Kan niet kiezen...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 nov 2007, 18:14

ericardtje schreef:Ik hoop dat ik genoeg melk ga hebben om bv te kunnen geven...
hoe meer je kindje vraagt, hoe meer melk je aanmaakt ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 24 nov 2007, 18:35

borstvoeding is zo makkelijk! altijd bij, goedkoop, ideale temperatuur, variatie in smaak voor de baby, je verliest je kilo's, minder krampen bij de baby, band moeder-kind,... mijn keus is gemaakt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 24 nov 2007, 19:39

zijn er eventueel eens geen vergaderingen in het ziekenhuis over borstvoeding ..... zo een voorbereidingslessen ... misschien als je eens daar heen gaat dat je volledig overtuigd raakt ... gewoon je gedacht volgen en je kan nog steeds overschakelen (maar je hebt het dan wel tenminste geprobeerd en hoeft er geen spijt van te hebben nadien )
heb het ook niet volgehouden,maar ben wel tevreden dat ik het geprobeerd heb

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 nov 2007, 09:07

sp schreef:borstvoeding is zo makkelijk! altijd bij, goedkoop, ideale temperatuur, variatie in smaak voor de baby, je verliest je kilo's, minder krampen bij de baby, band moeder-kind,... mijn keus is gemaakt!
Allemaal waar (of het meeste toch, die kilo's bij mij dus niet), maar de eerste weken is het helaas niet altijd zo simpel! In het begin kan het pijn doen, je moet nog zoeken naar een goede houding, je bent al moe van de zwangerschap en bevalling, in het begin willen ze wel eens heel veel eten (en dan is de kunst om je niks van schema's en tijden tussen de voedingen aan te trekken), als je pech hebt, moet je er 's nachts ook nog een aantal keren uit (bv is lichter verteerbaar).. Ik wil niemand afschrikken, maar je kan beter goed geïnformeerd zijn zodat je weet waar je misschien doormoet.. :wink:
Maar na die eerste weken wordt het echt wel gemakkelijker, dat kan je voor ogen houden als je het even moeilijker hebt.. Ik ben met Karsten meer weggeweest dan met Mila, gewoon omdat ik niet moest sleuren met flesjes, poedertjes, flessewarmer (er moest maar eens niks voorhanden zijn).. En altijd voorhanden, op de juiste temperatuur..
Ik had een dip op drie dagen of zo, dat ik echt bijna aan 't bleiten was omdat ik het niet zag zitten.. Gelukkig trof ik toen een verpleegster die zei dat ik echt wel goed bezig was en 't resultaat was dat Karsten twee jaar bv heeft gehad.. (maar toen was ik het echt wel beu :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 25 nov 2007, 09:37

ja ,maar omdat je steeds verschillende verpleegsters krijgt ,de een zegt ,het zo de andere zo ,ik had er eentje die is er waarschijnlijk een half uur mee bezig geweest om goed aan te leggen ,die heeft echt goed geholpen ...maar je hebt er ook ...aanleggen en hup ze zijn weg voor ze nog maar de deur dicht deden ,liet ze al weer los (ze had de zuigreflex niet )Als ik dan vroeg om een tepelhoedje(daar dronk ze wel goed aan )
Maar van de ene verpleegster mocht het en van de andere dan weer niet (heel fustrerend)
En het vraagt heel wat van je lichaam ,het schijnt na zeven dagen dat het dan goed op hang komt bij de meeste(ze lag soms een uur en een half aan en ze had nog niet genoeg)
Maar toen ik eenmaal weer thuis was en ,rond liep en zo , was er zelfs geen stuwing meer ,geen pijnlijke borsten ,niks meer ,van afbouwen was zelfs geen sprake
Vond dat heeel spijtig


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 25 nov 2007, 09:54

Ja, jammer dat het niet zomaar vanzelf gaat hé! :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 25 nov 2007, 13:30

Ik heb ook pech gehad... had het zo graag gewild, maar ik had dus echt niets hé... :cry:
En ik had in de kliniek allesbehalve een goede begeleiding :roll:
En... ik kende dit forum nog niet, anders had ik hier w.lijk veel tips gekregen en steun en had ik er toch nog effe mee verder geprobeerd.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Trees
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2007, 15:57
Locatie:Brugge

Bericht door Trees » 03 dec 2007, 13:21

ik wil 100procent zeker bv proberen! het lijkt me niks dan voordelen, dat geknoei met flesje zie ik niet bepaald zitten en het is en blijft de gezondste manier voor het kindje...
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 dec 2007, 13:45

Dagmar schreef: maar de eerste weken is het helaas niet altijd zo simpel! In het begin kan het pijn doen, je moet nog zoeken naar een goede houding, je bent al moe van de zwangerschap en bevalling, in het begin willen ze wel eens heel veel eten (en dan is de kunst om je niks van schema's en tijden tussen de voedingen aan te trekken), als je pech hebt, moet je er 's nachts ook nog een aantal keren uit (bv is lichter verteerbaar).. Ik wil niemand afschrikken, maar je kan beter goed geïnformeerd zijn zodat je weet waar je misschien doormoet.. :wink:
Maar na die eerste weken wordt het echt wel gemakkelijker, dat kan je voor ogen houden als je het even moeilijker hebt..
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Informeer je goed en maak dan je keuze. Maar ik zou zeggen: geef het een kans.
De eerste dagen/week zijn idd niet gemakkelijk, maar persoonlijk heb ik er nooit echt bij stilgestaan en heeft me dat niet afgeschrokken. Er was een probleem en dat moest ik oplossen... simpel :wink:
Ook hield ik voor de bevalling iets voor ogen dat de vroedvrouw me had ingeprent: je moet niet proberen, je moet het doen (ja, weet het, gemakkelijk gezegd :D )

In ieder geval, veel succes bij eender welke keuze je zal maken!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 13:50

Wat ook helpt, is als je de steun van je partner hebt.. En hij/zij kan dan ook andere taken op zich nemen, een baby heeft ook andere dingen nodig (een droge broek, een bad, een warme buik/borstkas om op te liggen,..)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 03 dec 2007, 14:12

Hey

ik ben volledig pro borstvoeding.

Als je start met borstvoeding, kan je altijd overstappen naar flesjes maar als je start met flesjes, kost het heel veel moeite en met behulp van medicatie om borstvoeding te geven en dan kan het zijn dat je wel productie hebt maar niet voldoende voor je kleintje.

Bij onze matthew ben ik begonnen met borstvoeding maar na 2 dage moeten stoppen want het schoot totaal niet in gang en ik gaf bloed ipv melk. Wat leide tot ernorm pijn en schrik tot borstvoeding geven.

Bij ons ben ik door het trauma van bij onze matthew ineens gestart met flesvoeding. Heb 3x pillekes moeten nemen want bij haar was het wel in gang geschoten en ik zag het niet zitten om te geven. Achteraf enorm veel spijt van gehad.

Bij onze jinto heb ik bijna een moord gepleegd. Doordat ze in mijn dossier gezien hadden dat mijn 2 andere kapoenen flesvoeding gekregen hadden, wilde ze jinto ook flesvoeding geven. Er was echt geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om flesjes te geven. Bij hem schoot alles direct in gang maar jinto wist totaal niet wat hij met een borst of met een speen moest aanvangen. Het heeft 3 dagen geduurd voor alleer hij van een flesje wilde drinken en ikke maar afzien met overvolle borsten. Ben toen begonnen met afkolven en ben blijven proberen om mijn kleintje aan de borst te krijgen. Heb het afkolven 7 maanden volgehouden en ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik het gegeven heb. In tegendeel ik zit hier nog altijd viesgezint op mijn borsten omdat ze na 7 maanden de kraan dichtgedraaid hebben en dat ik de kracht niet had door ziek te zijn om het terug op te krikken want anders had ons ventje nu nog steeds mama melk gekregen.
Bij jitno heb ik ook hulp gekregen van zijn metere. Die heeft heel de zwangerschap lang alle soorten vragen over haar heen gekregen omdat ze ook zelf borstvoeding geeft en die is na de bevalling direct langs gekomen en de ooohh zo preutse ik had totaal geen probleem om met mijn borst blood te liggen bij haar en haar man om mij te leren hoe ik mijn kleintje moest aanleggen en waarop ik moest letten.

Ik tel echt al af naar augustus, niet alleen naar ons klein kabouterke maar terug naar die zaligheid van brostvoeding te kunne geven. Het innige contact met je kleintje. Het geeft echt een hele andere band met je kleintje dan bij flesvoeding. Bij flesvoeding heb je ook een zalige innige band met je kleintje maar toch is het anders. Het gevoel dat je hebt dat je je kleintje eten geeft wat van je eigen lichaam komt is niet te beschrijven.

En dat afvallen met borstvoeding is hier ook niet gelukt. Ik woog meer na het stoppen met borstvoeding dan de dag dak moest bevallen en aan de hoeveelheid zal het niet liggen want er waren momenten bij dat ik +/-2 liter per dag kon afkolven. Heb zo gehad dat ik op een maand tijd bijna 15 liter melk in de diepvries had zitten. en dank zij mijn voorraadje, kon mijn kleintje desondanks ik gestopt was op 7 maanden met kolven 8 maanden lang van mama melk genieten.


amai tis nen hele brief geworden :oops:
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 dec 2007, 21:32

Dagmar schreef:Wat ook helpt, is als je de steun van je partner hebt..


Inderdaad!
Rond de tweede week zat ik in een dipje omdat mijn productie achteruit aan het gaan was en de kleine wilde blijven drinken. Dat zorgde voor veel frustratie en bijgevolg wat gekrijs bij haar. Mijn man is nogal het nerveuze type en kon het geween niet aanhoren. Op een bepaald moment zei hij dat ik Tosca maar een flesje moest geven om het te doen ophouden!
Ik denk dat mijn hart toen in honderd stukken brak! Voelde alsof ik gefaald had en ik het niet aankon. Ik vond dat het gemeenste dat mijn man kon zeggen. Tja, de hormoontjes hé :roll:
Na mijn mening te hebben gezegd, heeft ie het niet meer geprobeerd mijn voedings-capaciteiten in twijfel te trekken. :wink:

Dusssss: bespreek het eens met je man, hij moet er ook achter staan.
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 03 dec 2007, 21:43

Inderdaad Dagmar, de steun van je partner is ook heel belangrijk. Vincent wist van in het begin dat ik voor borstvoeding zou gaan, hoewel ik er niet veel over had gehoord en dat er niet veel mensen in de familie voor die optie hebben gekozen. Maar hij stond altijd voor mij klaar. Bij stuwingen in het begin, masseerde hij zelfs soms mijn borsten om de pijn te verzachten. En ik had de borstvoeding en om hem ook iets unieks te geven met de kleine, gaf hij Torben zijn massage. Zo deden we allebei iets unieks en voelde niemand zich uitgesloten of zo.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 03 dec 2007, 22:09

ik ben nu ook toch te vinden voor bv ik vind het wel jammer dat ik dat vroeger van de twee oudste niet heb gedaan , ik zou moeten de tijd terugdraaien, kzou nu wel weten wat,kiezen
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 dec 2007, 07:54

Ja, heb ik ook wel bij Mila.. Maar dat had ik al voor ik Karsten dan wel bv gaf.. Ze was zo altijd aan het zoeken naar een borst (dus blijkbaar zit dat instinct er echt wel goed in).. Nu zei ze dat ze ging helpen met flesjes geven aan de baby'tjes en ik zei dat ze de borst gingen krijgen.. Mila zo heel erg aangedaan: "en ik kreeg wel flesjes :cry: .." Maar heb haar al uitgelegd hoe dat kwam en daar neemt ze vrede mee.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”