wie nog uitgerekend voor maart?

Moderator:Moderators

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 14 feb 2007, 19:48

annemama en sabientje: voor jullie is het dan echt al heel dichtbij. Ben echt blij voor jullie da jullie al zo dicht bij 't einde zitten. Misschien een trend aan 't worden dat alle toekomstige maart mama's iets vroeger gaan bevallen :?: :wink: Zeker iets laten weten hé als jullie bevallen zijn, want we (vooral ik dan :oops: :lol: ) zitten hier in volle spanning elke dag de berichtjes te lezen. :wink:

annemama: sommige zeggen dat bevallen van een sterrekijkertje pijnlijker is dan anders en soms ook langer duurt, maar er zijn dan weer andere die dat tegenspreken. Naar 't schijn zijn er ook veel baby'tjes die zich spontaan weer goed draaien juist voor ze ons wereldje komen verkennen :lol: Is dus zeker niets om extra zenuwachtig voor te zijn.


Ikzelf heb ook meer en meer het voorgevoel dat ik vroeger ga bevallen omdat mijn buikje op een paar dagen tijd soms al een heel stuk ronder geworden is. Precies een paasei dat op springen staat :lol: :lol: :lol: . Maar ik denk dat 't bij mij gewoon niet gaat willen indalen want 't zit echt hoog bij mij. Maar 't is zoals iedereen zegt: gewoon afwachten, 't zal wel komen als 't er klaar voor is. :wink:


Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 15 feb 2007, 08:49

Nou, ik huppel hier nog vrolijk rond, hoor! Gisteren de hele dag door buikpijn gehad en 's avonds deed het echt wel zeer. M'n buik was keihard, k dacht dat ie ieder moment ging openknappen! Toen maar lekker m'n bedje ingekropen en vanmorgen was het weer beter natuurlijk. :roll: K hoop dat het niet meer te lang gaat duren voor het doorzet, of dat de gyné bij de volgende controle zegt dat het ingeleid mag worden. Want dit hou k echt niet vol tot 5 maart.

Weet iemand middeltjes om de weeën op te wekken? Misschien dat dat helpt.

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 15 feb 2007, 11:09

hey sabientje, als ie deze week al komt dan ist nog een februari kindje?????? spannend!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 15 feb 2007, 11:12

weeen opwekke: juist de dingen doen die ik niet meer mag doen: verre wandelingen maken, en veeeeeel sex :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 19 feb 2007, 14:03

hallo iedereen

nu begint maart echt wel dichtbij te komen he

ons babytje heeft nog enkele dagen bijgekregen tot 26 feb de tijd om zich te draaien anders word de datum gesteld
maar omdat het zo een kleintje en redelijk licht is van gewicht ziet de gyn het draaien uit zichzelf wel zitten
hopelijk draait het zich he

hoe gaat het bij jullie
met de baby?
suikerbonen al klaar en de kaartjes ?

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm


con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 19 feb 2007, 19:36

Verena: het blijft voor jou toch spannend afwachten of je baby'tje zich nog gaat draaien of niet. Ik hoop dat je gynaecoloog gelijk heeft en je baby'tje toch nog de goede houding vindt :lol: :wink: .

Maart komt inderdaad sneller dichterbij. Bij ons is alles al klaar. Dit weekend nog eens 't koffertje gecontroleerd om te zien of ik wel alles bij ga hebben in 't ziekenhuis als ik plotseling moet bevallen. Zijn vandaag ook nog een een klein vestje met kap gaan halen voor als we ons kleintje mee naar huis nemen. Want in maart kan 't nog goed fris zijn buiten. We moeten wel nog eens gaan zien achter zo'n speciale luieremmer. Naar 't schijnt is die heel goed om de vervelende geur te verbergen :roll: :lol:. Ons kleintje is alive and kicking :lol: , vooral 's nachts :roll: . Enkel als de papa zijn hand op mijn buik legt, lijkt 't precies wat te kalmeren. :wink: Sinds vorige week heb ik zo'n zwangerschapsstriem die groter en groter wordt :roll: , dus nu wrijf ik mij 's avonds nog eens extra in :wink: .

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 19 feb 2007, 19:42

hey

ja spannend he

de creme van mustella 9 maanden ofzo geloof ik is vreed goed ik heb ook een striem op mijn onderbuik zowel links als rechts en die is niet meer verdergescheurd

ja mijn koffer staat ook al klaar en alles voor ons kindje ook
wij hebben zo een jasje waar het voledig in kan

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 25 feb 2007, 22:19

Een vraagje: hebben jullie het kraamgeld al ontvangen? Ik heb aanvraagpapieren begin januari binnen gedaan en heb tot nu toe nog niets ontvangen. Vroeg mij af of dit normaal was omdat 't toch over een redelijk groot bedrag gaat.

Hier gaat alles zijn gewone gangetje, alleen heeft ons kleintje vorige nacht behoorlijk actief geweest :roll: , het heeft voortdurend met een beentje of voetje tegen mijn ribben zitten stampen :evil: . Deze nacht had ik wel zo'n lichte pijn in mijn onderbuik en precies 't gevoel dat ik mijn maandstonden ging krijgen maar na 4-tal uurtjes was dit weer over. Ik denk (hoop 8) ) dat ons kleintje aan 't indalen is. Vandaag overdag was ons kleintje ook heel actief, het stampplekje rechtsboven tegen mijn ribben is blijkbaar een lievelingsplekje geworden :roll: :lol: .

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 01 mar 2007, 15:12

hier alles tot mijn verbazing ook redelijk rustig, en dames, we zijn ondertussen al maaaarrrtttt!!!

kraamgeld al ontvangen hier, half februari opgestuurd en 2 weken later op onze rekening gekregen. volgende dinsdag op controle bij de gyne, ik hoop dat de bb al 3 kg weegt ondertussen. ik had nooit gedacht dat ik het zo lang ging volhouden. gisteren laatste dag gewerkt, dus nu is het aftellen he????

veel succes nog aan iedereen van de maartmama's toegewenst, en niet te veel pijntjes die laatste weken (of dagen)!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 mar 2007, 15:17

das just! Jullie maand is aangebroken!

Allemaal heel veel succes!!!!!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 01 mar 2007, 15:17

Hier ben k nu volop de dagen af aan t tellen! Ons kleintje word verwacht op 5 maart, maar zaterdag is het volle maan. Dus wie weet? :oops: Vandaag ook heel veel last van pijnlijke steken in m'n buikje, dus wie weet is de kleine z'n valiesje aan t maken! :P
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 01 mar 2007, 15:20

leuk nieuws sabientje! hopelijk is je baby er deze week nog! en ik geloof wel in het feit van de volle maan hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 01 mar 2007, 15:22

Dat word toch gezegd, he, dat bij volle maan er veel kindjes geboren worden. T is afwachten en zo gauw k thuis ben, kom k het hier melden!

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 mar 2007, 16:50

veel su!cces voor de maart mama's :wink:

Gebruikersavatar
happymum
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2007, 23:18
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door happymum » 01 mar 2007, 17:47

ivm kraamgeld


kan pas doorgegeven worden na 5 maand zwangerschap en word pas uitbetaald 2 maand voor de uitgerekende datum.

zo staat het bij het kinderbijslag fonds in alle documenten.


en voor de maart mama's idd jullie maand is aangebroken.

ik zou zeggen geniet nog van die laatste dagen weken met je beebje in de buik.


groetjes
fiere mama van yoran & buikbaby
toekomstige meter voor 21 augustus 2007
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 01 mar 2007, 20:35

Morgen gaat Geert nog eens gaan horen ivm kraamgeld want wij hebben 't begin januari aangevraagd en tot nu toe niets gekregen. 't is maar dat we zeker zijn dat ze de aanvraag niet ergens verloren gelegd hebben :roll: .

Hier vandaag veel toiletbezoekjes gedaan :oops: :oops: . Ik denk dat ons kleintje iets ingedaald is en op mijn blaas aan 't drukken was. Misschien dat gynaecoloog maandag bevestigt dat kleintje iets lager zit :wink: . Voor de rest geen klagen, enkel soms wat steken in de onderbuik maar ik denk dat 't ook is dat ons kleintje zich een weg naar beneden aan 't banen is :lol: (dat hoop ik toch). Tijd gaat inderdaad wel goed vooruit. Ik hoop om nog eens naar de cinema te gaan want ik zit dat hier al een maand uit te stellen :roll: . En ik zou toch nog graag eens gaan voor ik bevallen ben.


Verena: hoe was 't bij de gynaecoloog de 26/2 ? Is je kleintje nog gedraaid?

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 01 mar 2007, 22:26

hallo iedereen

nee ons kleintje blijft rechtopzitten :roll:
dus het is keizersnede :? :(
leuk is anders maar nu heb ik een datum om naar uit te kijken
dus ik laat wel wat weten als het er is :D

ik heb ons kraamgeld ook aangevraagd en heb het 3 weekjes later op mijn rekening gekregen


groetjes verena
een benieuwde maart mama naar de rest van de bevallingen
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 02 mar 2007, 18:55

wanneer moet je binnen verena??
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 05 mar 2007, 12:54

Gisteren waren we naar de cinema geweest naar de film "night at the museum" maar we vonden die minder goed dan verwacht (langdradig en soms slechte humor erin). Maar we waren toch blij om al eventjes van huis weg te zijn :wink: . Vandaag bij gynaecoloog geweest. Kleintje weegt nu ongeveer 35OO gram en was al deels ingedaald. Ik had wel nog niets van ontsluiting. Maar gynaecoloog zei dat dit niets wou zeggen, dat 't soms ook heel snel op gang kan komen. Ze zei dat 't echt afwachten ging worden of ik 22 maart ging halen of niet. Wachten is dus de boodschap (en ik heb al zo weinig geduld :lol: ).

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 05 mar 2007, 12:59

Hier zijn we ook aan t wachten, hoor. En k vind het erg irri! Het ganse weekend smsjes en telefoontjes om te vragen of het kleintje er nog niet was! K heb dan maar tegen m'n ventje gezegd dat k de telefoon niet meer opneem en ook geen smsjes meer beantwoord tot de kleine geboren is. :P Normaal zou ie er vandaag moeten zijn, maar niks noppes nada!

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 05 mar 2007, 18:22

sabientje: moet inderdaad frustrerend zijn al die telefoons. ik zou er ook niet tegen kunnen. Nog veel moed de laatste dagskes hé :wink: Ik hoop dat je kleintje jullie niet meer te lang in spanning laat. :lol:

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 05 mar 2007, 22:13

heel veel succes allemaal!

ik wens jullie een vlotte bevalling toe en laat gauw iets weten he !

groetjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 mar 2007, 12:45

Er staat blij nieuws bij "geboorte-aankondigingen" :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 08 mar 2007, 13:20

Ff een verslagje:
Met m'n kleine knulletje gaat alles nog piccobello, hij is nu 49 cm groot en weegt ondertussen 2kg941 (is wel geschat, maar ja!). Mama (ik, dus!) is ondertussen 1kg vermagerd! Z'n hartslag was nog steeds super en tja, je zag niet meer veel, maar hij doet het uitstekend daarbinnen. Denk niet dat ie wil kennismaken met de rest van de familie, want hij vind het zo lekker daar!

Nu de rest:
K had 2 vingers opening, dus nog altijd hetzelfde als donderdag. 2 tot 3 cm, hij was ook goed ingedaald en daardoor heb k ook zoveel last aan m'n liezen. Ze heeft me ook nog ff gestript, dus misschien gebeurt alles toch nog spontaan. Maar maandag heb ik in ieder geval al een afspraak. Dan moet k om half10 aan de monitor en dan bij haar langs. 's Avonds mag k dan terug naar het ziekenhuis en word alles voorbereid. Als alles goed gaat, is ons kleintje er dinsdag (13/03, dus!). Maar het kan alsnog vanzelf beginnen, he!

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 mar 2007, 14:16

heel veel succes sabientje :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 mar 2007, 14:32

Sabientje, veel succes!!!

24 uur nadat ze mij hadden gestript ben ik bevallen van Marie! En ik was ook al 13 dagen overtijd! Toi toi toi!!!

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 08 mar 2007, 14:37

Hier voel k nog niet veel beweging, Mieke. Maar het kan alsnog gebeuren, he. K moet wel zeggen dat k me veel beter voel sinds een einddatum weet. K liep er de laatste dagen stressy bij en t is nu net of er een zware last van m'n schouders is gevallen. K kan ga nu ook nog 5 daagjes genieten van m'n buikje! :wink:
Verder hebben we alleen tegen mijn ouders gezegd wanneer ons kleintje geboren word, omdat ze m'n 2 zoontjes moet opvangen. Voor de rest weet niemand het, zelfs de schoonouders niet!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 mar 2007, 17:16

Kan het goed geloven dat er een pak stress van je afvalt!!!
Gaan ze het inleiden dan of keizersnede? Ga je in het Vesalius zh bevallen?

Sabientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2006, 21:26
Locatie:Tongeren

Bericht door Sabientje » 09 mar 2007, 08:26

Ze gaan het inleiden, Mieke. Hebben ze met m'n 2 andere zoontjes ook moeten doen, hoor. K had echt gehoopt dat het spontaan ging beginnen, maar niks.
En ja, hoor, we gaan in het vesalius bevallen. Ze zijn daar ontzettend lief, k zou nergens anders willen gaan.

Liefs,
Sabientje
AfbeeldingAfbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 10 mar 2007, 19:40

Hier ook al wat ongeduldig aan 't worden. :roll: :oops: Normaal nog te gaan tot ongeveer 22 maart maar toch al volop aan 't aftellen. Vooral omdat ik meer tijd heb om eraan te denken, ben namelijk sinds donderdag thuis. Ik heb wel al veel slaap ingehaald, vanaf ik me moe voel leg ik mij een uurtje te slapen (nog wat van profiteren :wink: ). Kleintje is wel heel actief vandaag. Mijn buik gaat nu en dan in een bult staan die heel hard aanvoelt, ik denk dat het nu en dan met de poep omhoog zit :lol: :lol: .

Ik begin me ook van alles in te beelden :roll: . Vanaf ik nog maar een klein krampje of samentrekkingske voel, denk ik al "tzal misschien toch al in gang aant schieten zijn :roll: ". is echt erg aant worden. En ook als ik slaap, droom ik altijd dat ik aan 't bevallen ben :roll: . 't Is dus officieel: ik word dus zo zot als een achterdeur (zoals ze op zijn oost vlaams zeggen ) :lol: :lol:

Aan alle andere mama's die nog in maart moeten bevallen: nog veel succes de laatste weekjes of daagjes. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”