juni-kindjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 15 nov 2007, 21:55

succes hé :wink:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2007, 08:34

Lena schreef:een verslagje komen doen he dagmar :D
Hmm, zou ik dat wel doen?? :lol:

Natuurlijk.. Zodra ik tijd heb.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

dagmar

Bericht door Aicha » 16 nov 2007, 08:54

Dagmar,

Proficiat met je zwangerschap en veel succes bij de gyn hé vandaag!!!!!! :D

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2007, 21:09

En hoe is het geweest???
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

dagmar

Bericht door Aicha » 16 nov 2007, 21:30

kwam ook eens zien of er al nieuws was van dagmar :?
maarja, was blijkbaar een drukke dag hé voor jullie!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2007, 21:54

Een heel drukke dag.. Eerst naar de dokter met Karsten (oorontsteking en luchtweginfectie), dan naar de tandarts.. En dan maar naar de gyn.. En .... wij krijgen een...




















TWEELING!!!!

't Was wel een hele verrassing en ik ben nog niet helemaal bekomen, maar dat komt wel! :wink:
Ik ben wel 5 daagjes minder ver dan verwacht, dus als ik mijn 40 weken uitdoe, zal het rond de 10de juni zijn..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 16 nov 2007, 21:57

amai wat een verassing, een hele grote dubbele proficiat :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2007, 22:02

Dank u! :D

De volgende afspraak is 7 december, voor de trippletest..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 nov 2007, 22:05

Amai dat zal wel dat je verschoten bent
Dubbele proficiat !!!

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proficiat

Bericht door Aicha » 16 nov 2007, 22:08

Wauwww dagmar, da's dan direct een dubbele proficiat waard!!!!! :wink:

Kan goed geloven dat dit niews wat bekomingstijd vraagt!
je weet wel altijd dat de mogelijkheid er in zit maar op de moment dat de gyn dat zegt of je het zelf ziet op de echo moet dat toch wel raar doen !

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaatje26
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 nov 2007, 22:00

Bericht door kaatje26 » 16 nov 2007, 22:08

hoi hoi, allereerst een dubbele proficiat Dagmar! Ik kan geloven dat je even moet bekomen!
Ik ben een 26 jarige moeder van een zoontje van 2 en rond 24 juni mogen wij onze tweede verwelkomen. Wij hebben pas de echo op 7 december, das nog zooo lang, pffff. Jee ik zou nogal verschrikken als ze zouden zeggen dat het een tweeling ging worden, daar reken je helemaal niet op eh.
Voor de rest heb ik last van de bekende zwangerschapskwaaltjes en hebben we het nog aan niemand verteld, wat heel lastig is. we wilden het pas op kerst vertellen maar daar zijn we al van terug gekomen, het begint ook een beetje op te vallen nu ik niks meer mee drink enzo.
OP het werk weten ze dus ook nog van niks, ik hoop dat ik morgen niet misselijk ga zijn maar vrees ervoor, in die 2 dagen dat ik vrij geweest ben heb ik het moeilijk gehad.
Nou, nog veel succes met de zwangerschap hee, groetjes

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2007, 22:11

Joepie, nog een juni-mama.. (hoewel er nu veel kans is dat ik juni niet haal :( )
't Is altijd zo lang wachten tot die eerste echo hé, ik ben blij dat ik die eindelijk achter de rug heb! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 17 nov 2007, 09:19

amai dagmar een dubbele proficiat hé

ik ging ook verschieten zenne moest de gyn zeggen het is ne tweeling

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 17 nov 2007, 10:07

een dubbel dikke proficiat he dagmar! wie weet krijgen mila en karsten nu een broertje én een zusje he!dan hebben ze allebei hun goesting :lol:
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 nov 2007, 11:29

Dank jullie wel!

Zal ik mijn lompigheden eens vertellen van bij de gyn?? :oops: Ik kwam binnen, nog geen probleem.. Mag ik mijn onderkleding uitdoen en ipv mijn slip doe ik mijn sokken uit! :lol: Gelukkig had ik het door voor ik op de tafel plaatsnam.. Dus snel terug dat kotje in.. Dan wil ik op de tafel gaan liggen, loop ik tegen de lamp (voortekens?? :lol: )..
En ja, dan de echo hé.. 't Was de eerste deze zwangerschap, dus ik was wel nerveus (en zeker na mijn lompigheden :roll: :lol: ).. 't Was een inwendige echo en ik zie ineens twee kindjes, maar toen zag ik er maar één.. Ik dacht dus dat ik het mij maar ingebeeld had, maar de gyn zei onmiddellijk: "Hebt gij gezien wat ik gezien heb?" En we zagen er weer twee.. Ik wilde "sh*t" zeggen, maar beet nog net op mijn tong (Karsten was erbij :lol: ).. Ik moest toen wel even bekomen, ondertussen deed de gyn de metingen en nam de foto'tjes.. En dan zei hij: "Nog eentje waar ze alletwee opstaan, anders geloven ze u niet."
Maar hij wist te vertellen dat hij zelf een tweeling had en wist wat het was.. Ik was nog steeds niet bekomen.. :lol: Maar ik ben wel blij natuurlijk.. Moet ik toch geen jaren wachten tot Filip een vierde ziet zitten.. :D :wink:
Maar op weg naar huis kwam de realiteit ineens.. We gaan een grotere auto moeten kopen, zien dat we alles dubbel hebben, twee namen zoeken, twee meters en peters zoeken (of vier van elk :lol: , we hebben niet al te veel peterkandidaten)..
Dan kwam ik thuis, Mila was ook al thuis van 't school.. Ik liet haar de echo zien en zei dat er twee baby'tjes in mijn buik zitten.. Haar reactie: "ohnee, ik wil geen twee baby's!... Is dat dan een tweeling? Oh, eentje voor mij en eentje voor Karsten.." :lol:
Vervolgens kwam Filip binnen en Mila direct: "Mama heeft twee baby'tjes!" en hij zo: "Och, wat zou het, dat is niet waar." En dan liet ik hem het foto'tje zien en moest hij het wel geloven.. Hij nam het eigenlijk kalmer op dan mij.. :D
Vandaag ben ik er wel van bekomen, maar zit toch met vragen en twijfels.. Wat ook wel normaal zal zijn..
Maar goed, zolang alles goed blijft gaan, zullen we niet klagen hé!

Ohja, de gyn wist ook te vertellen dat ik waarschijnlijk dubbel zo misselijk zou zijn, maar ik was bij Karsten toch misselijker (maar daar hoor je mij nu niet over klagen seh :lol: ).. Alleen ben ik dus wel extra gevoelig voor geuren..

Allé, dat was het alweer.. Als er mij nog iets te binnen schiet of als ik wil zagen, klagen, zeuren,... dan horen (lezen) jullie het wel! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 nov 2007, 13:39

Amai, Dagmar, jullie hebben jullie best gedaan!!
Proficiat met je tweeling! Kan ik geloven dat het schrikken was!
Nu heb je nog 8 maanden om eraan te wennen, zal mss wel nodig zijn :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 nov 2007, 13:44

sandy schreef:...
Nu heb je nog 8 maanden om eraan te wennen, zal mss wel nodig zijn :lol:
Toch 7! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 nov 2007, 13:58

Mààr 7 meer? :lol:
Het zal wel wat organiseren zijn, maar je wou er toch 4 hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 nov 2007, 14:05

Hey Dagmar, ik lees dit nu pas. Waaaaaw meid. Dat is tof !!!
Een hele dikke proficiat. 'k Wist zelfs niet dat jullie nog een kinderwens hadden :oops: Moet dringend eens wat meer bijlezen.
Ik wens je een superzalige zwangerschap toe en misschien wordt de tweeling wel geboren op 2 juni, net zoals ons Juttatje. :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 nov 2007, 14:14

woooooooooow nen tweeling dan nog
kan geloven dat je wat moet bekomen, kzou denk ik ook nogal verschieten
met de moment pannikeren misschien, maar ach, tis toch eigenlijk wel schoon he :wink:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 nov 2007, 14:22

:) mei is ook een mooie maand, hoor ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 nov 2007, 14:24

We zien wel wanneer ze eruit willen komen hé, na Karsten pin ik mij niet meer zo vast op een datum.. :lol: Maar hoe langer hoe beter hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 17 nov 2007, 23:48

sjiek zenne 8) een tweeling :wink: dat lijkt me nu echt super seh :!:

weet je al of 't één- of tweeëiig is?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2007, 06:07

Nee.. 'k Was zo overdonderd dat ik er niet aan dacht om dat te vragen.. Maar staat al op mijn vragenlijstje voor volgende keer.. :wink:

En sinds gisteren ben ik dus wel effectief twee keer zo misselijk.. :( Dus ik vraag me af of dat niet een stuk psychologisch is.. :lol: Nee, maar als mijn maag leeg is, dan word ik echt serieus mottig en krijg ik braakneigingen.. Dus als er iemand calorie-arme tussendoortjes kent, laat maar weten (fruit komt al mijn oren uit en daar krijg ik precies sneller honger van :roll: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 nov 2007, 16:04

Dagmar schreef:Nee.. 'k Was zo overdonderd dat ik er niet aan dacht om dat te vragen.. Maar staat al op mijn vragenlijstje voor volgende keer.. :wink:

En sinds gisteren ben ik dus wel effectief twee keer zo misselijk.. :( Dus ik vraag me af of dat niet een stuk psychologisch is.. :lol: Nee, maar als mijn maag leeg is, dan word ik echt serieus mottig en krijg ik braakneigingen.. Dus als er iemand calorie-arme tussendoortjes kent, laat maar weten (fruit komt al mijn oren uit en daar krijg ik precies sneller honger van :roll: )..
droge koek, soep, beschuit, cracker, cracotte....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 nov 2007, 16:05

Lena schreef:sjiek zenne 8) een tweeling :wink: dat lijkt me nu echt super seh :!:

weet je al of 't één- of tweeëiig is?
kan je dat niet zelf zien op de echo?

zijn het 2 vruchtzakjes of niet? als 't er 2 zijn, is 't 2eiïg...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2007, 16:38

Ah, is dat zo?? Wel ik zie twee afzonderlijke donkere vlekken met een kindje in, dus zal het wel tweeëiig zijn hé! (oef, dan is er nog kans op eentje van elk :wink: )
Over enkele weekjes toch maar eens checken bij de gyn.. :wink: Jammer dat de scanner niet geïnstalleerd is, anders zou ik de echo eens inscannen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 18 nov 2007, 16:57

Hey Dagmar, ook een dubbele proficiat van mij. En nu heb je ineens vier kinderen en moet je niet langer wachten. Dat gevoelig zijn aan geuren heb ik nu dus ook, als de frituurpot opstaat moet ik al walgen van de straffe vetgeur, als ik aan het afwassen ben kan ik walgen van de restjes in een pot en heb ik braakneigingen. Ik kan ook niet lang zonder eten anders word ik ook gauw misselijk, wat hier helpt is havermoutpap. Dat zijn havervlokken in wat melk doen (hier is het zoete rijstmelk) met rozijntjes erbij, dan wat laten opwarmen totdat de havervlokken warm zijn en voor de smaak doe ik er ook wat honing in. Wees dan maar zeker dat je buik vol zit en het is nog lekker ook. Ik heb me twee weken slecht gevoeld in mijn maag en nu heb ik ontdekt dat dat komt door het foliumzuur dat ik bijneem (Folavit). Ik ga ermee stoppen en foliumzuur in zijn pure vorm laten maken door de apotheek, heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook genomen en had er toen geen last van.

Ik ben uitgerekend voor 18 juli, maar aangezien er nog niemand op het juli-forum zit zou ik mij daar maar eenzaam voelen en ik wil ook nog wat wachten op de volgende echo, ik wil het hartje horen kloppen :) :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2007, 17:01

Marijke schreef:...
Ik ben uitgerekend voor 18 juli, maar aangezien er nog niemand op het juli-forum zit zou ik mij daar maar eenzaam voelen en ik wil ook nog wat wachten op de volgende echo, ik wil het hartje horen kloppen :) :wink:
Kom hier dan maar meekletsen.. :lol: Maar ik dacht nochtans dat er al meerdere julimama's waren?!

Lena, over tweeëiig of niet, dit vond ik op gezondheid.be:
"Hoe weten we nu of de tweeling een een- of twee-eiig is? Twee kinderen met een verschillend geslacht zijn altijd twee-eiig. Twee kinderen van hetzelfde geslacht met ieder twee vruchtvliezen kunnen zowel een- als twee-eiig zijn. Bij slechts één vlies is er altijd sprake van een eeneiige tweeling.
Als na de geboorte onduidelijk is of het een een- of twee-eiige tweeling betreft, kan soms het bloed van beide navelstrengen worden onderzocht op bloedgroep en rhesusfactor . Verschillen deze, dan is de tweeling in elk geval twee-eiig. Zijn ze hetzelfde, dan is de kans heel erg groot dat het om een eeneiige tweeling gaat."

Dus is het blijkbaar toch nog niet zeker dat het tweeëiig is.. :? :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 nov 2007, 17:32

ah ok, dan was ik mis :lol: dan zullen we moeten wachten op je volgende afspraak bij de gyn :wink: offffffff, ge kunt 'm ook es bellen natuurlijk 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”