Februarimama's?!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 15 feb 2007, 00:10

Alleeke, proficiat met de geboorte van jullie mooie meid. Wat een schatje!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 feb 2007, 09:03

Een heel grote proficiat met jullie prachtige meisje!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 23 feb 2007, 12:53

Gefeliciteerd met de mooie dochter!!

Vandaag is een mijlpaal voor ons. 40 weken zwanger en het is nog erg rustig. Ik hoop dat onze kleine er deze maand nog uit het warme huisje wil komen. Maar het is afwachten. De laatste loodjes houd ik nog wel ff vol. Wanneer zal het gaan beginnen de grote vraag!!!!!!!! :!:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
alleeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 feb 2007, 20:54
Locatie:West Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door alleeke » 23 feb 2007, 13:45

Veer schreef:Gefeliciteerd met de mooie dochter!!

Vandaag is een mijlpaal voor ons. 40 weken zwanger en het is nog erg rustig. Ik hoop dat onze kleine er deze maand nog uit het warme huisje wil komen. Maar het is afwachten. De laatste loodjes houd ik nog wel ff vol. Wanneer zal het gaan beginnen de grote vraag!!!!!!!! :!:
hehe veel succes :wink:
En ... bedankt allemaal voor de lieve woorden :D
Er zullen nog foto's volgen ... maar momenteel niet echt veel tijd. Ons Marissa vraagt nogal veel tijd van mij ... :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 mar 2007, 18:28

Veer is bevallen van een dochtertje!!!
Zie geboorte-aankondigingen!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 05 mar 2007, 15:57

hey februari-mama's. Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie boelekes. 't is een beteke laat, maar ik zit niet zo veel meer op het forum de laatste tijd. En als ik toch tijd heb dan zit ik te tokkelen bij de januari-mama's. Ik was uitgerekend voor 27 januari maar ons mie heeft op zich laten wachten tot 1 februari. Ik ben dus alsnog een februari-mama geworden :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
alleeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 feb 2007, 20:54
Locatie:West Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door alleeke » 05 mar 2007, 19:46

Ook gefeliciteerd Flupke ! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 17 apr 2007, 12:25

Ik ga hier even de kalmte verbreken :lol:

Ik lees meestal altijd mee en post soms iets klein...tijd ontbreekt :lol: maar deze keer heb ik er zin in...

Ons dochtertje is nu 2 maanden, pfff wat vliegt den tijd, het was precies gisteren dat we ze mochten bewonderen...

voor het ogenblik slaapt ze nog, maar zal binnenkort weer wakker worden... dus veel tijd zal ik niet hebben denk ik...

Met haar gaat alles prima, wat last van krampjes gehad, mo het gaat al veel beter, vooral door de venkelthee dat ik drink en de venkelolie-druppeltjes dat ons mie moet nemen...verleden week woensdag ook naar de ka geweest en haar eerste spuitjes gehad, mijn moederhartje brak toen ze zo begon te wenen, blijkbaar had de verpleegster dan ook slecht gestoken bij haar 1ste spuitje want ze heeft nu nog een blauwplek :shock: :cry:

Haar nachten doet ze nog niet echt...af en toe eens een cadeautje aan de mama en papa :lol: ze slaapt van 00h00 tot 3h à 4h en daarna tot 6h...dus om de 3 uur komt ze naar boobymelk vragen :lol: het is dan ook zo lekker dat ze niet zonder kan hihi

Mijn melk komt nu heel goed op gang...maar afkolven lukt maar heel zelden...heb éénmaal 110cc kunnen afkolven de andere keren varieer ik tussen de 40cc en de 60cc...en ik moet telkens min 90 halen :shock: k&g en de ka zeggen om nog wat geduld te hebben maar ik vrees een beetje als ik binnen 1 maandje weer moet gaan werken ( en ik zie er nu al tegenop :cry: )

Ons meisje woog met de geboorte 3950gr voor 51cm, nu weegt ze 4710gr voor 58,5 :shock: zo groot dat ze is, ze zit wat boven de curve :lol:

Maar het is een schatje..ze lacht zo mooi, is kalm een echt engeltje, maar ik denk dat elke mama dit denkt van hun schatjes :lol:

Allé ik moet naar ons pruts, ze is juist weer wakker :lol: en straks moeten wij naar de kiné...ik zal nog vlug even foto's bij plaatsen...is dit weekend getrokken met het goed weer :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

Jenny & Femke

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proficiat

Bericht door Aicha » 17 apr 2007, 13:00

Proficiat allemaal met jullie beebjes!!!!!

Jenny,

schoon foto's en zie ik dat goed...een americaanse stafford?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 apr 2007, 13:44

dat ziet er een schatteke uit! En al zo mooi lachen, die gaat jongensharten breken ze :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 17 apr 2007, 15:10

Met ons meisje is alles ook prima. Net vanmorgen de eerste prikjes gaan halen. Ik kon er toch al wat beter tegen dan bij Viktor :lol: :lol:
Ons meisje geniet nog steeds van mamamelk. Trouwens de ka vanmorgen vroeg: en hoeveel drinkt ze nu? Ik heb gezegd: dat weet ik niet, meestal een keer of zeven per dag. Toen viel zijn "euro" dat ik bv geef. :wink:
Ze weegt nu 5,560 kg (komt van 2,940 kg) en is 57 cm groot (komt van 46 cm). Een gezellig dikkerdje. Ze weegt evenveel als mijn zoontje toen hij 15 weken was. Je kan je voorstellen wat verschil dat hier is voor ons. :roll:
Louise drinkt ongeveer om 22 u de laatste keer, soms vroeger soms later. Ik probeer wel om haar rond 20 u in haar wieg te hebben. Als ze niet wakker wordt voor een voeding, haal ik er haar nog uit rond 22 u (voor ik zelf ga slapen). Eergisteren werd ze pas wakker om halfzes, dus ik dacht dat we er goed voorstonden :wink: Vannacht was ze er opnieuw om halfdrie. Verkeerd gehoopt dus. We zijn zondag de hele dag gaan wandelen (waren aan zee), misschien was ze daardoor wat onrustiger.
Sinds een dag of twee laat ze ook vier uur tussen haar voedingen. Dat vind ik echt wel fijn, want zo om de drie uur, dan kan je echt weinig doen tussendoor hé. 't Is echt een lieve meid, ze lacht heel veel en ligt al vaak te brabbelen tegen haar knuffels. Of ze is een of ander ding in haar park aan het hypnotiseren :wink: Ze kan daar echt heel lang geconcentreerd naar kijken :lol:
Tof om eens te vergelijken :lol: Ons meisjes zijn op dezelfde dag geboren :)

Hier mijn lachebekje :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 17 apr 2007, 17:14

@ Mieke: mo hoe schattig jou meisje :lol:, ook zo'n lachbekje...ze zal zeker ook jongenshartjes breken :lol: ik herhaal me, maar echt, zo schattig...het is toch wel een goeie datum hé 12 februari 8) :wink:
en is zeker interessant maar zeer zeker nog leuker om zo is te vergelijken
:lol:

@ Aicha: nee hoor t'is gene americaanse stafford! Het lijkt zo wel op de foto, mo t'is een Labador, de grootste knuffel die ik ken...ge kunt er alles mee...mo steeds blijven we voorzichtig...t'blijf een beest hé :) , mo hier was de foto-sessie wel geslaagd, hij is zo lief met haar... :)

Hier enkele foto's van onze Kenzo, nu 5 jaar deze maand :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes

Jenny & Femke

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mooi

Bericht door Aicha » 17 apr 2007, 18:48

Mooie foto's hebben jullie hier ook allemaal!!!!

Jenny, ja, als ik hem zo zag liggen had ie precies wel een trekske van een staff :wink:
Een labrador is naar het schijnt ideaal hé met kindjes maar '"t is zoals je zegt: een dier blijft een dier en voorzichtigheid is altijd geboden!!!!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 apr 2007, 11:48

@ Aicha: ja labradors zijn echte schatjes...ik heb er minder last mee dan met de jack russel van mijn ma en ze verschillen 35kg...ik weet nog toen ik soms de hond van mijn ouders hield voordat ons pruts geboren werd...pffff van zo'n klein beest had ik meer bazaar dan van onze kenzo...
Nu in den dag hoor ik of zie hem niet, die slapen de ganse dag door, heb je zin in knuffelen komt hij wel af...eet je gezellig met je dochter komt hij aan de voetjes liggen t'is echt een schatje :)

Sinds gisteren hebben wij hier ook ons hartje wat strenger gemaakt...had hier enkele ervaringen gelezen...ons pruts viel nog altijd aan de borst in slaap en omdat ik binnen 1 maand spijtig al weer moet gaan werken, wou ik toch dat ze zelf in slaap kon vallen vooral omdat ze naar de crèche gaat...ik zou het mij niet kunnen inbeelden dat ze daar de ganse dag zit te wenen omdat wij het haar niet hebben kunnen aanleren...

Gisteren heeft ze ons een toneeltje gespeeld :) zo wenen, hysterisch zelf :? :shock: :( :cry: mijn moederhartje maar ook het vaderhartje brak...maar we hebben volgehouden...ze is uiteindelijk na 1 uurtje in slaap gevallen... 's avonds was het weer toneel :? :( maar minder lang...
Ze heeft tevens ook voor de eerste keer de ganse nacht geslapen...van 1h00 tot 8h00...fier dat ik was :)

Dus het ging de goeie kant uit, en deze morgen een echte wonder...rond 9h30 werd ze weer moe...naar de borst terug half wakker in haar bedje...even heeft ze zitten brabbelen, maar niet wenen...en ze is nu nog altijd aan het slapen... :shock:

Ik ben zo fier op mijn kleine meid :D

Straks ga ik poedermelk halen...k&g heeft ons aangeraden eens te proberen in t'geval dat er iets zou mislopen in de crèche met moedermelk (zuur worden of zo) dat ze toch altijd iets anders kunnen geven...

Ik hoop dat ze de poedermelk niet liever gaat hebben dan moedermelk, de KA had ons gezegd hypo-allergeen te gaan halen...dit zou veel slechter smaken dan moedermelk...maar k&g spreekt van gewone poedermelk te gaan kopen, NAN 1 pro...dit zou neutraal zijn en dus zou moedermelk nog altijd lekkerder zijn, want hypo-allergeen zou te zuur zijn en zouden ze dat toch niet lusten...

De papa is wel blij hiermee, nu kan hij af en toe ook een flesje geven, maar ik ben er zo niet echt gerust in...Hebben jullie hier ook al ervaring mee??? Wat denken jullie??? ik zou mijn kansen om haar lang borstvoeding te willen geven niet op spel willen zetten...

Enfin we zullen wel zien zeker...

Groetjes

Jenny&Femke

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 04 mei 2007, 15:54

Met ons prutske alles in orde, ze slaapt sinds dit weekend de ganse nacht door, van 00h00 tot 9h30 slaapt ze zachtjes in haar bedje...nu nog wat vroeger en is ze klaar voor het echte leven...

Pffff ik begin wat te deprimeren :cry: binnen 2 weken moet ik weer gaan werken en gaat ons mie die eerste week naar mijn ouders en daarna naar de crèche, maar ik zie er zo tegen op :cry: echt verscheurend is het...

Vooral dat ik mijn meisje moeilijk kan afgeven, ik moet echt mijn best doen om ze aan de groot-ouders te geven op de schoot, nu nog na 3 maanden, behalve mijn ma dan, zo moeilijk ik het heb...het word zelf zo erg dat de groot-ouders moeilijk beginnen doen :( en vooral de groot-vaders, die hebben haar nog niet willen dragen, en nu doen ze precies dat het mijn fout is...vooral mijn pa :(


heb zelf met mijn ma ruzie gemaakt vandaag omdat er foto's waren gepost op de site van ons pruts van haar nieuwe tonton et tata :cry: indien ons pruts zou gedoopt worden, ging de tonton peter worden, maar ze word niet gedoopt, dus hebben we hem als tonton gevraagd :) en ik vond het leuk om hen eens in de bloempjes te zetten, maar dat was buiten mijn ma gerekend :( nu is ze jaloers, omdat zij wel al foto's hebben met ons pruts en de groot-ouders nog niet deze maand...pffff ik krijg er genoeg van... precies dat ik telkens achter hun gat ga aanlopen met mijn fototoestel.

Daarnaast word er elke dag gemaild, sms gestuurd of getelefoneerd, en indien ik wat laat antwoord of als ik eens nie antwoord, is het zo een drama, en is het ambras :cry: net zoals vandaag

Pffff is dat bij jullie ook zo, ik heb het al moeilijk dat ik ze binnen enkele dagen moet los laten en dan maken de groot-ouders het moeilijk ook nog :( of ligt het nu echt aan mij, ik zijn nu echt aan het twijfelen aan mijn moeder zijn...doe ik het wel goed???? bescherm ik ze niet te veel...

Ik zit wel in zo'n situatie dat ik wel een tweede wil maar de papa niet, en ik wil van elk moment genieten dat ik ze daardoor niet los kan laten...t'is echt moeilijk al die emoties :(

Dit moest even van mijn hartje...pfff heb het even moeilijk vandaag :cry: sorry voor het gezaag :(

Groetjes

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 04 mei 2007, 22:33

dat is normaal hoor dat je niet graag je kleintje afstaat
ikzelf ben daar altijd wel gemakkelijk in geweest maar voor niet telang hé
en wanneer ze slapen moesten ze niet denken om ze uit de wieg te pakken
ik had ook veel liever dat ze bij de om waren dan bij mijn schoonouders
maar mijn schoonouders hebben nooit gemoeid en doen dat nog altijd niet ze zouden het niet moeten proberen ze zouden vlug een antw terug krijgen van mij

groetjes

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 mei 2007, 09:05

Ik heb die periode ook doorgemaakt. Yana en Milan waren 6 maanden toen ik weer ging werken en mijn hart brak ook toen die datum dichterbij kwam.
Die situatie van veel bellen en wat is het allemaal, dat was/is hier niet. Maar het zou me wel storen.
Ik had liever dat ze naar de OM gingen dan naar mijn ouders of schoonma.
Ik heb niets tegen die mensen, maar ik wist dat ze daar rotverwend gingen worden en dat wou ik niet.
In dec vorig jaar is mijn OM gestopt, toen ging enkel Milan nog. Ik had geen andere keuze om de grootouders in te schakelen. Nachten heb ik wakker van gelegen, maar dat zal wel loslopen.
Het is raar en soms moet ik ook eens op mijn tanden bijten, maar niet altijd!!
Want het zijn mijn kinderen en ik heb er het laatse woord over, hoe dan ook!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 07 mei 2007, 11:12

Bedankt voor jullie reactie, ik begon mij eigenlijk al schuldig te voelen, en dit zou ik niet mogen...wat ze wel vergeten, en dat van de twee kanten, is dat wij ouders zijn nu, en dat zij groot-ouders zijn...dat wij de beslissingen nemen en dat zij, tja hoe moet ik het zeggen, gewoon nu groot-ouders zijn.

Wij hebben besloten om ons dochter naar de crèche de laten gaan, moeten zij niet om de vijf dagen verlof nemen om haar van de crèche te halen, we zullen hen genoeg nodig hebben op dagen dat wij niet kunnen en ons mie opvang nodig heeft...
Natuurlijk af en toe eens een dagje kan geen kwaad, maar dat moet geen gewoonte worden, vooral dat de ene groot-moeder een half-time nu gaat aanvragen wanneer de crèche al besproken is, en de andere groot-moeder vrijdag namiddag thuis is...

Dat is wat ver aan het gaan eigenlijk...toen we hen nodig hadden, toen de crèche nog maar plaats had vanaf augustus, konden de twee niets regelen, en nu ineens kan er wel halftime aangevraagd worden, een chance in de crèche heeft iemand afgebeld en kan ze vanaf deze maand gaan...dus nu dat alles in orde is zal het zo blijven...

Het ergste is de jaloezie...zo spijtig vind ik het :cry: het geeft me echt een slecht gevoel :x Ik had het echt niet verwacht van mijn ma :evil: er is nu zo'n koude sfeer tussen ons :cry:

Enfin dat zal wel weer overgaan hoop ik, maar ik zit er toch mee :cry:

allé genoeg gezaagd, ik ga nog effe van de laatste dagen met ons mie profiteren zonder aan die problemen te denken...zij is nu het belangrijkste

Nogmaals bedankt voor jullie reacties... :wink: :lol:

groetjes

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 04 jun 2007, 09:30

Hoe is het met de februari-mama's :lol:

Hier alles in orde, omdat ik herbegonnen ben met werken heb ik nu nog minder tijd om iets te schrijven, maar vandaag is het mijn ouderschap-dag :) en mijn meisje slaapt nog steeds zalig in haar bedje dat ik maar even de tijd neem om iets over haar te vertellen :lol:

Ze slaapt nog steeds van +/- 23h00 tot 6h00 in de week, en in het weekend slaapt ze van +/- 23h00 tot 10h00, we mogen echt niet klagen :)
Behalve als ik ice-tea drink, ze word daar zo opgepept van dat ze amper slaapt, hebben dan vrijdag meegemaakt, ze wou maar niet slapen...om 2h00 sliep ze nog niet :shock:
Mama besloot dus maar beter bij water te blijven :)

Mijn eerst werkdag was niet fameus, heb rond de middag mogen naar huis gaan, ik had een migraine-aanval door de stress van het achterlaten...en t'was geen gewoon migraine, het was migraine met aura, dus met uitvallingsverscheinselen...ineens zag ik mijn scherm niet meer, zag overal witte stippen, net een tv die stuk is :( daarna mijn volledige rechterkant die in slaap valt (hand, been, tong, kaak) het tintelt, echt een bizaar gevoel en dan kan ik niet meer spreken :x :evil:

Het enige wat ik dan kan doen is naar huis gaan en afwachten dat deze crisis voorbij gaat en hoofdpijn krijg...en in het slechtste geval (zoals deze keer) moet ik overgeven...en dan is het eindelijk gedaan...het heeft zo'n 5 uur geduurd :( pffff ik haat dit...

Maar ons meisje heeft het zich niet veel aangetrokken, ze sliep in de morgen en rond de middag ging in borstvoeding geven, ik was content haar te zien :) en 's namiddags was ze want ambetant maar het ging en speelde ze met mamie :)

verlede week was het dan haar eerste week in de crèche...ze vind het nog niet zo slecht :) ik zet haar af rond 7h30, tond 8h30 valt ze in slaap en meestal word ze wakker rond 12h00, behalve vrijdag, daar sliep ze door tot 13h30!!!!! was verschoten :)
Het enige probleem was het flesje, ze wou de eerste dagen het flesje niet :( Ik werd dus opgeroepen in alle paniek, omdat ze zo honger had en het flesje niet wou...ik was natuurlijk wel content, ik zag mijn meisje tijdens de middag :)

Maar vrijdag heeft ze uiteindelijk het flesje gewild :) avent-flesjes wilt ze totaal niet meer :( ik had het bericht van flupke gelezen over die tommee tippee, heb het dan maar ook gewaagd, awel t'is echt een wonderflesje, elke dag krijgt ze nu één flesje met poedermelk (ze kreeg niet genoeg borstvoeding :cry: ) en het gaat als niets binnen :)

Vandaag komt kind&gezin ook ivm vaste voeding...omdat ons meisje blijbaar een grote eter is geworden zullen we het moeten compenseren met vaste voeding en soms met poedermelk...

Voor de rest niet echt veel speciaal...ons meisje groeit zo rap, ik kan soms moeilijk van bepaalde momenten genieten dat ze al andere nieuwe stoten uithaalt... :lol: dus doe ik mijn best van alles te genieten...en veel foto's te nemen :lol:

Hier enkele nieuwe foto's van de laatste dagen...

Groetjes...

Jenny & Femke

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 jun 2007, 14:02

Zo'n schatje! en zo'n lachebekje zeg :lol: En nu al zware lectuur aan het lezen??
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 31 jul 2007, 09:42

T'is hier kalmkes bij de februarie-babies :lol:

Even de stilte breken :)

Met ons Femke alles goed...buiteen eens ziekjes geweest wanneer ze pas begonnen is meet de crèche, maar sindsdien gaat alles super goed :)

Ze zit al +/- zelfstandig, eet haar patatjes en fruit met plezier (heb zelf al de aantal grammen moeten verhogen :) )...en ze ontdekt haarleven met veel zin en toewijding :)

Maar groot nieuws en zeker met fierheid mag ik u vertrellen dat sinds gisteren haar eerste tandje is uitgekomen, dus op 5m 2w 3d is het een feit geworden, :)

Maar wat groeien ze snel...pffff 6 maanden geleden was ik nog op haar aan het wachten, zat ze nog warm in mijn buik en nu heeft ze haar eerste tandje al...holalalaa... de tijden staan niet stil, :lol:

Hoe is het met de andere februari-mama's???

Groetjes

Jenny

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 01 aug 2007, 22:01

amai, al een eerste tandje,

Voor je het weet zal ze lopen :wink: het gaat inderdaad allemaal te vlug,

Tis echt een schoon meisje, had tevoren nog eens de fotos bekeken,
Er postten hier maar weinig februari mamas zo te zien,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 02 aug 2007, 08:07

Dank u voor je complimentjes :) al zeg ik het zelf het is een echt schatje :)

Ze weent niet, lacht altijd naar iedereen...zelf met haar tandje, niet zo lastig geweest...hoop echt dat ze zo gaat verder evolueren,...

Gisteren ook naar K&G geweest, ze is dus weer voor met haar tandjes, en dat is zo al in alles geweest, alles goed met haar ze weegt nu 7.780gr voor 65cm, wat boven het gewichtcurve...maar den dokter maakte zich niet echt ongerust, ze is heel actief en zal dit wel kwijt raken eens ze gaat bewegen...
Ik hoop het, want op 2 maand tijd is ze wel 1.900gr bijgekomen :shock: van 5.580 naar 7.780 :shock: en ik die 2 maanden geleden ongerust was dat haar gewicht niet echt verhoogde :lol: en dat allemaal omdat ik van borstvoeding naar beba, groente- en fruitpap aan het overschakelen ben overgeschakeld... ze krijgt nu nog 1 à 2 keer borstvoeding per dag...enfin...We zullen zien :lol:

Volgende maand ook weer een grote stap :lol: vlees erbij :lol: dat gaat weer wat geven en zie er echt naar uit... :lol:

T'is wel spijtig dat andere Februarie-mama's hier niet meer langs komen...maar af en toe hou ik deze topic wat in leven :lol: hihi :)

Bedankt voor je reactie... :lol:

Groetjes

Jenny&Femke

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 24 aug 2007, 12:00

Hier ben ik weer :lol:

Even nieuws geven van ons mie :)

Haar tweede tandje komt nu ook mooi uit...van deze heeft ze veel meer last gehad...pfff, wenen, niet meer willen slapen, hangen...het enige wat ze niet gelaten heeft is eten :)
Ze heeft me zelf een ganse nacht wakker gehouden...ze kreeg precies een verkoudheid maar is al lang voorbij, dus denk ik dat het te maken heeft met haar tandje...

Maar voor de rest is alles in orde...gisteren heb ik ze gewogen en ze weeg nu 8,2kg... dat gaat dus ook goed vooruit... :)

Het enige waarmee ik wat last heb is mijn ventje :( pfff...die heeft me gisteren een ganse spel geschreven en verwijten gedaan dat ik hem, zijn ouders en de mijn, altijd het gevoel geven dat ze niets goed doen...t'ja af en toe heb ik wel reden om zo te zijn...

Verlede week bezoek aan mijn schoon-ouders, eerst en vooral zoals altijd nam ze mijn dochter uit mijn armen, haar vest was nog niet uit... en gedurende gans het bezoek is ze op omi haar schoot gebleven, 1h30!!!! had ze dorst moest zij het doen, ze was moe en begon te treuren, wou ze op mij leggen, mocht ik niet!!!! ze zit hier goed was haar antworod...ik heb er dus totaal niets meer over te zeggen...

En dan nog als kers op de taart had ze een boekje gekocht met karton, et was van 0 tot 2 jaar, heb het zelf niet mogen bekijken, toen ik even niet oplette stak het natuurlijk in haar mondje...nog geen 5 minuten later zat ze vol van dat karton in haar mondje :shock: ha ja, met haar nieuw tandjes bijt ze overal in...dus heb alles uit haar mondje mogen peuteren...maar hierop mag ik dus niets zeggen...vinden jullie dat normaal??? of maak ik echt van alles een drama???

Ik zou meer aan hen moeten denken, minder mijn dochter voor mij houden en minder kritiek hebben over de mensen die met haar bezig zijn :shock:
Leuk om zulke opmerkingen te horen...maar over het feit dat ze eens aan mij mogen denken en rekening houden met wat ik denk...daar zegt niemand iets over...ik zou te veel vragen en eisen :shock:

En ik ben tegen iedereen vies behalve tegen mijn dochtertje...nou ja...vies ben ik niet...maar moe wel, maar dat telt dus ook weer niet mee...omdat het mijn eigen schuld ik, ik sta veel te rap op 's nachts :shock: hij heeft geen tijd om op te staan ...

Ik moet dus de hele dag lang glimlachen, complimenten geven, mijn dochtertje bezig houden en het huishouden doen!!! nog iets???

Verlede week is mijn ventje uit geweest zonder ons, en ik schaam me eigenlijk een beetje, maar het deed deugd om een avond met mijn dochtertje alleen te zijn... geen drukte...geen lawaai...gewoon zij en ik op haar ritme...zalig was het gewoon...
Pas op, ik zie mijn ventje nog heel graag...maar soms is hij vermoeiender dan mijn dochter...ik hoop dat ik eraan zal kunnen wennen, want mijn omgeving put mij eigenlijk meer uit (moet overal 2x over nadenken, anders nemen ze het verkeerd op!) dan mijn eigen dochtertje...

Maar voor de rest gaat alles goed met ons prutske...als ik straks thuis ben en even de tijd heb ga ik enkele nieuwe foto's posten...

Groetjes

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 24 aug 2007, 13:46

hallo

ik ben wel een maart mama maar ik kom jou gezelschap houden


flinke dochter heb jij daar

ik ben ook mama van zo een flinke dochter
het gaat inderdaad allemaal snel
ik heb ook zo iets meegemaakt met de grootouders maar dan wel het omgekeerde

haar pepe wou niet naar haar omkijken hij kwam op bezoek en moeit zich overal mee maar keek niet naar ons louise marietje ik zij zo eens kijk pepe ze eet fruitpap en hij zij ik ga even naar buiten kijken
zo is hij eens met een zware verkoudheid naar ons gekomen zonder verwittigen ons meisje was net 3 maand oud de eerste spuitjes gekregen dus weerstand 0 ik zij tegen hem als ze ziek word ga ik niet blij zijn he
zijn antwoord was DAN Betaal ik wel he
dat gaat mij niet om de dokter te betalen zij ik dan het gaat mij er om dat ik ze niet graag ziek wil
resultaat 2 dagen erna iedereen ziek

nu heb ik hem eens goed op zijn plaats gezet en het heeft geholpen nu komt hij niet zonder eens te bellen en koop hij af en toe eens een cadotje
want zijn vrouw mag het niet weten anders is ze bang dat ze geen 3 x in het jaar op reis kan

zo heb ik onlangs gehoord dat ze comentaar had omdat hij een bumbostoel gekocht had

mijn mama zou er alles voor doen maar de pepe ( papa v man) mag niet veel doen
zelfs de helft van een autostoel te betalen mag niet van zijn vrouw

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 26 aug 2007, 21:00

Ik ben ook een maart mama en kom jullie ook eventjes gezelschap houden :lol: . Met onze Noah is alles goed. Hij gaat nu een maandje naar de crèche (was echt wel wennen voor mij in 't begin) en hij doet 't heel goed daar. Hij is heel flink, speelt veel op speeltapijt en in schommeltje en houdt ervan om de andere kindjes te observeren. Sinds hij naar crèche gaat, is hij wel veel verkouden :cry: en heeft hij ook al eens zware buikgriep gehad. Noah is een heel rustig bazeke. Dit weekend zijn we met z'n allen bij de pepe en de meme (mijn ouders) blijven slapen en ze wisten niet dat hij zo braaf en stil was (maar één keer geweend, veel zitten lachen en heel gemakkelijk in zijn bedje gaan slapen en zelfs nachtje door geslapen). We denken nu ook al een paar weken dat er een tandje zit aan te komen. Hij neut soms zo en zit constant op alles te 'bijten' precies (op alles dus, behalve op zijn bijtring :roll: :lol: ).

Noah eet enkel nog maar groentenpap. Fruitpap zal iets voor eind volgende week worden. Hadden 't wat uitgesteld omdat hij de vorige weken wat ziekjes was. Groentepap vindt hij goed, behalve als er bloemkool in is, dan trekt hij altijd van die zure gezichten :lol: . Hij eet meestal kleine 200 g groentepap en drie flesjes van 260.

Hij groeit ook heel rap vind ik, want zijn kleerkes zijn constant te klein, momenteel draagt hij al maatje 74. De tijd gaat echt wel snel vooruit, al 5 maanden is hij nu *zucht*

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 06 dec 2007, 21:53

ik wist niet goed waar ik het moet vertellen, dus doe ik het hier... :) ons meisje word volgende week 10 maanden...

Wat vliegt den tijd, verleden jaar was ik al 30weken, als ik eraan denk zo zalig...maar wat zijn we gelukkig met ons mie erbij...zou haar echt niet meer kunnen missen, alleen het gaat zo rap, veel te rap...

Ons meisje is een lachbekje, de dames van de crèche zeggen het telkens ik haar ga halen, net zoals vandaag, zware dag gehad, veel zieken, veel geweend, veel woestbuien, en ons popje, die is de enige die de ganse dag door lacht...word heel weinig boos, en is totaal niet agressief...natuurlijk heel trots als de mama dat hoort :)

Maar nu, nu gaat het me toch even veel te snel,...de sint heeft haar zo'n looprek gebracht bij haar groot-moeder, en ze is er verzot op, daar zit zo'n acitivitytafel aan...elke avond speelt ze uren daarmee en danst en doet hallo :) echt zo schattig...

En vandaag, och als ik er weer aan denk ben ik weer emotioneel, en ik kon het zelf niet geloven...heeft ons Femke haar eerste stapjes allen gezet met behulp van de looprek...mama wist niet wat zag...en wou het niet geloven...pfffff dat kan toch niet...nog geen 10 maanden...

En zoals ik vandaag al zag zal het niet lang duren voordat ze alleen zal stappen, wil al alleen recht staan zonder steun en met één hand stappen begint ze ook te proberen...

Dus zoals met alles is ze dus weer eens een stap voor op haar meeste vriendjes hier in haar omgeving...en dat was al zo met alles, de tandjes, het kruipen, het tateren, het zitten...

Mama is zoooooo fier op haar meisje :) maar ook zo verwonderd dat alles zo snel gaat...

Hier een filmpje van deze nieuwe stap, spijtig is het wat donker...morgen probeer ik in den dag...maar toch zie je het er goed op...

http://nl.youtube.com/watch?v=A3dHJo3LGJY


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”