controle bij de huisarts

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
controle bij de huisarts

Bericht door sp » 07 aug 2007, 10:54

Goeiemorgen!

Vanmorgen een controlebezoek gehad bij de huisarts. Mijn bloeddruk was goed, de dokter vond dat ik straalde :) . Ze heeft ook bloed getrokken (waarom doen ze dat?).

Dan de weegschaal op - dat was heel wat minder... Zoals ik hier al vaak heb gezegd maak ik me daar wel 'n beetje zorgen over. Ik woog al erg veel vooraleer ik zwanger was. Ik heb 89kilo gewogen en ben dan naar de WW beginnen gaan. Daar ben ik tot aan 81 geraakt, maar net voor m'n zwangerschap ben ik gestopt met op m'n voeding te letten. Gevolg: 85 à 87 kilo...
Ik weet niet precies hoeveel ik woog net voor m'n zwangerschap (zal wel zoiets rond de 85 à 87 kilo geweest zijn), maar ik weet wel dat ik op 13/7 bij de gynaecoloog 89 woog. En vanmorgen bij de huisarts 92.5... De 100 komt wel heel dicht nu he...
Ik at voor mijn zwangerschap heel veel chcolade. Nu smaakt dat helemaal niet meer, en eet ik dat ook niet meer. Maar die limonade he. En mayonaise (ik lepel dat niet uit de pot, maar bij 't eten moet gewone mayo, zo geen dressingtoestanden als vroeger).

Op 17/8 gaan we weer naar de gynaecoloog (2de keer). ONze huisarts heeft een potje meegegeven om mijn plasje op te vangen de dag van de controle bij de gyn. Ik wist niet dat dat moest. Goed dat we een goeie huisarts hebben!

In mijn eigen bh's kan ik niet meer in. Ik heb die van m'n zus nu... Ik slaap nu op m'n rug (voorheen op m'n buik maar dat gaat niet meer) en als ik 's morgens opsta, voelen mijn borsten alsof ze gaan scheuren! Pijn!

En dan de bloedneuzen he... Om de andere dag sta ik op met een bloedneus... De huisarts kon daar weinig op zeggen, buiten dat het bij een zwangerschap kan horen en dat dat dan wel overgaat na de bevalling.

Mijn staartbeentje doet ook regelmatig pijn, maar dat zou ook normaal zijn (ligamenten die uitzetten) en dat zou ook verdwijnen. Daar valt ook niet veel tegen te doen.

Verder drink ik te weinig - elke avond heb ik hoofdpijn... MAar ik doe regelmatig huisbezoeken, zit veel in de auto en zie het niet zitten om overal te moeten stoppen onderweg... Ik moet ook voor 3 druppeltjes al lopen... Tja, dat gaat toch moeten veranderen ze...

Ik lijk hier wel 'n oude zaag, maar eigenlijk voel ik me 't merendeel van de dag superfijn en dik (!) in orde! Gisteren weer gaan prenataal zwemmen en 't was weer ongelooflijk leuk...

Ziezo, ik ga jullie laten.

Nog 'n fijne dag en tot ... !
s
Afbeelding


Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 19 aug 2007, 14:11

heyvan bloedneuzen kan ik mee spreken t'is bij mij soms ook nie te houden heb er ook erg van sins ik zwanger ben t'is nie leuk ma je kan het niet tegen houden hé anders heb ik niet veeel last ook van mij staarte been kan nie lang zitten maar ben daar vroeger es op gevallen en sins dien heb ik daar last van maar nu ook wel meer last dan anders das ambetant hé anders geen probleem..
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 19 aug 2007, 14:13

OEf, de controle viel heel goed mee, onze baby doet het fantastisch! Ik zet later nog eens een berichtje met de echo op het stuk rond februari 2008-baby's!
de bloedneuzen: onze gyn zei dat dat normaal is omdat je bloed dunner wordt zodat het sneller en beter door de placenta kan. dan bloed je mlakkelijker he!
fijn weekend!
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”