Februarimama's?!

Moderator:Moderators

Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge
Re: Februarimama's?!

Bericht door Liny » 11 sep 2006, 14:33

Hallo, ik ben nog maar nieuw hier maar ook een februari mama, ons kleintje wordt verwacht op 10 februari,

moet deze avond naar de gynaecoloog en mischien geeft hij of zij dan al een geheimpje prijs, het geslacht,
ben dus zeer benieuwd en de papa ook natuurlijk


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 sep 2006, 21:54

Nog een februari mama! Leuk, dan wordt hier weer wat meer gepraat!
Hoe voel je je?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge

Bericht door Liny » 13 sep 2006, 08:34

Sinds een week of twee gaat het heel goed met ons,ben wel gestopt met werken omdat een lage bloeddruk me ambeteerde, inmiddels kennen we het geslacht en zijn allebei superblij,
ons kleintje is nu volgens de dokter een 20 cm en weegt 100 g ongeveer, niet te geloven he :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2006, 21:23

Ja, fantastisch hé? Van twee héél kleine dingetjes naar een baby met alles erop en eraan op 40 weken...de natuur zit heel goed in elkaar.
Het is een wonder om alles te zien en voelen evolueren. Geniet er maar van, want deze tijd dat je nu meemaakt zal je gans je leven bijblijven.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 sep 2006, 19:38

inmiddels kennen we het geslacht en zijn allebei superblij,
proficiat hé!
en mogen wij het geslacht kennen, of nog niet :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge

Bericht door Liny » 16 sep 2006, 09:24

Het geslacht blijft geheim tot februari :lol: 8)

afwachten he hier in de familie doen ze de wildste gokken,
t'is wel lastig om dat te zwijgen en hen proberen te misleiden,

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 16 sep 2006, 09:56

Bij ons dus net het omgekeerde. Iedereen die wil mag het geslacht weten. Dan zie je ook rare blikken, want ze verwachten dat ze het niet mogen weten :lol: :lol: Dan is het zo van: echt, mag ik het weten???
Ze voelen zich dan een beetje speciaal...

Alleen de kindjes op school mogen het niet weten van mij. Die wil ik toch nog verrassen als ons meisje geboren is. Ze proberen het alle dagen te raden, ik hou ze zo graag bezig. Voor hen is het nog een gek idee dat er een baby in de juf haar buik zit. Regelmatig moet er eentje eens aan mijn buik aaien. Ach, ze zijn wel lief hoor.

Alleen de naam houden we nog voor ons. De oma's en opa's zullen hem wel op voorhand te weten komen. Maar dat wil niet zeggen dat we hem veranderen! Bij "Viktor" is mijn schoonvader de deur uitgelopen omdat zijn oude baas zo heette en hij niet overeenkwam met die mens (maar dat wisten wij niet). Nu zegt hij zelf dat het de perfecte naam is voor het ventje.
We zouden de naam voor ons kunnen houden, als we een naam hadden :shock: We komen niet overeen. Ik heb een namenboek uit de bib, maar het is onbegonnen werk om alles te beginnen lezen...
Suggesties zijn altijd welkom ! :lol: Ik zet er mijn hoop op dat we wel op de perfecte naam botsen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 14:53

Die naam zal wel komen hoor! En jullie hebben nog even tijd hé?
Wel leuk, dat jullie van elk ééntje zullen hebben. In welk leerjaar sta je?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 15:01

namen zoeken .... pffff
de eerste keer was het makkelijk
de 2de keer iets langer over gedaan
maar we hebben toen elke een blad gepakt en afzonderlijk van elkaar onze keuzes opgeschreven
en wonderwel... er stond zeker 1 dezelfde naam op en die is het geworden!!
succes hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 15:08

Telepatie Wendy :lol: Da's wel kras dat je dezelfde naam opgeschreven had.
Bij ons was de eerste iets moeilijker. We hadden Milan, maar het was een meisje :roll: Voor de tweede hebben we niet moeten denken. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 15:17

jamaar, de eerste keer dat we namen opgeschreven hadden, heeft hij mij gefopt. Hij had een aantal namen opgeschreven en ik mocht nog niet kijken, want hij was nog niet klaar. hij legde dat weg en zou de volgende dagen wel verder doen.
Ikke een paar dagen eraf gebleven, maar werd toch curieus.
Weet je wat erop stond?????
- jommeke
- choco
- annemieke
- rozemieke
- filliberke
:roll:
en dan moest ik zwijgen dat ik gespiekt had hé :oops:

1 tip: kies een naam die vlot uit te spreken is!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 22 sep 2006, 15:38

Ik denk dat we er ondertussen uit zijn, uit de namenkeuze. Mijn man blijft vasthouden aan zijn gekozen naam en ondertussen begin ik er al aan te wennen. Wat niet wil zeggen dat we misschien nog iets anders tegenkomen... :lol:
Hopelijk is het de volgende echo nog steeds een meisje. Ik jaag hem graag schrik aan door te zeggen dat ze misschien niet goed gekeken heeft. Hij gaat dan op slag weer de video beeld per beeld bekijken.

Ik heb ondertussen ook de eerste kleedjes gekocht. Het was in een babywinkel een mooi setje (maatje 56) van bijna 50 euro. Veel geld, maar ik vond het zo mooi... Enfin, hubbie zei: ach ja, als je het echt zo mooi vind...
Maar toen kwam ik aan de kassa om te betalen, bleek dat het broekje (is een kleedje met een broekje) ook nog eens 30 euro was! Schandalig hé. Ik had natuurlijk al betaald (ik had nog andere dingen gekocht en was zo de prijzen uit het oog verloren). Ik bekeek mijn man, maar die vond het niet erg. Maar ik kan daar dan zo met inzitten hé. Een gewoon setje voor bijna 80 euro! Daar kan ik in een andere winkel veel meer kleren kopen. We gingen in die winkel onze lijst leggen, en ik ben er vanaf gestapt. Ziet dat de mensen die ons een cadeautje willen kopen dat ook voorhebben. Nee hoor, mij zien ze daar niet snel terug! Dat ze eerst eens duidelijk hun prijzen tonen.

Met mij gaat alles prima. Ik heb ongelooflijk last van zwangerschapsdementie. Ik vergeet de gekste dingen, ik kan gewone dingen niet meer benoemen. Lastig hoor als je voor de klas staat.
Gisteren nog: de kinderen mochten de trap op gaan (4de leerjaar) en ik stond daar: ja kindjes, ga maar op de euh..... op de euh....
Tot een collega mij al lachend hielp en zei: ga maar op de trap :lol: Nu hebben ze natuurlijk overal in de leraarskamer op de kleinste dingen een papiertje gehangen. Stoel, tafel, koffie, balpen,... :lol:
Als het dat maar is! Ik ben blij dat ik niet meer kwalen heb.

Hoe is het met de andere mama's?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 15:53

dat is wel veel ja!!
maar als je het echt heel leuk vindt.... waarom niet hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 sep 2006, 13:53

Ik heb ongelooflijk last van zwangerschapsdementie. Ik vergeet de gekste dingen, ik kan gewone dingen niet meer benoemen.

:lol: :lol: Had ik ook. Naar het schijnt zouden vrouwen tijdens hun zwangerschap trouwens slimmer zijn, door een bepaald hormoon. Hier dus niks van :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 02 okt 2006, 22:44

Ondertussen hebben we de 20 weken echo achter de rug. Ons meisje is nog steeds een meisje :lol: Ik had er wel mijn bedenkingen bij want 16 weken is toch vroeg om het geslacht 100% te weten. Maar tot mijn mans grote opluchting is er toch niets extra aan gegroeid :lol:
Alles was prima in orde. Alle orgaantjes functioneren zoals het moet, de groei is perfect.
Ik voel ze dagelijks heel hard schoppen of van plaats veranderen, dat stelt me wel gerust.
Met mij is alles dik in orde. Een hele verademing tegen mijn vorige zwangerschap waar ik alle kwalen over mij heen gekregen heb en bij 30 weken totaal uitgeput was. Nu gaat het dus heel anders, gelukkig maar.

Hoe is het met de andere mama's?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 okt 2006, 21:54

Leuk, dan heb je van elk ééntje! :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Liny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2006, 10:15
Locatie:Boezinge

Bericht door Liny » 16 okt 2006, 14:31

Met deze mama gaat het ook uitstekend.
Vrijdag een grote echo gehad, alle orgaantjes werken goed.
De baby weegt al 660 g volgens de berekeningen van de gyneacoloog
en mijn buik is in een 2 tal weken geexplodeert.
had een paar hemden die k nog kon dragen nu dus niet meer.
Zijn de rest van de februari mama's ook al volledig op zwangerschapskledij moeten overschakelen?
Heb wel enorme last van verstrooidheid, vergeetachtigheid en laat vanalles vallen.
Gsm ziet nogal zijdens mijn zwangerschap en denk dat k dus ook een nieuw servies op de geboortelijst mag zetten :lol:

dada
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 30 okt 2006, 12:21

Hier is nog een februari mama tenzij de kleine liever in maart geboren wil worden :wink: Dat is nog ff afwachten!! Onze kleine is uitgerekend voor 23 februari. De echofoto is de echo gemaakt met 18 weken en de volgende echo zal zijn op 21 november want dan ben ik 26 weken. En de pretecho is met 27 weken op 25 november. Daar kijk ik wel naar uit. De meter en de peter mogen mee naar de pretecho. Het zijn de oudste neef en nicht van mijn schat Tom. Vanochtend hebben Tom en ik erkend dat de kleine die uit mijn buik gaat komen van ons is dat Tom de papa is en dat de kleine zijn naam gaat dragen. Een hele officiële gebeurtenis.

Liefs Veer!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 03 jan 2007, 14:43

Het is hier erg rustig. Nu begint het aftellen pas goed. Nog 51 dagen naar de uitgerekende datum. Ik ben zo benieuwd naar de geboortedatum van onze kleine. Deze week wil ik nog heel veel regelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jan 2007, 15:10

Nu kan je zeggen: ik beval dit jaar :lol:
Nog 2 maanden en het is zover, dat zal vlug gaan hoor.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 03 jan 2007, 17:20

Ja dat is helemaal waar. Zo had ik het nog niet bekeken. Het was altijd ik ga volgend jaar bevallen en als het jaar om is dan is het echt aftellen. Ja dit jaar gaan we ons eerste kindje krijgen. :D Al de grote vraag wanneer? Hoe lang zal het huisje in mij nog bewoond blijven?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 jan 2007, 20:58

Dat het nog maar even blijft zitten!!!
Wat vliegt de tijd zeg. Ik was 3 jaar geleden ongeveer even ver als jij nu.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 03 jan 2007, 21:04

Het is zeker beter als het nog even blijft zitten. Niet alleen omdat het beter is voor de baby maar ook omdat we de puntjes nog op de i moeten zetten alles in orde maken voordat de kleine kan komen. Maar dan zijn we er helemaal klaar voor. Maar denk niet dat de kleine deze maand nog gaat komen en voor de zekerheid houd ik een slag om de arm en dat de kleine langer in de buik blijft dan de uitgerekende datum.

Wat vliegt de tijd zijn er voor jou al weer drie jaar om. Dat je net zo ver was als mij.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 18 jan 2007, 09:00

Hoe gaat het ondertussen met de februari-mama's. Die kunnen nu toch ook al serieus beginnen aftellen. Ben eens benieuwd wie de eerste zal zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 18 jan 2007, 09:04

met hoeveel zijn ze hier voor in februari?
doe het allemaal goed hé :wink:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 18 jan 2007, 09:06

met 4 ben ik juiste?????

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 18 jan 2007, 09:11

Awel é... ik zoen 't begot nie weten wè
AfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 18 jan 2007, 13:29

Ik ben uitgerekend voor 23 februari. Ik dacht dat ik het spannend zou gaan vinden als het nieuwe jaar zou beginnen. Maar nu heb ik als januari om dan zal het wel snel gaan. En dat is over een goeie twee weken al om. Ik kijk uit naar onze kleine. Maar aan de andere kant lijkt de bevalling nog heel ver weg gewoon omdat je niet weet wanneer het gaat beginnen. En ze hebben me gezegd ik zal wel merk als het begint of is begonnen. Dus ik wacht het maar af. Er is al veel geregeld. We zien wel.

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 31 jan 2007, 16:52

voor de februari mamas is het einde ook bijna in zicht en mogen jullie ook bijna een kleintje verwelkomen :D

hoe gaat het zoal nog met jullie :?:

zoveel wordt er hier niet vertelt :cry:

mss nu wel :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 31 jan 2007, 17:29

Deze februarimama is hier al zenne!

Ik heb het momenteel heel zwaar met de laatste loodjes. Mijn bekken doet enorm pijn, mijn schaambeen, achter mijn schaambeen, ... :roll:
Ons meisje is volledig ingedaald en dat voel ik serieus. Ik krijg niet eens mijn benen nog over elkaar omdat die spieren niet meer willen meewerken. Ik kruip ook een keer of twee per dag in bad tegen de rugpijn. Zelfs om vier uur vannacht zat ik in bad :cry:
Ik heb dus eigenlijk redelijk wat pijn en dat had ik toch niet bij onze Viktor op het laatste. Ik ruil dit graag in voor een week of twee misselijkheid hoor in het begin!

Ik hoop dat het niet zolang meer gaat duren...
Net zoals bij flupke zegt de gyne ook altijd: gij gaat uw tijd niet uitdoen hoor!! Ik ben op twee weken tijd gevorderd van een vingertopje ontsluiting naar 2 cm. Baarmoederhals is al verstreken sinds week 33, ik verlies heel veel slijmstukjes... :oops: We zullen zien, maar ik heb mijn hoop gesteld op de volle maan van dit weekend! (en op mijn ventje :wink: want dat trucje heeft bij Viktor ook een handje geholpen, wel op 40w precies). Ik moet alleen opletten dat ik tegen hem niet te veel klaag want anders wil hij niet meer :wink:

Mijn ventje is nu bezig met de etiketten van het kaartje, ik ga sebiet nog wat verder doen aan het doopsuiker en mijn valieske maken.
Ik ga polyklinisch bevallen, dus er moet niet al te veel in. Wat ik nog moest nodig hebben als ik toch in het ziekenhuis moet blijven, kan mijn ventje zo ook wel vinden thuis. :wink:

Ondertussen is mijn kleine man gisteren ook 2 jaar geworden en dat wou ik persé nog meemaken alleen met hem. Van mij mag het nu echt gaan beginnen en blijkbaar heeft dat idee mijn lichaam toch op ideeën gebracht.

Voila zenne, de dag is weer bijna gepasseerd. Misschien is het voor morgen? :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”