babysit verzekeren

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:
babysit verzekeren

Bericht door beefje » 01 okt 2007, 10:59

heeft iemand enig idee waar je nog een babysitverzekering kan afsluiten en hoe duur dat is?
ik weet dat het ofwel via bond gaat maar vind dat te omslachtig omdat we eigenlijk een vaste babysit hebben en die wonen in een andere gemeente
ofwel via de mutualiteit maar onze babysit is niet bij hetzelfde ziekenfonds aangesloten

iemand enig idee waar je dus nog verzekeringen kan afsluiten?


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 01 okt 2007, 14:17

Valt dat niet onder de familiale verzekering?
ik zou dat eens gaan vragen naar je verzekeringskantoor :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 okt 2007, 14:40

in principe zit dat dus mee onder je familiale verzekering

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 01 okt 2007, 17:05

ik zal het eens nagaan dan, we zijn bij ethias
ik dacht dat je daar een aparte verzekering moest voor afsluiten
omdat je zogezegd werkgever bent dan...

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 okt 2007, 20:14

oh neen je bent geen werkgever. Als je werkgever zou zijn dan zou je ook een btwnummer en allerlei dingen moeten hebben :wink:


beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 01 okt 2007, 20:24

nee dat weet ik wel
maar als er een ongeval gebeurd dan gaat men ervan uit dat jij de opdrachtgever bent (dus werkgever) en dat het een arbeidsongeval is eigenlijk
dus dan kan je voor alle kosten opdraaien als je niet verzekerd bent

hier in edegem is zo een meisje dat aan het babysitten was met de 2 kindjes uit de raam gesprongen omdat er brand was. Dat meisje heeft gezorgd dat zij eerst neer kwam en dan de kindjes op haar zodat hun val gebroken was. Maar die ouders van die kindjes kunnen opdraaien voor alle medische kosten en evt betalen voor blijvende letsels.

het is dus belangrijk dat je juist verzekerd bent

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 15 okt 2007, 10:21

ik heb er wat over gevonden op het internet en het is toch best nodig een aparte verzekering af te sluiten om je babysit te verzekeren hieronder mee info:
ik heb eruit gelaten over welke verzekeringsmaatschappij dat het gaat.

Huispersoneel Een product van **********


Waarom? Iedere persoon die u regelmatig of occasioneel in uw huishouden helpt, moet volgens de wet verzekerd zijn. De verzekering Huispersoneel beschermt u tegen de financiële gevolgen bij een ongeval van uw personeel



De verzekering Huispersoneel dekt…

Wat? Lichamelijke schade
Wie? Al het personeel dat werk verricht in uw huishouden : babysit, gouvernante, conciërge, klusjesman, opvoeder, poetsvrouw, tuinier, stalknecht, jachtopziener,…

Het personeel dat u tijdens de vakantie aanneemt en voor een periode van maximum één maand of in uitzonderlijke gevallen (voor een duur van maximaal 14 dagen per jaar) zoals bijvoorbeeld een babysit of een kokkin voor een familiefeest.

Waar? Bij u thuis of onderweg naar en van het werk
Wanneer? Tijdens het werk in uw huishouden
Wist u... Dat deze verzekering verplicht is volgens de wet van 10 april 1971 op de arbeidsongevallen.

Dat het contract niet nominatief is. Dit wil zeggen dat de namen van het huispersoneel niet in het document vermeld worden. Alleen het soort activiteit wordt vermeld (zoals 'poetsvrouw').






Bovenwettelijke waarborg wordt automatisch verleend
Deze waarborg dient om de personen te verzekeren die occasioneel helpen en die door hun statuut niet onderworpen zijn aan de wet op de arbeidsongevallen (zoals niet-bezoldigde personen of personen die zich niet bevinden is staat van ondergeschiktheid). Voorbeeld: uw vader helpt u bij het behangen.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 okt 2007, 14:08

Persoonlijk vind ik het geldklopperij. Niets verkeerds mee bedoeld he?!

Maar gelijk bij ons zit dat al automatisch mee in onze familiale verzekering: als er iets met de babysit gebeurt, als mijn pa zou komen helpen met iets en iets voorkrijgt, ... Dus waarom dan nog een aparte verzekering afsluiten? :wink:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 15 okt 2007, 14:14

tja, bij ons zit het er niet in dus nemen we veiligheidshalve toch maar een bijkomende verzekering
want zou niet voor de kosten willen opdraaien als er iets met de babysit gebeurd hoor!!!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 okt 2007, 14:17

neen inderdaad als het er niet inzit dan kun je maar beter verzekeren. Een ongeluk is soms sneller gebeurd dan gedacht?!

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

babysit

Bericht door Rampestamperke » 16 okt 2007, 18:03

amai dat wist ik helemaal niet ,dat ge daar al diene rompeslomp voor hebt om dat in orde te krijgen ,een heel gedoe en als dat dan niet onder de familiale valt ,dat is nog niet goedkoop ook zeker?

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 17 okt 2007, 08:12

bij onze verzekering komt het op zo'n 37 euro per jaar

je kan evt werken met babysit van de bond dan ben je automatisch verzekerd of via je mutualiteit als doe een babysitservice aanbieden

als je dus iemand gewoon laat babysitten dan kan je beter zorgen dat je verzekerd bent


Plaats reactie

Terug naar “Babysit”