Moeders?!!

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Moeders?!!

Bericht door Sarah » 20 feb 2005, 13:34

Mijn moeder en ik hebben nooit goed overeen gekomen, ze heeft me ook in niets gesteunt want in haar ogen kan ik simpelweg niets...
Ik heb mijn ballet en jazzballet lessen moeten opgeven omdat mijn ouders scheidde (ok, daar kan zij niets aan doen), ze was niet akkoord met het feit dat ik competitie rolschaatsen deed ("meisjes sporten niet") en het feit dat ik de beste van mijn ploeg was, maakte voor haar niet uit. En zo is er wel altijd iets geweest.

Ze is super trots op Lani (waarvan zij de meter is), ze wilt ze zoveel mogelijk zien en verwent ze tot en met. En dan denk je "ha! Dan heb je eindelijk eens iets goed gedaan?" FOUT! Ze is niet akkoord met het feit dat ik zo vroeg kinderen wou, niet akkoord met mijn manier van opvoeden, niet akkoord met het feit dat ik er nog wil. Het is dus NOOIT goed.
Nu heb ik me ingeschreven bij Star Academy en wonder boven wonder mag ik dinsdag naar de préselectie's. Tegen beter weten in vertelde ik dit aan mijn moeder, die ter plekke al in de grond zakte.
" Je gaat je belachelijk maken, wat gaat jij daar nu zitten doen? Jij kunt niet zingen en zeker al niet dansen. Ik ga het tegen niemand zeggen, zodat niemand kijkt" en "Zou je wel gaan? Je gaat je compleet belachelijk maken!"
Voila, ons moeder!
Nooit kan ze eens aan mijn kant staan, nooit kan ze eens een schouderklopje geven, nooit kan ze me steunen en ik zal haar nooit trots maken. Alleen als ik naar haar normen leef maar dat is hààr leven, nie de mijne.
Iedereen heeft minstens 1 talent, nietwaar?
Het is niet omdat ze me nooit heeft horen zingen dat ik niet kàn zingen, he?
Pfff, moeders.
Ik zou ons Lani door dik en dun blijven steunen!
Ze is een apart persoon, ze is een deel van Guy en mij maar ze is vooral zichzelf.


Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 20 feb 2005, 19:15

Goh Sarah spijtig dat je moeder zo reageert op de dingen die je doet.
Ik kan er niet over meespreken, want mijn moeder is jouw moeders tegenpool. Misschien een persoonlijk vraagje, maar waarom heb je haar dan als meter gekozen? Ik denk moest ik niet zo'n goede band met mijn moeder hebben dat ik haar niet zou kiezen als meter van mijn kind. Maar dat zou mijn keuze zijn natuurlijk.
Ik wens je alvast veel succes met Star Academy en laat maar weten als je iets meer weet.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 20 feb 2005, 20:47

Sarah laat je vooral door je moeder niet tegen houden om deel te nemen aan Star Academy! ALs jij denkt dat je het kunt en Guy steunt je daarin, moet je ervoor gaan!!
Blijf lekker je dingen doen zoals jij het wilt en jij je er goed bij voelt, want steun zoeken bij je moeder is, denk ik, zonde van je energie!
Het is moeilijk, maar probeer het je niet te veel aan te trekken. Zolang jij en je man wel voor de volle 100% achter jullie plannen staan moet doorzetten!

Ik heb eigenllijk dezelfde vraag: waarom heb je je moeder als meter gekozen als jullie niet goed overeenkomen? Misschien een poging om jullie relatie te verbeteren?

Ik wens je veel succes in alles wat je gaat ondernemen!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 feb 2005, 20:55

Nicolle schreef:Sarah laat je vooral door je moeder niet tegen houden om deel te nemen aan Star Academy! ALs jij denkt dat je het kunt en Guy steunt je daarin, moet je ervoor gaan!!
Ik wens je veel succes in alles wat je gaat ondernemen!

Beter kan ik het niet zeggen!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 feb 2005, 21:56

Boke schreef:Misschien een persoonlijk vraagje, maar waarom heb je haar dan als meter gekozen?
Ze hebben mijn moeder altijd overgeslagen in onze familie. Ze heeft nog een zus en 2 broers en niemand van hen heeft mijn moeder benoemt tot meter van hun kinderen. Haar zus heeft zelfs vrienden als meter en peter genomen.
En overigs gaat het goed tussen mijn moeder en mij, zolang we maar zo weinig mogelijk van elkaar weten. En ze is een hele goede meter, moest er ooit iets gebeuren met mij, weet ik dat Lani in goede handen is. En daarvoor heb je toch een meter?


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 feb 2005, 23:14

Een moeder.. Ik kan er ook van meespreken.. Maar ik ga niet beginnen, want dan zit ik hier over een week nog te typen :wink: .
Sarah, ik zou zeggen: trek het je niet aan en doe waar jij je goed bij voelt. Ik had er tot een paar jaar geleden ook heel veel moeite mee, maar nu kan ik met een gerust gemoed mijn gedacht zeggen tegen mijn ma (op een beschaafde manier natuurlijk). Als zij problemen heeft met mijn manier van leven, opvoeden,.. (eender wat), wel, dat is haar probleem. Ik hoop dat jij dat op een dag ook duidelijk kan maken aan jouw moeder (op een beschaafde manier natuurlijk :wink: )!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 feb 2005, 10:10

Wat ik niet begrijp is wat ze nu eigenlijk wilt van me.
Als ik iemand naäap, ben ik een naäper. Maar voor de rest wil ze wel dat ik een voorbeeld aan haar neem.
Ze denkt dat ze het voor mekaar heeft maar ze heeft het gewoon zo goed omdat ze een rijke man aan de haak heeft geslagen. And let's face it, wie van ons gaat er zonder problemen een rijke man aan de haak slaan?
Ze heeft gewoon geluk gehad en ik bouw mijn geluk steentje voor steentje op.
Ik wou vroeg kinderen omdat ik me er al heel jong klaar voor voelde. Ik wil huismoeder zijn omdat ik ben opgegroeit zonder moeder. Ik doe mee aan Star Academy omdat ik graag zing en nog liever dans. Iets wat zij zou moeten weten, als moeder, is dat mijn leven muziek is. Ik kan niet zonder muziek.
Ze weet helemaal niets van mij!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 feb 2005, 10:37

janewaye schreef:Ze hebben mijn moeder altijd overgeslagen in onze familie.


Maar uiteindelijk ligt je leven in je eigen handen...
vroeg of laat zal ze het wel doorhebben!!

Mijn moeder is een uitstekende grootmoeder en meter! Daar heb ik niets op aan te merken. Lani mag van geluk spreken want ik heb zo geen peetouders! Ze behandelt haar als haar eigen dochtertje.
Het gaat tussen mijn moeder en mij. Als reclameert ze soms over het feit dat ik zo vroeg aan kinderen ben geworden, zou ze ons Lani niet meer kunnen missen. Volgens mij beseft ze soms zelf niet wat ze nu eigenlijk zegt.
Als mijn moeder het laat om "moedertje" te spelen voor mij, is het echt een toffe. Ze is diegene die ons op veel vlakken (goede) raad geeft enzo. Gewoon, de persoonlijke en intieme band is er niet echt. Misschien beseft ze zelf niet hoe hard ze me kan kwetsen omdat ze ons altijd heeft geleert van hard te zijn en je echte gevoelens nooit te laten zien.
Ze heeft me pas een schouderklopje gegeven vlak na de bevalling. Ze was bij de bevalling (vooral omdat ik dat wou) en ze had echt verwacht dat ik zou janken en jammeren enz. Maar ik heb geen kik gegeven en daar verschoot ze toch wel van! Ze dacht dat ik stoer deed als ik zei dat ik zonder verdoving wou bevallen (zij is 2X mét epidurale bevallen)
Maar het is me geluk en ze was toch trots op me.


Plaats reactie

Terug naar “Mama zijn of worden”