007, 08:54

Ik had niets klaargezet. Mijn vriendje en ik hebben nog allesbijeen gezocht toen de bevalling was begonnen. En dat heeft ook zijn charmes, hoor.
En elke dag nam hij wel iets anders mee wat we waren vergeten. De suikerbonen, de drank en de snacks voor de gasten kwamen ook pas de volgende dag aan met mijn vriendje.

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 30 nov 2007, 08:57

goortjes schreef: verzorgingsproducten voor de kleintjes waren voorhande op de materniteit
Dat zou ik wel eens navragen, want bij ons was dat dus niet. Gelukkig lag er een roze doos met veel staaltjes in, want de poepjeszalf en zo had ik dus niet mee.
Ook was bij mij het pakje pampers op dat je krijgt op de materniteit, en we hadden zelf geen reserve bij.

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 02 dec 2007, 15:43

Mijn valies staat al redelijk op punt maar 'k vraag mij af 'hoeveel' bodietjes en pyjamaatjes 'k moet meenemen voor de baby :oops:.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 02 dec 2007, 19:04

@babz
Ik had voor elke dag een body en een pyama bij + enkele reserve !!!
De mama en schoonmama namen elke dag de vuile was mee en brachten die de volgende dag terug!!
Zo had ik niet meteen veel was als ik thuis kwam!!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 dec 2007, 23:35

Ge moet toch niet iets voor iedere dag meenemen? als je iets meehebt om mee te starten, is dat een begin. Je partner zal toch dagelijks langskomen? Dan kan die wel iets meenemen en de vuile was terug meenemen naar huis?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 03 dec 2007, 09:24

@goele,
Heb jij op de kamer zo geen pakket gekregen van nivea of mustela?
Ik dacht dat dit standard was dat ze dit gaven. Ik ben in 2 verschillende ziekenhuizen bevallen en ik heb telkens zo'n pakket gekregen en elke dag kwamen ze een kijken of je pampers of doekjes nodig had. En als deze niet opwaren wanneer je naar huis ging, mocht ik de overschot meenemen. Heb ook elke keer zo'n pak grote maandverbanden meegekregen naar huis omdat ik redelijk hard bloede. En omdat ik bij onze op een zondag naar huis mocht en die laatste dag beslist was dat matthew dringend op soyavoeding moest gezet worden en de apothekers gesloten waren, hebben wij zelfs een doos poedermelk meegekregen zonder dat we ze hebben moeten betalen. Ze vonden het toen zo erg dat de borstvoeding langs geen kanten wou lukken.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 02 jan 2008, 19:51

Hoi,

Mijn valies staat al klaar, al sinds m'n 30 weken....
Wat erin zit?
een 6tal tenu'tjes voor onze baby, tutjes, jasje, muts
2 japons, 1 pyjama, toiletgerief, sloefen voor mezelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 04 jan 2008, 12:27

M'n valies staat ook klaar maar zal dus duidelijk veel te veel meehebben. Das 'n ramp bij mij :oops:.
Heb al 1 vrij grote trolley mee voor mezelf. Dan nog een kleintje met m'n pantoffels en toiletgerief want dat paste niet meer in die grote. En dan moet 'k nog de spulletjes voor de baby meenemen. Dus dat zouden 3 stuks zijn.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”