ik ben 11weken zwanger

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:
ik ben 11weken zwanger

Bericht door marissa,nico » 15 okt 2007, 23:32

hallo

ik ben 11 weken zwanger en graag had ik geweten wat mijn man en ik nog mogen verwachten
we hebben de test op mongolisme al achter de rug
nu nog enkel een meting van het nekje en dan weten we resultaat

met vriendelijke groeten

marissa en nico
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 okt 2007, 23:42

proficiat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 15 okt 2007, 23:48

dank u wel :)
vanaf wanneer begin je echt te verdikken
op de echo zagen we al dat het een echt kindje begon uit te zien met handjes en beentjes
soms heb ik een opgeblazen gevoel en krampen
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 okt 2007, 08:45

Verdikken hangt van persoon tot persoon af.. :wink: Zo zag je het bij ons eerste pas echt op het laatste en bij onze tweede zag je het sneller (zoals meestal :wink: ) en was mijn buik naar mijn gevoel dubbel zo groot :shock: :lol: ..

Wat mag je nog verwachten? Goh, kan vanalles zijn, ook dat hangt van persoon tot persoon en van zwangerschap tot zwangerschap af.. Heb je last van misselijkheid? Meestal stopt dat rond de 12 weken, maar als je pech hebt niet.. Verder.. Vermoeidheid, oprispingen, last van je hormonen (en dan kriekelig zijn, of heel emotioneel :D ).. Bewegingen over een aantal weken.. In het begin lijken het je darmen, maar daarna herken je het beter en beter.. Ik had ook altijd last van ijzertekort..
Wil je iets specifieks weten, vraag dan maar.. Hier zitten genoeg zwangeren of ex-zwangeren die je verder kunnen helpen! :wink:

In ieder geval, een heel dikke proficiat en geniet ervan..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 okt 2007, 09:19

Proficiat!
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 16 okt 2007, 09:26

Proficiat!!
Geniet er van :)!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 16 okt 2007, 09:30

Van harte gefeliciteerd, en niet te veel piekeren,
gewoon afwachten, komt wel goed met de testen...
is wel lang wachten voor het resultaat en altijd spannend!
Vooral genieten is de boodschap!

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 16 okt 2007, 09:45

Proficiat! :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 okt 2007, 14:03

Proficiat!!

Stel maar al je vragen die je hebt: het zit hier vol met ervaringsdeskundigen!!!
:lol:
Dat verdikken: bij mijn eerste ben je het goed beginnen zien aan een maand of 4/5 dat ik zwanger was.
Bij mijn tweede aan een maand of 3
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 16 okt 2007, 14:28

Proficiat met je zwangerschap. Op 3 maanden had ik precies gewoon een dik buikske alsof ik mollig was. Op 4 maanden zag je echt dat het aan de zwangerschap lag. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 okt 2007, 15:19

Proficiat!!!

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 17 okt 2007, 13:06

hallo,

hier ben ik terug.
ik heb een vraagje voor jullie. toen jullie zwanger waren, hadden jullie dan ook zoveel last van rode bubbels in het aangezicht?
ik heb er verschrikkelijk veel last van en dat wil maar niet weg gaan. hoe ik mijn gezicht ook was.
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 okt 2007, 14:13

Ik denk dat je last hebt van zwangerschapsacné. Kan je volgens mij niet veel aan doen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 17 okt 2007, 14:22

Hey proficiat met jullie zwangerschap!
Dat van die rode vlekjes... heb ik niet gehad, zal w.lijk idd zwangerschapsacne zijn :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 17 okt 2007, 22:27

sandy schreef:Ik denk dat je last hebt van zwangerschapsacné. Kan je volgens mij niet veel aan doen?
ik ben het bijna zeker, kheb dit van Amytje had, en deze keer terug :(
soms ben ik echt gelijk nen puber met mn gezicht vol pukkels :oops: :oops:

marissa: alvast ne hele dikke proficiat! is het uw eerste kindje!
ik ben nu 11weken zwanger van mn tweede, en morgen mogen we voor een 2de echo, en dan gaan ze de nekplooimeting doen, en ook de bloedtest voor het downsyndroom...

van de zwangerschap van Amy waren er mensen die nog uit de lucht vielen toen ik 5maand zwanger was :roll: en nu heb ik op 11weken al moeite om het nog te verbergen :?

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 18 okt 2007, 13:59

hallo,

ja het is ons eerste kindje.
bij mij begin je het ook al wat te zien.
waar ik wel redelijk veel last van heb is het volgende:
's nachts kan ik niet slapen omdat ik me ongemakkelijk voel ter hoogte van mijn buik. hoe ik me ook draai of keer kan moeilijk in slaap geraken.
en ik mag zeker vijf keer opstaan om naar toilet te gaan.

vanacht zat ik nog met een rare vraag:

ik heb eind juli begin augustus dit jaar een miskraam gehad.
ik ben nu elf weken ver.als ik het uitreken moet ik net na dat miskraam terug in verwachting geweest zijn.
maar het klopt niet
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 18 okt 2007, 14:15

marissa, ben je zeker dat je een miskraam hebt gehad? want ik heb de laatste keer mn maandstonden had op 27/7... dus dan moet je de eisprong nog nadien hebben om dan terug bevrucht te worden he... dus volgens dat ik jou begrijp zou je eigenlijk een miskraam hebben gehad terwijl je nu nog zwanger bent? mss waren er 2eitjes bevrucht en ben je er eentje van verloren? anders weet ik gelijk geen uitleg ervoor? heb je het er al met je gyne over gehad?

da veel plassen is normaal, da heb ik ook, dat gaat wel terug weg... en dan komt het terug op het einde :wink: de laatste 2weken moest ik 's nachts om het uur opstaan om naar het toilet te gaan :roll:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

sophie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 14:00
Locatie:deux-acren(5min)van geraardsbergen

gynecologe

Bericht door sophie » 18 okt 2007, 14:28

Wie gaat er hier nog bij dr keymeulen in zottegem?
Ik ben 28 weken ver en ging tot nu toe bij haar maar heb een volgende afspraak(volgende week) bij dr waterschoot gemaakt gewoon omdat ik heel weinig uitleg kreeg van haar en ook sukkel al van mijn 5 maanden met harde buiken en die wou mij niet thuis zetten,huisdokter heeft nu wel gedaan vorige week weeen gehad,ben blij want zo blijven werken ging niet meer had te veel pijn,keymeulen die begreep mij precies niettenslotte ik rijd met ne bus is ook niet simpel als dat eens opkomt die pijn en dan die verschillende uren3 uur in de morgen op dan late,enz...

Iemand zo een ervaring meegemaakt met keymeulen?
Had zo de indruk van haar ook zij sterk iedereen sterk?
Bon ben blij dat ik volgende week bij waterschoot ga
dikke kussen xxxxxxxx
Sophie :lol: :lol:

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 18 okt 2007, 16:16

hey

ik ga naar een gyneacoloog in waregem.
het is een erg vriendelijke man en legt alles goed uit.
eind juli kwam ik te weten dat ik zwanger was.ik heb dan bloed laten nemen door de huisdokter. die vertelde me dat mijn hormoongehalte nogal redelijk laag lag. maar dat da kon zijn omdat het een beginnende zwangerschap was.ik moest de week erna terug gaan om nog eens bloed te laten nemen.
maar de dag nadat ik de eerste keer bloed genomen had, bloedde ik.
ik heb direct dokter gebeld die meteen gekomen is en die me naar ziekenhuis doorverwees
daar kwam ik bij de gyneacoloog terecht die echo nam en die me vertelde dat het vruchtje afgestorven was dat ik een miskraam had.
dat was begin augustus.
ik heb dan vijf dagen gebloed.
nu ben ik 11weken ver en verloopt alles in orde.
alleen als ik uitreken wanneer het kindje verwekt zou moeten geweest zijn, klopt dit niet.
dit zou dan in de periode moeten zijn dat ik mijn bloeding had.

toch eens vragen aan gyneacoloog.
ben blij dat alles in orde is met kindje.
op echo zie je al neusje en armpjes en beentjes.
en je ziet het ook goed bewegen

groetjes
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna

sophie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 14:00
Locatie:deux-acren(5min)van geraardsbergen

Dr keymeulen

Bericht door sophie » 18 okt 2007, 22:45

Niemand bij dr keymeulen te zottegem?

sophie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 14:00
Locatie:deux-acren(5min)van geraardsbergen

Bericht door sophie » 18 okt 2007, 22:46

Proficiat marissa met je zwangerschap!!
Zou je willen helpen maar in dat uit rekenen ben ik gene krak zenne,eens vragen aan dokter?

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 18 okt 2007, 23:08

hey

dat verdikken is altijd anders. Je hebt nooit 2 dezelfde zwangerschappen ook niet.
BIj mijn 1ste zwangerschap, kon ik het totaal nimmer verstoppen op 8 weken. De meesten dachten dat ik al een dikke 5 maanden zwanger was.
Bij mijn 2de zwangerschap kon je het beginnen zien op 4 maanden
En bij mijn 3de zwangerschap, kon je het totaal niet zien. Heb zeer veel de vraag gekregen of het mijn kindje was want ze hebben mij niet met een dikke buik zien rondlopen.

Rekenen aan de hand van de vermoedelijke eisprong is niet bij iedereen even juist. Je kan bijvoorbeeld een cyclus hebben van 28 dagen en je eisprong gehad hebben op dat 10 bij een vroege eisprong en je kan ook voorhebben dat je een late eisprong hebt op dag 20.

geniet maar super van je kleine spruit in je oventje. Die ukjes beslissen zelf wel wanneer ze willen komen tenzij je 2 weken overtijd gaat, dan beslist de gyn of vroedvrouw om in te leiden of met een geplande kijzersnede, dan heeft ukje ook ni veel te zeggen.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

sophie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 14:00
Locatie:deux-acren(5min)van geraardsbergen

Bericht door sophie » 18 okt 2007, 23:17

Ben ongeduldig zou het zooooo graag knuffelen en willen zien maar ja nog efkes ...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 okt 2007, 09:53

Ben je al bij de gyn geweest voor een echo?? Als hij jullie kindje gemeten heeft, dan klopt het wel hoor! Ik dacht dat embryo's in het begin gelijkmatig groeien.. Na een aantal weken groeit een baby'tje op z'n eigen tempo..
En als je met 9 weken rekent? Kan het dan kloppen?? Want je krijgt twee weken extra waar je niks voor hebt moeten doen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

proficiat

Bericht door Rampestamperke » 19 okt 2007, 11:00

proficiat,
probeer je vooral niet te veel zorgen te maken ,in het begin voel je wel vanalles ,je lichaam moet zich aan alles aanpassen,...(maar als je voor de eerste keer zwanger bent,maak je je wel meer zorgen en heb je meer vragen heel normaal natuurlijk)

Moeten jullie zo van dat suikerwater drinken voor die test (is dat voor zwangerschapsdiabetis of zo ??) Bij ons in het ziekenhuis moest ik dat niet doen van mijn eerste en ik denk nu ook niet , maar in andere ziekenhuizen doen ze dat dan wel weer ... :?:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Re: proficiat

Bericht door Sabtje » 19 okt 2007, 12:04

Rampestamperke schreef: Moeten jullie zo van dat suikerwater drinken voor die test (is dat voor zwangerschapsdiabetis of zo ??) Bij ons in het ziekenhuis moest ik dat niet doen van mijn eerste en ik denk nu ook niet , maar in andere ziekenhuizen doen ze dat dan wel weer ... :?:
dit is idd de test op zwangerschapsdiabetes, dit heb ik van Amytje ook moeten doen, en ik vermoed nu terug...

@sophie: die dokter ken ik niet aangezien ik niet van die streek ben :wink:
maar als jij je er niet goed bij voelt en vind dat je niet genoeg uitleg krijgt dan zoek je best een andere gyne, ookal hebben andere mensen geen slechte ervaringen met die dokter, jij moet je op je gemak voelen bij je gyne, ookal is dat volgens anderen nog zo'n goeie dokter :wink:
volg gewoon je gevoel :wink:
succes!!

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 19 okt 2007, 13:30

hallo,

van dat suikerwater heb ik niet moeten drinken.
heb vorige week bloed moeten laten nemen.volgende week vrijdag moet ik terug om het nekplooitje te meten.
en aan de hand van dat nekplooitje en bloeduitslag weten ze of er kans is op mongolisme of downsyndroom.
de gyneacoloog vroeg ons ook wat we zouden doen als het gehandicapt zou blijken te zijn.
we hebben gezegd dat we het toch niet zouden houden.
willen dat kind dat niet aandoen. en als wij er niet meer zouden zijn wie gaat er dan voor dat kind zorgen.
maar dat zijn nu dingen waar we liever niet aan denken.

ik heb al drie echo's gehad.
alles is in orde.
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna

sophie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 14:00
Locatie:deux-acren(5min)van geraardsbergen

Bericht door sophie » 19 okt 2007, 20:49

Ja ga dat wel doen de volgende afspraak is bij een andere gynecologe kijk er naar uit hoor want heb veel vragen

Bij mijn vorig onderzoek heb ik ook suikerwater moeten drinken,heel slecht ga volgende week ook vragen wat de uitslag ervan was

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 okt 2007, 21:09

Ik heb dat van geen van beide moeten doen, dat suikerwater drinken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 19 okt 2007, 22:00

Op hoeveel maanden moet je dat normaal drinken? Heb dat tot nu toe ook nog niet moeten doen...
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”