20-weken echo

Moderator:Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28
20-weken echo

Bericht door ACOLEN » 11 dec 2007, 11:10

Ik dacht: ik ga eens een nieuw onderwerp open! :lol:

Volgende week vrijdag heb ik mijn 20-weken echo. Blijkbaar is dat bij ons in het ziekenhuis een nieuwe procedure dat ze rond die periode een uitgebreide echo doen om echt alles na te kijken.
Bij onze Seppe 2 á 3 jaar geleden was dat nog niet.
Volgens de info die ik op het internet vind, kijken ze naar de organen, de skeletbouw, bepaalde afwijkingen zoals hazenlip enz...

Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar nu ik dit allemaal weet is dit toch wel een heel belangrijke echo en ik begin er eerlijk gezegd stilaan zenuwachtig voor te worden.

Heeft hier iemand al ervaring mee of zitten jullie in hetzelfde schuitje...?


Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 11 dec 2007, 11:13

Ik heb die ook gehad tijdens de zwangerschap. Deze echo hoort bij de 3 belangrijke echos die de gyn uitvoert. Je hoeft er geen bang voor te hebben, ze doen niets anders dan anders... Wel is dit de echo dat ze kunnen zien of je kindje volledig in orde is. Maar normaal gezien heb je daar reeds zekerheid van gekregen bij de nekplooimeting en bloedonderzoeken. Succes! :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28

Bericht door ACOLEN » 11 dec 2007, 11:16

Ja... zo dacht ik er dus ook over, tot ik gisteren allerlei verontrustende verhalen gelezen had. Natuurlijk... de verhalen die je er dan kan over terugvinden, eindigen meestal niet zo goed, dus ja...
Mijn vorige testen waren allemaal in orde en ik voel mij prima, maar toch... ik zal toch pas helemaal gerust zijn als die echo voorbij is, denk ik :?

Miss_K
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 19:12

Bericht door Miss_K » 11 dec 2007, 11:16

Ik heb mijn 20w echo volgende maandag (17/12) ben ook wel curieus :lol:
Normaal weten we dan het geslacht ook :P
Zal u op de hoogte houden hoe het was..

greetzz
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 14 dec 2007, 10:20

Miss_K schreef:Ik heb mijn 20w echo volgende maandag (17/12) ben ook wel curieus :lol:
Normaal weten we dan het geslacht ook :P
Zal u op de hoogte houden hoe het was..

greetzz
ik hen ook maandag de 20weken echo :D
van Amy heb ik dat ook gehad,bij ons is die echo ook 3D
veel succes iedereen!!
miss K: ik blijf meehopen dat jullie het geslacht zullen zien! :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Miss_K
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 19:12

Bericht door Miss_K » 14 dec 2007, 11:07

:lol: :lol: :lol: merci :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28

Bericht door ACOLEN » 18 dec 2007, 11:56

Hey Sabtje...!
Hoe was je 20-weken echo?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 dec 2007, 12:21

Ik heb dat van allebei gehad en dat was wel mooi. Daar zien ze echt alles op!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 18 dec 2007, 12:25

ACOLEN schreef:Hey Sabtje...!
Hoe was je 20-weken echo?
goed hoor! alles was in orde :D
was een 3d echo, en dan kan je alles zo heel duidelijk zien he... de oogjes, neusje, lipjes enz... en natuurlijk al de organen he, maar daarbij moet de gyne toch zeggen wat het is hoor, enkel het hartje herken ik daarvan :oops:

goh, we zitten al in de helft he, gaat wel vlug vind ik... net zoals mn gewicht zo vlug de hoogte ingaat deze keer :oops: durf het bijna niet zeggen, maar ben al 7,5kg bijgekomen :oops: :oops:
hoe zit da bij jullie? van Amy ging da niet zo snel hoor, op 6maand was ik maar 6kg bijgekomen, maar nu :roll:

hoe gaat het met jullie buikbabytjes??

en MissK, ben je het geslacht te weten gekomen?? en verder alles in orde op de 20w echo?

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28

Bericht door ACOLEN » 18 dec 2007, 13:26

Bij mij hetzelfde, Sabtje!
Vanmorgen dacht ik nog bij mezelf toen ik in de spiegel zag: wat heb jij een rond gezicht gekregen!! :(

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 12kg bijgekomen en had ik een schattig buikje, recht naar voor. Toen ik bevallen was, was ik op 2kg al mijn kilo's al kwijt.
Nu 'draag' ik volledig rond en dan voel ik mij precies zo'n kwak... :lol:
In kilo's was ik nog maar 1,7kg bijgekomen, maar ik voél mij veel dikker.
Pfff... als ik speelgoed moet opruimen of iets laat vallen en dat moet oprapen... het lijkt nu al of ik 9 maand zwanger ben! :lol:

Nu, vrijdag moet ik ook op controle en vrees een beetje voor de weegschaal, want die 1,7kg is van een maand geleden hé.
Waarschijnlijk zullen er ook al een pak bijgekomen zijn nu.

Ik hou je op de hoogte!

Miss_K
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 19:12

Bericht door Miss_K » 18 dec 2007, 16:08

Hier bij mij ook alles in orde zenne :lol:
En JAAAAAAAAAAAAAAAAAA we weten wat het is :P :P :P Eindelijk!!
Maar ik zwijg nog efkes :lol: :lol:
We zijn natuurlijk supergelukkig zenne :lol: , als het maar gezond en wel is, dat is het belangrijkste voor ons..

Ga ook wel nog een 3D echo laten maken maar das nog voor later, dan hebben we wat mooier beeld e :wink:

Hou jullie goed,

Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 19 dec 2007, 11:37

ACOLEN schreef:Bij mijn eerste zwangerschap was ik 12kg bijgekomen en had ik een schattig buikje, recht naar voor. Toen ik bevallen was, was ik op 2kg al mijn kilo's al kwijt.
Nu 'draag' ik volledig rond en dan voel ik mij precies zo'n kwak... :lol:
hier van't zelfde :roll: van Amy was ik 14kg bijgekomen, allemaal op mn buik (was ook wel een ferm tonneke hoor) maar deze keer ben ik al overal bijgekomen :oops: :oops: en ik vrees dat ik er tegen het einde een pak meer zal bijzijn dan 14 :oops: en ik weet niet hoe het komt he, ik snoep niet meer als anders, ja af en toe eens, maar ik kan toch niet alles laten he :roll: :wink:
van Amy was ik de dag nadat ik bevallen was al 10kg kwijt :D

miss K: ben blij dat jullie blij zijn dat je het geslacht kennen!! en ge hebt gelijk dat je het nog wat voor jezelf houd, kzou da ook doen :lol: :lol:

een 3D echo gaan wij ook nog laten maken, da's dan meer voor de "fun", deze op 20weken is ook een 3Decho maar enkel voor de medische zaken beter te kunnen bekijken he... da's hier standaard zo :wink:

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28

Bericht door ACOLEN » 19 dec 2007, 11:44

Wij hebben bij onze Seppe ook een 3D laten maken bij BabyImage in Nederland. Super vond ik dat!

Gho, het geslachtje hé... ik heb altijd gezegd dat ik het met een 2de niet wou weten, maar nu de echo eraan komt vrijdag, begint het serieus te kriebelen. We hebben het er gisteren nog over gehad en het zou toch gemakkelijk zijn als we het moesten weten.
Zo moet je maar één naam kiezen, kan je meer gericht suikerboontjes kiezen en last but not least: je kan al beginnen dromen van je dochtertje of zoontje hé. :D
Het leventje in je buik wordt dan al meer een echt persoontje en daarom denk ik wel dat ik vrijdag het geslachtje wil weten...
We zien wel... ik hou jullie op de hoogte!!!

Miss_K
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 19:12

Bericht door Miss_K » 27 dec 2007, 12:00

En hoe zit het hier met de mei-mamma's??
Hier bij mij alles ok.. Men buikje begint wel te schieten zenne :lol: :lol:
Moest van de gyn wat op men eten letten omdat ik vorige maand 2kg was bijgekomen :oops: (ben nu al in totaal een 8kg bij :oops: :roll: ) Hoe zit da bij jullie??

En nu met die feestdagen ist ni gemakkelijk e :lol: :lol:

Ale hou jullie goed en men beste wensen e !!! :lol:

groetjes xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
ACOLEN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2007, 10:28

Bericht door ACOLEN » 27 dec 2007, 14:26

[code]Prettige feestdagen voor iedereen!!! :D

Vorige vrijdag heb ik mijn 20-weken echo gehad en... alles was picobello in orde!! Een hele geruststelling, dat moet ik toegeven.

Nu moet ik wel al blozend toegeven dat we ook het geslachtje kennen van ons tweede hummeltje :oops:
Ik moest het gewoon weten, al was het maar voor de praktische kant...
We zijn in elk geval superblij, maar het geslachtje hou ik voor jullie nog even geheim! :lol:

Ik ben gisteren ook op de weegschaal gaan staan, omdat ik er vrijdag niet op moest blijkbaar. Ik was zowiezo bang voor het resultaat en gelijk had ik: er is al 7kg bij!! :roll:

Miss_K
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 okt 2007, 19:12

Bericht door Miss_K » 27 dec 2007, 16:05

Ale oef, dan zen ik toch ni alleen :lol: :lol:
Was wel smallekes voor de zwangerschap en schijnt da ge het dan rapper ziet aja :lol:
En dan ook direct gestopt met roken, zal er ook wel iets mee te maken hebben e :roll:

Maar ale , tis beter da we ons goe in ons vel voelen e :wink:

groetjes
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”