wie nog uitgerekend voor maart?

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen
wie nog uitgerekend voor maart?

Bericht door annemama » 01 aug 2006, 13:55

Wies is er nog uitgerekend voor maart? bij mijn eigen eerste telling kom ik uit op 23 maart, maar volgende week weet ik meer, dan moeten we naar de gyne op controle, spannend!!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 aug 2006, 22:10

Ikke niet, dank u :lol:
Maar ik wil je een dikke proficiat wensen met je zwangerschap en hopelijk heb je niet teveel kwaaltjes!
Geniet ervan, want 9 maanden vliegen echt wel voorbij
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 01 aug 2006, 23:34

Misschien ik maar das nog even afwachten... de gyn heeft de voorlopige datum op 28 februari gezet maar das nog niet helemaal zeker, het kan ook een paar dagen eerder of later zijn... dinsdag weet ik meer.

In ieder geval gefelicteerd en geniet ervan...! Toch een mooie maand he, kan het al eens flink znnig zijn.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 02 aug 2006, 14:02

hey fairytale, das leuk om weten! hou ons zeker op de hoogte met de vermoedelijke bevallingsdatum he? 11/8 moet ik terug naar de gyne, dan weet ik ook meer, heb jij het hartje al horen kloppen? ik nog niet. ben eens benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 02 aug 2006, 15:56

Ja een paar weken geleden mocht ik komen omdat ik geen idee had hoe ver ik was... volgens de echo van toen was ik toen 7w1d en idd een kloppend hartje, hebben het ook mogen horen toen... geweldig weer! Ik ben er toch niet helemaalgerust op... ik voel me helemaal niet zwanger en vergeet het zelfs wel eens :oops: , stond laatst een boterham prepare te maken en heb 'm toen maar aan mn man gegeven... :?

Spannend voor je, tegen die tijd zal het wel mooi te zien zijn wie daar in jou woont. Hoe voel je je verder? Wel jammer dat ons kindjes nog te klein zijn om het echt mee te krijgen, misschien als ik straks echt rond ben dat Lola het dan wat snapt... ze heeft wel al een popje, kan ze oefenen :wink:
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 aug 2006, 21:13

Vergeten dat je zwanger bent :lol: eigenlijk goed, teken dat je geen last hebt van kwaaltjes :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 02 aug 2006, 21:21

Proficiat aan beiden.

Annemama, veel succes bij de gyn.
Laat ons vlug iets weten hé.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proficiat

Bericht door Aicha » 02 aug 2006, 22:30

proficiat allebei! Een fijne zwangerschap toegewenst en een prachtige baby!

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 04 aug 2006, 11:37

ik voel wel degelijk dat ik zwanger ben hoor! tot bij het avondeten voel ik me misselijk. na het avondeten wordt ik kweetnie hoe moe, dan moet ik vroeg slapen. en dan nog maar zwijgen over die puistjes en dat vettig haar! hormonen he???!! maar ja, deze kwaaltjes neem ik er met veel plezier bij, en ik hoop dat dit betert tegen de 3 maand. nog 6 weken dus...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 04 aug 2006, 20:07

Puistjes idd wel en sinds een paar dagen last van brandend maagzuur... bleh. heb alweer een voorraad Rennies ingeslagen. Wat ook grappig is is dat ik nu al begin te lekken. Heb weer een melkbad snachts (veel gedroomd over babytjes denk ik), bij Lola was dat pas vanaf 20 weken maar ben dan ook nog maar een paar maanden gestopt met de bv.

Wat verveend die misselijkheid... lijkt me echt niet fijn. Vooral met zo'n kleine om je heen. Hopelijk is dat gauw voorbij.

Nog een paar nachtjes tot de 2de echo... begin nu toch wel zenuwen te krijgen en de 14de mag ik naar de verloskundige... ben benieuwd wat voor iemand het is.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 aug 2006, 22:02

Ik zie dat je in Nederland woont, wordt het een thuisbevalling?
Een verloskundige, is dat dan een gyn bij ons en wie neemt dan een echo?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 05 aug 2006, 12:53

een dikke proficiat aan al de zwangeren hier,

ik hoop dat alles vlot verloopt zonder al te veel kwaaltjes :D
hoewel je ze er wel bij neemt heb je ze liever niet dan wel :lol:

veel succes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 05 aug 2006, 14:03

hallo ik ben ook uitgerekend voor maart
moet ook binnenkort op mijn eerste controle
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 05 aug 2006, 23:17

Gefeliciteerd Verena... Spannend zo'n eerste (een tweede ook wel hoor maar het is niet nieuw). Hoe voel je je?

Een thuisbevalling zit er niet in omdat Lola met een keizersnede is gehaald na 43u weeën, deze keer krijg ik een geplande zo rond de 38 weken. Ik heb een te nauw bekken. Bij Lola wou ik overigens wel een thuisbevalling maar ik werd ingeleid ivm mn bloeddruk dus dat zat er niet in.

Ik ben eerst bij de gyn geweest. Die doet de echo's en als ik 35 weken ben ga ik bij hem onder controlle ivm het litteken van de ks en de ks die ik ga krijgen. De verloskundige neemt de maandelijkse en op het eind wekelijkse controlles op zich. Ze controlleert je bloeddruk, evt. op eiwitten, voelt hoe het kindje ligt, of het goed groeit. Voor alle vragen kan ik bij haar terecht. De echo's worden gedaan door de gyn. Normaal is 1 echo met zo'n 10 weken om te kijken hoever je bent en 1 met 20 weken om te kijken of alles erop en eraan zit. Ik krijg er nu dus 1 extra omdat de vorige keer nog niet goed een datum te bepalen was en er een tweede (lege) vruchtzak te zien was. Waarschijnlijk krijg ik er op het eind nog een paar als voorbereiding op de ks (gewicht schatten ed.)
Verder laten we waarschijnlijk zo rond de 30 weken nog een pretecho maken bij een echografiebureau, gewoon als aandenken. Hebben we bij Lola ook gedaan.

In België kennen ze niet echt kraamzorg zoals bij ons he?
Ik ga die van de week aanvragen. Ben benieuwd hoe het zal gaan want er schijnt een en ander verandert te zijn sinds ik Lola heb gekregen.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 06 aug 2006, 13:18

neen, kraamzorg kennen ze hier niet zoals in nederland. fairytale, dan zal je kleintje 2 weken wroeger ter werled komen? dan zal het nog februari zijn denk ik, niet? kun jij het goed aan met nog een ander kleintje dat daar rondloopt? ik zie dat onze meisjes niet veel van leeftijd verschillen.

ook een dikke proficiat aan verena!! hoe voel jij je?

weet jullie familie al van het wondertje? hier nog niet, ik wacht op de eerste echte controle, dan ben ik zekerder...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 06 aug 2006, 18:18

Ja zal dan idd waarschijnlijk wel februari zijn... kan me niet voorstellen dat ze er weken naast zitten, misschien wel wat dagen en dan staat de uitegerekende datum misschien wel in maart. Het zal denk ik idd iets eerder gehaald worden (ik weet alleen eigenlijk niet waarom ze dat doen en niet gewoon met 40 weken. Mischien bang dat het eerder wil komen?)

Onze dochters schelen idd niet veel.. Ik kan het goed hebben hoor met mijn dochter. Ze is een echte slaapkop, van 11 tot 13u smiddags van 16u tot 17u en snachts van 19u tot 9u. Heb dus tijd zat voor mezelf. Ze is verder op dr driftbuien na ook wel makkelijk. Hoe gaat het met jou dochter?

Mn moeder en zusjes weten het wel... de rest van de familie nog niet. Die vertellen we het na de echo van dinsdag. Toch weer spannend hoe ze het vinden... mn moeder vond het alweer erg snel.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 aug 2006, 20:27

Fairytale schreef:mn moeder vond het alweer erg snel.
Dan zullen ze extra veel aan elkaar hebben :wink: Neem het van mij aan!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 07 aug 2006, 14:38

waw, wat een slaapkop is je dochtertje!!! bij mij slaapt ze van 21u tot 9u, en dan van 13u tot ongeveer 16.30. valt eigenlijk wel mee dus. alleen dat ze stillekes aan een peuter wordt ipv een baby he? alles willen hebben, alles willen zien, overal bijstaan, alles vastnemen... maar ja, dat is wel leuk, tegen dat het andere babietje der is, dan is ze al wat meer zelfstandiger he, dan kan ze wat helpen misschien al?

ik ben wel benieuwd naar de reactie van de familie op het goede nieuwsn dank dat der ook sommigen bijzitten, die het wat snel vinden gaan...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 08 aug 2006, 13:03

Vanmorgen weer een echo gehad en alles was goed. We hebben het hartje gehoord en gezien, puk bewoog al lekker en ik ben 1 dagje verder dan gedacht dus het zal toch echt een februari kindje worden (maar daar schrijft nog niemand dus als jullie het niet erg vinden hou ik jullie nog ff gezelschap, misschien dat nog wel iemand van hier in februari bevalt)

Ben wel heel opgelucht dat alles zo goed is. Ik hoop dat jullie gauw ook zulks nieuws krijgen! Over 6 dagen mag ik naar de verloskundige... fijn zo die afspraken dan ben ik er toch wat bewuster mee bezig. Die eerste weken zijn verder nogal stille periodes vind ik.. nog geen trapjes enzo. Ik kan niet wachten tot ik dat weer mag voelen.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 08 aug 2006, 13:06

tuurlijk mag je lekker bij ons blijven! nog 2 dagen en ik weet meer bij de gyne...
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 09 aug 2006, 22:08

hallo met ons gaat alles ok
ben enkele dagen miselijk geweest smorgen smiddags en savonds :) maar nu is alles beter

hoe gaat het nog met jullie allemaal :?:

groetjes verena xxxx

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 09 aug 2006, 22:10

oeps had me vergeten inloggen :oops:
groetjes verena xxxx
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 11 aug 2006, 12:20

ben gisteren naar de gyne geweest, en alles was dik in orde!! vermoedelijke bevallingsdatum: 23/3/7 en oef, het is er maar eentje!!! alles was goed, hebben het hartje horen kloppen. al een pak van ons hart. de pappie werd er zelfs een beetje emotioneel van...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 11 aug 2006, 12:35

Super!!! Nogmaals gefelicteerd... fijn dat alles goed is! Nu lekker gaan genieten he! wanner mag je weer op controle? Over een maandje?

Vervelend Verena die misselijkheid... hoop dat dat gauw achter de rug is. Ik heb er nooit last van gehad.

Hebben jullie ook dat jullie je baarmoeder al voelen... als ik op mn buik lig voel ik duidelijk een bobbel en sochtends als ik zo heel nodig naar de wc moet dan is het ook zo gevoelig.. net zoals toen bij Lola toen ik wat verder was elke ochtend wakker werd met een harde buik omdat ik zo nodig moest... vind ik zo'n vervelend gevoel :?
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 11 aug 2006, 13:30

mijn baarmoeder voel ik nog niet echt neen. ik kan nog gerust op mijn buik slapen. wel smorgens lopen naar toilet voor die volle blaas die precies elk moment kan gaan springen...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 12 aug 2006, 21:54

bij mij begin je het al te zien alleen mensen die het weten zeggen het ook al :D
de misselijkheid is al veel beter

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 aug 2006, 22:00

Dat is goed! Eenmaal de misselijkheid is verdwenen kan je wat meer gaan genieten zonder wcpot in je omgeving :lol:
En geniet van je buikje, een zwangere vrouw is het mooiste wat er is. Je moet er mee pronken en zoveel mogelijk fier op zijn!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 13 aug 2006, 19:04

Morgen voor het eerst naar de verloskundige... ben benieuwd hoe het zal zijn. Bij mn dochter had ik een man en we kwamen echt niet overeen... :? Hoop dat ik deze toch meer mag.
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 13 aug 2006, 20:02

hopelijk valt het nu beter mee of met je eerste dochtertje
wat doen ze eigelijk van testen bij je eerste gyn bezoek
ik weet het allemaal zo niet want het is ons eerste

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 aug 2006, 20:08

de eerste keer bij de gyn...
bij mij was dat onmiddellijk een echo, bloedname voor bv toxoplasmose enzo
De meeste gyn's zetten je op de weegschaal (de mijne nooit gedoen, oef)
ze vragen je uit over je gezondheid. je krijgt uitleg over wat je allemaal te wachten staat
Tenminste zo ging het bij mij toch !

De eerste zwangerschap heb ik eerst een inwendige echo gehad omdat het nog te vroeg was om een gewone echo te nemen.
Maar meestal heb je je eerste afspraak rond 12 weken en dan kunnen ze een gewone echo nemen hoor.

Heel veel succes bij je eerste consultatie!!!
en ook bij het verdere verloop!

Proficiat aan alle aanstaande mama's hier!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”