??????

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vuur
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 nov 2005, 10:03
Contacteer:
??????

Bericht door vuur » 16 nov 2006, 19:55

heeft er iemand een idee van hoeveel een onthaalmoeder verdient per maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 16 nov 2006, 20:07

Hoi,

hangt ervan af in hoeverre ze volzet is.

Ik weet de exacte bedragen niet, maar ik denk niet dat het veel meer dan 1000 euro per maand is. In ieder geval niet als de om aangesloten is bij een dienst voor opvanggezinnen.

Volgens Kind en Gezin zijn de tarieven als volgt:
Je kostenvergoeding bedraagt, na deze inhouding, 14,84 euro per kind voor een volledige dag. Je krijgt 40% voor opvang van 3 uren en minder, 60% voor 3 tot 5 uren en 160% voor dagopvang langer dan 12 uur.
Dit bedrag is geen beroepsinkomen en dus niet belastbaar.
Een onthaalmoeder aangesloten bij een dienst, mag maximaal 4 voltijdse kindjes per maand bijhouden. Met een aantal berekeningen wordt dan omgezet naar "kindsuren", waardoor er ook kan berekend worden hoeveel halftijdse en 1/3de kindjes er bijgehouden mogen worden.

Stel dat de om vier voltijdse kindjes heeft, dus vijf dagen per week een volledige dag en dat de maand vier volledige weken telt, dan verdient zij die maand 1187,2 euro.

Groetjes,

Sara

Katia

Bericht door Katia » 16 nov 2006, 20:21

ons mama is zelfstandige onthaalmoeder en wees gerust, veel verdient ze niet!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 16 nov 2006, 21:47

mijn onthaalmoder vertelde me dat ze zo een 11euro ongeveer verdient aan een kindje dat een hele dag komt. Ze heeft ook gezegd dat ze meer overhoud aan kindjes die minder dan 5u komen, dus een halve dag.

Veel verdien je er niet mee denk. Je kan een deel van je gerief lenen bij de dienst, maar speelgoed en zo moet mijn onthaalmoeder veel zelf voor zorgen. Groenten papjes en fruitpapjes moet ze zelf maken...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2006, 22:05

Is da echt? En die mensen hebben echt wel hun handen vol als ik dat zo zie.
Als ik over de middag om Milan ga, dan is dat rond 12.30u en dan kan ze nog niet aan tafel wegens te druk :shock:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 16 nov 2006, 22:11

Bij ons was het vandaag ook half één of zo voor ons mama en ik konden eten.

En dat is nog vrij vroeg, want er kwam een mama 's middags halen en normaal wordt er rond die tijd een kindje wakker dat geen papatjes wil eten als er boterhammen op tafel staan.

Mijn moeder vindt persoonlijk de bedragen ook vrij laag, maar vooral het verschil tussen de tariefuren vindt ze een beetje slecht gekozen. Vooral het verschil tussen een volledige dag en meer dan 12 uur. Tussen vijf uur en 12 uur zit er geen tarief meer. Maar een kindje dat 10 uur blijft, en om een uur of 8 komt, zit dan 's avonds een derde keer mee aan tafel, samen met ons. Dat is natuurlijk heel erg hongerig (wie zou dat niet zijn) en wij hebben dan niet het hart te zeggen: nee, wacht maar. Mama zal zo wel komen. Want dan gebeurt het weleens dat mama een kwartier voor de 12 uren binnenkomt.

Dat zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik vind wel dat ze gelijk heeft als ze zegt dat er nog een tarief tussen de vijf en de 12 uur zou moeten zitten. Of dat een halve dag langer zou moeten duren.

Het is eigenlijk toch heel moeilijk voor iemand die halve dagen werkt, om binnen de vijf uur het kindje terug te komen halen ? Als je om half negen moet beginnen en je bent wel eventjes onderweg, dan is je kindje toch rond 8 uur bij de OM. En als je om 12 uur door kan gaan op je werk, dan ben je toch niet binnen de minuut bij de OM...

Sara

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2006, 22:18

De mijne is dan nog zo lief dat, als ik een kwartiertje te laat ben door vergadering, ze me dat kwartier niet bijrekend. In principe moet ik om 12.30u bij de om zijn, anders betaal ik dagtarief.
Ben ik even met mijn gat in de boter gevallen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 16 nov 2006, 22:36

Ons mama heeft dat ook een tijdje gedaan, vooral als er mama's dan in de file stonden.

Totdat er van begonnen te profiteren. Dan kregen we een smsje dat ze dringend langs de garage moesten want er was iets mis met de auto. Waren ze gaan shoppen voor een nieuwe auto.

Of: sta in de file. Ga wat later zijn. Half uur later zijn ze er dan eindelijk. Ja, heel drukke file, echt waar. Aan de kassa van de winkel een dorp verder.

Nu doet ze het nog af en toe, vooral wanneer er inderdaad een kindje maar een halve dag blijft en dus ook geen fruit of zo eet en de mama per ongeluk een beetje te laat is.

Groetjes,

Sara

Katia

Bericht door Katia » 16 nov 2006, 22:39

ons mama haar eerste kindje is er om 6u 's morgens, het laatste is na 20u buiten...
die heeft amper nog een leven, vind ik!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 nov 2006, 11:29

Ik denk echt dat dat iets is dat je uit "idealisme" moet doen.. Niet voor het geld, maar gewoon omdat je het graag doet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 17 nov 2006, 13:26

Ik heb het gevoel dat, vanaf het moment dat je gaat tellen hoeveel je eraan overhoudt (wat niet zo enorm veel zal zijn), de zin om om te zijn ook voor een deel verdwenen gaat zijn.

Ik vind inderdaad dat OM worden vooral moet zijn vanuit een roeping, niet omdat je het handig en makkelijk verdiend lijkt.

Ik denk dat je anders snel uitgekeken raakt en in een routine terecht komt, wat niet echt tof is voor de kindjes.

Sara


Plaats reactie

Terug naar “Onthaalmoeders”