papa's.. tips gevraagd!!!

Moderators:Welcome, major, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
papa's.. tips gevraagd!!!

Bericht door Dagmar » 20 jan 2005, 13:16

Een oproep aan alle papa's (mama's mogen ook helpen natuurlijk).
Het probleem: Filip hielp in het begin vele meer als indertijd met Mila, maar het nieuwe is er af, vrees ik. Ik ben hem nu al een paar weken regelmatig aan het vragen of hij Karsten niet in bad wil doen, maar hij weigert resoluut. En pampers verversen, doet hij alleen maar als ik het echt uitdrukkelijk vraag. Op zich is het allemaal geen probleem, ik heb er de tijd en zin wel voor om het zelf te doen..
Maar.. Mila loopt hier ook nog rond en ik wil af en toe ook wel eens uitsluitend met haar bezig zijn en niet alleen als Karsten slaapt (dan is het net of ze bestaat alleen voor mij als haar broer slaapt). Dus als Filip Karsten in bad zou doen of er wat meer mee bezig zijn (spelen), dan zou ik me dan ondertussen met Mila kunnen bezighouden.. En 't is niet dat hij het niet kan, hij heeft het bij Mila ook gedaan!!
Dus als er iemand een tip heeft, laat maar komen!! Liefst tips waarbij Karsten niets tekort komt (dus bv niet: Karsten niet meer wassen tot Filip het eens doet).. Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 18 mar 2005, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 20 jan 2005, 13:40

ik wens het je zeker niet toe, maar een spierverrekking in de onderrug helpt ook, want dan kan je Kartsen gewoon niet meer wassen en optillen enz... maar dat geldt dan ook voor Mila, als je dan wil spelen, gaat het uiteraard niet zo vlot.
Momenteel sukkel ik met mijne rug en ik kan idd niks heffen enz... Dan moet iemand anders het wel doen hé!!

Maar als je het nu gewooon eens uitlegt, dat je graag eens exclusief bij Mila wil zijn? Wat zegt hij dan?

Ness

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 jan 2005, 13:50

Soms zegt hij dan: "ik heb al de hele dag gewerkt, ik ben moe", en soms houdt hij zich dan wel bezig met Karsten.. Maar het bad, dat weigert hij gewoon.. En als ik hem vraag waarom hij het niet wilt doen, dan krijg ik er niet echt een duidelijk antwoord op. Meestal zegt hij dan: "Ik zal Mila wel in bad doen, wast gij Karsten maar."
Ik weet nu ook niet of hij het echt gewoon niet wilt doen uit.. gemakzucht zeg maar.. Of dat hij het echt niet "durft", bij Mila heeft het ook enkele weken geduurd (ik denk zo'n 4 à 5 weken) voor hij haar de eerste keer een bad gaf.. Misschien moet ik niet te veel pushen en gewoon regelmatig vragen of hij Karsten wilt wassen en hopen dat hij op een keer "ja" zegt..
Het ligt ook voor een stuk aan mij, ik wil gewoon eens even tijd hebben voor Mila en mij, want ze is tegenwoordig jaloers en meestal stout terwijl ik met Karsten bezig ben... Ik denk dat ik het hem zo straks zal zeggen!

Bedankt Ness! Is je rug al beter???
Laatst gewijzigd door Dagmar op 18 mar 2005, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 20 jan 2005, 14:34

Lieve Dagmar :D
Ik kreeg daarjuist een privémail van iemand dat ik jou kan helpen en voor jou doe ik alles, dus ben ik hier :D (mijn middagpauze is vandaag wat langer want vanavond moet ik langer werken)
Bij ons is de situatie iets anders want ik zou alles willen doen voor ons Bartje en dus is het soms bespreken (zagen, smeken, argumenteren,... :D :lol: ) over wie wat mag :D
Ik zal toch proberen... :D
-Karsten overdag wassen dan heb je 's avonds iets meer tijd voor Mila
(misschien heeft je vriend wel echt bang om Karsten te wassen en wil hij dat niet zeggen en moet je alleen maar een tijdje wachten)
-een baduurtje maken :D : een badzeteltje kopen voor Karsten of je vriend in bad zetten met Karsten op zijn schoot en Mila erbij. Je kan Karsten dan nog zelf wassen en afdrogen, maar ik wed dat het dolle pret is voor die 3 in bad :D
-een verrassing voor je vriend: zeg hem in de zetel te gaan liggen (op zijn rug) en dat hij zijn ogen moet toe doen...dan leg je Karsten op zijn buik op zijn papa :D Wedden dat die smelt en zo uren blijft liggen en dan kan jij met Mila bezig zijn :wink: Eventueel zet je de T.V. aan.
-op een zaterdag of zondag zeg je tegen je vriend dat je met Mila naar... (de dierentuin, de winkel, de speeltuin,....) gaat en dat hij ondertussen voor Karsten mag zorgen. Vergeet niet te zeggen dat die nog in bad moet en moet aangekleed worden :D Desnoods ga je af en toe een hele dag weg met Mila, dan MOET hij wel en misschien doet hij dan achteraf veel meer en met plezier :D
...
laat eens weten hoe dit gaat dan denk ik verder nog wel eens na en stuur het eventueel bij tot we er zijn :D :wink:
Veel succes Dagmar :D
Weet je...ik ben nog altijd blij met de goede raad die je me gegeven hebt tijdens de zwangerschap :D We kunnen nu echt wel goed onze plan trekken met ons Bartje en nu verwaarloos ik jullie een beetje om met ons Bartje en mijn vrouwtje bezig te zijn...maar voor jou doe ik alles :D

Gast

Bericht door Gast » 20 jan 2005, 15:37

Bonjour Dagmar,

En tant que papa, je me permets de répondre à ton S.O.S.
Tout d'abord, je ne comprend l'attitude de ton mari. Comment peut-il refuser de soigner, baigner,... son propre enfant. C'est inconcevable pour moi. Changer le lange de bébé permet de faire des petits calins avec bébé et de "jouer" un peu avec lui. Ce sont des moments prévilégiés.

Maintenant ton soucis, c'est qu'il ne veut plus rien faire pour t'aider et soigner Karsten. Je pense qu'en lui mettant les faits sous les yeux il comprendra peut-être. Expliques-lui que ces contacts entre lui et son bébé sont important et que plus tard il le regrettera car un bébé ça grandi vite. S'il ne veut rien entendre, secoues-le un peu pour le réveiller. Et dans le pire des cas, énerves-toi une bonne fois. Il est le père et il a des devoir en tant que tel, dont celui de soigner ses enfants. C'est logique bon sang!
La journée ne se limite pas à prester ses 8 heures au travail et ensuite plus rien et assis dans son fauteuil. Je reconnais que parfois on a pas "envie" de changer bébé, mais cela arrive très rarement. Nous sommes resté des années dans les langes sans interuption et nos enfants n'en ont pas été victimes. Ton mari a grand besoin que tu lui tire les oreilles. Mets-le devant SES obligations, tu ne peux pas continuer seule. Imagines un peu si tu dois être hospitalisée pendant deux semaines (pour n'importe quelle raison) ou même si tu es malade quelques jours, que va-t-il faire ? Il va laisser ses enfants sans soins et nourriture ?
Tu m'excusera de te dire cela, mais il n'agit pas comme un père doit le faire. Toi, tu es une bonne maman courageuse prète à tout pour ses enfants, mais pas lui en tant que père. Il te laisse te débrouiller toute seule. Tu es très patiente aussi. A ta place, il y a longtemps que j'aurai "tapé du poing sur la table" (expression qui veut dire s'énerver une bonne fois).
Je ne te conseil pas de faire des coup en douce, le pièger en quelque sorte. Il faut dialoguer avant tout, sinon c'est la spirale infernal. N'oublies pas que se sont tes enfants (et les siens) qui sont les victimes de ces agissements. Tes enfants peuvent heureusement compter sur toi. Que vont-ils penser plus tard (tes enfants) de ce père "absent" dans un certain sens?
Je te souhaite bonne chance et beaucoup de courage.


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 20 jan 2005, 16:44

Hoi Dagmar,

ik heb niet alle tips gelezen, dus vergeef me als iemand je dezelfde raad heeft gegeven.
Je schreef dat je man als argument gebruikt dat hij de hele dag gewerkt heeft.... Wat doe jij dan? Op de bank zitten en TV kijken de hele dag? Lijkt me niet! Leg hem dat ook rustig uit, want hij denkt er niet aan!

Mijn man vindt het echt eng om de kleintjes in bad te doen. Hij is als de dood dat ie ze laat vallen als ie ze eruit tilt, omdat ze zo slibberig zijn, maar hij helpt meestal wel. Ik moet wel bekennen dat ik ze niet iedere dag in bad stop, maar om de dag, zo vies worden ze nou ook weer niet als ze klein zijn.
En inderdaad de tips van Bart lijken me heel goed!

Succes ermee meid, ik hoop de ie snel weer bijdraait!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 jan 2005, 22:37

Wat een reacties!!! Ik ben er wel van verschoten, heb ik Filip er zo slecht laten uitkomen :oops: ???
Toch enkele reacties van mij op jullie tips:
- Karsten overdag wassen of om de twee dagen: ik moet hem echt wel iedere dag wassen, hij geeft toch nog redelijk wat melk terug en ruikt nogal dikwijls zurig. Ik was hem toch liefst 's avonds, dan krijgt hij erna nog eten en dan slaapt hij heel goed (5 uur aan een stuk, zonder bad max 3 uur). In de week heb ik hem eens 's middags moeten wassen (echt veel overgegeven) en toen heeft hij de hele namiddag vast geslapen en 's nachts pas rond 1 uur.. (Dus Anna, het avondbad werkt eindelijk!!)
- de luiers die hij niet wil verversen tenzij ik het hem uitdrukkelijk vraag: ik vrees dat ik daar mee zal moeten leven, want hij denkt er gewoon niet aan dat zo'n baby regelmatig moet ververst worden. Maar ja, zolang hij het doet als ik het vraag, zal ik maar blij zijn zeker.. Ik denk dat dat ook een stuk door de borstvoeding komt. Anders kun je al eens vragen of Filip een fles zou willen geven en dan ondertussen (ervoor of erna) de pamper verversen.. Op zich vind ik het niet erg om zelf de pamper te verversen, maar soms ben ik bezig en kan ik niet alles laten vallen, ook al voelt Karsten zich niet op zijn gemak met een vuile pamper (bv als er iets op het vuur staat)
- eens alleen met Mila weggaan: helaas zit ik momenteel "vast" aan Karsten. Hij is een flesweigeraar.. (daarmee dat ik ook overweeg om huismoeder te worden, ik zie het niet zitten om op flessen over te schakelen als ik zou moeten gaan werken) Dus voordat hij aan de fles wil drinken, vrees ik dat we nog veel geduld moeten hebben.. En voor mij steekt het niet zo nauw, ik geniet ervan om hem lekker bij mij te hebben
- praten met Filip: ik denk dat dit nog het moeilijkste te verwezelijken is van alle tips. Als je hem iets zegt, dan weet je nog niet eens of hij luistert, je krijgt amper reactie terug. En als hij het dan niet doet, dan zegt hij dat hij mij niet gehoord heeft. Zeg ik het drie keer (tot hij reageert) dan is de reactie: ik ben niet doof hé.

Goh, ik besef net iets.. Misschien voelt hij zich wel buitengesloten door de borstvoeding en helpt hij daarom minder. En het feit dat Mila tegenwoordig ook meer mijn aandacht wilt ipv de zijne zal dan ook wel meespelen.. Ik denk dat ik toch maar eens moet proberen om goed met hem te praten.. Nu nog de tijd ervoor vinden!!!

Ik weet dat Filip er niet zo goed uitkomt, maar het is gewoon zo de laatste weken en ik ben het een beetje beu.. Dat Mila tegenwoordig op alle mogelijke manieren aandacht wilt trekken en dat ik 's nachts veel op moet, helpt natuurlijk niet echt! Maar toch bedankt voor jullie tips en luisterend oor!!!


Bart, als je ons verwaarloost ten voordele van je vrouwtje en jullie Bartje dan is het je natuurlijk vergeven! Zij verdienen nu alle aandacht van jouw (anders komt je vrouwtje hier misschien ook wel zo over jouw klagen :wink: )
Laatst gewijzigd door Dagmar op 18 mar 2005, 08:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 jan 2005, 19:27

Om jullie even op de hoogte te houden (moest het jullie interesseren), ik heb dus tegen Filip gebabbeld.. Niet met Filip, want veel reactie komt er nooit :wink: .. En toen ik mijn frustraties geuit had, leek het erop dat het weeral zinloos geweest was :( .. Maar sindsdien helpt hij dus meer :D en niet alleen als ik het uitdrukkelijk vraag :D . Nu maar hopen dat het blijft duren! Maar volgens mij speelt het ook mee dat Karsten nu meer op Filip begint te reageren.. Maar het bad... dat wilt hij maar niet doen! Ik heb dus besloten om het bad"probleem" te laten rusten en ik zal wel zien wanneer Filip het wilt doen.. Ondertussen helpt Mila me dan, dus dan krijgt zij ook aandacht die moment..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 18 mar 2005, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 26 jan 2005, 20:45

Wel dat lijkt mij een redelijke tijdelijke oplossing!!
Goed gevonden dagmar en doorzetten!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 mar 2005, 08:04

En ja hoor!!! Filip heeft Karsten gisteren in bad gedaan!!! 17 maart, een datum om te onthouden.. Na ruim 4 maanden heeft hij dan eindelijk zijn zoon gewassen!! Ik moest er wel bij blijven van hem, maar 't is hem toch gelukt..
Hoe ik hem zo ver gekregen heb? Ik zit met een wreed stijve en pijnlijke schouder (ik denk verkeerd gelegen), en ja, dan kan ik Karsten niet wassen :wink: . 't Zou me misschien nog net gelukt zijn, maar 't was zo een mooi excuus, dat kon ik niet laten schieten :D ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 18 mar 2005, 08:52

Dagmar schreef:En ja hoor!!! Filip heeft Karsten gisteren in bad gedaan!!! 17 maart, een datum om te onthouden.. Na ruim 4 maanden heeft hij dan eindelijk zijn zoon gewassen!! Ik moest er wel bij blijven van hem, maar 't is hem toch gelukt..
Hoe ik hem zo ver gekregen heb? Ik zit met een wreed stijve en pijnlijke schouder (ik denk verkeerd gelegen), en ja, dan kan ik Karsten niet wassen :wink: . 't Zou me misschien nog net gelukt zijn, maar 't was zo een mooi excuus, dat kon ik niet laten schieten :D ..
Hoi dagmar, proficiat voor de papa!!
Je hebt toch een fototje genomen van dit memorabel moment!!! :wink:
Oei en hopelijk voor jou is de pijnlijke schouder snel voorbij, maar dat moet je dan misschien niet meteen aan je hubbie zijn neus gaan hangen hé!! Die pijn kan zeker nog maanden duren!!!!! :wink: :wink: :wink: :wink:

Ness


Plaats reactie

Terug naar “Papa zijn of worden”