grootouders=opvoeders?

Moderators:Welcome, Moderators

Katia
grootouders=opvoeders?

Bericht door Katia » 20 okt 2005, 00:25

In hoeverre mogen de grootouders zich moeien in de opvoeding van jullie kinderen?

Hier proberen we ze zo duidelijk mogelijk te maken dat WIJ de ouders zijn en dat ze zich niet te veel moeten moeien gewoon...
Ik kan er echt niet tegen...
Och ja, is het eigen aan grootouders dan? Al dat gecommandeer en gemoei?


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 okt 2005, 08:37

De grootouders moeien zich niet over hoe ik met mijn kindje omga, maar ze zeggen wel altijd: "je moet sparen" en dit en dat.
Dat doen wij sowieso, maar zij denken mss van niet???
Anders is mijn moeder wel soms een hulp, als ik niet aan mij strijk geraak dan ga ik met Anaïs en de strijk naar mijn moeder en zij kan dan helpen zorgen voor Anaïs terwijl ik in de strijk vlieg.
Maar anders wil ik zoveel mogelijk mijn eigen weg en leven volgen, zonder bemoeienissen. En ze verstaan dat ook.
Maar toch is het goed om te weten dat ze er zijn als je eens in nood zit :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 okt 2005, 10:43

Bij ons is ons mama de meter van ons meisje. Ons mama is wel wat toegefelijker tegen Lani maar ik denk dat dat normaal is. We hebben maar één keer "ruzie" gemaakt en dat was toen Lani met nieuwjaar een slokje champagne kreeg van ons mama. Versta mij niet verkeerd, hééééééél af en toe krijgt ze een druppel witte wijn, verdund met heel veel water hebben (he Ilse? :wink: ) maar toen met nieuwjaar was ze nog veel te klein en ons mama bleef maar geven. Toen heb ik gezegd dat het gedaan moest zijn. En ons mama respecteerd dat wel.
Ze kan ook zelfs strenger zijn dan mij. En ons mama heeft "losse handjes". Mijn broer en ik ijn met de harde hand opgevoed en soms, als Lani bijt ofzo, geeft ons mama haar een tik. Niet hard, maar ik zie het toch niet graag gebeuren.
Voor de rest heb ik echt geen klagen over ons mama. Ze doet enorm veel voor Lani en ziet ze echt enorm graag. Ze wou zelf een 10 jaar geleden nog een kindje maar mijn stiefvader zag dat niet zitten. En ik denk dat ons mama ons Lani beziet als het kindje dat ze altijd wou maar nooit heeft gekregen. (Mijn broer en ik waren ongelukjes)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 10:47

Ik heb soms ook een discussie met mijn ouders over hoe ik het beetje wil en niet wil. Ze willen soms zijn tutje eens in de honing stoppen zodat hij stil is maar ik ben daar neit zo voor.

Dan zie je ze ook kijken van amai Sete jij hebt een strenge mama. Ik zeg ja dan is dat maar zo. Geen honing...stond haast klaar om op te stappen omdat ze volhield. Mijn vader had door dat ik me irriteerde en trachtte mijn moeder in te tomen.

Verder aan de andere kant, met ouders van man hebben wij geen contact...

ZE mogen tips geven...maar zeggen hoe het beter meot en zo dat liever neit te veel
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 okt 2005, 10:52

Goh, maar ons mama vind mij ook een strenge, hoor. Terwijl ik net vind dat ZIJ strenger is.
Ik ben van principe dat ons Lani nu streng word opgevoed, zodat ze weet wie ze moet respecteren, naar wie ze moet luisteren. Zo heeft ze een basis, he?
Als ze een tiener is, mag ze haar eigen weg zoeken.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 10:55

ah ik ben vroeger streng opgevoed maar Sete moet dat niet bij mijn ouders...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 okt 2005, 10:56

Awel ja, ons mama heeft ons ook superstreng opgevoed en ons Lani mag soms alles. :roll:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 11:20

zo erg he...

Ik krijg soms serieuze discussies met mijn moeder vooral omdat ik met bepaalde zaken neit akkoord ga en zo.

DAt zijn dan futtele zaken...soms huilt hij zo hard dat ik weet dat het menens is en dan moet ik hem laten huilen want ik pak hem anders te veel en andere keren dan is het precies of ale
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 11:23

Sete was zelfs zo eens een keer aan het huilen terwijl ik bij de bank was...ik nam hem uit de wandelwagen want hij wilde meer zien en tja hij stopte met huilen..die meneer van de bank zo direct amai een beetje verwend :shock:

Ik heb Sete heir amper vast...

Gisteren op het werk kreeg ik de stempel in mijn gezicht dat het mijn eigen schuld is dat Set enog neit doorslaapt want hun kindjes liet ze huilen en sliepen vanaf 10 dagen of zo al door :cry:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 okt 2005, 11:49

Mijn schoonmoeder heeft vroeger nog op onze dochter gepast toen ik ging werken.
Maar ik merkte dat ze steeds meer en meer dat kind naar haar normen aan het opvoeden was.
Dus heb ik haar dan naar een onthaalmoeder gebracht.
Mijn schoonmoeder kon daar niet mee lachen,ook al legde ik haar uit dat ik niet wilde dat ze mijn dochter naar haar normen opvoede.
Nu mengt ze zich niet meer,want ze weet dat ze anders het deksel op hare neus krijgt.
Maar ik merk wel dat ze zich enorm moeit met de opvoeding van mijn schoonzus,haar dochters kindje.
Ze is altijd enorm boos geweest dat ze geen meter mocht zijn van onze dochter,want ze was al iedere keer meter van een jongen.
Nu is ze dit jaar wel meter geworden van een meisje,het kindje van mijn schoonzus en dat moet iedereen nu ondervinden.
Ze heeft 5 kleinkinderen,maar er is er maar 1 die telt.
Nu ja,dat ze maar doet,het gaat overlopen,dat weet ik zeker,want mijn schoonzus zegt zelf dat ze dan blij is als ze eindelijk eens alleen is met haar kindje.
En dat moeder er zich niet eens mee bemoeid.
Van mijn eigen moeder heb ik absoluut geen last.
Die laat mij gewoon doen,en die ziet dat het goed gaat.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 12:07

hihi ik heb bewust gekozen voor een onthaalmoeder....

GEwoon dan leert hij delen en met andere kinderen spelen en zo...

GEwoon ook ik vind het vervelend dat ik mensen hoor klagen ove rhun ouders en hoe ze doen tegenover hun kind, maar wel die mensen gebruiken als opvang.
Ik wil niemand kwetsen maar mensen als je niet tevreden bent zoek een onthaalmoeder...

Of wel stop met klagen...die mensen vragen meestal geen geld
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 okt 2005, 12:59

Probleem was dat er geen plaats was bij de onthaalmoeder en had mijn schoonmoeder dan voorgesteld dat onze dochter dan maar bij haar moest komen.
Maar van zodra er plaats was heb ik haar naar de onthaalmoeder gebracht.
Schoonmoeder wist dat die dag er aan kwam,maar toch heeft ze daar moeilijk over gedaan.
En het feit dat ze zo baas speelde over mijn dochter heeft dat hele proces natuurlijk versneld.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 okt 2005, 13:35

jong moederke schreef:Sete was zelfs zo eens een keer aan het huilen terwijl ik bij de bank was...ik nam hem uit de wandelwagen want hij wilde meer zien en tja hij stopte met huilen..die meneer van de bank zo direct amai een beetje verwend :shock:

Ik heb Sete heir amper vast...

Gisteren op het werk kreeg ik de stempel in mijn gezicht dat het mijn eigen schuld is dat Set enog neit doorslaapt want hun kindjes liet ze huilen en sliepen vanaf 10 dagen of zo al door :cry:
Ja vanaf een bepaalde leeftijd kan je ze laten in slaap huilen, maar de eerste 6 maanden in elk geval weent een baby als het iets nodig heeft he of omdat z'n pamper vuil is.
Maar zolang Sete jou nodig heeft, dan neem je hem vind ik. Hij heeft dan gewoon jou warmte nodig. Ieder kind is anders.
Mijn moeder zegt nu ook: "Als Anaïs echt niet in haar bedje in slaap wil vallen, neem haar dan bij jou, zo heeft iedereen zijn rust"
Soms heb je ook geen tijd en fut om zelf nog een uur rond te wandelen tot ze slapen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 13:39

ik geef tutje en dan slaapt hij verder...hoe kan ik hem dat ontnemen.

Hij word snachts wakker maar met die tut valt hij meteen terug in slaap. Kan ik hem toch niet laten huilen of zo...soms vind hij die zelf en valt hij ook in slaap terug. De ene nacht heeft hij zijn tut heel graag tegenover de andere nacht slaapt die precies zo vast dat hij die niet nodig heeft!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 20 okt 2005, 14:50

grootouders...ik begrijp ze wel hoor.
Ze hebben al zoveel meer levenservaring he.
Ze bedoelen het goed.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 14:56

meestal bedoelen ze het inderdaad wel goed....

Maar ik ben blij dat mijn ouders geintreseerd en bezorgd zijn. Ouders van mijn man hebben geen belangstelling getoond in mijn zwangerschap en zo. ZElfs al hield die zoveel risico in en had ik kans op mijn kind te verliezen. Ze heeft me zelfs zoveel stress bezorgd dat ik tijdens mijn zwangerschap (in het begin) het moetne meemaken dat ik bang voor haar was en de deuren op slot moest doen...

Dan heb je ook zoiets van dat noem ik geen grootmoeder. het kwetst me nog dagelijks
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 20 okt 2005, 23:19

gho, amai, als ik dat zo hoor zijn troia de hare echt wel moeiallen!!!

pffffff...

mijn moeder viel tot nu toe wel mee, maar vorige week is dat begonnen...
- ik moest van haar stoppen met die draagdoeken, troia is toch al oud genoeg en moet niet meer gepakt worden
- ik mocht nu toch wel stilaan stoppen met die bv, want dat kan toch nooit goed zijn, zo lang bv geven!
- als troia huilt moet ik ze laten liggen, want anders wordt dat een verwend nest
- ik ben een boulimie/anorexia-kind aan het opvoeden, want troia's enige troost is eten...

allez ja, ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?

het begint op mijn systeem te werken!
en ze weet het he...
ze probeert nu ook van troia andere koekjes te geven dan degene die wij voor haar hebben (glutenvrij) maar ik pak ze gewoon af...
dan is ze kwaad natuurlijk, dat ik mij niet moet moeien...
het is potverdorrie mijn kind!

binnenkort gaat de bom eens barsten vrees ik, want ze luistert doodgewoon niet... hoeveel ik ook met haar praat...

en tja, mijn schoonouders, die zeggen niks, maar doen gewoon maar...
ook al zeggen wij nee...
dus daar barst binnenkort ook de bom eens...

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 09:52

Ik mag mijn 2 handjes kussen dat ik zo'n lieve mama heb, als ik dat zo hoor!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2005, 09:58

Filip zijn ouders zijn ook "streng" maar op ander gebieden dan mij.. Er is een tijd geweest dat ik vond dat ze zich ongelooflijk moeiden, maar toen woonden we er ook vlakbij en ik ben dat niet gewoon, heb altijd mijn plan moeten trekken.. Nu wonen we iets verder en nu valt het beter mee.. Volgend jaar wonen we er weer vlakbij (eigenlijk in hetzelfde huis, maar toch apart) en ik ben benieuwd!!! :?
Mijn ma, tja, dat is mijn ma.. Meer kan ik daar niet op zeggen..

Ja Sarah, tof dat je zo een goede mama hebt!!! :D Doet toch veel als je steun hebt van je mama..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 10:11

Dagmar schreef:

Ja Sarah, tof dat je zo een goede mama hebt!!! :D Doet toch veel als je steun hebt van je mama..
Ik ben nu ook blij, hoor. Het is erger geweest en er is een tijd geweest dat we elke dag ruzie maakten. En niet zomaar met woorden, maar met de harde hand.
Maar sinds Lani er is, gaat het goed tussen ons, we beginnen eindelijk die moeder-dochter relatie op te bouwen.
We mailen bijna dagelijks, bellen wekelijks,...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2005, 10:28

Hoor je wel meer dat de moeder-dochterrelatie betert als er (klein)kinderen komen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 13:33

de relatie met mijn moeder is ook sterk verbeterd. Want toen ik last had van babyblues deed ze de moeite om me op te bellen en te vragen wat er was...

Ze heeft me getroost en zo...ontzettend lief

Dat zou ik ervoor ook nooit gedaan hebben
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 14:27

Ons mama heeft net weer bewezen dat ze eigenlijk wel een super mama is. Ze weet het van de breuk van Guy en mij en ze staat achter mij! :D

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 14:32

wat fijn van je moeder..maar ik had het je gezegd dat haar reactie wel goed zou zitten he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 14:34

Ja da's waar. :D

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 okt 2005, 14:38

ik hoop echt voor je dat er nu een toekomst op je wacht die je duidelijkheid brengt en zeker zo snel mogelijk een oplossing.

Vind eht zo moeilijk voor je zoals je je nu voelt, vooral ook omdat ik geen oplossing kan bedenken voor je en zo het gevoel heb dat ik er neit echt vor je kan zijn.

Daarmee wil ik luisteren, dag en nacht ook zelfs al moet Sete heel even huilen...

Weet dat ik je wil steunen en tracht te begrijpen

Dat er snel een oplossing komt voor je jezelf in een depressie werkt he

Je kan sterk zijn maar zo sterk als je je nu al hebt gehouden meid is het logisch dat je eens instort[/url]
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

jeannine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 14:22
Locatie:broechem

Bericht door jeannine » 18 nov 2005, 13:43

Als ik het hier zo lees, hebben precies de grootouders "bijna" allemaal gedaan!! :shock:

Ik ben zelf een bomma van twee kleinzonen en ik laat mijn dochter doen met de opvoeding, ik "denk" soms wel eens "zou het niet beter zo of zo zijn", maar ik zeg het meestal niet!! omdat ik weet dat ze toch hun eigen zin doen en terecht natuurlijk, lopen ze dan tegen de lamp ja, dan hebben ze pech denk ik maar..Ik zeg wel dat er uitzonderingen zijn van grootouders en echt bemoeiallen....ach ja, ga dan, een keertje minder op bezoek.. :)

Als jullie later zelf grootouders mogen worden, hoop ik niet dat jullie niet teveel zeggen tegen jullie kinderen of kleinkinderen anders krijgen jullie ook dikwijls het scheel op je neus hoor en dan zien we of je dit ook zo plezant gaat vinden, want grootouders lezen dit ook mee en denk niet dat ze dit altijd prettig vinden :wink:

Wat ik ook dikwijls hoor zeggen van andere mensen....ik wil gaan feestvieren...ach ja, de oma zal er wel op letten....wat zijn grootouders toch lief hé... :roll:
:wink:
gr,Jeannine en kleinzoontjes Dean....en Dylan...

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 nov 2005, 13:50

Er zijn altijd uitzonderingen, he?
Er zijn ouders bv zoals bij Katia, die een koekje geeft met gluten en voor zo'n klein kindje is dat niet zo goed.
Dàn zou ik ook ingrijpen.
Ik weet ook dat ons mama ook soms haar wenkbrauwen optrekt als die ziet wat ik met ons Lani allemaal uitsteek :lol:
Maar jij past je aan aan je kindje en je kindje past zich aan aan jou, he. Ons Lani is het gewoon dat we met haar liggen te zwieren en soms wat wild doen (spelen, he) Ze vind dat zelf plezant, hoe meer kriebels in de buik, hoe harder dat ze lacht.
Maar dan zit ons mama daar ook altijd van "Pas op, niet zo wild, sebiet gebeuren er ongelukken!" :D Dat vrouwtje hare tikker moet al veel stilgestaan hebben :lol:

jeannine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 14:22
Locatie:broechem

Bericht door jeannine » 18 nov 2005, 14:39

Sarah schreef:Er zijn altijd uitzonderingen, he?
Er zijn ouders bv zoals bij Katia, die een koekje geeft met gluten en voor zo'n klein kindje is dat niet zo goed.
Dàn zou ik ook ingrijpen.
:
Dat heb ik in mijn bericht ook gezegt dat er uitzonderingen zijn! dat je dan ook moet ingrijpen dat is een feit, dat zou ik ook doen, maar ik tracht het op een positieve manier te doen, zonder de grootouders te kwetsen! Ik weet ook dat je bij sommige grootouders(ja,zelfs ouders) grijze haren krijgt...maar verzind voor je begint te schelden of uit te vliegen, het zijn oudere mensen en soms weten ze niet beter, en de mensen die dan zeggen ja maar de mijne weet nooit niet beter, awel dan is het possitief dat je u kleintje naar een onthaaldmoeder brengt en een beetje minder naar de grootouder, maar neem ze dat niet af, een kleinkind is iets wat een grootouder koesterd, het is iets wat je zelf niet echt heb kunnen geven aan je eigen kinderen...enfin dat ondervinden jullie wel later zelf als jullie kleinkinderen hebben, heb dat ook nooit kunnen geloven tot ik er zelf had!! :wink:
gr,Jeannine en kleinzoontjes Dean....en Dylan...

Katia

Bericht door Katia » 18 nov 2005, 19:28

awel, ik heb zelf ook een schat van een grootvader gehad...
dus ik weet hoeveel kinderen aan hun grootouders kunnen hebben.
Maar echt, misschien is het omdat ik wat jonger ben dat ze zich zo moeien, maar ik kan het niet meer verdragen dat ze gewoon de rol van moeder van mij over wil nemen... (is nu wel wat overdreven, maar als ik ze echt zou laten doen...)
Alles wat ik zeg is onzin, alles wat ik doe is "ocharme dat kind"
Pas op, aan liefde heeft Troia niet tekort hoor! Het is uiteindelijk wel een heel goede oma, heb ik nooit ontkent, maar toch moeit ze zich te veel...


Plaats reactie

Terug naar “Opa of Oma worden”