help!

Moderators:Welcome, Moderators

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59
help!

Bericht door Bolleke » 24 jun 2007, 20:53

Ik zit met een probleem!
Ik weet wel dat ik helemaal nog niet zwanger ben enzo!

Maar een vriendin van mij is net bevallen, en ik was op visite en ze zei me hoe moeilijk het wel is om hier in omstreken opvang te vinden!

Ze staat nog steeds op een wachtlijst, al sinds ze net zwanger was en ze heeft nog steeds geen plaatsje!

Nu vind ik het wel een beetje voorbarig van mij op een lijst te laten zetten, terwijl ik niet eens weet of ik direct zwanger zal zijn (aangezien mijn problemen)

Natuurlijk mijn vriend in paniek! Zie je wel, we zijn toch nog niet klaar voor een kind, en je gaat zien dat net wij geen opvang zullen vinden.... :?

Bovendien hoorde ik de prijzen: ik was er echt slecht van! 20euro per dag! Zoveel kan ik gewoonweg echt niet missen :s
Dat komt neer op een 200 euro per maand bij ons :s
Dat gaat gewoon weg echt niet! En ik kan niet thuisblijven! Want mijn loon is te belangrijk!

Weet iemand een goedkoper allternatief! [/url]


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 24 jun 2007, 21:25

Kan je de creche niet afwisselen met je ouders of schoonouders?
Wij doen Jutta 3 dagen en dan 2 dagen bij mijn schoonouders.
Ik betaal ongeveer 140€ per maand.
De dagprijs is gebaseerd op ons gezamenlijk loon.
En we kunnen het in de belastingen smijten.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 jun 2007, 08:39

Ik heb eigenlijk twee keer geluk gehad...toen ik in november 2006 ging werken heb ik een onthaalmoeder gevonden hier in de buurt die nog plaats had...
En nu heb ik toch lang moeten zoeken naar een Om of creche...maar ik heb dus één gevonden...maar das een nieuwe die start.
Tis inderdaad enorm moeilijk!
En de wachttijden zijn inderdaad soms lang...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 25 jun 2007, 13:56

Ivm je nu al op de lijst zetten. Misschien eens bij een dienst gaan horen of het al kan of niet. Ik hoor nog van mensen dat je er vroeg moet bijzijn.

Wij hebben hier geen problemen met opvang en hebben direct opvang gevonden. Ook voor vakantieperiodes, ... wordt alles schoon door hen opgelost.

Ivm het geld. Hier is het zo dat dat dus afhangt van je gezamelijk loon. Voor ons valt het heel goed mee en omdat mijn vrouw elke dag andere uren heeft moet Maaike meestal maar halve dagen gaan.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 jun 2007, 17:21

Marie gaar hier 3 halve dagen om de week naar de OM. Voor een halve dag betalen wij ongeveer 9,50€. En voor een ganse dag was het nog geen 15€. Ik weet nog dat Marie bij de OM bleef slapen ons dat per dag 23,50€ kostte (aan 160%)
Maar het wordt idd berekend op je gezamelijk loon en als de dienst door de overheid wordt gesubsidieerd, kan je dat het jaar erop nog eens aan de balastingen aangeven en krijg je vermindering.


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 26 jun 2007, 09:44

Vanaf de moment ik wist dat ik zwanger was ben ik beginnen rondbellen naar onthaalmoeders en diensten voor onthaalouders.
Heb iedere keer het geluk gehad om een plaatsje te vinden ,maar er zijn er ook die op een wachtlijst komen te staan.
Mijn zus heeft dat zo voor gehad.
Twee dagen voor ze moest gaan werken belden ze haar op dat ze een plaats hadden voor haar zoontje.
Dus ze heeft geluk gehad.


Plaats reactie

Terug naar “Onthaalmoeders”