Goede opvoeding???

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove
Goede opvoeding???

Bericht door Spooky » 23 sep 2007, 15:24

Ik begin nu enorm aan mijn eigen te twijfelen als mama...
Onze Yerko is een heel hevig baasje en kan niet stilzitten. Het is soms zo erg dat we met 2 moeten zijn om hem te verversen omdat hij zo beweegt. Ook wil hij aan alles aankomen, hij trekt de schuiven open, rommelt in onze boekenkast( is een open kast) en haalt er vanalles uit, haalt de cd's en dvd's uit de rekken, wil de computer aan-en afzetten(staat in de living)->kan niet meer aangezien we de salontafel ervoor hebben gezet.Doet de tvkast open, is met een glazen venster en wil dan aan de dvd of playstation prutsen...
Nu elke keer dat hij het wilt doen of we het zien dan wijzen we hem er op, af en toe krijgt hij zelf een tik tegen zijn hand, maar dan lacht hij of je straft hem zet hem dan in zijn park maar elke keer begint hij weer en dringt het niet door.
Nu gisteren waren we bij een vriendin van ons op bezoek en haar dochter is 3 dagen jonger dan yerko maar zij blijft braaf en prutst niet.Ze mag ook niet aan de salontafel komen terwijl daar vanalle postuurkes opliggen en ze komt daar effectief niet aan. En wil ze proberen dan roept de mama haar naam en kijkt ze op en stopt ze meteen. We zijn zelf in affronten gevallen want onze Yerko had haar fototoestel kunnen grijpen en weggegooid en een balletje van een waterval was hij ook aangeraakt en had die ook afgepakt, gelukkig was er niks kapot, maar hij is zo rap hé!!!
Hoe moeten wij dat doen in godsnaam, zijn wij dan slechte ouders die niet consequent genoeg zijn???Ik weet het niet maar ik hoop dat onze Yerko geen " varken" gaat worden.
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 23 sep 2007, 16:31

Blijven zeggen tegen Yerko dat hij dvd's of cd's niet uit de kast mag nemen.
En als hij flink is, het ook tegen hem zeggen.

Ilsa wil hier ook steeds de dvd's uit de kast nemen maar we blijven herhalen dat dat niet mag. En de laatste tijd neemt ze de dvd's er ook niet meer uit.
Ze heeft onderaan de kast een paar CD's gekregen (oude die we nooit opzetten) en énkel met die mag ze spelen.

Jullie zijn zeker geen slechte ouders ; dat mag je niet denken !!!

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 23 sep 2007, 16:36

'k Moet zeggen dat onze Lowie dat ook soms heeft ze, zo van die kuren.
Meestal als hij moe is of als wij zelf zenuwachtig zijn of ons moeten opjagen...
Niet te veel aan u zelf twijfelen.
Als hij niet luistert na 2 keer vragen en verwittigen hem even apart zetten en vooral niet slaan...da's 't enige dat ik heb als tip! Succes!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 sep 2007, 17:06

onthou dat kindjes van die leeftijd niet stout kunnen zijn, én vooral, ze onthouden van middag tot 12u 8)

Dus, blijven herhalen is de boodschap...

En dat dat meisje dat niet doet en jouw zoontje wel, zal van 't karakter afhangen :wink: Het ene kind is het andere niet :P Gelukkig :wink:

Je bent zeker goed bezig, en je mag nooit denken dat je slechte ouders bent... Het feit dan je hier raad komt vragen bewijst dat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ulrieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 19:50
Locatie:Nederland
Contacteer:

Bericht door Ulrieke » 23 sep 2007, 18:50

Jullie zijn helemaal geen slechte ouders hoor.
Idd zoals ze al hebben gezegt gewoon blijven zeggen dat het niet mag.
Ze beginnen ook meer en meer te ontdekken enzo.
Het komt allemaal goed hoor;)
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 sep 2007, 20:01

Ik heb een paar maanden geleden dat boek gekocht van Wendy Bosmans "supernanny".
Ik heb geen "varkens" :lol: maar je kan daar echt goede tips uit halen!! Een aanrader!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 sep 2007, 20:14

ahwel je bent zeker geen slechte ouder. En het hangt effectief van een kind zijn/haar karakter af.

Hier kan Maaike dat ook zo aan vanalles en nog wat zitten. En ja je moet dan blijven herhalen en da's vermoeiend maar je ziet er effectief verbetering in. Het een heeft ze al sneller door dan het ander.

Maar ja dat zijn kinderen van die leeftijd he?! Die willen alles ontdekken, ... :wink:

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 23 sep 2007, 21:34

dankt voor de fijne reacties...dat doet deugd.Want op den duur beginnen we echt aan ons eigen te twijfelen.Daarstraks nog op bezoek geweest, en hij is redelijk rustig geweest, buiten dat hij aan de dvd daar wou prutsen en heb hem enkele( vaak) keren erop gewijsd mùet de nodige traantjes als gevolg.Hij probeert hé, maar ik vind hij anderzijds nog zo klein dat ik ook niet te veel wil verwachten, maar ik wil wel dat hij zijn grenzen kent...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 23 sep 2007, 21:35

Bedankt dus :lol:
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 23 sep 2007, 21:42

Voila, 't is da.. die kleintjes begrijpen niet altijd dat ze daar niet mogen aankomen.
Voor hen is alles speelgoed.
Je zal het nog héél vaak moeten herhalen hoor.
En Spooky, het feit dat je er zo bij stilstaat bewijst dat je een héél goed mama bent!
Niet aan jezelf twijfelen.
't Is altijd rot hé, als je zo de hele dag 'neen, mag niet!' moet zeggen, maar 't betert :wink:
Dikke knuf!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 23 sep 2007, 22:11

HOPELIJK :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 23 sep 2007, 22:12

Klopt, niet aan jezelf twijfelen. Kindjes leren maar dat ze iets niet mogen doordat wij hen erop wijzen. En sommigen verkennen al liever dan anderen hé :wink:
Zeker ook niet vergelijken met andere kindjes, want elk kind is anders en heeft zijn eigen persoonlijkheid. Gelukkig maar.
En tenslotte moet er toch ook een beetje leven in zitten hé, anders wordt het maar saai.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 sep 2007, 08:51

't Leek net alsof ik terug in de tijd ging.. Hier had ik ook zo twee varkens en Mila had het sneller door dan Karsten dat het niet mocht..
Gewoon blijven herhalen, dan leert hij het wel! :wink: Maar 't is soms vermoeiend hé! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 03 nov 2007, 07:01

sandy schreef:Ik heb een paar maanden geleden dat boek gekocht van Wendy Bosmans "supernanny".
Ik heb geen "varkens" :lol: maar je kan daar echt goede tips uit halen!! Een aanrader!
heb ook al naar dat boek gezocht... maar nog niet gevonden

waar heb je het gekocht??

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 03 nov 2007, 10:22

ge moet idd niet twijfelen aan uzelf hoor! gewoon blijven verbieden,en als hij begint te wenen of schreeuwen, gewoon negeren en zelfs efkes de kamer uitgaan :wink:
kheb hier ook zo'n "doordrammertje", 't is echt ne lieveke he, mo ja, ze is enorm "actief" en kan ook nergens afblijven :roll:
mn tv kast is ook met glazen deuren, gewoon zo met van die magneetjes die samenklikken om dicht te doen, héél gemakkelijk dus voor Amy om open te doen... telkens als ik 2min niet keek, heel de inhoud over de vloer gestrooid :roll: kheb de kast gewoon dichtgeplakt met plakband :roll:
laden leeghalen doet ze ook graag, vooral die met mn plastiek opbergdoosjes... tja, blijven verbieden en ogen op uw gat kweken he :wink: :lol:

veel succes, en Yerko is geen "varken" hoor :wink: gewoon eentje met een eigen willetje he :wink:
succes!!
da boek van Wendy ga'k ook es kopen denk ik, zou je dat nie kunnen vinden in de standaard boekhandel?
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 03 nov 2007, 12:12

Ik heb het eerste boek van Jo Frost( supernanny) hier liggen, zijn ook hele goeie tips in maar meestal gaan die tips voor kleuters.
Er is hier nog ni veel verandering en ja we blijven verbieden, maar vaak heb ik het gevoel da het ni doordringt... :roll:
Ik had in een brieven aan jonge ouders gelezen da ge ze moet straffen door ze in de box te steken met speelgoed, in het boek van Jo Frost staat van da ni te doen want dan krijgt het kind negatieve gevoelens tov die plek...tja
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 03 nov 2007, 16:15

Spooky schreef: maar vaak heb ik het gevoel da het ni doordringt... :roll:
plek...tja
dat het vaak niet doordringt dat kan hoor, peuters hebben nog geen goed korte termijn geheugen. Bijvoorbeeld: gewoonte's onthouden ze wel, bv altijd tutje voor je ze in bed legt, knuffel erbij, maar zaken zoals "dingen verbieden, kleuren aanleren, woordjes,... dat onthouden ze niet lang zodat je ze dat telkens opnieuw moet aanleren. Dat duurt wel een tijdje. Maar het zal jullie wel lukken hoor. succes

Winter

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 nov 2007, 16:27

steek dit alvast in je hoofd:
je bent geen slechte mama!!!!

mijn oudste die was perfect braaf (dwz bleef overal af, stak geen deugnieterij uit...)
maar de jongste... :roll: ..... daar zijn geen woorden voor *zucht*
dat is een lieveke hoor, maar die haar handjes... die blijven nergens af
ik ben soms echt een papegaai.... 100 keer per dag hetzelfde zeggen:
- doe dat niet, dat mag niet, blijf daar af, dat is niet voor kindjes, brittje mag niet....
maar ja, je moet volhouden hé
nu ook, terwijl ik dit typ, zit ze me te klieren
constant aan die muis zitten, eens snel haar vingertjes op het toetsenbord duwen, ... grrrrrr en die houdt niet op hé

Ik wil alleen maar zeggen dat elk kind anders is
ik heb 2 kindjes en ik geef ze allebei dezelfde opvoeding
en toch is de jongste zo'n deugniet....
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 nov 2007, 20:21

kan me alleen maar aanlsuiten bij wat de anderen al zeiden
Twijfel zeker niet aan jezelf als ouder :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 04 nov 2007, 13:34

Ik denk ook dat je niet aan jezelf moet twijfelen, ieder kind is anders
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 04 nov 2007, 14:19

Ik heb de laatste dagen ook moeite gehad met Lowie.
Hij luistert dus niet hé..
Ik moet alles 3 keer zeggen en dan dreigen met iets voor hij luistert...
Grr... vermoeiend en ik word er behoorlijk kregelig van.
Zeg mij aub dat dit een fase is :?
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 nov 2007, 17:18

zoooooooooooooooo herkenbaar!!!

onze tjorven was(en is) geen genot als het gaat om brave,luisterende,en stilzittende kindjes.Onze arvid daarintegen,zet die op mijne schoot,en die bekijkt alles van daar uit!ook 2x dezelfde opvoeding,en arvid is gewoon rustiger dan onze tjor(godzijdank,want 2 van die kastaars,en ge kon me eens per jaar wegsteken,denk ik)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 04 nov 2007, 22:55

allé er is hoop voor een 2 de :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 05 nov 2007, 08:18

'k zal u zeggen onze Tim juist hetzelfde gevalleke, dvd's cd's kasten open en dicht... we hebben hem da al zoveel duidelijk proberen maken... en hij blijft da doen... nu wanneer Jethro kordaat is en zegt Tim, nee! dat mag niet... dan heeft da effect... hij heeft dan meestal zo'n pruilmondje en gaat dan ergens gaan zitten met zijn handen over zijn ogen... maar wanneer ik da zeg, ziet ge hem dus echt naar mij kijken al lachend en dan ziet ge zijn handje vertrekken met 1 vinger uitgestoken naar het kastje en wanneer ik dan nog eens zeg nee! dan lacht die mij precies gewoon uit... nu in de kast hebben we zo'n systeem gemonteerd da ge eerst moet duwen en dan gaat de kast open... en hij heeft dit al veel gezien maar hij begrijpt het denk ik niet want hij doet het ook niet meer... op ons nieuw appartement, was dat natuurlijk het eerste dat hij deed... in de keuken alle kastjes open en dicht gaan doen... dus daar komt ook zo'n systeem in... het is nu wel al beter... hij luisterd nu al, maar bij mijn ouders mag hij die kasten open en dicht doen dusja veel helpt da niet dat wij het hem proberen afleren... nu heeft hij zo weer een periode dat hij naar alles wijst... en dat hij wanneer hij een lichtschakelaar ziet het licht aan en uit wil doen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Mama zijn of worden”