januari-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 09 okt 2007, 14:06

sandy schreef:Babs, in Lucas is dit ook zo.
Hoe dan, sandy? Zoals jij hierboven schreef? Zo had ik het toch begrepen.
Of ben jij ook al van voordien (zoals nathalie schreef) je kamer gaan bespreken, wat je wensen zijn?
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 okt 2007, 14:18

Nee, zoals in het St Jan. Geen kamerbespreking.
Ik denk dat dit gemakkelijkst is voor het personeel.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 10 okt 2007, 16:14

hebben jullie dit ook,
sinds vorig weekend heb ik zo af en toe (ale tis nu den tweede keer) krampen in mijn onderbuik... zou da kunnen dat het kindje zich keert of zou da een andere reden kunnen hebben?
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 10 okt 2007, 16:31

Heb dat ook af en toe denk ik. Doet wel ff pijn, houd altijd m'n adem in, in de hoop dat de pijn dan sneller overgaat :). Heb hier en daar es rondgevraagd en telkens kreeg ik het antwoord 'dat dit het uitzetten van de baarmoeder is', die ik voel.
Doet het lang pijn, nathalievh? Of is dit ook enkele seconden?

Heb wel al meerdere keren dit gevoel gehad: meestal voel ik het best links of rechts van m'n navel, ik zie ook m'n buik bewegen dan.
Het is zo een 'raar' gevoel, doet niet echt pijn maar soms ook niet echt deugd. Precies alsof m'n darmen in een grote knobbel draaien of net 'ontdraaien'. Vreemd gevoel, kan het gelijk niet anders uitleggen. Precies alsof kindje duwt en duwt tegen die plek, omdat ie geen plaats genoeg heeft.
Na een poosje is dat gevoel weer weg dus ik zal me er wel geen zorgen om moeten maken :).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 11 okt 2007, 09:44

Da gevoel is meer zo gelijk er op u blaas geduwd wordt en dan krampen daardoor krijgen... echt krampen in de blaasstreek

da kan toch tot een half uur a een uur duren, en dan plots is het gedaan, en begint het kindje terug in beweging te komen...
dus zou wel kunnen dat het zich draait en niet genoeg plaats heeft en dus begint te drukken op alles en nog wat he...

maja... alst da maar is he...
ik heb tegenwoordig weer meer om meer krampen in mijn benen. Ik neem al magnesium maar sommige nachten mag ik toch nog het bed uit springen hoor... (misschien is dit een soort voorbereiding op het feit dat we in januari geregeld snachts het bed gaan mogen uitspringen...)
Groetjes
Nathalie


Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 11 okt 2007, 10:23

Ik denk dat het bij jou ook het kindje is die beetje aan 't zwemmen en duwen is :), en dat beebje tegen je blaas duwt.
Volgende week dinsdag moet 'k trug naar gyn, 'k ging het sowieso es vragen.

Krampen, daar blijf 'k voorlopig van gespaard. Neem ook al tijdje magnesium en begin me beter te voelen.
Jaja, de zwaarste tijd moet nog komen denk 'k maar kop op, er zijn ons miljoenen vrouwen voorgegaan :D.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 11 okt 2007, 10:28

dat zeg ik ook altijd :) , als da bij die andere vrouwen allemaal gelukt is, waarom bij ons nie he...

die krampen ik hoop dat je ervan gespaard blijft, want tis echt pijnlijk...

ik mag 23/10 terug gaan bij de gyn...

ga jij fles of borstvoeding geven?
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 11 okt 2007, 10:48

Graag borstvoeding. Hoor in het algemeen enkel positieve reacties over bv dus zou het heel graag proberen. Lukt het niet, dan zijn er nog altijd de flesjes he :).
En jij?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 11 okt 2007, 10:54

flesvoeding... nu nog juist de goeie flessen vinden :?

ik ben niet zo voor borstvoeding, ale tligt aan mij zenne... maar ik heb respect voor al die het wel doet...
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 17 okt 2007, 11:19

Gisteren was ons 4e bezoekje aan de gyn.
Eerst suikerwater moeten drinken. Ben absoluut een zoetemuultje maar amai, dat viel toch serieus zwaar op m'n maag :lol:.
Resultaat weegschaal viel wel mee, maar verpleegster zat er eerst wel een kilo naast :D. Voor de zekerheid moest 'k van de gyn nadien nog es erop gaan staan. Maar viel al bij al nog redelijk goed mee, denk 'k :mrgreen:.

Maar 'k drink teveel water en 'k eet teveel fruit, zei de gyn. Nou dacht 'k goed bezig te zijn. Niet dus. Moet alles met de helft verminderen. En meer wortels en rauwe bloemkoolstukjes eten.
M'n eerste gedacht was van: 'n mens doet dan z'n best om gezond te leven maar als 'k het allemaal es op een rijtje zou zetten, zou dat misschien wel een beetje teveel kunnen zijn :roll:.

Beebje stelt het goed, hebben echo kunnen opnemen op cdrom. Gelukkig want zij/hij was absoluut niet in een fotogenieke bui gisteren :lol:. Beetje plaatsgebrek al zeker? Hoofdje is 7 cm, gewicht is 750 grammetjes. Zag er allemaal goed uit.

Toen mat ze m'n baarmoederhals. En nog es opnieuw.... Blijkt die al bijna 1 cm verminderd te zijn. Van 4 naar 3 cm ongeveer. Ze keek eerst beetje bezorgd en vroeg of ik al contracties had? Moest 'k nou weten hoe die precies voelen zou 'k kunnen zeggen, ja of nee..
Rond periode van 18 weken heb 'k wel beetje last gehad van harde buiken (dit wist ze al) maar de laatste tijd niet meer. Toch niet dat 'k me er van bewust ben.

Gyn heeft toen es gevoeld (en gevoeld heb 'k het...) en ze probeerde me beetje gerust te stellen door te zeggen dat beebje nog goed hoog zat. Maar toch, ze sprak daarvoor van vroeggeboorte en dat bleef nog door m'n hoofd spoken.

Heb af en toe wel es pijn aan m'n buik, zoals iedere zwangere persoon denk 'k maar of dat contracties zijn?
Dus ja, mag geen zware inspanningen meer doen, niet meer fietsen, of lang wandelen. Terwijl ik dat eigenlijk al allemaal niet meer deed :?.
Heb haar wel gezegd dat 'k op 't werk dagelijks 50 keer en meer moet rechtstaan van m'n bureaustoel en trug gaan zitten. Maar daar kon ze niet onmiddellijk een antwoord op geven.

Hopelijk dat het volgende maand niet nog verminderd is, want dan zal 'k moeten stoppen met werken en rusten, zei ze.
En dat zie 'k natuurlijk minder goed zitten eh :(.

Maar goed, proberen niet teveel druk in te maken en rustig aan doen (nog rustiger :oops:). En volgende maand (19/11) vingers kruisen..
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 17 okt 2007, 12:03

Oei, ... zo een verhaal...

ik moet dinsdag teruggaan, (28 weken dan) hopelijk heeft ze zo geen nieuws te vertellen.

Maar mijn baarmoederhals heeft ze nog niet gemeten hoor bij mij...
ale ja, mssn nu wel kweet nie he...
zij doet gewoon een echo en da ist...
maar rond de 34ste week zeiden ze op de materniteit wordt er ook een uitstrijkje genomen...

hoe meten ze die baarmoederhals dan?
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 17 okt 2007, 13:21

Ze kijkt gewoon op de echo en dan klikt ze zo op ene puntje (met kruiske) en dan trekt ze lijntje naar ander punt (net als ze bv hoofdje meet). En zo meet ze m'n baarmoederhals :).
'k Ga mij der best niet te druk in maken. 't Was ook niet echt 't nieuws dat ik verwachtte gisteren maar goed, zal wel al niet zo erg zijn he.

Zal duimen voor u volgende week, 28 weken al :).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 17 okt 2007, 13:27

ahzo... das niks speciaals of pijnlijks die meting... kreeg al schrik

ja eigenlijk gaan die weken wel snel he...
ma kom, onze junior mag weer in beeld komen, da schept toch een band...

ik hou je op de hoogte :)
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 17 okt 2007, 13:36

Neenee, meten zelf doet geen zeer. Maar toen ze zelf ne keer 'voelde', dat deed wel geen deugd :D.

Ok, ik houd je ook op de hoogte :wink:.
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 17 okt 2007, 21:14

Oei Babz, wat een verhaal... Zou me niet té veel zorgen maken (gemakkelijk gezegd, ken mezelf) en het vooral rustig aan doen. Wat die contracties betreft, heb je dan soms krampen of zo?
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 17 okt 2007, 22:42

Thx Alfredje, zal me best doen om het rustig aan te doen maar das soms moeilijk hoor hier :oops:.

En krampen kan ik het niet echt noemen. Als 'k buikpijn heb, is 't zo van die zeurende pijn, maar dat valt nog allemaal goed mee. Heb zo 't gevoel dat er vanbinnen iets aan uitzetten is dus ik steek dat soort pijn nog steeds op m'n baarmoeder die aan het groeien is.
En enige moment dat m'n buik beetje gespannen aanvoelt, is wanneer de baby aan 't zwemmen of aan 't stampen is dus daaraan zal 't ook wel niet liggen denk ik :).

Enfin, we zien wel. Zal je op de hoogte houden..
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 okt 2007, 19:45

Babs, rusten is idd niet leuk, maar je moet aan je baby denken hé! Die moet nog effe blijven zitten hoor! En als rusten de oplossing is....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 19 okt 2007, 10:35

Maar ik denk aan de baby hoor!
Enige frustrerende is dat 'k echt niks, maar dan ook niks van grote inspanningen doe. Enige inspanning dat 'k in een hele week doe (en dat is dan nog niet elke week): is de zaterdag uurtje naar stad gaan. Met de auto liefst zo dicht mogelijk geparkeerd bij de winkel dat we moeten zijn :oops:.
Heb gisteren ff met collega gepraat en zij had ook zelfde probleem rond zelfde periode. En dat kwam van de pure stress. Zij is in ziekenhuis beland met weeënremmers enz, pfff..
En inderdaad, met momenten is het hier wel stressy op m'n werk en ook, mijn 'collega' bezorgt me massa's stress :roll:.
Vandaar dat 'k schreef: dat 'k zal proberen om het rustig aan te doen maar das heel moeilijk met zo'n collega, dag in dag uit...

Voor de moment ben 'k kapot. Vannacht ben 'k wakker geworden van de rugpijn rond kwart voor 3. Gaan plassen en na 20 keren woelen was het ineens al 4u30 en hoorde 'k weer de buur naar het werk vertrekken en dan is het echt zo van: 'o nee, sebiet is het onze beurt'... :cry:
Baby was superactief dus heb geen oog meer dicht gedaan.

Maaaar...... het is bijna weekend (=tijd om uit te rusten!) dus gelieve niet op m'n klaagbede te letten hierboven :oops: :).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 24 okt 2007, 21:51

hehe hier zijn we weer,
weer een bezoekje rijker aan de gyn...
alles was in orde...
en ja hoor ook een inwendig onderzoek, maar gelukkig nog geen ontsluiting (zou wa vroeg zijn he)

de doorsnee van het hoofdje was 8,5cm (volgens gyn groter dan het groot gemiddelde)
het voetje was 6cm (dus 1cm meer dan vorige maand)
het hartje klopte goed :)

ale ik was content... tis toch altijd afwachten he of alles wel in orde zal zijn...
tot hier toe is dit wel zo maja, ge weet maar nooit he...
volgend bezoek is 23/11
dan wordt er een schatting gedaan van het gewicht en de grootte bij de geboorte...
ben eens curieus :)
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 24 okt 2007, 21:57

Mag ik er ook bij?

Officieeel ben ik wel voor 3 februari 2008 uitgerekend maar ik weet zo al dat ik net als de vorige 2 bevallingen ik een KS ga moeten ondergaan en dat zal voor eind januari of misschien wel midden januari zijn, daarmee dat ik mij bij jullie aansluit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 12:35

Ewel 10 januari, das een schone dag om te bevallen :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 25 okt 2007, 14:22

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :).

Goed dat alles er prima uitzag nathalievh. Is idd weer beetje in spanning afwachten tot het volgende bezoekje.
Laat ze dan telkens het hartje horen aan jullie?
Onze gyn heeft dat eigenlijk nog nooit gedaan..

Ben 1 keertje in augustus naar m'n zus haar werk gegaan en toen mocht 'k gaan liggen in een echte arbeidskamer en liet ze het hartje horen, klonk echt als muziek in de oren :).
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 25 okt 2007, 14:28

ja hoor, elke keer laat ze het hartje horen... maar we zien het dan ook wel goe, maar idd, tklinkt als muziek in de oren en tis een hele geruststelling als ik het hoor...
daarna mag ze doen wat ze wil, alsik het hartje heb gehoord ben ik al content...
ze luistert er effekes na (een goeie minuut) om te zien of het regelmatig is en er niks abnormaals aan de hartslag te horen is...
raar dat ze dat bij jou niet doen...
en da hartje laat ze bij iedereen horen, want je hoort dat tot in de wachtzaal :) das wel grappig ge zit daar dan en plots boenk boenk boenk en weer gedaan, de volgende ga binnen, en weer van da...
ik vind da wel grappig...


krijg jij elke keer een echo? Bij ons wordt elke keer een echografie gedaan, maar zoals nu was er niks speciaals dus kregen we ook geen fotoke :(
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 25 okt 2007, 14:44

nathalievh schreef:krijg jij elke keer een echo? Bij ons wordt elke keer een echografie gedaan, maar zoals nu was er niks speciaals dus kregen we ook geen fotoke :(
Ja. Maar bij ons vorig bezoekje was er eigenlijk niet veel te zien op de foto (doorsnede hoofdje, doorsnede buikje en nog iets) :(.
Gelukkig heeft ze wel alles opgenomen op dvd, daar was er al iets meer te zien.
'k Ga volgende keer toch vragen of we 't hartje eens mogen horen hoor :oops:.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 25 okt 2007, 14:47

ja ik vind da toch leuk als ge da eens moogt horen...
nu wast bij ons niks speciaals gewoon de metingen eens herdaan om te zien dat alles wel goe meegroeit (en da zal dus blijkbaar geen probleem zijn gezien alle metingen boven het gemiddelde liggen)
23/11
nog effekens wachten, maja, dan hebde toch al een idee...qua gewicht en lengte...
dus ja, weete ookal welke kleertjes je op de lijst kan zetten..
alst een reusje wordt hoef je er geen 0 maand op te zetten bij manier van spreken he
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 25 okt 2007, 14:58

Ja das waar.
Nu je 'kleertjes' aanhaalt: heb geprobeerd om me ertegen te verzetten maar 'k heb deze morgen al bodietjes gekocht (voor als het een kleine baby of iets grotere baby wordt :D ). Kon 't niet laten he :oops:.
Voor de rest ben 'k al volop bezig met de lijst 'n beetje samen te stellen. Ben toch zo bang dat 'k iets ga vergeten erop te zetten he :roll:.
We hebben 'n complete kinderwagen/buggy tweedehands op de kop kunnen tikken, we mogen er vanavond om, dus das ook al een 'zorg' minder :).

Ben jij al met vanalles bezig? :oops:
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 25 okt 2007, 15:46

Mag 'k even iets vragen: las dat jullie beiden een inwendig onderzoek gehad hebben. Is dat voor te kijken of je al ontsluiting hebt of zo? Doen ze dat altijd vanaf zes maand dan ? Want ik moet volgende dinsdag teruggaan, kwestie van te weten waar ik me aan kan verwachten!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
nathalievh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2007, 13:27
Locatie:Zandbergen

Bericht door nathalievh » 25 okt 2007, 16:05

blijkbaar gebeurt dit vanaf 28 weken,
kwist da ook nie zenne,
kverschoot me nen bult als de gyn zei vanaf vandaag doen we ook een inwendig onderzoek.

dus nu weet ik da ook he...
kvind da wel nie tof, maar moet zeker
en idd, is om te zien of er al ontsluiting is
Groetjes
Nathalie

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 okt 2007, 20:46

Ja, dat is om te zien of je onsluiting hebt en of de baby al ingedaald is.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 15 nov 2007, 16:41

Ik ben deze morgen gestruikeld over de poes. Ben niet gevallen op m'n poep of buik ofzo. Maar door 't verschot van 't beest die jankte, een lompe sprong/halve val gedaan en kweet niet meer in welke richting m'n benen vlogen maar 'k voelde wel een ferme pijnscheut, rechts in m'n buik onderaan.
Was al beetje te laat voor 't werk dus ik snel in m'n auto gesprongen om toch nog op tijd te zijn. Pijn in m'n buik bleef zo beetje sudderen tijdens de rit.
Totdat 'k op 't werk aankwam :(. Dat kwam zo fel op, pfff. 'k Had ook sinds m'n gestruikel de baby niet meer gevoeld dus 'k was gelijk alweer aan 't panikeren. 'k Ging eerst wachten tot de middag of 's avonds, kijken of die pijn ging overgaan maar op aanraden van m'n collega's toch maar naar 't ziekenhuis gegaan. Gelukkig was er een lieve collega die me naar spoed gevoerd heeft.
Dus ja, ze hebben eerst bloed getrokken en dan moest ik een tijdje (2 uur) aan de monitor. Eindelijk nog es het hartje horen :oops:.
Maar alles bleek positief te zijn, oef.
Pijn komt door spierscheurtje in m'n buik. Gelukkig is er niets met de baby.
Was wel nog ff wachten op uitslag van bloed (om te kijken of er bloed van baby in mijn bloedbaan terecht zou gekomen zijn, maar meestal is dit bij een zwaar ongeluk ofzo. Maar het zekere werd voor het onzekere genomen).
Dan is er een assistente nog gekomen om nog es te kijken naar de buikbaby. Die had blijkbaar absoluut nergens geen last, stelt het daar goed binnenin. Ze schatte beebje op 1 kg 700. 'k Verschoot wel, had ietsje minder gedacht.
Ze heeft ook nog inwendige echo gedaan om te kijken naar m'n baarmoederhals maar die is niet verminderd met vorige maand dus dat is ook positief.
En zo mocht ik na 4 uurtjes in de arbeidskamer naar huis gaan om te rusten..
Precies weer een hele boterham hierboven maar wou even de spanning van deze morgen ff van me af schrijven :oops:.

Hoe gaat het met de andere januari-mama's?
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”