wie nog uitgerekend voor maart?

Moderator:Moderators

Gast

Bericht door Gast » 18 jan 2007, 14:15

jaja, dames, het komt steeds maar dichterbij. ben net met de doopmeter de suikerbonen gaan bestellen. we kwamen gelukkig nogal overeen. volgende week dinsdag moet ik op controle. suikertest heb ik een maand geleden al laten doen. ben ook eens benieuwd hoeveel bbtje nu al weegt...

heb me ook eens laten gaan in de solden, ik kan me niet houden om kleine kleedjes te kopen, ook al heb ik alles nog liggen van de andere kleine spruit erg he??


Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 18 jan 2007, 14:20

oeps, hierboven was ik dus he??
Afbeelding
Afbeelding

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 18 jan 2007, 14:37

Zalig zo shoppen voor je kleintje, he!

Hier is de doopsuiker al bijna klaar. Alleen nog de naam erop. Van t weekend gaan we kijken of we iets vinden voor de kindjes die op bezoek komen én de kindjes van de klas en het voetbal natuurlijk.

Hier verloopt alles rustig. Ik ben al thuis van 1 december, k had last van m'n bekken. De beeb ligt voor het ogenblik nog in stuit, maar kan nog draaien volgens de gyné. Vorige week woog hij 1kg900 en was 41 cm groot! K begin het wel te merken dat hij groter word, hoor. Hij duwt constant in m'n maag en onder m'n ribben. :?
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 19 jan 2007, 22:35

ja het gaat idd snel vooruit
ik ben benieuwd of bij de volgende controle ons kleintje al gedraaid gaat zijn
ik hoop van wel

wanneer is jullie volgende gyn bezoek ?

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 20 jan 2007, 11:51

Wij moeten op 8 februari terug, dan 22 februari en als hij dan nog niet geboren is op 7 maart. K kan amper geloven dat het zo snel gaat!

K hoop ook dat hij gedraaid is, hoor. Maar k voel hem nog steeds schoppen onderaan in m'n buik. K denk het dus eerlijk gezegd niet. Hopelijk word het geen keizersnede, want k wil polyklinisch gaan bevallen en dat gaat dan natuurlijk niet. :cry:

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding


con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 22 jan 2007, 19:36

Hallo allemaal,

Hier word ik ook gewaar da ons kleintje groter wordt, want de ribbetjes krijgen 't hier ook soms hard te verduren. :lol:

Vrijdag heb ik die glucosetolerantietest gedaan en die was goed. Ik heb dus zeker geen zwangerschapsdiabetes. :lol: Maar de laatste tijd heb ik last van flauwtes (beginnen zweten, draaierig worden, zwart voor de ogen en gevoel hebben om flauw te vallen) :roll: . Gynaecoloog zei dat dit was doordat mijn bloeddruk plots naar beneden gaat. Ik heb thuis zo'n bloeddrukmeter en mijn bloeddruk staat soms wel laag, meestal rond 102 op 68, maar als ik me slecht voel meestal rond 95 op 56. Gynaecoloog zei dat ik er niet veel kan tegen doen. Wat ze me wel aanraadde waren steunkousen :roll: . Die heb ik nu besteld bij de apotheker, ik ben benieuwd. Kheb er tegen mijn moeder nog over gelachen "heb ik een extra lange onderbroek nu 't wat frisser wordt" :lol: . Wat ik ook moet doen is 's avonds mijn benen omhoog leggen. Ik voel mij precies een oud vrouwtje worden :roll: .

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 22 jan 2007, 21:15

hey con

een oud vrouwtje worden dat is pas voor na de kindjes he en dan moet je nog wachten tot ze de deur uit zijn
:lol: :lol: :lol:

hoe gaat het anders met jullie
zijn de voorbereidingen bijna klaar :?:

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 25 jan 2007, 13:21

llo iedereen,

ben dinsdag op controle geweest, en heb onder mn voeten gekregen :? .
moet het duidelijk wat kalmer aan doen, heb al 1 cm opening, als ik zo verder blijf doen, dan zal de bb nog voor februari zijn :shock:
heb besproken met mijn baas en ik mag nu part time werken, om zeker geen risico's te nemen. bb zal zowieso waarschijnlijk toch nooit overtijd komen... dus rusten nu he, en ik heb ook magnesium gekregen voor tegen de harde buiken. wil echt wel geen prematuurtje! voor de rest was alles ok hoor! weegt al 1750g, en is goed actief.

weten jullie soms vanaf wanneer een bb echt "rijp" is, d.w.z.: zelfstandig goed kunnen ademen en goed kunnen slikken??? was dat niet op 38 weken???
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 25 jan 2007, 13:31

ik denk weet niet zeker vanaf 36 of 37w
ja je zal wat meer moeten rusten al weet ik dat dat niet gemakkelijk is als je al een peutertje hebt rondlopen
geniet er nu nog maar van en rusten hé :wink:
succes

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 14:50

Vanaf 37 weken is een zwangerschap voldragen zeker?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 25 jan 2007, 19:18

oei dat is minder
ik heb gehoord dat babys van 34 weken ook al goed zijn
maar het is altijd beter van zo lang mogelijk in jou buikje te blijven
rust maar goed

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 20:35

Bwa goed, ze kunnen overleven, maar zijn natuurlijk wel prematuur.
Beter iets te lang, dan te kort hoor!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 26 jan 2007, 18:39

Ik dacht dat de longetjes rijp waren op 34 weken, maar dat ze toch altijd proberen om een zwangerschap van minstens 37 weken te bereiken.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 jan 2007, 09:10

Maar als de longetjes rijp zijn, moeten ze toch niet meer in de couveuse?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 27 jan 2007, 11:05

ze geven nog rijping voor longetjes op 32weken door middel van spuiten met stereoïden in...
Wanneer de longen juist rijp zijn dat weet ik niet, ook spreken ze over een gewicht van 2500gram, anders ook mogelijk couveuse... Sete is op 37 weken gekomen en was er klaar voor, er zijn kindjes die nog eerder komen maar als ze rijp zijn dan is dat niet zo erg...

ik zou proberen nog paar weken vol te houden, 32 weken en op dat gewichtje zal het denk nog veel kans maken op couveuse...
Ze vallen de eerste dagen nog aaf he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 27 jan 2007, 16:50

't Is inderdaad zoals Sandy en Jong Moederke zeggen, beter nog een aantal weken volhouden. Probeer zoveel mogelijk te rusten.

Op het internet had ik volgende gelezen:
- 37 weken of meer is een gewone zwangerschap.
- 30-36 weken is een vroeggeboorte. Dit is ongeveer 7% van alle zwangerschappen.
- 22-29 weken is een extreme vroeggeboorte.
- 21 weken of minder noemt men geen vroeggeboorte meer, maar een miskraam. De baby heeft eigenlijk geen kans om te overleven.


In een couveuse kan de temperatuur geregeld worden, d.i. nodig omdat te vroeg geboren baby's weinig of geen lichaamsvet hebben en daardoor niet in staat zijn om hun eigen temperatuur vast te houden. Ook de luchtvochtigheid en de luchtsnelheid worden in een couveuse geregeld, d.i. van belang voor de beperking van vochtverlies van de pasgeborene. Couveuses beperken ook de kans op infecties.

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 05 feb 2007, 20:24

Hallo iedereen
hoe gaat het met de maart mamas?
alles goed ?

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 feb 2007, 21:48

t'is precies zeer stil hé de laatste tijd :?:

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 06 feb 2007, 17:13

Ikzelf ben de laatste tijd nogal druk bezig geweest. Mijn ouders hebbendit weekend ook het wiegje gebracht, waar ik nog als baby in geslapen heb. Ik heb dit al volledig aangekleed en ook zo'n ronddraaiend mobieltje met muziekje opgezet. Vandaag al een paar keer het mobieltje laten ronddraaien :oops: :roll: ... zoals ze in Oost-Vl. zeggen, "goed dat zot zijn geen zeer doet" :lol:

Babykamertje is volledig in orde. We waren gisteren nog naar de ikea gegaan achter een kastje met zes laden omdat ik wat opbergruimte te kort had. Daar heb ik natuurlijk weer een blunder begaan :roll: . We wilden er als één van de eersten zijn gisteren, dus om 9u kwamen we daar aan. Wat bleek? Dat ik me vergist had van openingsuren. :oops: Op weekdagen is ikea maar open van 10 u (enkel de zaterdag vanaf 9u open :oops: ). Dus de zwangerschapsementie is weer toegeslagen. :lol: Hebben we dus maar een uurtje in de auto zitten kletsen gisteren. Mijn ventje zie toch af met mj se. :cry:

Ik heb vandaag al de babykleertjes gewassen en gesorteerd in de kastjes. Ben er nu van overtuigd dat er gerust een tweeling mag komen in maart :lol: want ik vrees dat ik mij wat laten gaan heb bij het kopen van kleertjes. :roll: :oops:

Deze nacht slecht geslapen want ons kleintje heeft heel de tijd zitten stampen aan mijn rechterzij. Zag zelfs nu en dan mijn buik behoorlijk bewegen, wel soms grappig eigenlijk. Voor de rest heb ik geen last meer van kwaaltjes. Donderdag naar de gynaecoloog. Ben benieuwd voor 't gewicht van ons kleintje en of 't nog altijd in de goede houding ligt of niet.

Groetjes
Conny

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 06 feb 2007, 21:16

Hey con

Ja ik hoop voor jou dat jou kleintje nog altijd met het hoofdje beneden ligt
anders ga je een stresserende tijd te gemoet
ons kleintje zit nu in de laatste week met draaikans anders is het ks
hopelijk draait het nog ik wil graag normaal bevallen
het ligt nu met het hoofdje naar mijn ribben en de poep naar beneden (als het vandaag niet gedraait is )

groetjes en veel geluk bij je gyn

verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 08 feb 2007, 21:38

Vandaag naar gynaecoloog geweest en alles was in orde. Op 34 weken weegt ons kleintje al 2 kg 900 (loopt nog steeds anderhalve week voor op gewicht). :roll: Dus ik vrees dat ons kleintje niet zo klein zal zijn. Maar gynaecoloog vond 't heel goed. Ik heb zo een voorgevoel dat ons kleintje weekje eerder gaat komen, maar dit kan natuurlijk een ijdele hoop zijn :roll: .

Eindelijk de knoop doorgehakt. 7 maart wordt mijn laatste werkdag. Ik ga twee weken voor uitgerekende datum stoppen. Moet nu wel geen enkele volledige week meer werken, heb de maandag altijd verlof genomen. Dus dat maakt 't ook al een stukje lichter. Alleen de harde buiken spelen me wat parten. Precies of mijn buik staat op barsten. :roll:. Maar we weten waarvoor we 't doen hé :wink:

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 09 feb 2007, 16:18

wat leuk con! al 2900g, dat is best veel denk ik, niet??? zelf moet ik ook terug part time werken, en ik moet tegeven, die extra rust doet ons deugd, veel minder harde buiken! volgende dinsdag moet ik op controle, ben eens benieuwd hoeveel bb weegt en hoe het met de opening is...
zelf gok ik ook dat bb 2 weken te vroeg komt, ik gok zelf op 8 maart...
hoop alleen dat bb niet in de couveuse moet :shock:
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 10 feb 2007, 20:36

annemama: 2900 kg vond ik ook veel klinken. Iemand van mijn werk is uitgerekend een paar dagen na mij en haar kleintje weegt 500 gr minder. Ikzelf heb een voorgevoel dat ik een weekje vroeger ga bevallen. Maar gynaecoloog zei dat 't afwachten zal worden. Vooral omdat ons kleintje nog heel hoog zit en 't was nog niets ingedaald.
Ik zal voor je duimen dinsdag als je bij gynaecoloog gaat. Ik hoop dat alles in orde is. Denk niet dat je kleintje in de couveuse zal moeten, moest 't zijn dat 't twee weken vroeger komt. Enkel als 't heel laag van gewicht zou zijn.

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 12 feb 2007, 17:11

Verena: moest jij vorige week ook niet naar gynaecoloog? Of vergis ik mij :oops: ? Is jouw baby al gedraaid? Of wordt 't nu een keizersnede?

Sabientje: hoe was jouw laatste bezoek aan de gynaecoloog? Alles nog in orde?

Ik heb mij nu al drie dagjes rustig gehouden en zo goed als geen last gehad van harde buiken :wink: . Morgen nog een dagje thuis en dan nog eens drie dagjes werken. Gisteren is ons petekindje Hannah gedoopt, ze was er precies niet zo blij mij want ze heeft bijna heel de doopviering geweend :roll: :lol: . Gaan jullie je baby ook laten dopen? Wij wel, maar we zijn er nog niet goed uit wanneer. We twijfelen in juni, of een aantal maandjes later in september. Ik zou 't ook graag laten dopen in Oost-Vlaanderen waar mijn grootouders nog gewoond hebben, maar ik moet nog eens vragen of dit kan of niet.

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 12 feb 2007, 18:33

zie jewel dat de rust helpt hé en nu houden zo hé

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 12 feb 2007, 18:37

hey

ik moet donderdag naar de gyn
hopelijk is het gedraaid anders is mijn droom op een gewone bevalling ook wel naar de maan
heb echt geen zin in keizersnede en draaien wil de gyn niet doen vanwege voorliggende placenta en stuitbevalling doet hij ook niet :?
ochja er is mess nog even tijd
waar gaan jullie allemaal bevallen ?

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 13 feb 2007, 16:10

mama 24
zie jewel dat de rust helpt hé en nu houden zo hé
:oops: ik zal mijn best doen :wink: maar ik kan nu éénmaal niet zo lang stilzitten :roll:

Verena: ik ga bevallen in 't UZ Edegem. (nog een 5 à 6 weekjes te gaan) Ik hoop dat de gynaecoloog donderdag goed nieuws voor je heeft, want ik zou ook niet zo graag een keizersnede hebben.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 feb 2007, 19:37

Als er iemand van de maartmama's mijn nr wil hebben om de geboorte te melden, mag je mij altijd pm'men. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 14 feb 2007, 08:52

hallo maartmama's!!!!
gisteren goed nieuws gehad: bb weegt 2.400 kg, is dus goed bijgekomen. opening nog steeds "maar" 1cm; gyne denkt ook dat bb vroeger zal komen, begin maart denken we allemaal. moest zeker s avonds nog goed rusten, want das niet meer zo lang he???
de dokter zei dat kindje nog een "sterrekijker" is heeft iemand dat nog meegemaakt? kan dit kwaad voor de bevalling??

ik ga bevallen in bornem, sint jozef, goei kliniek, vorige keer toch...

kindje denk ik wordt ook gedoopt tegen de zomer aan, het zal iets speciaals worden, want we willen samen met een ander kindje van de familie laten doen, die is nu 5 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 14 feb 2007, 11:40

Hallo maartmama's!

Hier nog maar ns een beetje nieuws van mij. Vorige week donderdag zijn we naar de gyné geweest. Ons kleintje was 45cm groot en woog 2kg636. Volgens haar was dit flink, hoor. Ook was m'n baarmoederhals al verweekt. Toen k vroeg of de kleine eventueel vroeger kon komen, kon ze me er niet op antwoorden. Het kan zei ze, omdat het toch je 3e kindje is.
Maandag ging k naar het toilet en bij het afvegen merkte ik een hele dikke prop slijm op het papiertje. K dacht: oei, wat is dit nou? Kan de slijmprop toch niet zijn, he. Maar na een telefoontje aan de dokter bleek het dus wel zo. Er zat geen bloed bij, het zag er meer uit als een dikke hoop snot! haha.
K krijg iedere avond weer zeurende buikpijn en meestal is dat 's morgens ook weer voorbij. Alleen vanmorgen niet. Die buikpijn bleef, dus ik toch maar weer ns naar de huisarts gebeld. K mocht meteen langsgaan. Bleek dus dat m'n baarmoederhals heel erg verweekt was en dat ik waarschijnlijk deze week m'n kleintje al in m'n armen ga houden. Ze zei me dat het echt niet meer lang ging duren. Dus nu is het volop afwachten natuurlijk! En hopen dat ie der snel is.

Is er hier ondertussen al iemand bevallen? Of het gevoel dat het snel gaat gebeuren?

Annemama: geweldig nieuws, he meid!

K hou jullie op de hoogte, meiden!

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”