Samen aan het juiste eind trekken is de boodschap!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Nathje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2006, 09:20
Locatie:Zwevegem
Samen aan het juiste eind trekken is de boodschap!

Bericht door Nathje » 07 mei 2006, 11:23

Hallo,

Ik heb mij met mijn gezinnetje al voorgesteld bij "voorstelling van jezelf". Maar om het nog eens uit te leggen,
Ik heb een dochter Laura (bijna 5) uit een vorige relatie, maar ik ben niet gehuwd geweest.
Mijn ventje heeft een dochter Angie (12) uit een vorige relatie, maar hij was ook niet gehuwd.
Wij zijn niet gehuwd, dat kan nog komen natuurlijk. We zijn samenwonend.
We hebben een zoontje sinds 22/01, Keanu.
En we zouden er binnen een jaar of 2 nog wel eens voor durven gaan.
Maar dit terzake, daar denken we nog niet aan want eerst nog genieten van de kleine.

Toen Jersey en ik samen kwamen, had Laura daar de ergste moeite mee omdat Jersey veel kordater is dan haar eigen papa.
Ter informatie, Laura was toen 2 jaar oud. Haar papa kwam er een tijdje niet meer om en dat vond ik wel jammer voor Laura. Maar dat probleem is opgelost, hij komt haar nu halen om de twee weken op zondag.

Bij de situatie van Angie is dat veranderd, ze kwam elke week op weekend (dan kon haar moeder lekker gaan uitzetten). Op den duur zei ik dat ik ook eens wat alleen wilde zijn met Jersey.
Dan is ze een tijdje gekomen zoals de regeling met Laura, om de twee weken.
Ondertussen is dat co-ouderschap geworden, een week bij ons en een week bij haar moeder. En dat omdat Angie teveel klachten had van haar moeder, dat ze Angie alleen thuis liet... maar dat zijn andere verhalen.

Omdat Jersey veel kordater is had Laura daar problemen mee, het heeft wel bijna 2 jaar geduurd alvorens Laura hem aanvaardde. Het heeft ons veel moeite gekost om Laura met Jersey vertrouwd te maken.
Jersey had het daar moeilijk mee, maar bleef correct en streng, hij wilde niet afwijken van dat patroon.
Ik had soms ruzie met Jersey omdat ik niet kon verdragen dat hij zo streng omging met Laura... het heeft een tijdje voor de nodige ruzies gezorgd omdat ik Jersey niet gemakkelijk toeliet bij Laura, ik trok constant partij voor Laura en dan had ze gewonnen natuurlijk.
Maar nu zijn Laura en Jersey al een tijdje de beste maten en ze zegt al heel lang "papa" tegen Jersey.
Het kan soms niet op en dan plagen ze mama samen, en dan moet ik mij verweren.

Angie heeft mij aanvaard van de eerste dag dat ik haar zag, ze kijkt zelfs enorm naar me op.
Ik heb al gehoord van een vriendinnetje dat ze later als mij zou willen zijn. Op een keer was ik Laura haar haren aan het doen in de badkamer en kwam ze in het deurgat staan kijken en zei: "Laura, jij mag toch blij zijn hoor met zo'n mama als de jouwe". Zegt dat niet veel?

Als er mij iets niet aanstaat aan Angie smijt ik het er ook uit. Angie kan liegen als de beste en wat ze ook zo goed kan, is hier zo vriendelijk zijn en bij haar moeder zegt ze dan lelijke dingen over ons en omgekeerd.
Hoewel ik alles doe wat een moeder maar kan doen voor een kind, wassen en plassen, strijken, koken...
Daar heb ik het dan moeilijk mee. Maar ik denk dat alle kinderen dat doen bij gebroken gezinnen.
Maar als het aan Jersey zijn oor komt dat ze lelijke dingen over mij heeft gezegd, dan wordt ze gestraft.
Maar de correctheid van Jersey zowel tegenover Laura als Angie werpt wel zijn vruchten af en ik trek geen partij meer voor Laura nu, want als ze iets misdaan heeft, dan wordt ze gestraft, of het nu van mij komt of van Jersey.
En dan zal ze later nooit Jersey moeten verwijten dat "hij haar vader niet is" als hij haar straft, doordat Jersey en ik aan dezelfde koord trekken :wink:

Met samengestelde gezinnen moeten er afspraken gemaakt worden of er komt miserie van, ik heb er al veel uit elkaar weten gaan en ik ken vrienden met zulk een gezin waar er een serieus haar in de boter zit.

nathje.
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Samengestelde gezinnen”