Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 05 nov 2007, 12:20

Ann, ik ben het inderdaad ook gewoon om hier gauw te komen piepen!

Bij ons gaat het de goede kant uit :lol: ik ben zo blij en hoop dat het zo blijft gaan. Jarne is afgelopen nacht bij de oma blijven slapen dus ik ben tot tien uur in mijn bedje blijven liggen toen vond Jorit het hoog tijd om op te staan. Hij heeft nu al drie dagen 1X per dag een periode van 5 uur tussen de voeding gelaten. Om negen 's avonds eet hij en dan pas rond twee à half drie. Zalig want dan kan ik ook wat langer slapen. Deze avond blijft Jarne bij de andere oma slapen omdat ik morgen met Jorit naar de gehoortest moet bij kind en gezin dus dan kan ik spijtig genoeg niet blijven liggen. En dan voor de eerste keer dat ik door de dag die twee kadees alleen heb en dat drie dagen achter elkaar, ik hoop dat ik de energie en het geduld ga hebben!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

okt

Bericht door Aicha » 05 nov 2007, 12:31

Pitoeter,

Veel succes de volgende dagen met je 2 petoetjes! Het loopt heus wel sneller los dan je denkt :wink:

Mieke,

Hier vroeg ik mij dat ook af toen Lieven nog thuis was net na orphées geboorte en ook bij hélena. Een tutje was hier geen optie want da wilden ze niet!
Ik nam ze dan mee in de badkamer in hun relax en dat viel goe mee. Ze hadden dan ietske om naar te kijken maar het gebeurde ook dat we muziek kregen en dat was dan maar eventjes zo hé !

Ann,

Hopelijk was vorige nacht eenmalig hé!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 05 nov 2007, 13:06

Hey Pitouter

hier zijn het ook flesjes na een mislukte poging om bv te geven ... maar soit ... die hoeveelheden hé ...
Linus drinkt ook niet altijd evenveel en momenteel laat hij er 3 uur tussen. (behalve 's nachts want dan slaapt hij als een roosje :) )
Momenteel maak ik flesjes van 150ml maar die drinkt hij nog niet helemaal leeg. Vorige week pas flesjes gemaakt van 135ml die hij eind vorige week dan helemaal leeg dronk.
Nu zit hij aan 5 soms 6 flesjes per dag.
Ik maakte me ook eerst zorgen, flesjes niet leegdrinken, na soms 2 uur alweer vragen, ...
Maar tussendoor was hij dan rustig en content dus ja, een klein maagje waarschijnlijk en een beetje een rappe vertering.

Allé succes aan alles oktobermama's :wink:

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 05 nov 2007, 13:16

Zo te horen heeft iedereen zijn kleine probleempjes.

Jutta heeft ook al een tutje, was er niet voor te vinden maar heeft in de materniteit ook zo'n nacht en halve dag achter de rug van krampen en krijsen en daarom hebben we ze het maar gegeven. Gelukkig heb ik er daar niet al te veel last van gehad, de verpleegsters hebben er de hele nacht mee rond gelopen zodat ik kon slapen...
Een tutje kan dus zeker geen kwaad als ze maar goed en veel blijven drinken, wat hier geen probeem is. Ik ga nu ook maar een beetje slapen, een beetje voorsprong nemen voor de nacht, nu het hier weer rustig is!

Hoe zit het met jullie gewicht? ik was aangenaam verrast toen ik me voor het eerst weer woog.. al bijna 10 kg kwijt! (was er een goede 13 bij)

Annelief : wat is er misgegaan bij de borstvoeding? Wij zijn ook trouwens van dezelfde regio, w vl :wink: Hier gaat de bv goed, zat na 4 dagen al terug op geboortegewicht (eerste 2 dagen 110 gr afgevallen, 3de dag 15 gr en daarna alleen maar bijgekomen...)


Ann
Laatst gewijzigd door Ann op 05 nov 2007, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 nov 2007, 13:23

Aicha,
ik was ook aant denken om Kato in haar relax mee in de badkamer te nemen. Van de vroedvrouw was het dus ok dat ik een tutje probeer te geven.
Maar de BV wil hier precies niet zo goed lukken deze keer :? Ze zit nog lang niet aan haar geboortegewicht terug.
Heel raar want bij Marie was het 'piece of cake' om BV te geven, en had eerlijk gezegd nu hetzelfde verwacht, niet dus :?


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 05 nov 2007, 13:31

Anneliefje,

Ik maak flesjes van 135ml. Als hij het zo goed als uitdrinkt drinkt hij de volgende fles maar 45 tot 75 of zo. Ik probeer er overdag maar 3 uur tussen te laten en hoop zo ook tot een goede nachtrust te komen maar ja hij is nog maar 3,5 week. Jorit zit nog op 7 à 8 flessen per dag.

Ann,

Het gewicht viel hier ook super mee. Ik was ongeveer 16kg bij gekomen. Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis was er zo een tien van af. Door tijd gebrek en buikgriep nog eens 3 er af. Dus nog 3 kg moest er af. Maar door onze Jarne zijn buikgriep, vermoeidheid wat ongezond gegeten (friet, snoep) is er 2 terug bij. Dus nu zijn het er nog 5 die er af moeten. Als het hier positief blijft hoop ik daar toch tegen kerstmis van af te zijn of toch al een groot gedeelte.
En de verpleegsters met uw boeleke rond lopen zodat jij kon slapen amaai wat ne service. In Hasselt zeiden ze dan alleen maar "amaai die kleine gunt u ook geen nachtrust" en weg waren ze.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 05 nov 2007, 13:34

Ja ben daar echt verwend geweest, onze uk is 3 nachten niet op de kamer geweest tenzij voor de voedingen, brachten ze gewoon tot aan mijn borst en kwamen die terug halen als ik klaar was...
1 nacht krampen en 2 nachten onder de lamp gelegen (overdag lag ze in de kamer onder de lamp...)
De verpleegsters deden echt alles voor de mama's!

Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 05 nov 2007, 15:30

Mieke schreef:Aicha,
ik was ook aant denken om Kato in haar relax mee in de badkamer te nemen. Van de vroedvrouw was het dus ok dat ik een tutje probeer te geven.
Maar de BV wil hier precies niet zo goed lukken deze keer :? Ze zit nog lang niet aan haar geboortegewicht terug.
Heel raar want bij Marie was het 'piece of cake' om BV te geven, en had eerlijk gezegd nu hetzelfde verwacht, niet dus :?
Mieke,

Bij mij was dat ook zo en ik was echt ontgoocheld toen we de eerste keer bezoek kregen van k&g. hélena was amper 30 gram bijgekomen op 10 dagen.
Gelukkig was da een heel lieve mevrouw en ze zei dat ik wat meer moest proberen te rusten en dat het heel normaal is dat, als je pas thuis bent en er nog andere kindjes zijn , je door de vermoeidheid soms wat mindere zware melk aanmaakt! Het is tenslotte toch weer effen je draai vinden hé :wink:

Daarna is alles toch beginnen vlotten en Hélena heeft uiteindelijk 6 maand bv gekregen!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 05 nov 2007, 17:19

Ann

ik wist niet dat je ook van de regio was. Leuk! :wink:
Wat de bv betreft ... ik ben vol goeie moed gestart want wou het absoluut geven en dan nog het liefst zo lang mogelijk.
Maar het begon al met het feit dat Linus mijn tepel niet goed kon happen. Met tepelhoedjes lukte dat wel dus hup, we waren vertrokken.
Op de 3e dag is het echter fout gegaan. De hele dag willen aanliggen, huilen, ... de hele rimram. Tegen de avond was ik kapot en de traantjes vloeiden natuurlijk.
De verpleegsters waren ook super vriendelijk en behulpzaam.
Toch stelden ze voor om eens een flesje te proberen omdat hij maar bleef huilen. Dat dronk hij direct leeg. Hij had dus al bijna de hele dag reuze honger en bij mij viel er niet veel te rapen :?
Ze hebben hem die nacht ook meegenomen zodat ik kon rusten.
's Anderendaags ben ik dan ook beginnen afkolven. Eerst dus de borst geven, daarna bijgeven met een flesje en daarna nog afkolven.
En ik zag dat allemaal volledig zitten. Die verpleegsters moeten soms ook gedacht hebben :roll: :roll:

Maar afkolven gaf ook niet veel resultaat en de bv leek langs geen kanten op gang te komen.
Thuis een vroedvrouw laten komen en die stelde voor om nog door te doen zoals ik bezig was (als ik het zag zitten) om te hopen dat het alsnog zou lukken.
Na een week thuis (dus op 2 weken ongeveer) hebben we besloten om het aanleggen aan de borst te stoppen en enkel nog af te kolven en flesjes geven.
Ondertussen zat ik nog maar aan 1 voeding afkolven op 24u ...

Ik begon meer en meer de moed te verliezen, het resultaat ging meer achteruit dan vooruit en daardoor zag ik het weer minder zitten en ..... Het cirkeltje was rond hé.
Na 3 weken ben ik dan gestopt. Ik heb nog 1 keer geprobeerd aan de borst maar Linus was aan het krijsen, nooit gehoord.
En ik wilde liever een gelukkige baby maar dan met flesjes dan een ongelukkige met een mama die in de put zat omdat de bv niet lukte.

Maar als er een 2e mocht komen, ik probeer het opnieuw :wink:
(al zou de grootte van mijn borsten in mijn nadeel liggen :? )

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 nov 2007, 20:05

Anneliefje schreef:
Maar als er een 2e mocht komen, ik probeer het opnieuw :wink:
Die gaat er wel komen :lol: Je was nog maar bevallen en Didi was er al van bezig :lol: :lol:

Ja borstvoeding das echt met vallen en opstaan...ik had int begin ook problemen omdat Anaïs mijn tepels niet kon nemen. Met tepelhoedjes was dat dan gelukkig opgelost.
Ik vind het jammer dat het bij jou niet toeschoot...en kwou dat ik meer kon gedaan hebben om te helpen... :cry:
Maar Linus is nu blijer, en das natuurlijk nog het belangrijkste he!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 nov 2007, 09:10

Ann, van waar ben jij dan wel?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 06 nov 2007, 11:48

Ben van de regio Waregem...

Oef vorige nacht was beter, wel weer krampjes tot rond 2.30u maar de papa ging af en toe eens kijken, want de mama was pompaf en zat er eventjes door. Daarna nog een voeding gegeven en Jutta sliep van 3.15 tot 8u! verschoot zelfs toen ik wakker werd! Hopelijk wordt deze nacht net zo, voel me een heel ander mens en heb weer energie!
Hoe vergaat het jullie 's nachts?

De nieuwe mama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 06 nov 2007, 11:57

Hey allemaal!!

Kom ook nog eens voldoen aan de meldingsplicht :wink:

Ik lees dat iedereen hier zijn kleine 'ongemakjes' heeft. Hopelijk worden ze snel opgelost.
Hier van 't zelfde hoor. De borstvoeding liep eigenlijk heel goed, tot vorige week ergens. Tosca bleef maar om de borst vragen. Om het uur aanleggen en ietsjes later was ze er weer... Niet te doen!
Volgens de vroedvrouw is mijn melkproductie terug aan 't lopen. Reden: te weinig rust... En inderdaad, denk dat ik mezelf een beetje ben voorbijgelopen de vorige week. Vanaf gisteren dus platte rust :D Ik doe niets wat niet moet. Ben blij dat mijn man deze week nog thuis is.

Voor de rest genieten we van onze dochter. Ze groeit goed en krijgt al mooie bolle wangen :D Zoooo schattig!!! :D

Ah ja, nog iets: weet iemand een oplossing voor darmkrampjes? Doordat Tosca zoveel dronk/drinkt heeft ze er nogal wat last van tegen de avond. Had al naar de apotheek gebeld en zij raden venkelolie aan. Iemand ervaring mee?

Tot gauw!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 06 nov 2007, 13:13

Voor de krampjes kan je haar in een bepaalde houding dragen. Ik dacht als ik me goed herinnerde dat haar buikje op jouw hand rust. Dus eigenlijk omgekeerd als je ze gewoon op het rugje in jouw armen zou leggen. Kan je een beetje volgen? :?

De zwangerschapskilo's zijn hier volledig weg, weeg zelfs 1 kilo minder dan voor de zwangerschap. Maar ik heb wel de kilootjes van Marie nog, die waren nog niet weg :wink:
's Nachts gaat het hier redelijk goed. Ze valt tegen middernacht in slaap tot 4- 5 uur smorgens. En ligt dan aan de borst to een uur of 8 smorgens. Ik weet niet of ze de ganse tijd drinkt, want zelfs val ik dan ook in slaap :wink:

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 06 nov 2007, 14:17

Vandaag naar kind en gezin geweest voor de gehoortest. En die twee oortjes werken prima. Jorit zou nu 53cm zijn en 4.3kg wegen. Ik moet van kind en gezin overgaan naar 6 flessen op een dag maar dat zie ik niet goed zitten hij heeft er nog 7 à 8. Ik moet er 4 uur tussen laten maar 3 uur lukt hier maar net en dan is het brullen. Ik moest van haar water of venkelthee geven tussen door.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 06 nov 2007, 16:29

pitoeter schreef:Vandaag naar kind en gezin geweest voor de gehoortest. En die twee oortjes werken prima. Jorit zou nu 53cm zijn en 4.3kg wegen. Ik moet van kind en gezin overgaan naar 6 flessen op een dag maar dat zie ik niet goed zitten hij heeft er nog 7 à 8. Ik moet er 4 uur tussen laten maar 3 uur lukt hier maar net en dan is het brullen. Ik moest van haar water of venkelthee geven tussen door.
En ga je dat doen?
Ikzelf eerlijk gezegd zou dat niet direct doen ...
Allé, ik wil maar zeggen, hij heeft het nodig zo en hij zal wel zelf zijn ritme na verloop van tijd wijzigen zeker?
Hier proberen we het soms ook een beetje te rekken maar als ze het idd op een brullen zetten, kan die fles niet rap genoeg klaar zijn hé :wink:

Het is anders wel al een flink bazeke hé. :) Donderdag moeten wij nog eens op controle. Kben benieuwd!

@ Beagle: ik gebruik hier sinds een goeie week ook venkelolie druppeltjes. En ik ben er content van en ons ventje blijkbaar ook.
Hier had het wel pas goed effect na 3 dagen.
Hij kan soms nog eens een beetje last hebben maar het is vele minder dan voorheen!

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 06 nov 2007, 16:40

Anneliefje,

Ik weet niet of ik het ga doen, ik ga ook een beetje kijken wat de praktijk uitwijst. Ze was haar eigen ook constant aan het tegen spreken.

bv.: elk kind heeft zijn eetritme en bepaalt hoeveel hij eet en ge moet absoluut dat schema niet volgen <=> maar ik moet wel zoals het schema voorschrijft 6 flessen van 135ml gaan geven.

Hij moet meer melk drinken nu ongeveer 95 (soms wat meer soms wat minder) <=> maar aan de andere kant moet ik hem water en venkelthee gaan geven dan verwacht ik toch dat hij minder melk gaat eten want zijn buik zit vol met die andere dingen.

Om de 4uur eten geven en als ik zeg dat ik er overdag 3 uur wil tussen doen zodat hij 's nachts misschien eerder door slaapt is dat heel goed .... volgen wie volgen kan.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 06 nov 2007, 17:21

Jeetje, is me dat wat!
Gelukig heb ik nog niemand gehoord van Kind en Gezin, maar dat beloofd!
Ben benieuwd wie hier komt...
denk niet dat ik het me zal aantrekken, het kleintje gaat voor alles, en ik geef het tijd zijn eigen ritme te vinden. Het zijn wij die achter blijven met de huilende baby's, zij niet! En als ze honger hebben geven we ze toch gewoon eten, niet?
Morgen moet ik terug naar de materniteit, moet nog een ijzerbaxter, en zondag nog één. Ben benieuwd hoeveel ze bij is (ga ze eens laten wegen, dan weet ik of we de goede kant op gaan..)
Hier een rustig dagje gehad, heb zelfs goed geslapen deze namiddag! En voel me ook stukken beter dan gisteren. Benieuwd wat de nacht deze keer brengt...

Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 06 nov 2007, 18:32

Anneliefje schreef:@ Beagle: ik gebruik hier sinds een goeie week ook venkelolie druppeltjes. En ik ben er content van en ons ventje blijkbaar ook.
Hier had het wel pas goed effect na 3 dagen.
Hij kan soms nog eens een beetje last hebben maar het is vele minder dan voorheen!
Hoe gebruik je die druppeltjes? In het mondje?
En waar heb je ze gehaald? Doktersvoorschrift nodig?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 06 nov 2007, 20:52

@ Pitouter
amaai, die weet idd niet goed welke richting ze uit wil :roll:
Kdenk dat het ook het beste is om in de mate van het mogelijke het ritme van Jorit te volgen.
Hier doen we dat ook en Linus slaapt nu al een kleine week een hele nacht door.

@ Beagle
Kan je vrij krijgen bij de apotheker.
Wij doen de druppeltjes in zijn flesje maar bij bv lukt dat niet zo hé :wink:
Er staat hier ergens op het forum al een topic en ik denk dat het bij bv gegeven wordt met een lepeltje of bij gebruik van tutje, de druppeltjes daarop.
Volgens het bijschrift, mag het niet rechtstreeks in het mondje.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 07 nov 2007, 13:50

Wij gaven dat ook aan Anaïs met een lepeltje dan...en zelf dronk ik ook af en toe venkelthee...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 07 nov 2007, 15:08

Hier alles ok, vandaag was het de grote dag! Eerste keer buiten met kleintje... wandelwagen testen, maxicosi instaleren in de auto... maar ging allemaal vlotjes, de papie en mamie hadden gisteravond al eens generale repetitie gehouden 8) kwestie van niet af te gaan!
Op de materniteit venofer gehad (ijzerbaxter) en meteen kleintje eens laten wegen 3.620, (geboortegewicht 3.480) dus ook goed op weg... en is kerngezond. Ook de mama begint haar beter te voelen, dat extra ijzer begint zijn werk te doen! Moesten daar om 9.30u zijn, dus alleen dat al was een organisatie, maar is me gelukt, ging vlotjes, precies op tijd stonden we daar!!!
Straks bezoek, dus ga ik nog eventjes genieten van de rust en ga nog wat liggen,

groetjes,
Jutta en de mamie!
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 09 nov 2007, 14:05

Hey iedereen,

Deze nacht goede nachtrust gehad, de nacht daarvoor bijna niet geslapen, ons kleintje heeft me wakker gehouden van 2 tot 6.30u, daarna rond 8.30 in slaap gevallen na badje en massage tot 13.30, niet normaal!
De mama was doodop.
Gelukkig is het vandaag weer beter.
Bezoek gehad van kind en gezin, viel goed mee, veel info gehad, alle vragen beantwoord en hoop afspraken voor gehoortest, thuisbezoek, inentingen... De borstvoeding gaat blijkbaar goed, gewicht 3.720, alweer heel wat bij!
Gisteren de eerste keer boodschappen gedaan, geboortelijst gaan aanvullen, verzorginstafel gekocht en veel leuke kleertjes gekocht! :oops: Jutta mocht voor de eerste keer een paar uurtjes bij de oma. Was pompaf gisteren maar ben nu blij dat alles weer aangevuld is. Vandaag dus weer een dagje voor onszelf!

Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Is hier zo stil... of volop aan het genieten van jullie kleintje?

Groetjes,
Ann & Jutta
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 09 nov 2007, 21:26

Hey,

ben ook terug. Heb twee daagjes in het ziekenhuis gelegen... uitleg volgt
Tosca moet nu even eten :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 09 nov 2007, 22:56

Oeie Beagle

hopelijk alles ok nu ....

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 10 nov 2007, 14:36

Hoi Beagle,
Hopelijk gaat alles terug goed met je!
Laat eens iets weten!

Bezorge mama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 nov 2007, 15:28

Beagle,
hopelijk is alles in orde daar terug!

Hier ook alles prima! De BV lukt nu heel goed, Kato zit nu ook goed boven haar geboortegewicht en is tussendoor ook tevreden met een tutje.
22 november mogen we bij K&G langsgaan voor de hoortest. Ben eens benieuwd hoeveel ons schatje dan zal gegroeid zijn.
's Nachts is ze ook heel braaf. 1x per nacht vraagt ze om voeding, meestal rond 4uur. Vannacht was het pas om 5u20, dus hebben we een uurtje langer mogen slapen van haar :wink:
Maar ik heb nu ineens veel weiniger tijd om hier eens uitgebreid te komen piepen met die 2 kadeekes. Maar ik hoop eens dat we hier allemaal het ritme te pakken hebben, ik hier terug wat regelmatiger ga kunnen komen.
Groetjes en dikke kus voor de kindjes!!!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 10 nov 2007, 16:50

Hallo

tja, wat was hier aan de hand? Donderdag ochtend rond drie uur had ik Tosca nog gevoed en zag dat er wat bloedvlekken in bed waren. Ik dacht eigenlijk dat het enkel een verschoven maandverband was... :roll: Ikke terug slapen en rond 4u30 krijg ik het gevoel dat ik aan het plassen ben. Gelukkig had ik eerder een badhanddoek onder mijn poep gelegd... Ik sla de dekens van mij af en zie dat ik aan het bloeden ben, en serieus!
Naar de badkamer en daar zie ik dat het er echt uitliep. Mijn man geroepen en gevraagd de kleine goed in te pakken - we moeten naar het ziekenhuis. Hij verschoot zich een ongeluk (de badkamer leek een slagveld... :oops: )
In het zh aangekomen bloed ik nog even erg en ga ik snel naar de kraamafdeling. Omdat ik zoveel bloed had verloren, ging het snel achteruit met mij. Aan de baxter en krijg een pilletje en spuitje om de baarmoeder te doen samentrekken.
Een uurtje later is de gyne daar en ze beslist een curettage uit te voeren.
Er was blijkbaar een stukje placenta overgebleven na de bevalling en dit heeft voor die bloeding gezorgd.

Gelukkig mocht Tosca bij mij blijven. Marco heeft haar maar één keer een flesje moeten geven (had geen tijd meer om af te kolven voor de ingreep).

Ondertussen zijn we terug thuis en aan het bekomen.

Voilà, dit is mijn 'avontuur' van deze week :wink:

Hoe gaat het voor de rest met jullie?
Zoals Mieke zegt, vinden we allemaal snel ons ritme en kunnen we wat meer hier komen bijkletsen. Maar ben er zeker van dat dat snel zal gebeuren.

Zo, er is hier iemand aan het vragen naar melk :lol:

Tot de volgende!!!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
cindy d
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jul 2007, 10:44
Locatie:vleteren

Bericht door cindy d » 10 nov 2007, 17:01

:shock: :shock:

amai zeg is me dat schrikken,gelukkig is alles nu terug in orde!!!

nog het allerbeste toegewenst en veel genieten van jullie kleine meid :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 10 nov 2007, 17:20

Oei beagle, dat moet verschietachtig geweest zijn! Hopelijk voel je je weer wat beter nu (niet te slapjes enzo) en kan je weer lekker van je meisje genieten.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”