reactie (schoon)ouders

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
reactie (schoon)ouders

Bericht door Dagmar » 20 aug 2005, 23:27

Hoe reageerden jullie (schoon)ouders toen ze wisten dat ze oma/opa gingen worden? Hoe heb je het hen verteld?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 20 aug 2005, 23:33

Van ons eerste hebben we gewacht van te vertellen tot we de eerste keer naar de gyne waren geweest (op 10 weken).
Daarna zijn we naar huis gereden, en hebben we gezegd dat we iets moesten tonen. En dan hebben we de echo's getoond. Ze waren heeeeeeeeeel enthousiast.

Bij ons tweede hebben we weer even lang gewacht, en hebben we gezegd dat Joran iets kwam vertellen. En dan heeft Joran gezegd : Broer of zus.
En waren ze weer heeeeeeeeeeeeeeeeel enthousiast.

Van ons derde hebben we het verteld op 8 weken, omdat ik toen net jarig was, en we ons ouders geinviteerd hadden op restaurant voor mijn verjaardag. En dan is mijn man beginnen speechen, en heeft hij gezegd dat we een derde kindje verwachtten, en toen was de reactie: AMAI, NOG EEN ? :lol:
Maar een paar uur daarna waren ze over de eerste schok heen.
En nu zien ze Jelco even graag als de andere twee hoor.

Groetjes.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 20 aug 2005, 23:56

Mijn ouders hebben we vorige zomer een kaartje gegeven waar op stond, bereidt je maar voor want jullie worden oma en opa. Ze waren dolgelukkig.

We hadden eigenlijk verleden jaar in Luxemburg het vermoeden dat debby zwanger was omdat ze veel moets overgeven, eerst dacht ze dat het van haar hooikoorts was maar na de test waren we zeker.
De schoonouders hebben we het na de test verteld in Luxemburg, eerst stonden ze er negatief tegenover (Debby haar trouwkleed zou niet meer passen, maar het paste nog prima, en het was een schande om 7 maanden zwanger te zijn op je trouw wat zouden de mensen niet zeggen) maar vanaf de geboorte zijn ze bijgedraaid en ze zijn heel fier nu.

Katia

Bericht door Katia » 21 aug 2005, 02:39

Hugo vertelde het zijn ouders op een moment dat ik er niet bij was (ik durfde niet :oops: )
Ik vertelde het aan mijn moeder tijdens een gesprek tussen ons 2...

Het was wel even slik, maar dat heeft bij beide kanten maar 5 seconden geduurd...
Ze wisten het allemaal al wel (hadden al zoiets door en gezien aan mij)...
Maar ze waren echt heel blij en stonden er helemaal achter!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 aug 2005, 10:29

Filip vertelde het tegen zijn ma en die geloofde hem niet omdat hij haar altijd vanalles probeert wijs te maken.. In eerste instantie dachten we dat Mila voor eind maart zou zijn, dus toen ik bij de gyn was geweest en al langer zwanger bleek te zijn, moest ik dat ook nog eens vertellen.. Ze verschoot wel dat Mila al begin januari verwacht werd, maar toen ik er meteen bij vertelde dat het een meisje zou zijn, was ze wel heel blij.. Zeker toen we haar achteraf ook nog eens als meter vroegen.. Bij Karsten vroeg ze of ik dan met de pil gestopt was.. (Mila was een onGELUKJE). Ze leefde wel heel erg mee tijdens de zwangerschappen..
Mijn ma reageerde heel gewoon met "Allé dan, proficiat", misschien omdat ze al twee kleinkinderen had en mijn zus voor de derde keer zwanger was.. Bij Karsten zei ze: "En wat zei Filip ervan?" Zij ging er gewoon vanuit dat ook Karsten niet gepland was :shock: ..
Filip zijn bomma, dat is nog een ander verhaal.. Filip durfde het precies niet goed zeggen.. We waren er een paar keer geweest en nooit zei hij er iets van (en ik durfde het ook niet zo goed, kende die mensen amper).. Uiteindelijk heeft Filip zijn broer er iets van gezegd en zo wisten zijn grootouders het ook ineens :? !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 21 aug 2005, 10:56

ik heb het direct verteld toen ik het zelf ook zeker wist. We hadden een fles champagne mee en hebben die afgegeven als cadeau aan "oma en opa" Ze waren superblij en verrast want ze wisten niet dat we er mee bezig waren.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 aug 2005, 11:16

Ik had veel schrik voor de reacties van mijn ouders omdat ik een nierprobleem heb wat inhoudt dat een zwangerschap ernstig kan aflopen tot dood gevolg.

MAar goed uiteindelijk waren ze wel gelukkig. Ik had het hen via telefoon verteld, niet zo origneel maar ze reageerden zo van ah dat is goed he.
Enkele weken later werd het hen duidelijker en drong het beter door en trots dat ze nu zijn vooral omdat ze een kleinkind hebben en hun dochter ook nog.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 21 aug 2005, 14:48

Ik had een tutje en een slabbetje ingepakt voor mijn ouders en Kristof zijn ouders. Ze waren allemaal super blij. :D Voor mijn ouders is dat wel iets speciaals omdat het de eerste keer is dat ze oma en opa gaan worden. Ze moesten er alles van weten en waren massas aan 't vertellen!!! Mijn broers en zussen zijn heel fier dat ze tante en nonkel gaan worden. En mijn oma wordt voor de eerste keer overgrootmoeder en begon te wenen :cry: van geluk. En bij Kristof zijn metje hadden we de foto van de eerste echo in haar handen gestoken en ze keek er naar toe en zei heel serieus:"allé bedankt" :shock: We begonnen allemaal te lachen en toen had ze het door :D
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 aug 2005, 15:08

Ik had eigenlijk bang om het aan ons mama te vertellen. Guy heeft het dan gedaan en ze was wel content. Toen ze hoorde dat het een meisje ging zijn, was ze al helemaal uitzinnig van vreugde. Ook Guy's vader was blij dat het een meisje was. Want Lani is de enigste vrouwelijke De Coninck langs zijn kant.

Katia

Bericht door Katia » 21 aug 2005, 16:06

Oh ja, misschien een leuk idee voor een volgend kindje???:

http://www.message-candle.com/

allez, zo gaan wij het toch doen...



en oh ja... dit heb ik niet in de Welcome-catalogus gezien (ben speciaal gaan kijken)
dus da mag hier staan he! :wink:

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 21 aug 2005, 18:45

aja das een tof idee-tje! Voor moeder- en vaderdag is dat ook tof.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 22 aug 2005, 10:12

Van alle drie mijn zwangerschappen had mijn mama het gezien aan mijn poep.
Ik wist zelf niet dat ik zwanger was van de eerste maar mama had het wel gezien,ze zei dat mijn poep verdikt was en daar aan wist ze dat ik zwanger was.
Van de tweede had ze het ook onmiddelijk door.
En van de derde had ik haar iets te tonen.
Heb haar de echo laten zien,maar daarna bekende ze dat ze het al gemerkt had dat ik zwanger was.

Mijn schoonouders vonden het geweldig toen we vertelden dat ik zwanger was van de oudste.
Ze had zo gehoopt meter te zijn van onze dochter maar wij vonden dat het mijn moeder toe kwam.
Nog steeds steekt ze mij dat door dat ze geen meter is van mijn dochter.
Van de tweede heeft onze dochter het gezegd,maar ik kreeg zelfs gene proficiat dan.
En van de derde heeft mijn zoon dan gezegd dat er nog een kindje kwam,het enige wat mijn schoonmoeder zei was,en dan is het gedaan zeker! :roll:

jeannine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 14:22
Locatie:broechem

Bericht door jeannine » 20 nov 2005, 17:01

Mijn dochter had ons uitgenodigd met haar schoonouders om foto's te zien van hun reis, we kregen elk een cadeautje van de reis, we deden het open er er zat in elk pakje een tuter in met bomma en bommpa en moeke en vake op geschreven... :lol: We waren natuurlijk super content en wisten meteen waar de klepel hing :P ...We hebben natuurlijk ook foto's gezien van hun reis en natuurlijk de eerste echo foto ook..Heel leuk moet ik zeggen en een toffe verrassing!! :wink:
gr,Jeannine en kleinzoontjes Dean....en Dylan...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 nov 2005, 21:41

Yana: ik had ook schrik om het te zeggen, ik was maar 20. Aan de ene kant hebben ze het wel zien aankomen, want ik was 18 toen ik trouwde. Dus ze wisten allicht ook wel dat we niet zouden wachten tot we dertig waren :lol:
Ik kwam binnen en heb maar meteen met de deur in huis gevallen en gezegd dat ze oma en opa gingen worden. Ik heb ze nog nooit zo vreemd zien kijken, maar ze waren wel blij! Ik had enkel nog maar zekerheid van de zwtest, nog geen bloedtest.
Milan: Ook zonder boe of ba gezegd dat Yana er een broer of zus zou bijkrijgen. Opnieuw waren ze blij, maar het was anders dan bij Yana.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 dec 2005, 22:28

Ons mama had een voorgevoel, zei ze. Toen Guy belde, zei ze "Ziedet wel!? Ik dacht al zoiets" en ik was nog maar een maand ofzo zwanger. :lol:
Ook de nacht van de bevalling is ze ineens vroeger in haar bed gekropen want ze had een voorgevoel dat het die nacht ging gebeuren. Raar he?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 21 dec 2005, 23:11

sven is het zijn ouders gaan vertellen,ik de mijne,en de week erachter werden we aan elkaars ouders voorgesteld...wij kende elkaar maar net 3 maanden,en hadden nog geen plannen om onze ouders in te lichten over onze nieuwe relatie...mede dat we 150 km van elkaar woonde,en dat we zoiets hadden;"we zien wel wat het word tussen ons"
Dat plannetje ging dus niet door :)

een maand later woonde sven bij mij in limburg....en de ouders??die hebben samen champagne gedronken op de 'voorsteldag',met een'schoonvader' die fier zijn glas hief op de baby :)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 jan 2006, 20:13

mijn ouders weten het nog niet, maar ik het er geen contact mee
voor mijn schoonouders had ik een kaartje gemaakt, met vooraan een paples op en een tekstje erin, dat erop neerkwam dat ze opa en oma werden, en langs de binnenkant de afdruk van de eerste echo
we kregen een proficiat en elk drie kussen :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 feb 2006, 15:43

Sarah schreef:Ons mama had een voorgevoel, zei ze. Toen Guy belde, zei ze "Ziedet wel!? Ik dacht al zoiets" en ik was nog maar een maand ofzo zwanger. :lol:
Ook de nacht van de bevalling is ze ineens vroeger in haar bed gekropen want ze had een voorgevoel dat het die nacht ging gebeuren. Raar he?
Ik heb dat met Yana gehad. De nacht dat mijn weeën begonnen zijn van Milan, werd ze rond middernacht wakker. Ze zat gewoon in haar bedje vrolijk te vertellen. Nog nooit meegemaakt en is ook nooit meer gebeurt.
Enkele uren nadien begonnen mijn weeën.
Da's iets raars, hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 feb 2006, 17:34

hier hetzelfde...
ons mama en mijn schoonvader wisten het allebei 2 keer nog voor we het zelf wisten

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 feb 2006, 10:00

Katia schreef:hier hetzelfde...
ons mama en mijn schoonvader wisten het allebei 2 keer nog voor we het zelf wisten
Had ik maar zo iemand gehad bij Mila.. :lol: Dan was het niet zo'n verrassing geweest.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 feb 2006, 10:49

:lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 10 mei 2006, 17:47

We zijn gehuwd in 1995 en hadden altijd gezegd dat we geen kinderen wilden doordat mijn hubbie internationaal transport deed en ik in de horeca werkte, niet de ideale uren dus voor opvang en zo.
Maar mijn uren in de horeca kwamen idealer en na drie jaar begon het te kriebelen, ik was in een mum van tijd zwanger van onze dochter. Toen we het gingen vertellen aan mijn ouders toonden we de echo en mijn moeder zei : "tis nie waar eh !!" :) da zal wel van 't verschot zijn denk ik (hoop ik). Mijn vader draaide hem gewoon om en zei poeha ! , wat je wil doen... Onze kleine meid is geboren in 1995. Toen ze naar school moest had ik niet zoveel meer uren om te werken en ging ik "eenzaam" zijn dus ja, opnieuw hé :), onze zoon liet wel bijna negen maand op zich wachten en ie is geboren in 1999. Toen we gingen vertellen dat we zwanger waren, was de reactie al "iets" positiever, maar niet om over naar huis te schrijven, vooral dan weer van mijn vader. En dan... ja, vicky en ewout gingen naar school en ik zat daar weer eh :lol:, mijn ventje en ik wilden nog eentje en dan wast gedaan !!! Dus, hup, klussen maar, onze kleine meid liet acht maanden op zich wachten, zo stresserend zeg, 'k was er veel te veel mee bezig. En dan de reacties : Ist een accident ??? of "amai, hebt nu weer een farçe begaan (mijn vader)" tegen me hubbie, en nog van die negatieve reacties, maar ja, kopke gedaan :D . Mijn moeder was eindelijk es echt blij, 'k zag het aan haar maar mijn vader, tja, dezelfde historie dus.
En nu met Pasen, gingen we zeggen dat ik uitgeteld was voor ons vierde kindje voor 6 november, mijn moeder geloofde het weer niet en mijn vader draaide zich gewoon om, leuk hé. Nu met mijn mk geweest zijn ze lijk wel beschaamd en vragen ze hoe het is en zo... We zullen zien hoe het verder gaat.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 03 jul 2006, 21:04

Katia schreef:Oh ja, misschien een leuk idee voor een volgend kindje???:

http://www.message-candle.com/

allez, zo gaan wij het toch doen...



en oh ja... dit heb ik niet in de Welcome-catalogus gezien (ben speciaal gaan kijken)
dus da mag hier staan he! :wink:
En Katia, heb je zo een kaars gebruikt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 03 jul 2006, 21:23

nee :?
de enige winkel in de buurt hier stonden nog wel op die lijst, maar die verkochten dat al lang niet meer :cry:
och ja...

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 03 jul 2006, 22:17

Katia schreef:nee :?
de enige winkel in de buurt hier stonden nog wel op die lijst, maar die verkochten dat al lang niet meer :cry:
och ja...
voor de volgende he :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 03 jul 2006, 22:20

gho, voor mijn schoonouders doe ik die moeite niet
voor mijn ouders ook niet meer, want die weten weken op voorhand toch al waar het over gaat als we ze vragen, zedus :lol:

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 23 jul 2006, 11:41

Bij mijn mama heb ik het dezelfde dag verteld dat ik de zwangerschapstest gedaan heb! Over de telefoon omdat ik niet meer kon wachten hihi... Die dag ging mijn zus binnen om te bevallen dus had ze het helemaal niet verwacht dat ik zou bellen om te zeggen dat er nog een klein wondertje verwacht werd! Toen ik het vertelde hoor ik ineens niets meer: ik maar roepen in die telefoon, op de achtergrond hoorde ik mijn grootmoeder vragen: wat is er? Allé zeg het dan! Dus wist ik dat er nog verbinding was hihi! Stomverbaast was ze, echt grappig!
Bij zijn ouders hadden we van die lieve schoentjes van me to you ingepakt en die afgegeven maar hun reactie was verre van gelukkig, er kwam een héél flauw proficiat uit en dat was nog dik tegen hun zin!
Je moest ze nu eens zien, ze zijn er niet meer van weg te slagen...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Opa of Oma worden”