ergens halfweg september ...

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01
ergens halfweg september ...

Bericht door Anneliefje » 25 jan 2007, 19:51

Chantal en Ambertje, het is niet dat ik niet bij jullie wil staan maar ....
een eingen topic is altijd leuk hé :wink:

daarstraks nog eens langsgeweest bij de HA voor mijn boekje en een afspraak met de gyné te regelen.
Ik ga nu nog bellen om de juiste dag vast te leggen en dat zal waarschijnlijk ergens rond de 22e februari zijn. (nog een 4-tal weekjes). Ik ben dan iets van 10 à 11 weken.
Dan kunnen ze met de echo vastellen voor wanneer de bevalling ongeveer zal zijn, kunnen ze al de nekplooimeting doen en allemaal andere dingen.
Aangezien mijn cyclus licht onregelmatig was, kan dat nu niet echt vastgelegd worden.
Volgens de waarde in mijn bloed zou ik met mijn 6 weken banner ongeveer moeten goed zitten. Het zou dus voor tussen 10 en 17 september zijn.
Bwa, op een dag komt dat nu ook niet voor mij. Als het moet komen, zal het wel komen. En als het zo onverwacht zal zijn zoals ik zwanger ben geworden ... we zullen nog toeren meemaken :lol:
Vroeger gaan lijkt me eigenlijk niet echt nuttig. Ten eerste kan Dieter niet mee want die zit terug voor 3 weken in Afrika en om dan alleen het hartje te horen kloppen ...

Verder voel ik me al bij al goed.
Behalve dan soms het echt ongemakkelijke gevoel in mijn buik en heel moe. (en ik moet nu als soms de knoop van mijn broek openzetten :? )


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 25 jan 2007, 20:27

nogmaals een dikke proficiat en wanneer je naar de gyn gaat zal hij verzeker al de nekplooimeeting kunnen doen ik was 11w3d
ik zou zolang niet kunnen wachten wé voor de eerste keer naar de gyn tegaan!
ik ben nu voor de derde keer zwanger en heb telkens tussen de 6w en 8w geweest voor een eerste controle
groetjes en geniet van het zwanger zijn :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 20:33

Groot gelijk dat je wacht totdat Dieter terug is! Het magische moment mag hij niet missen!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 jan 2007, 21:50

Ja das leuker met twee he! En die eerste echo is toch wel iets heel speciaals hoor :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 25 jan 2007, 21:52

sandy schreef:Groot gelijk dat je wacht totdat Dieter terug is! Het magische moment mag hij niet missen!!
Idd, die eerste keer dat je het hartje ziet en hoort kloppen is zo een mooi moment, dat zal ik nooit vergeten.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding


Chantal
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jun 2006, 13:29

Bericht door Chantal » 26 jan 2007, 10:39

Gelijk heb je hoor dat je een eigen topic open.

Nogmaals gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!!

Ik ben afgelopen dinsdag bij de verloskundige geweest, en heb het hartje weer gehoort :D . Aanstaande maandag moet ik waarschijnlijk weer voor een echo en een kansberekening (hoeveel procent kans op een kindje met het down syndroom). Daarna moet ik 20 februari weer terug naar de verloskundige. Allemaal erg spannend dus.

Deze weken duren best lang, teminste zo'n gevoel heb ik, weet niet hoe dat bij jullie zit :?: :?:
Groetjes Chantal



Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 26 jan 2007, 20:01

Hey Anneliefje.

Groot gelijk dat je wacht tot wanneer Dieter terug is.
Zoiets moet je met 2 meemaken hé :wink:

Alvast het beste gewenst en hopelijk niet teveeL ongemakjes
Ik hoop dat ik je de maand nadien mag opvolgen

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 26 jan 2007, 20:47

De kleine ongemakjes zijn er nog steeds. En moe, maar moe dat ik ben.
Gisterenavond om 21u20 gaan slapen en kan me niet herinneren dat ik nog wakker heb gelegen. Deze morgen om kwart voor 7 opgestaan en me klaargemaakt om te gaan werken. Maar .... ik voelde me echt mottig en na lang wikken en wegen, besloten om thuis te blijven.
Het werk gebeld en me dan in de zetel gelegd. Kben ingedommeld met af en toe een half wakker momentje en om 11u toch maar besloten om een beetje wakker te blijven.
Anders gaat het redelijk goed. Soms een paar steekjes in de onderbuik en met dat ongemakkelijk gevoel heb ik al een beetje leren leven.

Hier is de week redelijk 'snel' gegaan. Maar dat zal wel aan de omstandigheden van deze week liggen. Nu, ik hoop dat de volgende paar weken ook zo snel gaan en als Dieter terug is, mag het weer iets langzamer. Dan kunnen we samen genieten :wink:

@ Muisje: ik hoop ook dat je snel mag volgen!!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 26 jan 2007, 23:15

Spannend toch he...ja die vermoeidheid is jammergenoeg een minpunt, maar dat betert misschien wel...
En die steken in de onderbuik, das het teken dat je buikje al wat uitzet he! :D Ik vind het echt heel spannend!
En ik ben heel blij voor jullie!

Stiekem hoop ik soms dat ik ook volg,... :oops: het is eigenlijk maar het plaatsgebrek hier die ons tegenhoudt... :(
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 27 jan 2007, 11:15

Uitzetten doet die buik van mij idd al, dat belooft :roll: :lol:
Nuja, ik heb van zijn eigen al wat buik :oops: maar toch ... sommige broeken die 2 weken geleden nog heel comfortabel zaten, daarvan moet ik nu soms de knoop openzetten om gemakkelijk te zijn. En dan te moeten geloven dat er toch weer 2 kg zou af zijn ... :roll:

Vanmorgen voor het eerst sinds een week weer een beetje deftig kunnen ontbijten. Bij het opstaan was dat 'misselijk gevoel' er weer maar even 'doorgebeten' en nu gaat het al wat beter :) (en net nu spreekt mijn banner over ochtendmisselijkheid :lol: )
Gisteren had de diëtiste daar ook wat tips voor. 's Avonds een beschuit of rijstkoek naast je bed leggen en evt wat om te drinken en als je je misselijk voelt bij het ontwaken, dat eerst opeten voor je opstaat. Of anders je partner laten zorgen voor ontbijt op bed :wink:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 27 jan 2007, 11:17

Katharina schreef:Stiekem hoop ik soms dat ik ook volg,... :oops: het is eigenlijk maar het plaatsgebrek hier die ons tegenhoudt... :(
Nog geen zicht op iets anders om te wonen?

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jan 2007, 12:29

Anneliefje schreef:
Katharina schreef:Stiekem hoop ik soms dat ik ook volg,... :oops: het is eigenlijk maar het plaatsgebrek hier die ons tegenhoudt... :(
Nog geen zicht op iets anders om te wonen?
Tjah, zolang we geen geld hebben om waarborg te leggen...ligt dat een beetje moeilijk...we proberen te sparen...maar das niet simpel de dag van vandaag :(
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 30 jan 2007, 11:45

Ik zag net je banner,PROFICIAT zeg.
Kon het eerst niet geloven,maar het is dus eindelijk zo ver je bent zwanger.
Echt een hele goeie zwangerschap gewenst en een wolk van een baby!!!!!

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 30 jan 2007, 18:22

Bedankt!

Verder nie echt veel nieuws eigenlijk.
Het misselijk gevoel is geminderd maar soms komt het nog opsteken. Meestal tegen etenstijd. Maw ... ik moet zorgen dat mijn maag gevuld is :wink:
Idem met vermoeidheid. Minder of vorige week maar ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien ...
En verder kan ik nog melden dat die buik van mij zeker niet aan het krimpen is, hopelijk blijft die nu beetje stabiel ...
Allé, ter verduidelijking, hij is niet imens hé, gewoon dat ik nu zelfs al van 's morgens de knoop van mijn broek niet moet dichtdoen. :wink:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 jan 2007, 18:25

Misschien een tweeling?? Of meerling :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 30 jan 2007, 18:31

Katharina schreef:Misschien een tweeling?? Of meerling :wink:
eej jong, laat het uit :shock: :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 jan 2007, 18:36

Anneliefje schreef:
Katharina schreef:Misschien een tweeling?? Of meerling :wink:
eej jong, laat het uit :shock: :lol:
Tjah zou kunnen he :lol: maar eentje om te beginnen zou al goed zijn he
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 30 jan 2007, 20:18

:lol:

ben benieuwd :D

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jan 2007, 21:00

Stel je voor, 2 voor de prijs van 1 :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 01 feb 2007, 19:19

:lol: :lol: slecht vel :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 01 feb 2007, 20:48

Eej zeg, zal het hier een beetje gaan ja? :lol:
Ik heb verder eigenlijk niet zoveel te vertellen ...
Gewoon dat ik me een paar keer per dag wat "misselijk" voel. Niet dat ik naar de wc zou moeten spurten, zo erg nu ook weer niet. Nee, gewoon dat het lijkt of mijn maag tegen mijn keel duwt. Dan moet ik gewoon even stilstaan, rustig ademhalen en na een paar tellen is dat over. Gelukkig!
Verder probeer ik genoeg slaap te hebben maar amaai dromen dat ik doe ... en wat voor dromen :roll:
Ik kan ook soms zo vreselijk veel honger hebben maar nergens zin in en als ik iets eet, heb ik na 2 happen genoeg.
Ik heb nu wel gemerkt, zeker bij het ontbijt, dat ik even moet doorzetten met eten. De eerste happen gaan er met moeite in en na een tijdje gaat het dan vlotter. Vreemd.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 feb 2007, 20:50

Annelies, waar haal je eigenlijk die leuke tekstjes vanop je banner??? :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 01 feb 2007, 20:58

sandy schreef:Annelies, waar haal je eigenlijk die leuke tekstjes vanop je banner??? :lol: :lol:
Sandy, van die bannersite zelf. Als je opmaakt kan je kiezen tussen normaal en humor. Ik had dat bij het opmaken eens op humor gezet om te weten wat dat was en toen was de tekst in de aard van: "Mijn hersenen zijn zich al aan het ontwikkelen en heb er al meer dan Paris Hilton" Of toch zoiets in die aard :lol: En dat vond ik wel grappig en daarmee zo gelaten. Iedere week komt er iets anders.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 feb 2007, 21:15

Ah zo, vind het wel eens iets anders en heel leuk!!! :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 03 feb 2007, 17:00

Ohoh .... wat heb ik vandaag???
Ik ben bezig met meubels switchen :shock:
Geen nood dat ik me een breuk sleur hoor. Tussen alles wat ik doe zit ik 5 minuten in de zetel :lol: (Dus ik zal mogen blij zijn als alles tegen morgenavond zijn plaatsje heeft ....)
Verder gaat het redelijk goed. Ik wou vanmorgen wat uitslapen maar toch om 8u30 opgestaan (ok, voor mij is dat vroeg als ik over uitslapen spreek).
Nu dacht ik dat het al bijna 9u was en de kat zat ik de living te miauwen en het klonk als: "hela, sta eens op, ik ben hier zo alleen" :roll:
Op mijn gemakje ontbeten. Beetje rondgeneusd op internet en rond de middag een zalig relaxed bad genomen tot .... ik rechtstond om me af te spoelen. Manman .... ik zat met de bibber op mijn benen, het zweet brak me bijna manier van spreken langs alle kanten uit. Me rustig gehouden, me afgedroogd terwijl ik met mn blote voeten op de koude vloer stond.
Snel iets aangetrokken en iets gegeten. Want blijkbaar had ik een accuut voedseltekort ... Dat mag ik dus niet meer laten gebeuren!!
En dan begonnen met mijne was. Hier nog wat rondgesnuffeld en op de filmkes van Sofie gebotst .... resultaat .... meer of een uur hier mee zitten kwelen met muziekclipjes en freecel gespeeld .... en het heeft me goed gedaan!! :D
Dan nog een stukje was en wat gezapt en toen opeens .... in gang geschoten. De stofzuiger uitgehaald en momenteel ligt het ene tapijt klaar aan de andere kant van de kamer, de eettafel moet nog op zijn plaats, de zetels staan schots en scheef en ik zit hier mijn verslag te typen :lol:
Ik ga best nog een beetje verderdoen!

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 04 feb 2007, 10:15

O jee :lol: :lol:

En staat alles terug op zijn plaats ondertussen?

Kon het niet zijn dat je water van het bad te warm had en dat je daarom zo stond te trillen?
Of was't echt een accuut voedseltekort :) ?

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 04 feb 2007, 11:05

Alles is gisterenavond nog op zn plaats geraakt maar vandaag zal ik toch niets meer doen dan wat kleren wassen en drogen ...
Toen mijn ma gisterenavond nog eens belde om te vragen hoe het was en ik vertelde wat ik gedaan had, zei ze dat ik toch moest opletten. En eigenlijk heeft ze wel gelijk, kheb gisteren toch bij momenten een risico genomen :?
(+ als er hier dan over een half jaar nog een wieg/park moet bijkomen, gaan we nog eens mogen switchen)

En Muisje, ik heb ongeveer een half uur in bad liggen relaxen dat het water niet meer zo warm was :wink: neenee, het was wel degelijk een tekort aan voedsel ...

Oja, op vrijdag 23 februari heb ik mijn 1e afspraak bij de gyné. Dat is idd nog eventjes maar zoals eerder al ergens gezegd, liever met zn tweetjes (euh drietjes) gaan dan alleen.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 04 feb 2007, 11:39

allé je hebt nu een datum en jullie kunnen beginnen aftellen naar het moment van de eerste geluidjes van jullie beebje * smelt*

Doe maar rustig aan en luister nu maar ne keer naar je mama :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 feb 2007, 12:06

Annelies,heel leuk dat jullie kunnen beginne aftellen naar 23/2!!!
Het magische moment als jullie het hartje horen kloppen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stéphanie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:45
Locatie:Lauwe

Bericht door Stéphanie » 07 feb 2007, 21:45

Hahaha, Ies, ik ben blijkbaar niet de enige die denk dat er twee kunnen zijn. En het kan hoor, hier zie je het levende bewijs. Nu kan ikj e hiermee een beetje plagen want je verjaardag is alweer gepasseert hé, hihihi :lol:
Je hebt nu wat gedaan mij dit forum leren kennen, kan ik je nog meer plagen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”