wie is de 'baas'?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas
wie is de 'baas'?

Bericht door Liliane » 29 dec 2006, 10:35

wij zijn dus een nieuw samengesteld gezin, ikke 5 kids, partner 2 kids, samen 1 kid,.... partner was gisteren gaan werken met de nacht. De kids mochten van mij nog naar de Mummie zien (degene die wilde), ikzelf ben met Yasmine om 22.30 in bed gekropen. Rond half 23.30 heb ik nog geroepen als de film gedaan is om naar bed te gaan, toch een mooi uur voor kids van 7 t.e.m. 12 jaar. Nu heeft het zoontje van mijn partner nog naar zijn papa een smsje gestuurd ofdat hij nog langer wou opblijven.... hij mocht dus nog opblijven. Ik wist van niks, deze morgen als mijn partner kwam slapen heeft hij dit verteld. Ik was niet goed gezind en vertelde hem ook waarom.... ik vind dat ik die avond thuis ben met de kids dat ze naar mij moeten luisteren en niet achter mijne rug een smsje sturen om langer op te blijven. Partner heeft ook niet veel meer gezegd want hij is daarna in slaap gevallen. Maar zelf ben ik helemaal niet akkoord, waar blijft dan het gezag en het respect voor mij? Ben ik nu helemaal verkeerd of ben ik te streng???? Zelf weet ik het niet meer.....
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 29 dec 2006, 13:17

Neen ik vind dat je gelijk hebt degene die thuis is heeft het voor het zeggen en dat zou ik duidelijk maken ookzotteke en co.Dat heeft niets met streng te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 dec 2006, 14:25

Ik geef je ook gelijk.. Wie thuis is, is de baas!
Afspreken met je partner dat hij volgende keer antwoordt dat jij het voor het zeggen hebt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

.

Bericht door Liliane » 29 dec 2006, 16:08

het is allemaal uitgepraat, ik voelde me ook gekwetst..... maar alles is nu terug in orde. Maar op sommige momenten begin je te twijfelen aan jezelf, gek he.... is niet altijd gemakkelijk zo'n situatie, voor niemand niet. Maar de afspraken zijn : wie er thuis daar moet het aan gevraagd worden. :-)
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 31 dec 2006, 15:03

mijn ouders zijn ook een nieuw samengesteld gezin en daar golden ook de regels voor diegene die die avond thuis was.

maar ik vind wel dat je gelijk hebt, jij hebt die avond de kinderen en je partner is aan het werken, hij kan vandaaruit de thuissituatie niet zien.

heb het hier met mijn vriend ook al eens gehad en soms moeten wij toch ook wel eens praten over de opvoeding (en ik heb nog maar 1 kindje)

veel succes verder.


Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 03 jan 2007, 13:21

Groot gelijk dat wie thuis is de baas is! Zou anders nogal een zotte kot zijn. Daarbij als ze al zolang mogen opblijven en ze zijn nog maar tussen 7-12 jaar, dan mogen ze niet klagen.

En als ze weten dat het van de ene wel mag en van de andere nie, ja dan weten ze waar ze moeten zijn hee. Er moeten regels in huis zijn, het ligt dus zeker niet aan jou.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Samengestelde gezinnen”