Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 17 nov 2007, 08:20

hiep hiep hoera voor hélena :lol:

ja kijk eens hoe fier ze is en mama je mag fier zijn hoor, al zo een grote meid,

vanaf nu is het huis helemaal niet veilig meer met zo een kapoentje rondlopen :lol: :wink: :P
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 17 nov 2007, 14:40

Wooow, Hélena gaat er helemaal voor. het is inderdaad een rappe, eh! En ze lijkt er zo geweldig van te genieten!
Je mag echt wel trots zijn op je flinke dochter, Aicha!

Aditi

P.S. Wij hebben hier vandaag de eerste schoentjes in huis gehaald :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 20 nov 2007, 12:11

Amai zunnen Hélena... ne hele dikke proficiat met uw eerste stapkes :wink: Zoooo schattig die foto :lol: :lol:

Hey Nana...bij ons pruts is da ook altijd zunne da ze van die statische electriciteit op haar haartjes heeft. En zeker als ze op haar tegels ligt te spelen en ze rolt er ne keer met haar hoofdje over, dan blijft da er precies aanplakken.

Ons Margotje heeft ook vorderingen gemaakt. Sedert vorige week woensdag trok ze zich recht tot op haar knietjes aan de salontafel en dan zat ze zo wat op en neer te wippen. Op haar beentjes ging het nog niet. Ik dacht dat dat nog wel een tijdje ging duren, maar voor het zekere hebben we zaterdag haar bedje op de laagste stand gezet. EN ja hoor... nog geen uur later toen ik haar in haar beddeke wou leggen was het van da. Ze was wat aan het jammeren en papa ging eens kijken... Margotje stond recht in haar bedje op haar beentjes te wippen. Wij alletwee zo fier als ne gieter en zij maar glunderen. Ik kreeg er zelfs de traantjes van in mijn ogen :roll: . Ze was zo fier op zichzelf :lol: Gelukkig hadden we net het matraske lager gelegd. Ze zou er waarschijnlijk wel nie overgekieperd zijn, maar ge weet maar nooit hé.

Ik ben nu serieus ziek zunne... amai. Zondag 38°C koorts, gisteren 39 en deze morgen 39,5°C. Ik heb nu net 2 dafalgans ingenomen en heb efkes een goed moment, maar ik kruip terug direct mijn bed in. Gans mijn lijf doet zeer, mijn keel ferm ontstoken en vol etter. Nu maar hopen dat ik Margot nie aansteek :? :? Gelukkig is ze naar de crèche en kan ik wat bijslapen, want daar is de laatste week niet veel van in huis gekomen. Die wordt nog altijd verschillende keren per nacht wakker :roll: :roll: Ik ben de laatste weken gewoon enen wrak en natuurlijk ook vatbaarder voor ziektes. De 2 laatste dagen heeft ze heel goed geslapen van 19u tot 06u. Ze weet het precies dat ze me nu efkes met rust moet laten :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

flupke

Bericht door Aicha » 20 nov 2007, 12:55

Oeie oeioei flupke,

da klinkt nie zo best!!!
ja, als je niet voldoende nachtrust hebt dan ben je ook vatbaarder hé voor vanalles. Misschien eens een extra vitamine innemen ofzo :?:
probeer maar goed te rusten en hopelijk ben je er snel bovenop ! Ik had vroeger ook vaak angines enzo en was daar ook echt doodziek van.

Ik wist niet dat margotje nog zo vaak wakker werd 's nachts. Is dat al steeds zo geweest?

Allée, ook nen dikke proficiat aan Margot. Di kapoentjes verbazen ons telkens weer é. Niet te doen :roll:

Die van ons heeft nu een nieuw spelleke ghevonden sinds ze loopt. :roll:
Als de andere kindjes met iets aan het spelen zijn op de grond dan loopt madam daar dwars door (of over :roll: ) heen; Andrès en orphée maken zich dan boos en dan begint hélena te lachen. 't is een straffe madam zunne. Ik kan natuurlijk zeggen dat ze op tafel moeten spelen maar dan leert ons mie niet wat kan en wat niet hé. Ik zreg haar dan dat da niet mag en zet ze ergens anders met wat speelgoed van haar maar meestal lukt da niet en na ne keer of 3 zet ik ze dan maar een paar minuten in haar park. Dan valt haren euro meestal wel wi :lol:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 20 nov 2007, 13:18

Jaja... telkens ze zo'n stapje vooruitgaan moet je precies meer ogen hebben :lol: :lol: Ik hou mijn hart soms vast als ze zich optrekt aan de salontafel. Heb altijd schrik dat ze met haar mondje of haar hoofdje tegen de rand zal stoten. Maar 't is schattig om te zien hoe voorzichtig ze zich telkens weer laat zakken met haar ene handje op de grond. Maar in haar bedje was het gisteren goed prijs. Papa kwam kijken en ze stond weer recht. Ze was zo enthousiast om hem te zien dat ze begon te wiebelen en.... BAF... met haar lipke tegen de bedrand. Serieus krijsconcert terwijl het toch niet zo'n kleinzerige is. Dan was enkel mama goed om haar te troosten :lol: :lol:

En ja... de laatste weken is het heel erg gesteld met haar nachtelijke escapades. 't is nie dat ze echt volledig wakker wordt... maar als ze merkt dat ze haar tuutje kwijt is dan zet ze haar keel goed open. EN ge zijt toch telkens wakker hé. Dan steken we het tuutje in haar mondje en slaapt ze verder alsof er niets gebeurd is. Nu hebben we voorgenomen om haar de komende nachten toch eens een beteke te laten wenen en zien of ze uiteindelijk toch niet zelf in slaap valt zonder tuutje, want anders is het voor ons niet houdbaar. De afgelopen nachten heeft ze gelijk nen blok geslapen, maar we hebben haar de twee laatste dagen ook zwaardere pap gegeven. BEBA in plaats van Nutrilon. Maar of het daar nu aan ligt weet ik nie :?
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 20 nov 2007, 13:19

Och ja... ik heb me niet kunnen inhouden en heb bij de rubriek 'de baby' een voorsmaakje van mijn kerstkaarten gezet. Ga maar ne ker kijken :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ons hartjes

Bericht door Aicha » 20 nov 2007, 14:05

Flupke,
ik vrees dat dit nog maar het begin is. we houden nu al zo vaak onze hartjes vast maar hoe groter ze worden hoe groter de escapades waarschijnlijk ook zullen worden.Andrès volgt nu zwemles en is vorige week voor deerste keer van de duikplank gesprongen. Hield ook mijn hart was zunne :roll:

Misschien zal die zwaardere papa idd aanzetten tot doorslapen. Als het niet mocht lukken zou ik idd ook aanraden om niet direct te reageren als ze 's nachts wakker wordt of er altans steeds meer tijd tussen te laten als jullie haar haar tuutje gaan geven.

En nu ga ik eens koekeloeren naar jou kerstkaarten :lol:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 21 nov 2007, 09:08

ohhhh flupke wat een mooie kerstkaart :lol:

hij is echt super, maar goed dat je het zelf geprobeerd hebt, hij ziet er heel professioneel uit :lol: goed gedaan :!:

hier gaat ook alles zijn gangetje,
snachts slaapt ze tegenwoordig door van half 9 in bed tot half 9 smorgens,
ze heeft ondertussen, 4 tanden vanboven en 2 tandjes vanonder, ze stapt al goed rond te tafel en laat haar zelfs al los, waardoor ze dan 2 seconden alleen blijft staan en dan op haar poep valt,
dat is trouwens nog zo een hobby van haar, op haar poep laten vallen :lol:

voor de rest niet veel te vertellen,
hier nog een fotootje van haar :lol:

Afbeelding
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 22 nov 2007, 08:38

en hier zijn nog een paar fotootjes van ons waterratje


Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Kyana

Bericht door Aicha » 22 nov 2007, 10:56

hahaha :lol: :lol: :lol: niet te doen, da gezichtje op die 2e foto :lol: :lol:

dat ziet er mij ook een ferm akrolleke uit zunne! Mama: hou u maar vast hoor :lol:

Hier al een dagske of 2 wat maagprobleemkes bij Hélena.
Vorige week heb ik ze al eens ondergek***** gevionden in haar bedje :( , daarna was ze precies weer direct in topvorm. Maar eergisterenavond heeft ze 2 keer overgegeven (haar fles). Ze heeft dan ne goeie nacht gehad maar was gisteren altijd maar aan het puffen en soms ook slikken, precies of haar eten kwam altijd weer in haar mondje.
Heb haar dan telkens een motiliumtapke gegeven voor de maaltijd. In de namiddag heeft ze dan weer ne keer overgegeven. Was toen wel niet veel. Vanaf toen nie meer maar ge voelt nog altijd dat ze last heeft. Blijven puffen enzo; Ocharme mijn prutske!

Ik hoop dat ze tegen zaterdag helemaal hersteld wi want 't is dan haar feestje! Kzou zo graag schoon taartfoto's maken :lol: :lol:

Deze namiddag is het grootoudersfeest bij de kindjes op school en kmag ook mee (om te filmen) :D

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 nov 2007, 20:53

Chanti, wat een schattige fotookes weer! Als ik het zo hoor gaat uw madammeke ook een rappe zijn. En hier gaat het de laatste tijd ook al zo hard vooruit. De eerste stapjes langs de rand van het park zijn een feit... En poepvallen is hier ook een sport... Helaas soms ook wel voorhoofdvallen.

Aicha, wat ben je allemaal van plan voor de verjaardag van Hélena? jij hebt ervaring met kinderfeestjes, eh ;) Ik heb nog geen flauw idee hoe we Mila kunnen vieren. De dag zelf wordt in elk geval een dagke uit met ons drietjes en dan de zaterdag erna een feestje, maar hoe?
Ik hoop in elk geval mee met jou dat Hélena tegen haar feestje geen last meer heeft van haar buikje!
En veel plezier op het grootouderfeest!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

feestje

Bericht door Aicha » 23 nov 2007, 20:12

Aditi,

Kheb op de vorige pagina hier het verloop van Hélena's feestje geet! Niet veel spectaculairs hoor :wink:

hélena 's maagje lijkt weer op hare plooi te komen; Ze had vanddag meer eetlust en minder last van oprispingen enzo :D Een stukske taart gaat er morgen zeker in gaan (voor wat er zal van overblijven na het smossen natuurlijk :wink: )

Flupke,

Ben je al een beetje beter????

Oja, vandaag is Adrès weer goed vooruitgegaan in het zwemmen. Hij heeft nu geen bandjes meer om de armen en enkel 1 blokje om zijn middel! De juf zegt dat hij het heel goed doet. :D

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 24 nov 2007, 15:18

Ik heb het gevonden, Aicha!
Ik had er blijkbaar overgelezen (afgeleid door de eerste stapjes van uw meisje ;))
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 24 nov 2007, 15:23

hoi hoi,

ja super eh, die feestjes, ik ben hier al volop bezig met taart bakken, in de hoop dat het op hare verjaardag dan eens eindelijk lukt :lol:

ja het gaat hier ook met vallen en opstaan hoor,
kyana heeft al vanboven een dikke lip gehad en vanonder ook al hihihi,
maar ze gaat goed voorruit inderdaad,
bij iedereen begint het goed te gaan hier he,

vandaag ben ik ook wat ziekjes, ik krijg niets gedaan,
ik ben dan al heel blij dat kyana superbraaf is vandaag,

en inderdaad het is een kadeeke hoor :lol:
ze heeft al door dat als ze weent dat papa haar komt halen en ik maar moeite doen voor het terug af te leren :roll:
maar ik heb al tegen papa gezegt dat hem aan dezelfde koort moet trekken want anders is er binnenkort niks meer mee aan te vangen,

ze heeft een serieus eigen willeke en owee als ge niet doet wat ze wilt eh :lol: dus dat beloofd :wink: maar de mama is er dan toch nog om het recht te zetten en de papa heeft beloofd het niet meer te doen :lol:

voila ik ga in de zetel nog wat slapen want ik voel me echt niet goed,

tot straks ofzo,

oja hier een foto van de eerste taart die ik in mijn leven gebakken heb hihihi niet zo goed gelukt :lol: maar voor de eerste keer vond ik hem niet slecht, en ze vonden hem ook wel lekker voor de eerste keer

Afbeelding

en uiteindelijk moet het zo een 3- lagentaart worden, dat beloofd

:lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 25 nov 2007, 21:38

Chanti, je taart ziet er toch niet slecht uit, hoor. Bij ons zal de winkel de taart moeten bakken :) Die kan dat veeeeeeel beter dan ik.
Ik hoop trouwens dat jij (en ook Flupke) je snel beter voelt.
Je hebt blijkbaar je handen wel vol, he, aan je kleine prinses. Bij ons werkt de papa gelukkig wel mee. We staan zo'n beetje op dezelfde lijn. Ze begint wel te verstaan wat wel kan en wat niet. Alleen weet ik niet altijd goed wat ik haar al moet leren en wat nog te vroeg is. Enfin, ik probeer afkeurend te zijn wanneer nodig...

Aicha, hoe was het feestje bij jou? Heeft je kleine meid ervan genoten? En de andere kapoenen?

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

feestverslagje

Bericht door Aicha » 26 nov 2007, 09:14

heyhey,

ben hier met ons feestverslagje!!!!

't is echt supergoed meegevallen. het bezoek is toegekomen rond 15u en dan hebben we eerst de vele pakjes opengemaakt . Bijna allemaal nieuwe kleertje :D . Ik had dat gevraagd omdat we toch al vrij veel speelgoed hebben van ons andere 2 kindjes en ook is het bijna sinterklaas é :wink:

Daarna hebben we taart gegeten, hélena ook :lol: :lol:

Afbeelding


en 't was lekker zunne :wink:

de kindjes zijn heel braaf geweest en rond 18u30 waren ze naar een plopdvd aan het zien toen sinterklaas binnenkwam; Hun gezichtjes spraken boekdelen :lol: :lol:

Afbeelding

maar dat heeft niet lang geduurd hoor!

Afbeelding

en toen waren mijn batterijtjes plat, dus de rest van het gebeuren heeft mijn ventje gefilmd en ook de oma hebben nog foto's gemaakt (als ik ze doorgestuurd krijg plaats ik er nog wel eentje :wink:

daarna hebben we dan allemaal croque garni gegeten met een lekker glaasje wijn erbij!

tegen 21u30 was het hier terug rustig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 26 nov 2007, 20:00

Dat zag er een geweldig feestje uit! Vond Hélena het leuk om in het middelpunt van de belangstelling te staan? En wat vond ze van de Sint?
Is dat trouwens jullie Orphée in haar blote billen?

Lekker vond Hélena het blijkbaar wel :)

Geef ze morgen maar een dikke knuffel van ons voor haar verjaardag en vier het nog maar eens met jullie gezinnetje :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

feestje

Bericht door Aicha » 26 nov 2007, 20:25

Aditi,

hélena vond da feestje wel leuk, maar toen sinterklaas er was klampte ze zich toch aan mij vast hoor! precies zo van:" mij niet aan hem geven é" :lol:

En da's idd Orphée, weer maar eens in haar ondergoed! :roll:
Ze doet dus niet liever dan hier zo rond te lopen (nog een chance dat ze dat nog aanhoudt :roll: )
Een kwartier voordien had ze haar kleren nog aan, komt de sint binnen en dan komt ze zo :oops: uit de speelkamer gestapt :roll:

Wat zijn jullie plannen voor de verjaardagfeestjes?

En wat brengt de sint bij jullie?

Hier hebben we gekozen voor de knuffel teletubbie die reageert op knuffels, zoenen,....Bij mijn mama krijgt ze het teletubbiehuis, bij mijn schoonouders een activiteitenkubus en van haar doopmeter het autootje met duwstang van Pooh. Wat de sint bij haar dooppeter en bij mijn papa brengt is nog een verrassing
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 26 nov 2007, 22:11

amai, dat zag er daar wel leuk uit he, en de sint dan nog eens gekomen! Die hadden daar allemaal geluk he,
En da's idd Orphée, weer maar eens in haar ondergoed!
Van wie heeft ze dat mee?? Grapje he :lol:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 26 nov 2007, 22:24

Hihi, het is gewoonte zoals een ander zeker? De Sint zal dat wel niet erg gevonden hebben :lol:

De Sint komt op 7 december bij de OM. Ben ook eens benieuwd hoe Mila dan reageert. Ik breng zeker verslag uit als het zover is.

Ik heb samen met Mila een mooie brief naar de Sint gestuurd (via mail dan nog wel :) :) :) ) dus ik weet dat het iets uit de brief zal zijn, maar nog niet wat. De schoentjes die ze nu heeft waren al een beetje pre-Sint en van mijn mama krijgt ze in elk geval ook zo'n autootje met duwstang, maar ik weet niet welk. Ik weet nog niet wat we hier thuis met de Sint gaan doen dit jaar. Bart heeft van zijn werk voor de Sint een bon van 35 euro gekregen die geldig is in verschillende winkels en die moeten we nog op gaan doen.

Wat de verjaardag betreft: op 3 januari zelf maken we er een dagje met ons drietjes van. Ik weet nog niet wat we gaan doen. Waarschijnlijk gewoon rustig aan, veel spelen en misschien nog eens gaan zwemmen.
Het weekend daarna wordt het een feestje bij mijn mama (haar meter), maar ik ben er nog niet uit wie we allemaal vragen en hoe het in elkaar zal steken...

Afbeelding
Zwemmen is leuk :):):)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

feest

Bericht door Aicha » 27 nov 2007, 09:00

Mieke,

naar 't schijnt zouden zowel mijn ventje als ik vroeger graag zo rondgelopen hebben :lol: :wink:

Aditi,

Mila geniet met volle teugen van jullie zwempartijtje éh!!!! :D

ben benieuwd hoe Mila het hele sint-gebeuren zal beleven :wink:

Vandaag wordt hier ook een gewone rustige dag ! Ik heb er wel voor gezorgd dat ik vandaag weinig huishoudelijke klusjes te doen heb zodat ons poppemie nog eens extra veel met de mama kan spelen enzo. De papa is gaan werken en broer en zus naar de klas en vanavond naar de turnles.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 27 nov 2007, 20:04

Allée Aicha,
wadde leuk feestje hebben jullie gehad, ni te doenne !!!
De kindjes hebben hun zeker niet verveeld.
Nog een keer ne dikke zoen en een grote proficiat aan Hélena want eigenlijkis ze vandaag één jaartje oud e
Afbeelding

Amai dat hélena al zo goed vooruit gaat, ze komen zo vlug groot e.
En ze zal nogal verwend worden voor haar eerste sinterklaasje :lol:
Plezant e.

En, Is haar maagje al terug wat hersteld?



Aditi,
Echt een mooie foto van jullie. Kunen jullie daar ook zo van genieten?

Chanti,
jouw poppemie kan nogal bekken trekken, tof e.
En jouw taart daar zou ik eens graag van proeven, toen ik ze zag kwam het water me in de mond. Als ze smaakt zoals ze eruit ziet ...

Flupke,
'k Zal eens gaan loeren naar je kerstkaartje.
En ben je er al terug wat door, veel beterschap althans.


Hier is Zion dus constant ziek geweest, 2 dagen koorst dan terug gewoon, zo een twee weken aan één stuk. Jullie denken nu waarom gaat ze niet naar de dokter, hij had steeds gezegd wacht tot hij de derde dag koorst doet en daarmee... Ook sliep hij geen nachten meer door. Toen kreeg hij rare uitslag rond zijn mondje, op zijn handjes en op zijn knieën (= bleek mond en klauw te zijn)
Nu vrijdag toch naar de dokter geweest omdat de koorst steeds bleef ts 39°5 - 40° waardoor we bezorgt kwamen. Dit zou te maken hebben met een opkomende of reeds gebeurde ooronsteking. Ja we hebben zo ons deel gehad waardoor ik oververmoeid ben ...
Nu gaat het veel beter hij neemt antibiotica en is terug de kadet in huis.

De Sint komt langs op 5dec in ons RH. 'k Vraag me af hoe hij zal reageren. Hier krijgt hij een knuffel die allerlei dingen zegt en doet. Nu zijn we er nog niet over of de giraffe van fisherprice nog willen of een boerderij met tractor van kiddieland.
Is jullie dit merk bekend?

Op 9dec is er een verjaardagsfeestje gepland, hopelijk valt alles goed mee. 'k Vond de uitnodigingen leuk dus dit is al iets e

Nu genoeg getatterd en hopelijk kom ik jullie gauw terug bezoeken,
want eigenlijk mis ik het.
Allée tot later,
grtj Nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 28 nov 2007, 21:02

Ai Nana, het stopt toch nooit voor jullie ventje, eh! Hopelijk is hij er nu een beetje door en is hij springlevend en kerngezond op zijn verjaardag :)
En verzorg jezelf ook maar goed. Want dat vergeten wij mama's dan al eens, eh!
Die giraf vind ik ook wel leuk. Dacht die misschien ook wel te koen. Alleen is het hier zo klein en ik weet niet waar ik ze zou moeten zetten :(
Kom hier zeker nog maar eens langs, want ik vind het altijd fijn om weer iets van jou te horen...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hélena

Bericht door Aicha » 30 nov 2007, 14:33

Ons poppemie is ziek :(
Eigenlijk zou ze gisteren haar vaccins krijgen maar khad inde voormiddag al gebeld naar de KA omdat ze lichtjes koortsig was en haar borstkastje wat rommelde.
Gisterenavond had ze dan tegen de 39 koorts en kwam heel haar flesje er ook weer uit; daarbovenop had ze ook nog eens 2 vuurrode wangetjes van haar 2 bovenste voortandjes die ferm duwen.
Ze was echt ellendig :cry:

Al bij al heeft ze goed geslapen en deze morgen zijn we dan naar de Ka geweest; Hélena heeft een milde RSV en met aêrosollen, oorduppeltjes en eucaltyptus zou ze tegen zondag geen koorts meer mogen maken. indien wel moet de Ab ( :( ) gestart worden;
maarja, kga niet klagen want veel kindjes met rsv moeten opgenomen worden en daar blijven we toch van gespaard. gelukkig maar want net nu met het sinterklaasweekend :wink:

nog een anekdote :
eergistereen hadden Andrès en Orphée een boterhammeke gevraagd met confituur. Andrès was op da moment aan het kleuren en wou da nog efkes afmaken. Ik zet de bordjes met de boterhammekes dus op tafel en ga mijne was plooien. Als ik klaar ben zie ik dit....

Afbeelding

khad het bordje blijkbaar net iets te dicht op het randje van de tafel gezet

ik kan waarschijnlijk niet meer ontkennen dat ons mie graag eet é :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Hélena

Bericht door nana54 » 01 dec 2007, 15:04

Veel beterschap aan ons poppemie :roll: :roll: :roll:

'k Hoor Aicha dat er voor het moment veel kindjes last hebben van
rsv, plezant is anders e. Voor wat staat die afkorting eigenlijk, is dat een beetje 't zelfde als de griep?
En aanvaard ze nog een beetje de aerosol? Want 't is verzekers de eerste keer ni?

'En schattige e, zie ze daar zitten met die BH, echt ni te doenne.
't is een mulfertootje whé.

En is de Sint al geweest?


Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 01 dec 2007, 22:18

Hihi, ze laat het haar smaken.
En ocharme dat ze nu zo ziekskes is;
Hopelijk slaat ze zich er een beetje door.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 02 dec 2007, 20:02

Amai... keischattige foto met de boterhammekes. Margot steekt nog altijd niets zelf in haar mond. Als ze een stuk brood vastneemt nijpt ze het plat en is ze er vies van. Ze gooit het gewoon op de grond :roll: :roll:

't zijn hier nogal een 2 weken geweest. Eerst ikke goe ziek. 4 dagen ferme koorts. Toen ik iets beter was kreeg ons Margotje de windpokken. Vorige zondag moesten we dan 's nachts de dokter bellen. Allez... moesten :roll: Ik misschien wat overbezorgd, maar ons pruts had 40,5 gr koorts en we kregen die bijna niet naar beneden. Ze had al 4 dagen koorts +/- 38.5 à 39. Maar eens de 40 gepasseerd toch beteke gepanikeerd. Ook een ferme hoest. Ze had een bronchitis. Maar ze is gelukkig goed hersteld. Morgen kan ze terug naar de crèche. Het zal haar gatje varen nu ze anderhalve week is thuisgeweest :?

Gisteren is de Sint geweest bij ons en haar Peter uit Brugge is ook met cadeautjes langsgekomen van de sint. Vandaag zijn we dan naar haar meter in lokeren gereden, om de pakjes op te halen. Amai... madammeke is weer goed bedolven onder het speelgoed. Er kan weer een deel naar de zolder van haar ouder speelgoed :roll:

En ja... eindelijk zijn haar 2 onderste tandjes aan het doorkomen. Alletwee tegelijk. Veel last heeft ze er niet van gehad? Gelukkig maar want ze is de laatste tijd al genoeg ziek geweest... da dutske
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 03 dec 2007, 18:46

Oeioei, al die zieken hier langs alle kanten. Ik hou mijn vingers gekruisd dat ons popke het hier gezond houdt.

Is iedereen aan de beterhand ondertussen?
Aicha, hoe is't met Hélena?

Flupke, die kindjes worden deez dagen goed verwend, eh! En zeggen dat ze dat eigenlijk allemaal niet nodig hebben...
En ook aan de tandjes nu! Proficiat Margotje! En een geluk dat ze zonder al te veel last doorkomen. Want dat was hier bij ons een heel gedoe...

Zelf zit ik momenteel met een stijve nek. Heeeeeel ambetant. Vooral met zo'n beweeglijke deugeniet in huis :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Zion

Bericht door Aicha » 11 dec 2007, 12:32

Hiep hiep hoera voor Zion!!!!!!!!!!!!! :D :D

Ik hoop dat jullie zondag een leuk feestje gehad hebben maar dat zal wel geen geweest zijn zeker :wink:

Hier niet veel nieuws behalve dan dat ons mie nu al 2 weken met vuurrode wangen loopt en die bovenste tandjes er maar niet door willen :evil:

donderdag hebben we onze afspraak voor de vaccins bij K & G. laat ons hopen dat ons pruts daar niet te veel last van heeft achteraf. Ons vorige kindjes hadden dat wel en ook Hélena's vriendinnetje Maxime heeft er nu last van :(

Alles ok met iedereen hier?????????????
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 11 dec 2007, 19:26

Hiep hiep hoera voor Zion! Je ziet het mss niet, maar bij hoera steekt Mila altijd haar handjes in de lucht :)

Heeft Zion zijn verjaardag al goed gevierd? Of komt er dit weekend nog wat? Hopelijk vond hij het leuk zijn 'speciale' dag.

Hier is het maar stillekes. Ons kleine pruts voelt zich echt heel ellendig. Hopelijk is het snel een beetje beter... Want mijn hartje wordt toch maar klein als ik haar zo zie afzien. Ocharmkes toch.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”