Werkloos

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Misz_vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2007, 22:19
Locatie:Antwerpen
Contacteer:
Werkloos

Bericht door Misz_vanessa » 29 aug 2007, 17:04

Een vraagje, Ik ben nu 4maanden zwanger.
Ik heb vorige maand mijn ontslag gegeven, met het gedacht dat ik nog wel ander werk zou vinden voor je men buikje zag.
Maar dat is niet meer gelukt, als ik nu naar een sollicitatie ga kijken ze direct naar mijn buik en vragen ze heel verwonderlijk of ik zwanger ben (waar halen zwangere vrouwen het uit om te komen solliciteren :? :( ) dus ja, die sollicitaties lopen op niks uit.
Maar zou ik nu nog kans hebben op een wachtuitkering aangezien ik in mei gestopt ben met school, ook al heb ik mijn ontslag gegeven?


Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 aug 2007, 17:56

Hey,

Als ik me niet vergis begint je wachttijd 9 maanden nadat je gestopt bent met school. Als je werk vind in die 9 mdn tijd dan kom je nooit in je wachttijd.
Je zou best es contact opnemen met VAB!

Succes.
Winter

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 29 aug 2007, 18:14

Ik vrees ervoor dat je geen uitkering meer zal kunnen krijgen maar ik zou ook aanraden van eens contact op te nemen met de RVA of zo...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 aug 2007, 19:07

Ik zou ook eens contact opnemen met de RVA. Maar ik vrees ervoor, niet enkel omdat ze x aantal maanden moet wachten als schoolstopper maar ook omdat je in principe ook x aantal maanden moet wachten als jijzelf ontslag hebt genomen ipv gekregen. :?

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 aug 2007, 20:06

ik heb iets gelijkaardigs voorgehad...enkel was het zo dat ik mijn ontslag had gekregen omdat de geranten veranderden en ze de verkoopsters niet mee wouden overnemen.
Ik heb kort na mijn ontslag ontdekt dat ik zwanger was...ik had toen nog maar drie maanden gewerkt.
Dus ik kreeg toen ook geen uitkering tot mijn wachttijd over was...
Nu heb ik ook weer hetzelfde dat ik nu nog zoek naar werk...maar het vlot zo niet...kzou ook graag werk vinden nu het nog niet zichtbaar is...of het zal lukken is een andere vraag
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 29 aug 2007, 20:24

Kun je desnoods geen tijdelijke job vragen bij een intrim kantoor?

Vertel hen eerlijk dat je zwanger bent, dan ben je toch al een paar maanden voorruit!

Ik probeer zwanger te raken, maar ben ook net van werk veranderd dus bij mij mij ist ook een beke afwachten!

Onderhoor eens goed eh! Hier in Belgie zijn genoeg dingen die je uit de nood helpen in zo een situatie!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 29 aug 2007, 21:00

Ik heb ook geprobeerd via interims toen ik al zichtbaar zwanger was...maar zelfs dat verliep niet evident...nu proberen kan altijd he.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 29 aug 2007, 21:33

Kweet als ge uw ontslag zelf geeft da ge 1 maand fultime moeten kunnen werken in 1,5maand om weer te kunnen stempelen,maar hoe dat zit met schoolverlaatters da weet ik niet.Eens vragen in syndicaat of rva.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 30 aug 2007, 06:10

als je je schooljaar niet uitdoet moet je 12 maanden gewerkt hebben voor je kan stempelen, dit is wel al 5 jaar geleden misschien is er al iets veranderd
Afbeelding

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo

Bericht door Engeltje 2 » 30 aug 2007, 13:58

Ik heb in maart mn werk opgezegd, na ongeveer 3 jaar te werken. Toen zei iedereen eerst dat je geen uitkering kan krijgen als je zelf je werk opzegt, maar blijkbaar kan dat dus wel. Ik gad wel een wachttijd van 8 weken. Ik heb dat kunnen regelen via de vakbond. Maar misschien kunnen ze je bij de vdab ook wel helpen en anders rechtstreeks via de rva. Succes!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 aug 2007, 14:01

Engeltje 2 schreef:Ik gad wel een wachttijd van 8 weken.
Ahwel Engeltje2, da's meestal het probleem. Als je zelf ontslag neemt dat je met wachttijden zit. Als je ontslag krijgt (na een bepaalde periode gewerkt te hebben) krijg je direct een uitkering.

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 30 aug 2007, 17:37

Hey, Ik zou ook even informeren bij VDAB, Vakbond of RVA. Of kijk even op de website, daar kan je vaak de nodige brochures downloaden.
Afbeelding

sallyke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 jul 2007, 18:23
Locatie:wilrijk

Bericht door sallyke » 05 sep 2007, 15:41

tis idd niet gemakkelijk om werk te zoeken als je zwanger zijt !
Ik had werk als schoonmaakster bij dienstenthuis + , maar het werd te zwaar voor mij ik moest om 8 u beginnen tot 12 u en dan moet je op een 30 minuten tijd kunnen eten en zien dat je bij die andere mensen thuis zijt , maar ik heb geen auto eh dus ik moest ofwel te voet ofwel met de bus maar der was dan een flinke afstand van en dan ben je daar dan om 12.30 en moet je direct beginnen tot 16.30 of mss ietsjes later , dat was echt niet te doen zene , dan wou ik deeltijds gaan werken , maar dat wou mijne vriend dan weer niet ( allez ja die zijn moeder ) omdat we binnen een maand gaan samen wonen en veel kosten gaan hebben , maar sorry mijn kind is wel belangrijker ik zat toen nog in men risico periode ik geef dat niet op voor werk ze !
dus ik ben daar niet meer gaan werken , maar ik moet wel ander werk zoeken natuurlijk , en ben nu 3 maanden en men buikje zie je ook al en dan sta je idd in een interim en dan beloven ze je van alles maar je krijgt wel geen telefoon van je moogt naar daar komen ofzo , en dan telefoneer je naar daar , en dan zegge ze van " oei sorry ik was het vergeten " ! maar ja ik heb dan weer geluk dat ik bij mijn vader zijn vriendin kan werken in het secretariaat ook maar deeltijds en niet officieel dus ik moet echt zoeken naar ander werk
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 05 sep 2007, 15:59

Ik heb toen ik zwanger was van Femke (had net de test gedaan) m'n ontslag gekregen omdat de creche waarik werkte ging sluiten, daarna heb ik op 6mnd zws nog anderhalve maand full time gewerkt in andere creche (5 jaar geleden mocht je als zwangere nog wel met kinderen werken) en dat was ook een tijdelijk contract, dus het moet mogelijk zijn hoor.


Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 sep 2007, 16:09

sallyke schreef:tis idd niet gemakkelijk om werk te zoeken als je zwanger zijt !
Ik had werk als schoonmaakster bij dienstenthuis + , maar het werd te zwaar voor mij ik moest om 8 u beginnen tot 12 u en dan moet je op een 30 minuten tijd kunnen eten en zien dat je bij die andere mensen thuis zijt , maar ik heb geen auto eh dus ik moest ofwel te voet ofwel met de bus maar der was dan een flinke afstand van en dan ben je daar dan om 12.30 en moet je direct beginnen tot 16.30 of mss ietsjes later , dat was echt niet te doen zene , dan wou ik deeltijds gaan werken , maar dat wou mijne vriend dan weer niet ( allez ja die zijn moeder ) omdat we binnen een maand gaan samen wonen en veel kosten gaan hebben , maar sorry mijn kind is wel belangrijker ik zat toen nog in men risico periode ik geef dat niet op voor werk ze !
dus ik ben daar niet meer gaan werken , maar ik moet wel ander werk zoeken natuurlijk , en ben nu 3 maanden en men buikje zie je ook al en dan sta je idd in een interim en dan beloven ze je van alles maar je krijgt wel geen telefoon van je moogt naar daar komen ofzo , en dan telefoneer je naar daar , en dan zegge ze van " oei sorry ik was het vergeten " ! maar ja ik heb dan weer geluk dat ik bij mijn vader zijn vriendin kan werken in het secretariaat ook maar deeltijds en niet officieel dus ik moet echt zoeken naar ander werk
Ik zal nu maandag en vrijdag gewerkt hebben bij dienstenthuis +
Maar het werk doe ik echt niet graag, en naarmate mijn zwangerschap vordert zal het me zeker tegensteken...dus vrijdag doe ik de laatste keer en zoek ik verder naar iets anders...
Kwil nu ook niets tegen mijn zin doen, dan voel ik me alleen maar mottiger!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 05 sep 2007, 22:24

Linda heeft werk gevonden terwijl ze 5 maand zwanger was, dus is het inderdaad mogelijk, al snap ik het nog altijd niet, want ze hadden meerdere kandidates voor de job
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 sep 2007, 09:10

major schreef:al snap ik het nog altijd niet, want ze hadden meerdere kandidates voor de job

Omdat ze er met kop en schouders (en buik :wink: ) bovenuit stak natuurlijk.. :lol: Sorry, maar je verwoordt het zo grappig.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 06 sep 2007, 15:36

je bent dus officieel werkloos nu?
awel, je moet via de vdab een attest "werkloos" halen en binnendoen op je vakbondskantoor.
Dit kan natuurlijk wel een probleem als je zelf de werksituatie hebt verbroken.
misschien eens contact opnemen met je ex-werk en vragen of zij een attes kunnen afleveren van overeengekomen arbeidsverbreking. dus maw als je door hun je opzeg hebt met jou medeweten en toestemming.
er bestaan voor zwangeren wel enkele achterpoortjes maar ik denk dat je op de vdab daar het beste bent.
vragen kost niets en anders word je maar "werkongeschikt" od he ;)
veel succes hé
en anders zoals reeds vermeld interim (al is het maar een tijdelijke en werk je op contract voor interim 1 dag moet interim jou C4 geven waardoor je wel kan stempelen.
groeten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 06 sep 2007, 15:37

en als je vragen hebt,geef dan aan de moderator je telefoonnummer en ik bel je wel op en leg je het haarfijn uit (mijn familie zit op een sociaal kantoor)
groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 sep 2007, 14:03

Ik ben schoolverlater maar heb na mijn bevalling van mijn eerste kindje direct naar werk beginnen zoeken en heb direct werk gevonden maar bij schoolverlaters is het wel zo da er een periode is na de bevalling da je niet mag gaan werken bij mij was dat zo'n anderhalve maand dacht ik. maar nu ik zwanger ben van mijn 2de kindje heb ik ontdekt dat ik geen uitkering kan krijgen want je moet tegenwoordig 18 maanden VOLTIJDS gewerkt hebben. dus geen parttime jobs want die tellen maar voor halve dagen dus als je bijvoorbeeld 30 dagen parttime hebt gewerkt tellen deze maar mee als 15 dagen fulltime. ik kwam maar enkele dagen tekort mahja ze zijn zeer strikt met de regels bij de overheid als ze geld moeten GEVEN...
en normaal gezien als je zelf je ontslag hebt gegeven kan je geen uitkering krijgen! ook al ben je een mama, heb je geen werk en dus geen inkomen... of je moet naar het OCMW gaan maar dan moet natuurlijk je partner ook al onder een bepaalde limiet van inkomen zitten om iets te kunnen krijgen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 sep 2007, 14:06

heb ook met een overeenkomst op mijn vorig werk ontslag genomen dus eigelijk heb ik het gekregen... en dan kun je idd een uitkering krijgen MITS je een termijn van 18 maanden fulltime gewerkt hebt...
vind dit nogal lang, zeker voor een schoolverlater, want deze raken moeilijker aan werk dan gediplomeerden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 11 sep 2007, 20:53

hey vanessa ik ben heel mijn zwgerschap thuis geweest en nu nog steeds in ben toen ik drie maanden zwanger was ontslagen eigenlijk wou ik da ook wel want da werk was te zwaar maar ik heb ookondervonden dat je dus geen of toch heeeeel weinig werk vind als je zwanegr bent!!

jammer maar helaas kan je hie weinig aan doen alhoewel RVA zegt dat je ze niet mogen weigeren maar ze vinden altijd een uitvlucht :roll:

je wachttijd gaat normaal in vanaf je je inschrijft bij de VDAB dacht ik dus als je dat meteen hebt gedaan is het nog wel even wachten!!! het enige wat je kan doen is je eens goed informeren en mss dat de vdab je el kan helpen mt werk zoeken!!

veel succes in elk geval
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”