wat te doen .....

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas
wat te doen .....

Bericht door Liliane » 20 dec 2006, 21:58

wij zijn een nieuw samengesteld gezin, ik heb 5 kids en mijn partner 2 jongens, samen hebben we nu onze dochter Yasmine. We zijn niet getrouwd, maar wonen wel samen. De laatste tijd gaat nu mijn gedacht: 'stel je voor...... dat er met mij iets gebeurd, wat gebeurt er dan met mijn kids, ze willen hun nieuw zusje ook wel blijven zien, maar gaat mijn ex dat wel toe laten? zijn er nog mensen in zo'n situatie?' Ik zou graag een papier laten opmaken met enkele wensen die ik heb ivm de kids, wie heeft daar ervaring in of wie weet wat ik er kan inzetten en hoe ik te werk moet gaan, moet dit via een notaris ofzo....
alle tips zijn welkom!!!!!
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 20 dec 2006, 22:23

trouwen?
Is nog de eenvoudigste manier denk ik...

mss gewoon even een notaris bellen om eens info te krijgen...
denk dat die je de meest juiste info kunnen geven :wink:

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 14:54

is een zeer nare situatie. je zal merken dat het een zwaar iets is in de wetgeving. k ga t simpel uitleggen hé.
jou kids komen bij jou overlijden automatisch bij jou exman terecht hé
jou kindje in je nieuwe relatie is dus een half broer/zus van jou kids uit de eerste relatie. Jou partner nu (dus niet je ex) heeft dan jullie kind ten voogde hé. Nu zal dan wettelijk jou nieuwe ventje een gerechtelijke procedure kunnen starten via de jeugdrechtbank om de kids elkaar te laten ontmoeten. dit is om jou ventje veilig te stellen tegen de grillen van je ex eventueel.
maar dit allemaal is een zeer zware en lastige materie. je kan een attest laten opmaken maar met jou dood krijgt jou ex de volledige voogdij dus heeft hij het beslissingsrecht of jou kids jou gezamelijk kindje nog mogen zien ja of nee. dit natuurlijk hetzelfde ivm jou ventje nu. hij moet eveneens na jou dood de beslissing moeten nemen of hij de kinderen bijeen probeert te laten komen.
sterkte dan in ieder geval. is een gerechtelijke paardemolen.
ik heb dezelfde angst moest er iets met mij gebeuren hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Nienke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 aug 2007, 21:38
Locatie:Oost Vlaanderen

Bericht door Nienke » 08 aug 2007, 16:57

ik zit in dezelfde situatie. Mij is er verteld dat je enkel door middel van een akkoord op papier(en laten registreren bij de rechtbank denk ik) de voogdij kan toekennen aan je huidige partner. Maar het blijft heel moeilijk. Ik heb tot nu een heeeeeeel goede relatie met mijn ex en ik hoop van harte dat dit zo zal blijven. Ik begrijp je zorgen helemaal!!!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Samengestelde gezinnen”