beetje ongerust

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk
beetje ongerust

Bericht door sallyke » 27 nov 2007, 22:07

hallo iedereen ,


ik zit al een tijdje met iets waar ik wat bezorgd om ben !
namelijk op men 23 weken en 4 dagen ben ik naar de gyneacoloog gegaan en die hebben een echo genomen en alles zag er goed uit maar men kindje was al 32 cm groot en woog al 702 gram en de gyn zei zelf al dat het een lang kindje ga worden !
maar als ik zo op het internet surf zie ik allemaal dat hun kindjes op 23 a 24 weken zwangerschap helemaal nog ni zo groot zijn!
en iedereen vind nu ook dat ik een enorm dikke buik heb ineens , en dat het een groot kindje is :( !
en vind het niet echt een leuk gevoel moet ik mij nu ongerust maken of niet :s ?
Hopelijk zijn er hier mama's die mij kunnen zeggen dat ze het zelfde hebben met hun kindje of hebben gehad !

groetjes
sally
Afbeelding


nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 28 nov 2007, 00:32

ik denk ni dat je je zorgen moet maken

Ik heb net op een andere babysite gekeken en op 23 weken word het kindje tussen de 30 en de 32 cm geschat als gemiddelde en tussen de 500 en de 550 gram.
Mijn 3 kinderen waren elk tot week 30 mooi op schema van groei en gewicht en vanaf dan begonnen ze zeer traag te groeien en aan te komen.
je zit mooi aan het gemiddelde
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 nov 2007, 08:44

En het gewicht is maar een schatting hé! :wink: Ze kunnen er soms serieus langs zitten.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 nov 2007, 09:05

niet teveel zorgen maken
mijn kindje stond ook altijd voor op schema
bij de geboorte (na 42 weken zwangerschap) was hij 53 cm en 4kg100
de verpleging zei tegen me dat ze een trend zien waarbij tegenwoordig wel meer kindjes boven de vier kilo geboren worden
dus niet teveel zorgen maken!!

sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk

Bericht door sallyke » 28 nov 2007, 10:55

beefje schreef:niet teveel zorgen maken
mijn kindje stond ook altijd voor op schema
bij de geboorte (na 42 weken zwangerschap) was hij 53 cm en 4kg100
de verpleging zei tegen me dat ze een trend zien waarbij tegenwoordig wel meer kindjes boven de vier kilo geboren worden
dus niet teveel zorgen maken!!

amai dat klinkt al wat beter hihi !
Ja het is niet erg leuk om de gedacht te hebben dat je een reuze baby gaat krijgen eh als je de reactie hoort van sommige mensen!
Maar bedankt ik voel me toch een beetje beter
Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 28 nov 2007, 14:01

Je moet je daar idd niet te veel op focussen hoor...
Dat zijn idd maar schattingen hé van het gewicht.
Afbeelding


Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 nov 2007, 15:16

ik had dat ook hoor
mensen die ook vroegen van amai, zijt ge zeker dat het er geen twee zijn!!
en amai, dat gaat een reuzeboeleke worden als ze hoorden hoeveel het al woog
en idd, dat gewicht wordt ook maar geschat hoor op basis van buikomtrek, hoofdomtrek, etc. Dat is niet honderd procent correct altijd!

Weet je wat je moet denken? Dat wil zeggen dat jij een heel goed buikje hebt waar je baby'tje in woont. Dat hij of zij flink kan groeien en lekker kan eten!!

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 01 dec 2007, 20:06

ons kleine was 54 cm toen ze geboren werd ...dat bleek groot te zijn ... maar als ge zo een petoeterke ziet ... hoh dat is nog klein vind ik ...natuurlijk als je er eentje naast legt van 48 cm ....dan zie je natuurlijk het verschil ,maar ook wat het gewicht betreft ....hoh en dat ging er eentje zijn van meeer dan 4 kilo ...had ze zich toch wel wat mis meten ze was 3540 gr ...dat scheelt toch 500 gr met de voorspelling ...
Beter goed groeien dan niet groeien , :wink:
moet zijn dat het kindje zich goed voelt in je buik en genoeg plaats heeft
geniet maar verder van je zwangerschap !!

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 01 dec 2007, 21:26

ik zou niet te hard op die meting verder gaan want enkele uren voor ik bevallen ben hadden ze een meting gedaan en zeiden ze dat hij maar een dikke drie kilo ging wegen en niet erg groot ging zijn!!!

wel eu.... enkele uren later was hij er en jawel 4kg170 en 52 cm :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 dec 2007, 08:30

Niet te veel mee inzitten: beter dat ze iets groter en zwaarder zijn, dan dat je een lichtgewicht hebt, die eerst nog wat in de couveuse moet.

Geniet nog van je zwangerschap!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 dec 2007, 08:48

femmie schreef:...
wel eu.... enkele uren later was hij er en jawel 4kg170 en 52 cm :oops:
Karsten woog ook 4,320 kg hoor (en 51 cm) en ik lag dan heel even samen met een andere mama die die dag naar huis ging.. Die haar zoontje woog een dikke 2,5 kg.. Awel, dat was wel een verschil :lol: .. Maar ik heb eens gehoord dat zwaardere baby'tjes ook gemakkelijker geboren worden..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 02 dec 2007, 15:38

Dagmar schreef:Maar ik heb eens gehoord dat zwaardere baby'tjes ook gemakkelijker geboren worden..[/i][/color]
Deze week was er een infoavond in 't ziekenhuis. En daar gaf de vroedvrouw een badje aan een kindje die de dag ervoor geboren was, 4,400 kg (was zelfs nog ietske meer). En dat kindje zag helemaal blauw (van echte blauwe plekken) op z'n gezichtje omdat het zo moeilijk geboren was. Hoop dat onze spruit gemakkelijk zal kunnen passeren :oops:. Zal wel afhangen van baby tot baby (en mama tot mama).
Bij ons meten ze al lang het kindje niet meer (totale lengte). Maar 'k zou me (persoonlijk) over de lengte niet echt zorgen maken denk 'k.
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 dec 2007, 23:18

Dagmar schreef: Maar ik heb eens gehoord dat zwaardere baby'tjes ook gemakkelijker geboren worden..
Volgens de vroedvrouw maakt het niet uit hoeveel het kindje weegt bij de geboorte. Wat wel uitmaakt is hoe het kindje zijn/haar hoofdje presenteert. Dat is wat een bevalling zwaar/minder zwaar maakt.
De lengte en gewicht van het baby'tje in de buik kan niet exact geweten zijn. Door middel van bepaalde parameters doet de machine een schatting. Ons kindje zou lange benen hebben, maar da's natuurlijk nog af te wachten ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 03 dec 2007, 08:35

major schreef:Ons kindje zou lange benen hebben, maar da's natuurlijk nog af te wachten
dat zal je dan toch vlug weten ...want het is bijna zo ver!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 08:56

major schreef:
Dagmar schreef: Maar ik heb eens gehoord dat zwaardere baby'tjes ook gemakkelijker geboren worden..
Volgens de vroedvrouw maakt het niet uit hoeveel het kindje weegt bij de geboorte. ...
Aha, dan hebben we weer een fabeltje ontmaskerd! :lol: Maar de beenlengte zou wel kunnen kloppen hé, want Karsten zou ook een groot hoofd hebben op de metingen en dat was ook effectief zo.. :wink: En blauw zag hij niet, de combinatie kind-moeder zal ook wel meespelen (ruim plaats genoeg om geboren te worden, of maar net,...)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Trees
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2007, 15:57
Locatie:Brugge

herkenbaar

Bericht door Trees » 03 dec 2007, 13:15

twee weken terug was ik bij de gyn. en die vond mijn baby ook zo groot dat de stagair die dat moment aanwezig was beslist ook eens aan mijn buik moest voelen...ik ben blij dat mijn kindje gezond is...ik hoop alleen dat een "grote" baby er ook wat vlotjes uitgaat, dat is het enige waar ik me wat zorgen over maak...heb toch wel wat schrik voor inscheuren enz...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 13:23

Je kan het er met je gyn over hebben.. Misschien is het er ene die snel knipt of eerder gecontroleerd laat inscheuren.. Uit ondervinding vind ik wel dat scheuren minder erg is dan een knip, achteraf dan, de moment zelf heb ik er niet veel van gemerkt.. Bij Mila een knip gehad en echt enkele dagen niet kunnen zitten van de pijn en bij Karsten gescheurd en toen zat ik de dag erna al (was wel wat gevoelig)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk

Bericht door sallyke » 21 dec 2007, 09:59

ben de woensdag naar de gyneacoloog geweest , en ze was zo aant zien naar de metingen en ze zei ja je zult een kindje krijgen met lange benen , moest je een meisje krijgen zou het een fotomodel kunne worden :lol: !
maar ik krijg een jongen dus dan gaat da ni eh hihi !
en ze was zo aant voelen aan mene buik en weer zei ze van : het wordt een grote jongen zo te voelen.
Maar alles was zeker in orde want ze zei wel zeker 3 keer van alles is heel goed hoor .
tis nu wel zo ben nu morgen 7 maanden en ben 11 kilo in totaal al bijgekomen is dat nu veel of :? allez ja ik weet ni ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 21 dec 2007, 10:18

Goed hé dat alles in orde is :) Dat van die lange benen hebben wij ook te horen gekregen, we zullen wel zien of het juist is. En gewicht, dat is bij iedereen anders hé. Hou je water op? Heb je al sowieso aanleg tot? Enz. Persoonlijk was ik bij Torben in totaal 17 kilo bij en nu 15 en ik weet dat dat eigenlijk al wat boven het gemiddelde is maar ach, als dat boeleke het maar goed doet hé. Die kilo's dat zien we later wel, toch?
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 21 dec 2007, 11:33

tori schreef:Goed hé dat alles in orde is :) Dat van die lange benen hebben wij ook te horen gekregen, we zullen wel zien of het juist is. En gewicht, dat is bij iedereen anders hé. Hou je water op? Heb je al sowieso aanleg tot? Enz. Persoonlijk was ik bij Torben in totaal 17 kilo bij en nu 15 en ik weet dat dat eigenlijk al wat boven het gemiddelde is maar ach, als dat boeleke het maar goed doet hé. Die kilo's dat zien we later wel, toch?
mijn gyne zei dat je niet echt naar het gemiddelde moet kijken wat vrouwen bijkomen, dat da echt persoonlijk is!
van Amy was ik 14kg bijgekomen, en toen zei ze dat da goe meeviel, want dat ze ook heel veel vrouwen heeft die 20kg bijkomen...
na de bevalling van Amy was ik al direct 10kg kwijt... ik hoop dat het deze keer weer zo zal gaan, want kheb een vermoeden dat ik wel meer zal bijkomen deze keer :oops: mn gewicht gaat precies veel vlugger de lucht in nu :oops: ben nu iets over de helft en ben al 7,5kg bijgekomen :oops:

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 21 dec 2007, 14:11

Bij Fleur was ik 8kg bijgekomen en 2 weken na de bevalling was ik er al 10 kwijt.
Maar dan met thuis te zitten tot 8 maand na de bevalling was ik serieus verdikt :oops:
Deze zwangerschap ben ik eerst 6kg afgevallen en tot nu tot 2kg bijgekomen, wat dus echt niet veel is.
Ik ga echt wel proberen om mij na de bevalling deze keer niet te laten gaan, want die kilo's er dan weer afkrijgen he :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 dec 2007, 14:15

Sarah, is dat een avatar van in CP?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 21 dec 2007, 14:15

Ja :wink:

sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk

Bericht door sallyke » 21 dec 2007, 14:19

ja tis nu ook omdat ik thuis zit hoor , en ja je verveelt uw eigen dus wat doe je dan = eten en eten en eten ! ! !
maar ik kan nooit stil zitten , elke dag doe ik wel iets bv. : kuisen bijna elke dag , te voet naar de winkel ( ni in de buurt is ) voor ik om de 5 minuten moest gaan plassen ging ik heel veel wandelen, en ja ik eet wel veel maar ni echt overdreven !
en ik drink bijna heel den dag door water .
men moeder zegt dat men gewicht komt door het vruchtwater , tis te hopen dat ze gelijk heeft , want tot nu toe ook heb ik nog geen striemen gekregen en ik moet zeggen , ik heb al een serieuze buik , maar ik ga dit nog maar stillekes zeggen want , wat der nog niet is , kan nog komen eh !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 dec 2007, 15:34

Maar meestal ben je al zo'n 10 kilo kwijt na een bevalling hoor! :wink: Ik moest bij Mila in slaap gedaan worden om een inwendig scheurtje te hechten en de anesthesist vroeg achter mijn gewicht en de gyn nam mijn laatste gewogen gewicht min 10 kilo "van de bevalling"..

En ik ben één van die vrouwen die 20 kilo (en meer) bijgekomen zijn.. :roll: :oops: :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 21 dec 2007, 16:01

Ik was slechts 4 kilo kwijt na de bevalling en na 8 maand stond ik nog altijd op hetzelfde gewicht en ben ik maar bij een diëtiste geweest. Maar ja, ik heb altijd al problemen met mijn gewicht gehad :roll:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 dec 2007, 17:19

Ooh, maar buiten die 10 kg "van de bevalling" zijn er bij Mila nog een aantal kilo's aan blijven plakken.. En bij Karsten ben ik pas beginnen afvallen nadat ik met de bv stopte (dus twee jaar later :roll: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 22 dec 2007, 08:28

dagmar, ik ben ook eentje van die vrouwen die meer dan 20kg is bijgekomen
en nu na 6 maanden is er nog niks af, al let ik op mijn eten en ga ik twee keer per week sporten
zeer frustrerend!!
maar ja, we zullen zien eh? hopelijk gaat het eraf want voel me niet zo goed in mijn vel nu....

sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk

Bericht door sallyke » 27 dec 2007, 13:17

tori schreef:Ik was slechts 4 kilo kwijt na de bevalling en na 8 maand stond ik nog altijd op hetzelfde gewicht en ben ik maar bij een diëtiste geweest. Maar ja, ik heb altijd al problemen met mijn gewicht gehad :roll:


proficiat met jouw kers vers boeleke :D
en had ze nu echt lange beentjes ?
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”