Het clubje van de werkende mama's/papa's

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 sep 2007, 09:01

silviake schreef:@ beefje : naar het schijnt als je niet wil dat de katten ergens op gaan liggen, moet je er een stuk aluminiunfolie opleggen. Als ze er dan opspringen, verschieten ze zich en dan gaan ze er nooit meer opliggen. Heb dat eens op een dierenprogramma op TV gezien.
Wij hebben hier ook een hond en die heft een mat apart. Veel haren maar dagelijks swifferen helpt ook al veel. Gelukkig gaat onze Bram in het voorjaar pas kruipen, dan zit de hond veel meer buiten en zijn er binnen minder haren.
onze miatan zal leren kruipen midden in de winter natuurlijk en dan zitten ze hier ook binnen. Denk dat ik zo'n hondenrennetje ga kopen waar ze dan overdag in kunnen zodat de kleine het rijk voor zich alleen heeft om rond te kruipen en de hondjes nog voldoende ruimte hebben om te spelen enzo.
Allez, de hondjes zijn superlief en doen niks aan onze miatan hoor, en hij heeft al flink aan hun oren liggen trekken. Maar ik zou ze toch nooit alleen laten met elkaar! Een hond blijft een hond eh?

De katten mogen hier buiten maar zitten helaas liever binnen zeker bij slecht weer!!


Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 28 sep 2007, 09:04

Strijken doe ik al ons manneke in zijn bedje ligt 's avonds. Sta dan gezellig voor tv zodat ik ook nog iets zie en met mijn man kan babbelen. Deed dit vroeger ook al zo. Jonas is natuurlijk nog klein en die kan nog niet rondlopen hé. Maar ik denk dat ik het zo zal blijven doen hoor. Lijkt me veiliger. De hemden besteed ik uit met dienstencheques. Superhandig. Hup rap binnendoen en 3 dagen later heb ik ze mooi gestreken terug. En het zijn er een pak hoor.

Zou ook wel een poetsvrouw willen. Lijkt me handig, zeker voor het ramenwassen, want dat haat ik.
Maar denk dan altijd dat er toch een vreemde in mijn huis is. Je kunt dat ook met dienstencheques, maar ik zou liefst dan iemand hebben die je een beetje kent hé. Of blijf je dan thuis als die vrouw poets? Nee toch hé. Moet er nog effe over nadenken.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 28 sep 2007, 10:28

Ik strijk eigenlijk bijna altijd als Daan er bij is. Sowieso komt die niet in de buurt van mijn strijkijzer, maar die houdt zich dan "in stilte" bezig :roll: met de ongestreken was: alles stuk voor stuk uithalen en op een nieuw hoopje leggen. Dan alles terug in de wasmand en herbeginnen :lol: De gestreken was staat op veilige hoogte :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 03 jan 2008, 09:25

Wij werken ook alletwee full-time. Ik sta wel in het volwassenenonderwijs en werk 3 avonden in de week. Dit zijn al 9u en ik moet er in totaal maar 21 doen, dus ik ben overdag wel dikwijls thuis. Mijn man is 's avonds thuis, dus Tristan moet (nu hij naar school gaat) niet meer op logé bij de oma's. Het huishouden probeer ik op de dagen te doen dat Tristan naar school is, maar ook mijn lesvoorbereidingen wil ik dan gedaan hebben... daardoor komt het toch dat we dikwijls in het weekend nog samen moeten kuisen. En Tristan blijft ook al lang gewoon in de zetel zitten als we aan het dwijlen zijn... effe voor tv en dat lukt wel. Strijken doe ik in een afzonderlijke kamer (boven) en ondertussen speelt Tristan meestal op zijn kamer. Hij komt wel om de 5 min eens iets zeggen, maar hij weet dat hij uit de buurt moet blijven. (Hij heeft het trouwens niet echt voor het lawaai dat uit dat stoomstrijkijzer komt)
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”