papa bang voor het financiele van een tweede kindje

Moderators:Welcome, major, Moderators

elke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 10:05
Locatie:nijlen
Contacteer:
papa bang voor het financiele van een tweede kindje

Bericht door elke » 29 nov 2007, 13:11

ik zou heel graag nog een tweede kindje hebben maar ik werk niet en heb alleen men dop maar
mijn vriend ziet het niet zitten van nog een tweede omdat we het financieel dan moeilijk gaan hebben
ik denk daar dan weer helemaal anders over ik denk dat het financieel toch niet echt moeilijker gaat worden onze dochter is 2 jaar en tege dat het tweede kindje er zou zijn gaat onze dochter al naar school en is ze al uit de ampers en de melk

mijn vriend werkt met drie ploegen verdient dus wel goed

maar het is nooit hetzelfde dan dat je met twee werkt maar ik denk wel dat die tijd te overbruggen is en wanneer de twee kindjes naar school gaan kan ik terug beginnen werken en dan is er al geen opvangkost meer

ik weet echt niet hoe ik men vriend kan overtuigen van nu nog een kindje te nemen hij wil liever wachte tot we er financieel beter voor zitten

hopelijk dat hier een papa ervaring mee heeft en me kan helpen :cry:


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 29 nov 2007, 15:09

Tja, da's een mannelijke manier van denken denk ik. Mijn man dacht daar ook meer aan dan ik.

Er is zeker een meerkost maar je kan dat niet vergelijken met een eerste. Veel groot materiaal heb je al, hé. En sommige kleding kan ook doorgegeven worden,...

Mijn mening? Je past je wel aan aan een mondje meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 nov 2007, 19:57

Ik weet het niet...
Ik zou toch ook aan het geld denken hoor.
Maar aan de andere kant: als je parttime gaat werken, moet je een groot deel van je loon aan opvang geven, daar heb je eigenlijk ook niets aan.
Dus ja...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 29 nov 2007, 21:02

Ik denk ook dat je roeit met de riemen die je hebt.
Ok, als je veel geld hebt, zal het makkelijker zijn, maar met minder gaat zeker ook!!!!
Het MOET niet allemaal merkkleren zijn, het MOET niet allemaal 'kosten'...
Je vindt zoveel aan goedkope prijzen.

En zelfs doopsuiker en geboortekaartjes kun je gerust binnen de perken houden.
Wij hebben het er al vaker over gehad, dat hetfinanciele ons veel beter meevalt dan iedereen ons op voorhand liet uitschijnen. nu zeggen ze dan: pas maar op als ze willen gaan studeren!!!
Mijn vriend heeft ook zijn studies niet betaald gekregen door zijn ouders. Weekendwerk :-)


Plaats reactie

Terug naar “Papa zijn of worden”