Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 11 apr 2007, 12:27

Ambertje, ik denk niet dat je iemand gekwetst hebt (alez, mij toch niet hoor :wink: ) Maar ik begon te steigeren toen ik de reactie van je gyn las: "onze gyne was bezig: wat als het allemaal positife is, gaan jullie dan aborteren?? "

Och, case closed :)

We wensen uiteraard iedereen een gezond en gelukkig kindje toe hé, en dat zal wel het geval zijn :wink:

Hoe is 't nog met de oktober-moekes?

Ik ben heel content dat de fameuze 12 weken voorbij zijn, maar heb nog altijd geen gerust gevoel. Hopelijk betert het met de tijd... :roll:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 apr 2007, 18:00

Hier ook 'no hard feelings' hoor :wink:

Hier is alles prima, reuze blij dat we aan week 13 begonnen zijn en het *** helemaal verdwenen is!!!!!!!

Dikke kus van ons!

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 11 apr 2007, 20:25

Ik ben blij dat iedereen eindelijk van *** af is en kan genieten van de zwangerschap. Ik begin mijn buikje gewaar te worden het begint van onder zo te spannen. Maar nu zit ik weer met verschrikkelijke jeuk al een week lang blijkbaar een allergische reactie op iets maar wat? Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar ik zit al een week met jeuk mijn vel is blauw en open van het krabben. Ik hoop dat het snel weg is. Ik wou één keer per week gaan zwemmen maat het is echt geen zicht nu dus toch nog maar even uitstellen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 14 apr 2007, 18:29

Hoi allemaal!

aan het genieten van het zonnetje en de tropische temperaturen? :wink:

Wilde jullie even laten weten dat de nekplooimeting en de resultaten van de triple test heel goed waren. Gisterenavond hebben we het verlossende antwoord gekregen: deze keer is het echt!!!!

Ik had me voorbereid op het ergste, maar blijkbaar was het niet nodig.

Zo, dit was het dan weer.

Geniet nog van het warme weekend en tot de volgende!!
Afbeelding
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 14 apr 2007, 23:00

nu ben je pas helemaal op jullie gemakgesteld zeker
en nu met volle teugen genieten hé :wink:


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 16 apr 2007, 08:30

mama24 schreef:nu ben je pas helemaal op jullie gemakgesteld zeker
yep, inderdaad er viel vrijdag minstens 7 ton van mijn schouders :wink:

Maar ik zit nu met een ander probleem. Wat doen jullie met familie die totaal niet geïnteresseerd is in de zwangerschap?
Mijn ouders en zus zijn heel blij enz, maar schoonouders/-familie horen of zien we niet... Het lijkt hen echt niet te boeien! Ik begin het stilaan beu te worden en kan er serieus om blèten... Wat gaat dat geven als de kleine er is? Hij/zij verdient het toch niet om genegeerd te worden???
(terwijl er iemand anders in de familie ook zwanger is en zij is blijkbaar wel interessant genoeg, bij ons kon er zelfs geen 'proficiat' af...)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 apr 2007, 18:33

Probeer het je gewoon niet aan te trekken.
Het is precies mijn verhaal wat ik lees. toen ik zwanger was van Marie ook geen enkele interesse. Ik moest altijd zelf bellen als we naar de gyn waren geweest terwijl ze wisten dat ik er naartoe moest. En ik begrijp je goed hoor, das helemaal niet plezant. Maar naar het einde toe volgden ze wel op de voet. Toen belde mijn schoona speciaal naar het ziekenhuis om te vragen of ik was opgenomen (als ik niet dadelijk een telefoon opnam)???? :roll:
Dus "probeer" het je niet aan te trekken....
En jij nu volle bak genieten hé!!!!! Want wat een goed nieuws heb ik gelezen! :lol:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 apr 2007, 20:38

@Beagle
Hoe voel je je nu ?
maar schoonouders/-familie horen of zien we niet.
Niet aantrekken. Denk aan jezelf en je baby.

@iedereen
Hoe voelen jullie je ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 apr 2007, 21:07

Goed nieuws hier allemaal!! Zo moet het zijn.

En trek je niet teveel aan van familie die er zich niet in interesseren! Geniet van je baby en laat hen dat geluk niet verstoren!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 17 apr 2007, 09:37

@ Sigri

hier toch nog regelmatig misselijk, maar het overgeven blijft gelukkig weg, hopelijk verdawijnt alles binnenkort van die onaangename kwaaltjes!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 17 apr 2007, 15:45

@ Sigri: hier loopt alles ok - geen misselijkheid en moeheid is bijna weg (zo hou ik het gemakkelijk vol :wink: )

@ Mieke: het is 'goed' te weten dat ik niet de enige ben... hopelijk betert het, maar voorlopig heeft ons vertrouwen in zijn familie een flinke deuk gekregen. Ik weet niet als ik hen nog kan toelaten het goed te maken...

Voor de rest heb ik maar weinig te vertellen.
Ben nu aan 't wachten op het moment dat ik de eerste bewegingen zal mogen voelen (het zal nog wel een aantal weken duren).

Donderdag heb ik een eerste afspraak met de vroedvrouw. Hopelijk valt het een beetje mee, want heb haar nog niet gezien (aan telefoon was ze alvast heel vriendelijk).

Oorspronkelijk was het de bedoeling om poliklinisch te bevallen, want het ventje zag het niet zitten om thuis te bevallen. Tegenwoordig is hij een fervent voorstander geworden van thuisbevallingen :? (hij heeft er wat over gelezen en is toch van gedacht veranderd - zonder mijn medewerking :wink: )
Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit. Mijn hart zegt dat ik knus thuis wil zijn, maar mijn verstand zegt 'als er iets gebeurd, ben je bij de bron'...

...natuurlijk zijn deze ideeën enkel uitvoerbaar wanneer het om een 'normale' bevalling gaat en daar zijn we nog lang niet hé :wink:

Oei...'t is een heel verhaal geworden!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 17 apr 2007, 16:37

Beagle, stuur jouw man eens naar die van mij. Ik wil ook graag thuisbevallen maar hij ziet dat absoluut niet zitten. De reden: wat als er iets misgaat.....
Ik duim voor je dat de vv goed meevalt donderdag!!!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 18 apr 2007, 12:23

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zal het hem eens zeggen ...

Bij mij is 't nu mijn ma die moeilijk doet. Gisteren was ze thuis en dacht ik om het eens stilletjes aan te brengen (dus helemaal niks concreets)... Ik dacht dat ze van haar stoel ging vallen :? "en wat als er iets misloopt" en dan verschillende horrorverhalen die ik jullie hier wil besparen.
Bon, nu weet ik in één keer ook hoe zij erover denkt hé :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 apr 2007, 13:07

Beagle, sorry dat ik het zeg, maar daar hoeven jullie je toch niets van aan te trekken?
Ik vind een bevalling iets intiems en iets persoonlijks.
Toen ik vertelde dat ik bij de geboorte van Milan zonder epi wou gaan, verklaarde mijn pa mij ook voor gek!
Toen heb ik hem toch eens duidelijk uitgelegd dat het wel mijn zaak is. Hij mocht al blij zijn dat ik dat met hem besprak.
Trek je daar niet teveel van aan. De herinnering is voor jou en je man en niet voor je mama.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 18 apr 2007, 13:12

Eigenlijk heb je gelijk Sandy. Ik moet gewoon wat assertiever worden... :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 apr 2007, 13:35

Ik dacht dat ze van haar stoel ging vallen "en wat als er iets misloopt" en dan verschillende horrorverhalen die ik jullie hier wil besparen.
Je moet je eigen gevoel volgen !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 apr 2007, 13:39

beagle schreef:Eigenlijk heb je gelijk Sandy. Ik moet gewoon wat assertiever worden... :wink:
Haar op je tanden moet je kweken!!!! :lol: :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 19 apr 2007, 10:44

sandy schreef:Haar op je tanden moet je kweken!!!! :lol: :lol: :lol:
Welke tandpasta gebruik je daar best voor? Eentje met meststoffen? :mrgreen:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 apr 2007, 16:47

Bij voorkeur ja.
Te gebruiken met wasknijper op je neus!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 20 apr 2007, 08:19

En hier ben ik terug met mijn verslag over het vroedvrouwbezoek.
Twee woorden: rustgevend en verhelderend!

Ja, nu ben ik nog meer overtuigd van een thuisbevalling. Ook mijn (enkele) twijfels heeft ze kunnen wegwerken door een professionele uitleg.
Toen mijn man 's avonds thuiskwam wilde hij natuurlijk het hele relaas horen en hij is er ook van overtuigd dat dit voor ons de beste manier is. Volgende keer komt hij ook mee en dan kan hij zijn twijfels zelf ook eens voorleggen.

We zullen na de volgende afspraak (over een maandje) onze definitieve beslissing nemen, maar de richting is nu toch al bekend... :wink:

Ik heb met haar ook over de reacties van de omgeving gesproken en daarover heeft ze me ook kunnen geruststellen: er zal nog meer negatieve commentaar komen :roll: . Daarom hebben we besloten om voorlopig niks meer over onze plannen te vertellen. Wat niet weet, niet deert...

Ben helemaal uitgelaten na het bezoek! Net een klein kind dat op schoolreis vertrekt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 20 apr 2007, 10:36

NOG EVEN TOEVOEGEN, want mijn uitleg lijkt op het tweede zich een beetje naïef. Natuurlijk zijn we er ons van bewust dat het ook anders kan lopen...
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 20 apr 2007, 12:41

Beagle, je moet je gevoel volgen! En als jij je beter voelt met een thuisbevalling, go for it!!! En die commentaar, die krijg je toch overal hoor.

Hier is de *** terug op volle toeren aant draaien :cry: Komt daarbij dat ik terug verschrikkelijk moe ben, mss speelt marie daar ook wel een rol in, ze is nog steeds ziek....
Gelukkig heb ik een weekje verlof in het vooruitzicht en een lieve echtgenoot waar ik op kan terugvallen.
Sorry, moest even komen klagen....

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 20 apr 2007, 14:25

Mieke, heel veel 'beterschap' voor jou (in de mate dat de hormoontjes het toelaten)! :wink: en voor Marie natuurlijk.
En ja, af en toe het ventje laten inspringen met kleine Marie, zodat jij ook op adem kan komen...
Geniet van 't komende weekend. Het belooft weer lekker warm te worden :D
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 20 apr 2007, 19:34

Het gaat hier allemaal goed hé!
Beagle, hoe je bevalt en waar is je eigen keuze en als ik hoor hoe enthousiast je bent zou ik zeker zeggen: DOEN!

Ga je bij een zelfstandige vroedvrouw? Ik was aan het denken om ook iemand te contacteren maar dan eigenlijk vooral voor na de bevalling om te helpen bij borstvoeding. Wete alleen niet of ik die dan nu al moet contacteren of erna pas. Iemand een idee hierover?

Mieke, hopelijk is het een laatste opflakkering en gaat vanaf nu alles vlotjes zonder *** verlopen! Laat je maar soigneren door je ventje!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 20 apr 2007, 20:58

Ambertje,
je kan je mss nu al eens bevragen. Ik heb ook een vv gehad na de bevalling van Marie en ik was zeer blij dat ik dat heb gedaan.
Ze komen trouwens 10 keer gratis langs. Die van mij was er eentje van het wit-gele kruis. Maar je kan ook zelfstandige vroedvrouwen opbellen.
Veel succes

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 21 apr 2007, 13:12

Ik heb van iemand zo een kaartje gekregen van een vroedvrouw maar ik weet niet goed wat die hier kan komen doen na de bevalling. Misschien kan iemand me wat voorbeelden geven. De borstvoeding is vorige keer bij Jarne niet goed geweest na een maand waren we al overgeschakeld op flesvoeding. Ik zou het nu toch weer willen proberen maar heb er een beetje schrik van gekregen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 21 apr 2007, 13:54

ivm zelfstandige vv
ik heb er ook eentje gehad van maité en is best wel tof
ik gaf bv en van milan niet en ik had ook zowat schrik
wanneer ze komt kijkt ze eens aan jou als je goed hersteld ze weegt de baby en meet de baby vraagt of er iets is enz je voelt je echt wel op je gemak hoor
mijn bv verliep zeer goed en ze kon mij daar niet meer aan helpen
maar onze maité had zeer veel last van contipatie en krampkes en na veel trukjes van haar en niks hielp heeft ze me door verwezen naar de osteopaat en daar ben ik dan toch geholpen geweest
en als er iets is mag je ze altijd opbellen :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 apr 2007, 14:30

mama24 schreef:ivm zelfstandige vv
ik heb er ook eentje gehad van maité en is best wel tof
ik gaf bv en van milan niet en ik had ook zowat schrik
wanneer ze komt kijkt ze eens aan jou als je goed hersteld ze weegt de baby en meet de baby vraagt of er iets is enz je voelt je echt wel op je gemak hoor
mijn bv verliep zeer goed en ze kon mij daar niet meer aan helpen
maar onze maité had zeer veel last van contipatie en krampkes en na veel trukjes van haar en niks hielp heeft ze me door verwezen naar de osteopaat en daar ben ik dan toch geholpen geweest
en als er iets is mag je ze altijd opbellen :lol:
Niet meer aan toe te voegen!!!

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 22 apr 2007, 21:00

En wanneer moet je die dan contacteren? Is dat hetzelfde als kraamhulp? Ik ben wel van plan om een vroedvrouw te contacteren, denk dat het wel gemakkelijk is als je iemand hebt om op terug te vallen bij problemen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 22 apr 2007, 22:42

toen ik zwanger was van maité was ik wel al 7maand maar dat kwam doordat ik dat nog niet allemaal zelf wist dat dat bestond
in milans school de verantwoordelijke zei dat haar dochter dat deed en zo heb ik eens kontakt opgenomen met haar
sedert deze zwangerschap komt ze al regelmatig om de 2 maand ong
ik zou al eens kontakt opnemen moest ik van jou zijn hoor
succes amber


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”