2 heel belangrijke mensen...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42
2 heel belangrijke mensen...

Bericht door Anna » 14 jan 2005, 10:05

Opa en oma zijn nog steeds, zelfs in onze huidige ,jeugdige, maatschappij, twee sleutelfiguren voor hun kleinkinderen.
Hier is hun plekje.


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 okt 2005, 11:20

Ik ben wel blij dat ik mijn moeder heb op dat vlak. Ze is als een 2de mama voor Lani, verzet bergen voor haar kleindochter/metekindje, niets is te veel gevraagd. Ze zouden naast moeder en vaderdag, ook een grootouderdagje moeten organiseren.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 14 okt 2005, 14:50

Dat bestaat en ik denk dat dat in november is. Ik denk zelfs dat dat een hele week is. In de kleuterklasjes wordt er dan iets geknutseld voor de grootouders en die mogen dan ook naar de school gaan en de kleutertjes doen iets voor hun (zingen, dansen,...) en geven hun knutselwerkje af.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 14 okt 2005, 15:33

Toen ik zelf int kleutertje zat bestond dat hoor, het heette " Opa en Oma dag" en dan kwamen ze mee naar school en was er feest
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 okt 2005, 14:12

Ah? Ik heb dat nooit gehad... :shock:


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 17 okt 2005, 15:54

wij moesten een soort musical vooorbereiden en dan kwamen de ene dag de ouders kijken en de andere dag de grootouders...maar goed. vErder moesten wij niks speciaal maken of zo...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 okt 2005, 08:49

Dat heb ik vroeger ook nog gedaan in de lagere school.. Alleen kwam er bij mij dan niemand, allemaal al overleden behalve mijn bomma langs mijn ma hare kant.. Maar die kwam dan ook niet, want mijn ma heeft daar heel lang geen contact mee gehad..

Bij Mila doen ze dat om de 2 jaar. Filip zijn ouders zijn toen speciaal later op weekend vertrokken (toch lief hé). Ik vind het wel belangrijk dat Mila en Karsten hun grootouders kennen, dus ook mijn ma hoewel ik er niet zo goed mee overweg kan (tiens, is precies een generatiepatroon :( ).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 okt 2005, 10:45

Mijn schoonmoeder is al lang gestorven en met mijn vader heb ik ook geen contact meer.
Lani heeft dus één oma (mijn mama) en één opa (Guy's papa)

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 20 okt 2005, 12:13

Sarah schreef:Ah? Ik heb dat nooit gehad... :shock:
in mijne jong tijd bestond dat ook nog niet.
Mijn ouders hun kleinkinderen zitten heel verspreid over Vlaanderen en overal kennen ze dat, zelfs in de kribbe.
Grootouders worden dan uitgenodigd, de kindjes doen iets en geven hun knutselwerkje af en dan is er gewoonlijk nog een tas koffie. Dat duurt een hele namiddag. Daarna mogen de grootouders de kinderen mee naar huis nemen (als dat zo afgesproken is)
En de grootouders mogen (of moeten) dan dat knutselwerkje ergens ophangen....en de kindjes zijn heel fier als ze dat zien.

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 20 okt 2005, 15:05

Mijn schoonzus haar kindjes hebben dinsdag met school een feest gegeven voor de groot ouders. Ze moeten dan dansen en optreden en zo...
Afbeelding
Afbeelding

jeannine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 14:22
Locatie:broechem

Bericht door jeannine » 20 nov 2005, 17:09

Tatty schreef:Mijn schoonzus haar kindjes hebben dinsdag met school een feest gegeven voor de groot ouders. Ze moeten dan dansen en optreden en zo...
Dat was bij ons nu vrijdag 18november! het was heel leuk!! Ze waren allen verkleed in indiaan en mochten spelen , in kano zitten spelen, en wat spelletjes doen, en tenslotte moesten ze iets afgeven aan de grootouders een mooie tekening! :lol: die heb ik hier binnen bij mij gehangen, vind dit wel leuk dat ze zoiets organiseren voor de grootouders.. :wink:
En als afsluiter kregen we allemaal nog een lekkere tas koffie of thee... :D
gr,Jeannine en kleinzoontjes Dean....en Dylan...


Plaats reactie

Terug naar “Opa of Oma worden”