frustratie

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54
frustratie

Bericht door jong moederke » 09 aug 2006, 15:25

het heeft op zich niks met de onthaalmoeder te maken want ze geeft me groot gelijk

Nu word Sete al bijna een jaar opgevangen door een onthaalmoeder in dienst van kvlv.
Alles liep wat stroef maar het lijkt allemaal goed te gaan. Nu werk ik veel minder en noem maar op. Voor Sete opgevangen werd, werd er een berekening gedaan op basis van balstingsaangifte. Toen werkte ik 32u in verzorging. Direct na ik terug ben beginnen werken na bevalling en zwangerschapsverlof heb ik vermindering van uren moetne doen en viel meteen terug op 20u. Omdat ik zo ver moest rijden en hen vertelde dat i kdat niet wilde heb ik na veel zever ontslag genomen. Ben tijd werkloss geweest...een maand of nog niet?. Dan in supermarkt begonnen aan 2euro minder per uur en rond de 20u per week. Dan terug ander werk wegens moeilijk te combineren uren. Nu via dienstencheques....22u en tja ook evenveel per uur betaald. Eind juni krijg ik brief voor nieuwe berekening en als deze lager is dan 20procent loonbrieven meegeven. Goed ik doe dat en dacht van tja ik trek wel terug want heb een jaar teveel betaald. Een jaar betaald berekend op basis van loon voor Sete op gevangen werd. Kreeg recent melding dat ik minder moet betalen maar krijg van dat jaar dat ik teveel betaald heb niks terug...

Echt ik ben er pissed om...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 15:51

Iets snap ik niet,je betaald toch per maand volgens de dagen dat je kindje opgevangen word?
Allez bij ons is dat toch zo.
Is wel van de landelijke beweging hier.
Gaat Duncan 2 volle dagen dan betaal ik maar die dagen.
Gaat hij er 7 volle dagen naar toe dan betaal ik enkel die 7 dagen.
En ook word er berekend volgens het gezamelijk belastbaar inkomen.
En ieder jaar krijg ik dan een paier met verzoek om een copie van mijn belastingsbrief op te sturen en eventueel de laatste loonfisches.
Maar er staat wel bij vermeld dat ze daar niet op kunnen voort gaan want het totale gezamelijk belastbare inkomen telt.
Vraag mij dan wel af waarom ze dan die loonfisches nodig hebben ze.
Sorry dat ik moeilijk doe hoor,maar ik snap het niet. :roll:
Is toch gegaan volgens de normale procedures.
Want begrijp niet dat je te veel betaald hebt.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 aug 2006, 16:11

is moeilijk uit te leggen

hier werken ze hetzelfde. Maar ik werk nu minder en moet dat bewijzen om vermindering te krijgen. JA?

Maar ik ben al direct minder beginne te werken de dag voordat hij opgevangen werD. Veel gezever maar ik kwam op werk aan en ze wilde mijn contract niet terug geven van 32u omdat ik niet flexibel meer was. Dus ok ik werk mijn tijd eruit aan die 20u ipv van 32u. Maar ik heb wel per maand betaald zoals hier ook altijd is. MAar het word berekend op wat je verdient. Nu verdiende ik vanaf de eerste dag al veel minder zonder dat ik dat wist. DAt wist ik pas bij mijn eerste loonbrief en heb ontsalg genomen. ander werk en minder loon...

Dusik heb een jaar betaald berekend op basis van het loon van 32u in vergelijking met de dag dat hij opgevangen werd 20u en 2euro minder. Snpa je?

Dus ik bewijs dit dat ik teveel betaald heb en hoopte op een kleine bijdrage terug.

Even berekening...Vanaf nu betaal ik 3 of 2euro minder per dag. Dus Sete werd altijd zo een 6 dagen ongeveer opgevangen..Dus per maand betaalde ik 18 euro meer dan dat i keingelijk verdiende op dat moment omdat het nog steeds op basis van mijn eerste loon was. Dat loon van 32u en 2 euro meer. Ik ben direct op 20u gevallen en heb altijd een heel jaar door betaald aan een loon van 32u en 2 euro meer

nu is het herberekeng en moet ik 2 of 3 euro minder betalen. Dus dat moest ik eingelijk van begin dat hij opgevangen werd al minder betalen odmat ik toen al minder verdiende...en als i kdan rekening maak heb ik op een jaar tijd 180euro teveel betaald

snap je?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 09 aug 2006, 16:14

Er wordt maar 1x per jaar een herberekening gedaan, in juli.
Als je dan bijvoorbeeld in juni begint met opvang, wordt het tarief berekend op het loon dat je op dat moment verdiend.
Als je bijvoorbeeld in september plots minder gaat verdienen, dan blijf je hetzelfde tarief betalen...
Pas in juli van het volgende jaar wordt er een nieuwe berekening gedaan...
Zo dacht ik toch dat het ging...

Die loonfiches, ik denk dat dat enkel zin heeft als je pas begint met opvang... Bijvoorbeeld, vorig jaar heb je full-time gewerkt, en nu doe je maar part-time, dan staat op je BB de inkomsten van het FT-werk, terwijl je nu minder verdiend...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 16:29

Nu snap ik het ja.
Pfff,hoop dat je het toch nog kunt terrug krijgen hoor,maar vrees er een beetje voor.
Goh,tegen die dingen kan je moeilijk in gaan hoor.
Heb vorig jaar zo'n farce gehad.
Heb hier vorig jaar 3 keer onze belastingsbrief mogen opsturen en dan nog eens per mail.
Had die al van de eerste keer gestuurd hoor,maar blijkbaar door het verlof dat die regioverantwoordelijke nam was ze dat kwijt gespeeld.(heb ik achteraf vernomen door de nieuwe verantwoordelijke)
Dus stuurde ze een aanmaningsbrief dat ik dat dringend moest opsturen.
Ik dat weer gedaan,maar weer was ze dat dus kwijt hé.
Kreeg dan telefoon dat ik zo vlug mogelijk moest zien dat dat in orde kwam of ik mocht de volle pot betalen.
Dan ook nog het verwijt naar mijn hoofd gekregen dat ik mijn papierhandel beter in het oog moest houden.
Heb dan die brief nog eens doorgestuurd,maar heb hem ook nog via de pc eens doorgemaild ook en nog een extra mail naar haar baas.
Dat ik die papieren al lang in orde gebracht had maar door haar laksheid die iedere keer weer verdwenen waren.
Dat ze dan begon te dreigen en onozel te doen tegen mij aan de telefoon.
Enkele weken later kregen we een brief dat we een andere regioverantwoordelijke hadden en dat ze zich verontschuldigden voor het gedrag van de andere.
Bleek dat ze verschillende klachten gekregen hadden over haar.
Dus zo zie je dat het overal wel wat is met die diensten voor opvang.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 aug 2006, 16:32

maar ik ben direct met de dag dat Sete opgevangen werd minder gaan werken...moet ik dan de pineut zijn omdat ze me zo daar hebben opgevangen en minder moest werken omdat ik minder flexibel was?

Awel sorry hoor amar nu ben ik de pineut omdat ze mijn werk niet wilde terug geven wat ik verdorie zo graag deed. En 32u werken was nog te doen en ik zocht oplossingen ervoor dan. Maar 20ui werken ik moest dagelijks een uur enkel rijden...was elke dag 60km per uur en ze wilde me mijn 32u niet terug geven. Omdat ik een kind heb

en nu moet ik dan erbij uitkomen dat ik maandelijk teveel heb bijgedragen in mijn ogen...

dubbel gestrafd omdat ik een kind heb
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 aug 2006, 16:37

niet op jullie bedoeld dat bovenstaande bericht van me hoor maar was seriues in mijn gat gebeten door mijn vorig werk. zE hebben hun fouten verdoezeld en ik was de pineut.
Doet pijn als ze zeggen van tja we kunnen niet meer op je rekenen he als je kindje eens ziek word of zo. GEzlelig om te horen...Daar sta je dan

ze hebben me ook gezegd dat ze zoiets niet doen terugbetalen...dus hoop heb ik er neit meer voor maar mensen die ooit zoiets meemaken je bent gewaarschuwd. Mijn om vind eht zelf verschrikkelijk...

Ik ben gewoon ook al zoveel keer gestraft het feit dat je ene kind hebt. Echt daarom dat ik zoiets heb van pff een tweede kindje zie ik gewoon niet zitten. Echt mensen die hun ouders of schoonouders hebben he wees blij met wat je hebt...

ik heb serieuze rekeningen van kinderopvang...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 17:01

Goh,ik snap je reactie maar al te best hoor.
En inderdaad,als je kan rekenen op ouders en schoonouders om op je kindje te passen mag je je beide handen kussen.
Ik heb jammer genoeg ook dat geluk niet,en ben ook aangewezen op een onthaalmoeder.
Een hele lieve ze,maar ze neemt wel héél dikwijls verlof waardoor ik dan weer in de s***t kom te zitten.
En rekeningen van opvang ,weet het kan enorm oplopen.
Ben al bang voor het schooljaar dat gaat beginnen.
Schoolrekeningen,samen met de voor-en naschoolse rekeningen,zal weer betalen worden. :roll:
Zal dus weer weten waarvoor ik ga werken.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 09 aug 2006, 18:50

idd

het zijn best hoge rekeningen waarbij ik nog niet teveel mmoet klagen omdat ik Sete niet teveel weg doe.
Nu komt het verlof van mijn onthaalmoeder goed uit omdat een week ervan mijn man ver lof heeft. Ik kan nog beroep doen op mijn ouders en dat is zalig

Mijn onthaalmoeder die band is moetne groeien.

Toch blijft er die frustratie. Ik heb tegen onthaalmoeder oo kgezegd het is niet dat jij hget niet verdiend dat geld maar gewoon ik heb nog andere rekeningen en voel me dan zo gestrafd door heel de maatschappij omdat de kinderopvan gzo duur is. Als ik me bedenk dat ik Sete elke dag een hele dag laat opvangen. Een hele maand, 5 dagen in week...dan kom ik aan rekening van rond de 400euro of zo. Hoe moet je dat betalen vraag ik me dan af...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 19:17

Hier gaat Duncan enkel de donderdag en de vrijdag volledige dagen.
En voor mijn andere twee heb ik dan de voor-en na schoolse opvang.
Als ik alles samen tel zit ik aan een goeie €200 per maand.
Mag dan geen vakantie tussen zitten,want dan gaan de twee oudsten een volledige dag naar de opvang en betaal ik dus ietsje meer.
Dit verlof was de onthaalmoeder ook dicht als ik in verlof was en als mijn man in verlof ging,dus dat zat wel goed.
Alleen gaat ze de eerste september ook volledig dicht en dan nog enkele dagen in oktober.
En iedere keer als ik absoluut geen vrij kan krijgen.
Dus dat is dan weer zoeken om een oplossing.
Anders heb ik altijd direct vervanging voor haar,maar nu dus niet.
Hopelijk vind ik snel een oplossing voor die dag.


Plaats reactie

Terug naar “Onthaalmoeders”