MEIMAMA'S 2007

Moderator:Moderators

Is jullie baby'tje een engeltje of eerder een bengeltje?

Engeltje
9
82%
Bengeltje
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 04 okt 2007, 21:04

Wat een knap ventje. Ja zo zijn ze echt om op te eten.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 00:35

deze foto kreeg iedereen op de babyborrel(gemaakt door mijn ventje)

[IMG]
http://img523.imageshack.us/img523/3024/fotobabyborrelxv3.jpg[/IMG]
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 00:37

der is blijkbaar iets mis gegaan en ik zou direct niet weten wat.
Ga dat morgen eens uitzoeken.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 00:40

Afbeelding

dit is hem dan. Geen idee wat er de eerste keer misliep.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 05 okt 2007, 08:26

Wat leuk zeg. Wel origineel, moet ik onthouden als er ooit misschien nog een boeleke zou komen.

Ik kan ook zo genieten van de borstvoeding. Mag van geluk spreken, heb eigenlijk niet veel last gehad. In het begin wat pijn, maar dat is normaal hé. Bij de stuwing effe doorgebeten. Ik heb ook een kloofje gehad maar dat was na een weekje weg.

Nu gaat het eigenlijk al een ganse tijd goed. Jonas krijgt nu overdag dus wel flesjes met bv die ik tijdens het werk kolf. Had ook schrik dat hij dan de borst ging weigeren, maar gelukkig drinkt hij gretig verder. 's Avonds nu wel altijd iets langer. Precies alsof hij het gemis van overdag wil inhalen. Normaal drinkt hij gemiddeld een kwartiertje, maar nu is het 's avonds vaak een half uur tot zelfs een uur. Maar dan valt hij ook wel verzadigd in slaap.

Dat afgewezen gevoel heb ik ook wel al enkele keren gehad. Jonas heeft denk ik een drietal keer de borst geweigerd. En maar wenen toen ik hem aanlegde. De eerste keer was ik helemaal in paniek. Ik zat er zelf bij te wenen. Niet goed dus, want ikke dus stress en mijn manneke voelt dat natuurlijk. Denk dat ik dan gewoon iets verkeerd heb gegeten :wink:
Of misschien heeft hij de keer ervoor zich verslikt waardoor hij schrok en dan erna wat schrik heeft. Heb het toen opgelost door 10cc te kolven, het flesje geven en onmiddellijk erna de borst. Lukte gelukkig altijd.

Voor diegenen die geen borstvoeding geven. Vind het ook goed dat er flesjevoeding bestaat hoor. Begrijp dat bv niet altijd lukt of dat het niet voor iedereen zo gemakkelijk is.

O ja, ik ben van Hasselt, peter van Helchteren en partner van meter van Tongeren.
Laatst gewijzigd door choeke op 05 okt 2007, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 okt 2007, 08:44

Amai Choeke...Jonas lijkt al ouder seg, hoe hij er zo zit op die foto...zo schattig :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 05 okt 2007, 08:49

levi schreef:Afbeelding

dit is hem dan. Geen idee wat er de eerste keer misliep.
Dat is mooi gedaan hoor
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 05 okt 2007, 08:55

Bedankt. Vind hem ook zo stoer op die foto.
Hij zit al goed recht, wel met ondersteuning van kussen of ook in de zetel. Kijkt net als Levi dan geconcentreerd televisie. Is wel grappig. Hij heeft nu zo'n fase waar hij alles wil gezien hebben. Als papa voorbijkomt, volgt hij hem aandachtig. Is niet ideaal als hij drinkt, want nogal snel afgeleid.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 okt 2007, 11:12

heel schoon gedaan :wink:

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 12:57

Zeg weet er iemand een goede kinderarts regio limurg?
Het is maar voor als ik er eens ene nodig heb Twijfel tussen Diest en Hasselt.Hier alles weer prima,Levi geslapen van 22u10 tot 11u30.
Daarna flesje van 240cc vlot binnen gekapt.En nu ligt hij in zijn parkje,rond te kijken en te spelen. Veel werk vandaag, de was en de plas(ik hoop alles buiten te kunnen drogen,maar we zien wel en anders is er de kelder nog).Zo nu gauw iets eten en dan verder werken.
Tot de volgende Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 okt 2007, 12:58

Kben echt jaloers op de uren van uwe Levi :D En nope sorry..ben niet van die geburen dus zou geen kinderarts weten van daar!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 13:31

Hoe zit het met jullie zwangerschapskilootjes?Ik woog ervoor zo rond de 63kg op het einde van mijn zwangerschap 78kg. En momenteel zit ik rond de 60kg.De eerste weken nadat Levi is geboren heb ik me niet gewogen (durfde niet goed).Ik kon ook niet in mijn kleren en moest nog steeds die zwangerschapskleren dragen(dat was balen hoor). Als Levi 1 maandje werd dan toch maar eens op die weegschaal toen was het 66kg.Op gegeven moment was ik het beu en ben ik nieuwe kleren gaan kopen(die nu veel te groot zijn en als een zak rond mijn lijf hangen. Ik heb er eigenlijk niets speciaal voor gedaan, maar naart schijnt heeft het te maken met borstvoeding geven.
Ik ben in elk geval zeer content en probeer het nu zo te houden(geen snoep of weinig,want geen is niet te doen en veel drinken.
Wel is de vorm van mijn buik nog niet mooi, maar ja ze zeggen dat ontzwangeren ook 9 maanden duren kan, dus zal ik maar wat geduld hebben.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 okt 2007, 14:37

Ben na mijn zwangerschap al snel terug vermagerd...had geen eetlust.. En daarom dat ik ook niet verder borstvoeding kon geven. Deed men best wel om te eten hoor maar ja als het echt niet gaat... Zit nu terug op men oude gewicht .. Ivm die buik die is even goed plat geweest doordat ik zoveel vermagerd was maar nu terug een beetje een "bevallen" buik.. Het is al beter hoor maar natuurlijk niet hetzelfde als vroeger. Ben sinds 2 dagen aan het diëten en er is nu een kilootje af.. Voor 2 dagen gaat dat dus al goed he! Ik doen men best :D . En amai je hebt dat goed gedaan! Ja idd ze zeggen dat, dat je van borstvoeding goed afvalt.. Dus ikke blij mr ja :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 05 okt 2007, 15:14

Ik was mijn kilo's bijna onmiddellijk kwijt. Woog voor de zwangerschap 61, ongeveer 15 kg bijgekomen en nu 58. Is denk ik echt wel door de borstvoeding hoor. En honger dat ik heb. Ik eet voortdurend (boterhammeke, koek, chips, ...) Mijn gewicht moet nu wel stabiliseren want iedereen begint commentaar te hebben dat mijn gezicht te mager wordt. Is nooit goed hé. Maar ik voel me momenteel wel goed, dus als het zo blijft ben ik gelukkig. Mijn buikje is gelukkig ook zo goed als weg. Zal wel terug volledig strak zijn als ik opnieuw ga fitnessen.

Levi: Kinderarts heb ik Alliet Philippe (zijn verbonden aan het Virga Jesse, is een kinderartsenpraktijk met verschillende dokters, deze was me door iemand anders aangeraden) Is een heel vriendelijke man. Voordeel is dat er daar altijd één beschikbaar is hé. Adres: stadsomvaart in Hasselt (naast ziekenhuis)

Amai zeg, drinkt Lévi flesjes van 240 cc (is dit bv?) Jonas drinkt 150 cc en heeft hier ruim voldoende mee. Hij is natuurlijk wel nog jonger hé. En uw manneke slaapt lekker lang zo te horen. Jonas slaapt altijd van ongeveer 19 uur tot 22u30 en dan tot 7 uur. Ben daar ook gelukkig mee hoor, want dan moet hij eigenlijk sowieso op.

Groetjes
Lily en Jonas
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 16:33

Ja choeke die 240cc is borstvoeding,maar dat is niet altijd zoveel hoor.Hij had nu ook extra lang geslapen.Zit meestal rond de 180 à 200cc.Kan jij veel afkolven?Ik kolf s'morgens en s'avonds(allee s'nachts rond 24u)telkens tussen de 200 à 300cc af verschilt wel soms zelfs rond de 400cc en links altijd meer dan rechts.
t1n3 amaai op 2 dagen 1kg dat is wel ferm he?Doe zo verder.
Ze zeggen dat als je dikwijls je buik intrekt en dat bv tot 10 telt,dat dan goed is om je buikje weer strak te krijgen. Ik probeer dat ook te doen maar helaas denk ik er veel te weinig aan. Dus allen buikje intrekken hi hi hi :)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 okt 2007, 17:30

Dank u :D
Haha en wat je daar zegt van dat buikje intrekke...
Da doe de dees hier ook zn :lol: :lol:
We gaan voor de strakke buik zenne!! :P
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 05 okt 2007, 17:53

Zeg weet er iemand een goede kinderarts regio limurg?

Ik ben altijd bij dokter Vandecasseye in Genk geweest. Dat is een rappe maar wel een goede. Als je daar belt ., kan je dezelfde dag nog gaan.

Als je wil kan ik de telefoonnummer eens doorgeven
Afbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 05 okt 2007, 17:54

Ik ben altijd bij dokter Vandecasseye in Genk geweest. Dat is een rappe maar wel een goede. Als je daar belt ., kan je dezelfde dag nog gaan.

Als je wil kan ik de telefoonnummer eens doorgeven
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 05 okt 2007, 18:05

hoi Silviake (leuk een naamgenoot) ik zou het fijn vinden dat je die nummer doorgeeft. Is altijd gemakkelijk en dan kan ik nog zien waar dat ik zal gaan. Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 05 okt 2007, 18:11

Ok geen probleem,
Das dus Dr Vandecasseye
Kokerstraat 13 te 3600 Genk
Telefoon 089/35 24 69

Het is het proberen ward he, al je hem niet goed vindt, kan je nog altijd een andere proberen he? :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 05 okt 2007, 18:44

Amai Levi, je kolft ook wel veel zeg. Ik heb in totaal wel evenveel, maar kolf drie keer per dag en soms ook 's morgens de borst die hij niet gedronken heeft.
Die borst 's morgens is wel altijd veel (ong 160 à 180 cc) Dat mag altijd de vriezer in, zodat ik een reservevoorraadje heb.
Dan kolf ik dus drie x op het werk (dat gaat van 180 tot 120 per keer, telkens beide borsten)
Heb dus ongeveer 480 cc die hij ook in de crèche drinkt.
Volgens formule 150 x 6 (gewicht) / 6 mag hij dus 150 cc, maar ik geef altijd ongeveer 160 mee. Beter te veel dan te weinig hé. Heb wel ook altijd meer rechts dan links. Is naar het schijnt normaal dat 1 borst meer heeft.
t1n3 succes met je dieet hé. Vergeet wel ook niet te genieten hoor. Een slanke lijn is niet alles.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 okt 2007, 20:15

Merci'kes! Ja doe men best, eens da ik op het gewicht ben da ik wil kan ik er terug een beetje van profitere maar nu ga ik ff de harde weg tegenaan :P .
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 07 okt 2007, 00:32

Sinds vandaag begint Levi echt te bijten op zijn speelgoed. Tevoren sabbelde hij er meer op.
Misschien tandjes in aantocht? :( Ook bestudeert hij alles en rammelt ermee. Zelfs het weggooien ( bewust of onbewust ) heeft hij al onder de knie :twisted: . En mama maar oprapen.
Hij kan ook echt eenkennig zijn bij mensen die hij niet zo vaak ziet. Dan is alleen de mama goed. Voor mij wel een fijn gevoel :) , maar voor zijn meter die van Antwerpen is, en hem niet zo vaak ziet iets minder :( . Tja, het zal wel beteren zeker?
Groetjes Sylvia & Levi xxx
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 07 okt 2007, 08:27

Haha ken dat... Als Liam vreemde mensen ziet en die prate zo kei lief tegen hem, dan begint hij eerst te lache en dan komt het pruillipje en begint hij te wenen :D . Nogal een zicht zn! Maar best wel schattig :P . Hier zijn de tandjes ook dichter en dichter aant kome.. Da duurt lang voor da die doorbreke!! Liam zit al vanaf zijn 3maand en half te bijten en te zeveren op vanalles en nog wat en der waren 2 streepjes te zien.. Nu gisteren begon hij bij het minste luidkeels te wenen en ik zie naar zijn tandjes en het was al ieeeets ofwa meer naar boven gekomen.. Dus ze moeten er normaal gezien 1 vn de dagen toch wel moeten doorkomen hoor.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 08 okt 2007, 19:07

Vandaag is Levi echt moeilijk. Niets is goed of toch niet voor lang. :twisted: Alleen pakken en aan de borst dat vindt hij wel goed. Pfft wel vermoeiend voor mij zo :( . Er zit iets te broeien, maar ik zou niet weten wat temp was 37,4°c. Het ergste en vervelendste vind ik dat je niet weet wat er scheelt :?: . Ik zal blij zijn als de dag om is. Morgen weer een andere dag en hopelijk een betere. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 08 okt 2007, 22:15

Levi net zijn badje en flesje gegeven. En nu in zijn bedje gestopt. Om 21u15 was zijn temp. 37,8°c :( . Nog een beetje hoger dan daarstraks. Hij is de hele dag zeurderig en hangerig geweest. Anders dan anders. Zijn linkerwangetje is ook rood Niets was goed, en zo ken ik mijn ventje echt niet :cry: . Zolang ik er mee bezig was ging het nog, maar ojee als ik hem alleen liet. Ik hoop maar dat dit snel en zonder te veel erg overgaat. Wel erg hé als je als mama hulpeloos moet toezien en afwachten? Hij eet nog goed, en is nog steeds speels dus heel erg zal het wel niet zijn hoop ik. :?:
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 09 okt 2007, 08:51

Misschien tandjes??
Want de symptomen komen perfect overeen...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 09 okt 2007, 14:26

Levi is rond 4uur wakker geworden, dan heb ik zijn koorts gemeten 36,9°c.
Pamper ververst en een flesje gegeven. Hij heeft 180cc opgedronken, en is dan rond 5u10
Terug in slaap gesukkeld. Om 8u30 terug even wakker, maar is dan weer in slaap gevallen.
Om 11u30 op en toen had hij 37,2°c. Weer 180cc gedronken . En daarna hazenslaapje maar vooral zeuren :( . Nu om 14u in zijn bedje op de slaapkamer gelegd. Na een uurtje haal ik hem terug op. Hij was echt wel moe ( in zijn oogjes wrijven ) maar vecht zoals gewoonlijk tegen zijn slaap :twisted: . Misschien zijn het zijn tandjes :?: . Maar ik kan nog niets zien. Hopelijk is deze fase snel voorbij, en heb ik mijn lieve ventje terug. Hij lacht wel nog steeds, maar het is toch anders dan anders.
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 09 okt 2007, 20:07

Oei, arme Levi. Hopelijk voelt hij zich snel beter.
Jonas zevert ook al een hele tijd en stopt alles in zijn mondje. Iedereen denkt dat hij tandjes krijgt, maar ik zie nog niks. Hij heeft ook nog geen pijn of zo. Gelukkig maar.
Vorige zaterdag had hij het wel effe moeilijk. Hij is 's nachts zelfs terug drie maal wakker geworden. Ik wist niet wat me overkwam. Dacht dat hij verkouden werd. Maar gelukkig is het nu weer beter. Hij slaapt nu als een roosje en mama heeft ook terug goede nachtrust.
Ik zal aan Levi denken.

groetjes, Lily en Jonas
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 09 okt 2007, 20:13

En da kan lang dure ze die tandjes.. Wéééééke.. Bij Liam zie ik ondertusse al een maand 2 streepjes..en dan nog 2 puntjes... En nog altij ni doorgekome! En zevere da die doe..Ni normaal :shock: :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”