Het clubje van de werkende mama's/papa's

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:
Het clubje van de werkende mama's/papa's

Bericht door major » 24 sep 2007, 18:59

Gezocht : werkende mama's /papa's !
Wie gaat er full-, part- of halftime werken? Hoe organiseer je je huishouden en combineer je je werk met het opvoeden van je kindje(s)? Hoe helpt je partner erbij.
Bedoeling is hier om tips uit te wisselen hoe je op de beste manier alles organiseert om kwalitatief het beste met je kroost kunt bezig zijn.
Ikzelf werk fulltime en ook mijn vrouw werkt fulltime. Nadeel daarvan is dat we onze zoon maar een paar uur per dag zien en dus niet echt veel spelend bezig zijn met Torben. De tijd die we met hem hebben is vooral om hem te verzorgen. Hij brengt dus meer tijd door bij de onthaalmoeder dan bij ons. :(
We hebben er al over nagedacht om poetshulp in huis te halen, maar net toen die plannen concreet werden, kregen we het nieuws dat we in verwachting waren van onze tweede, dus hebben we efkes die plannen moeten laten varen. Allee, ze zitten in de koelkast ;) om er later weer uit te komen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 24 sep 2007, 19:13

Hey,

Ik werk momenteel 80% (tijdskrediet) en ben 's woendags thuis.
Frank is zijn ouderschapsverlof van Jonas aan het opnemen (tot april) en werkt daardoor ook 80% en is vrijdags thuis.

Ik probeer zo veel mogelijk door de week te doen (huishouden, was) zodat het weekend volledig naar de kids gaat.

Om de 14dagen komt onze buurvrouw hier een verdiep poetsen dus dat scheelt ook al veel.

Het huishouden wordt hier onder ons twee verdeeld. Frank helpt heel goed mee.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 19:36

ouderschapsverlof is wel een goede uitvinding, maar persoonlijk zou ik nooit 4/5 werken, want ik ben zeker dat ik dan niet minder werk zou krijgen op het werk, en dus harder zou moeten werken.
Linda gaat wel 3 maand volledig thuisblijven omdat ze 6 maand volledige bv wil geven, verder zal er ook wel kraamhulp komen. Hier wordt het huishouden vooral gedaan wanneer Torben zijn namiddagdutje heeft en 's avonds in bed ligt in het weekend. In de week zijn we beiden te moe om nog te werken. Linda gaat iets na 9 al naar bed.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 sep 2007, 19:47

We gaan hier ook met 2 fulltime werken. Ik nog tot 2 oktober. En dan finito!! En na mijn zwangerschapsverlof neem ik het ouderschapsverlof ook de volle 3 maanden achter elkaar op.
Ook hier is er kraamhulp voorzien, aangezien ik maar hooguit 2 daagjes in het ZH blijf.
Ook de vroedvrouw gaat langskomen.
Het huishouden wordt hier ook door ons beiden gedaan, en ik ben heel blij dat werner zo goed meehelpt.
En ook hier zijn er dagen dat we Marie hooguit 2 uurtjes wakker zien :?

Groetjes

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 19:56

ahwel Major van dat 4/5. Een klant van mij doet dat en inderdaad ze zegt: tja het werk blijft hetzelfde enkel moet je het nu op 4 dagen doen ipv 5.

Ikzelf heb er voor gekozen om half tijds te werken. Mijn vrouw werkt voltijds. Ze werkt elke dag verschillende uren en 1 op 2 weekends. Het voordeel van haar uren is dat ze Maaike om verschillende momenten van de dag ziet en dus niet enkel op de wastijdstippen, wat wel zo zou zijn als ze daguren zou werken.

We doen samen het huishouden, ... Maar ik probeer wel meer te doen in huis omdat ik nu eenmaal meer thuis ben. Als Maaike dan slaapt probeer ik hier dan toch wat orde en properheid te brengen in huis. Iets wat niet altijd lukt hoor. Vooral ook omdat Maaike niet elke dag evenveel slaapt.


Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 24 sep 2007, 20:11

Mieke,
ik wil ook ouderschapsverlof nemen aansluitend op mijn bevallingsverlof.
Wanneer vraag ik dat het beste aan bij de rva, moet normaal begin februari bevallen en na mijn bevallingverlof is dat dan begin april dat ik wil starten met ouderschapsverlof. Want op de papieren staat : de datum dat je wil op nemen, maar ja die weet ik nu nog niet he! Dus hoe lang op voorhand vraag je dat aan ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 20:18

wij hebben het hier al aangevraagd, het ouderschapsverlof zal ook aansluiten op het bevallingsverlof en we hebben de papieren ingevuld met de normale intentie dat Linda vanaf 10 december zal thuisblijven (we zijn uitgerekend voor 17 december)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 sep 2007, 20:21

Ik werk 80% ('s woensdags thuis) en Jurgen voltijds.
Strijken doe ik meestal de woensdag tijdens Lowie zijn middagdutje en 's zaterdags.
Kuisen doen we om de 14 dagen samen het hele huis.
Soms neemt Jurgen de vrijdag overuren op en dan kuist hij zodat we dat weekend vrij zijn...
Het gaat hier heel vlot.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 20:24

Molly schreef:Kuisen doen we om de 14 dagen samen het hele huis.
gij hebt zeker geen honden in huis rondlopen? :lol:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 20:25

en hoe zit het met koken? Hoe doen jullie dat? Nu is dat voor ons niet echt een probleem meer. Maar vroeger toen de kleine er nog niet was en we beiden voltijds werkten vond ik dat toch erg zo na een dag werken nog moeten koken, ...

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 sep 2007, 20:27

Wij eten alletwee op het werk... en Lowie in de crèche.
De woensdag en in 't weekend kook ik.
Dat lukt, Lowie helpt mee nu :roll:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 20:30

ik kook altijd twee potjes, één voor Linda, want ze is vegetarisch en eet niks van vet of suiker, en één voor mij (ik eet alles :lol:)
Meestal begin ik gewoon eens Torben in bed zit. Momenteel zijn we aan het eten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 sep 2007, 20:41

Smakelijk Major en Linda!
Als Lowie naar school gaat ga ik ook terug 's avonds eten maken thuis.
Ik ben van plan alles de avond ervoor klaar te zetten, als Lowie in zijn bed ligt, zodat we het de dag nadien alleen maar moeten opzetten.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 20:53

Smakelijk!!!
Maar zeg asociale ... computeren en eten tegelijk en je vrouwtje alleen laten eten :lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 20:56

tja, :oops:
binnen hier en een paar minuutjes wilt ze al naar bed, de laatste tijd is ze erg moe
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 20:57

major schreef:tja, :oops:
binnen hier en een paar minuutjes wilt ze al naar bed, de laatste tijd is ze erg moe
ahwel dan reden te meer om haar nu nog gezelschap te houden :lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 20:58

we zitten samen in de zetel ;) ze keek daarstraks naar grey's anatomy en nu naar thuis
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 sep 2007, 21:00

mell schreef:
major schreef:tja, :oops:
binnen hier en een paar minuutjes wilt ze al naar bed, de laatste tijd is ze erg moe
ahwel dan reden te meer om haar nu nog gezelschap te houden :lol:
oh ja,... we gaan altijd samen naar bed, dus daarna is het gedaan met het forum :P dus moet ik er nu nog van profiteren
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 24 sep 2007, 21:33

Wat dat koken betreft ;
Ilsa eet vers bij de om. Jonas blijft warm eten op school 's middags. En wij eten warm via het werk. Zodat we 's avonds enkel bokes moeten eten .Dat scheelt ook weer in werk.
's Woendags en 's vrijdags eten we wel 's avonds thuis. En in het weekend eten we 's middags warme maaltijd.

Mijn ouderschapsverlof is allemaal al opgenomen. Na mijn bevallingsverlof van Jonas heb ik een half jaar halftijds gewerkt via ouderschapsverlof en bij Ilsa heb ik net hetzelfde gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 sep 2007, 21:42

Na Yana werktte ik fulltime, na Milan 30uren.
Nu werk ik als poetshulp 20u
Ik ben elke namiddag thuis en dat helpt wel. Heb dan tijd om boodschappen te doen, huishouden, met kinderen bezig zijn, zelf koken, de was.....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 25 sep 2007, 08:51

Ik begin 1 oktober terug fulltime te werken. Vermoeiend, elke dag op en af naar Brussel.
Maar heb gelukkig glijdende uren en de vrijdag werken we halve dagen.
Ik regel het zo dat ik elke dag iets vroeger vertrek en de vrijdag langer werk. Zo ben ik nog redelijk vroeg thuis.
Mijn ouderschapsverlof wil ik opnemen als Jonas naar school gaat. Dan wil ik de woensdag thuis blijven.
Poetsen doe ik dan terug de vrijdagnamiddag. Jonas is dan nog in de creche. Eten maken doet mijn ventje, want die is vroeger thuis.
Afwas kan gelukkig in de machine !!
Maar het is een heel geregel denk ik hé. Hopelijk zal het allemaal vlot blijven gaan.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 sep 2007, 08:52

Hier nog een full-time werkende mama :wink: Alhoewel ik heel graag wat minder zou gaan werken, maar ja, thuisje moet ook betaald geraken he :wink:
Ik heb wel het geluk dat ik meega met het onderwijs, dus de woensdagnamiddag en alle schoolvakanties!!!
Al mijn werk moet dus de woensdagnamiddag gebeuren, en nog een deel de zaterdag en de zondagochtend :x
Daar komt nog eens bij dat ik momenteel avondles moet volgen, twee keer in de week tot 22u 's avonds :roll: Lastig zenne, vooral als het van moeten is :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 25 sep 2007, 09:23

Ik werk twee dagen in de week,de donderdag en de vrijdag.
Mijn man werkt full-time en heeft ook nog zijn bijberoep.
De maandag is voor mij wasdag en strijkdag.
Als de kids van school gehaald zijn begin ik met de voorberijding van het avondeten.
Mijn man komt rond 18u30 dan thuis en dan gaan we aan tafel.
Als dat gedaan is doe ik de afwas,steek de kinderen in bad en bed,maak de schooltassen klaar en leg hun kleren klaar.
De dinsdag is boodschappendag en dan poets ik de benedenverdieping.
De rest is zoals de maandag als ik de kinderen van school haal.
De woensdag doe ik de bovenverdieping en tegen de middag haal ik de kinderen op.
Dan eten we samen een boterham en doen we spelletjes of gaan we wandelen enz...
De avond is weer zoals de andere dagen.
De donderdag en de vrijdag moet ik werken en gaan de kinderen naar de voor-en naschoolse opvang.
Als ik hen daar afhaal moet ik dan nog eten maken en de rest van mijn huishouden doen zoals op de andere dagen.
De zaterdag sta ik er ook alleen voor want mijn man is dan voor zijn bijberoep op pad.
Enkel de zondag helpt hij mij een beetje.
Maar voor de rest sta ik dus voor alles alleen in.
Er voor zorgen dat de kinderen naar school geraken,dat ze opvang hebben,dat het huis aan de kant is,dat de boekhouding klopt enz...
En dit niet enkel nu,maar ook toen ik zwanger was of als ze nog heel klein waren.
Mijn oudste is er nu 9 jaar en ik heb sinds haar geboorte niet één dag bijgeslapen toen ze ook in hun bedje lagen als baby.
Was altijd bezig,en dat voel ik nu.
Ben extreem moe ,en heb nergens nog zin in,soms ben ik een wandelende zombie.:roll:
Tja,soms voel ik mij echt wel de slaaf van mijn huishouden,en soms moet ik echt wel eens -bij wijze van spreken- op tafel kloppen om wat meer geholpen te worden.
En dat helpt dan voor enkele dagen om dan weer om te slaan naar de gewoonte van ervoor. :roll:
En heel soms laat ik de boel voor wat het is,maar dan voel ik mij zo schuldig,dus is dat ook geen oplossing.

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 25 sep 2007, 11:20

wij werken ook alle2 full-time, maar beiden in het onderwijs.
Mijn vriend dan nog in het BuSo (22 uur door de dag) en ik in het Deeltijds Kunstonderwijs (22 uur 'savonds en in het weekend)
Perfect, al zeg ik het zelf. er is altijd iemand thuis. En de vakanties hebben we voor de rest van ons leven samen met de kinderen...

En mijn liefje is een superman, want hij doet eerlijk gezegd meer dan ik :-) (poetsen, eten maken, tuin, ...)
Ik strijk wel ;-)

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 25 sep 2007, 11:55

Ken dat. Heb ook zo'n schat van een ventje die enorm veel helpt. Hij poets geregeld, kookt, gaat naar de winkel, enz. Enkel strijken lukt nog niet.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 25 sep 2007, 18:46

ik denk dat ik een uitzondering ben op dat vlak
ik strijk, maar ik zou het veel liever uitbesteden, want dat neemt zoveel tijd in beslag pffff : :x
Gelukkig hebben we nu een afwasmachine gekocht, want dit helpt inderdaad enorm
iedere dag doe ik een was en kook ik, 's woensdags doe ik de boodschappen via collect & go, is handig, we kunnen 's avonds gewoon ons boodschappenlijstje via internet doorgeven aan den winkel en alles staat klaar, ik betaal er met plezier 5 euro voor ;)
mochten we kunnen, zouden we ook 's middags warm eten, maar bij ons wordt er maar warm gegeten wanneer we met minstens 2 zijn, wat meestal niet het geval is en mijn vrouw is zooooo moeilijk in haar eten dat ze zelfs op restaurant haar gading niet vindt :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 25 sep 2007, 19:21

Major,
Oei Linda zo'n moeilijke eter ?
Dat van dat boodschappen doen ,lijkt me wel een leuk idee. Nog nooit van gehoord. :oops:
Wij zijn er over aan eht nadenken om een afwasmachine te kopen. Maar zo te lezen , raad je het wel aan. :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 25 sep 2007, 19:45

ja, linda eet geen vlees noch vis, enkel vervangers
ze wilt geen kaas met stremsel, enkel plantaardig stremsel
ze wil niks van suiker in haar sauzen, ze wil ook geen room en enkel volkoren pasta is goed genoeg
nu ze zwanger is, is het nog moeilijker, omdat ze niks met eieren in wil eten of ongepasteuriseerde melk (zoek maar eens naar kaas van niet gepasteuriseerde melk en met plantaardig stremsel :roll: )
we gaan een maal om de twee weken om grote inkopen te doen bij een bio-winkel om eten voor haar te kopen. Dus maak ik dagelijks twee potjes klaar.
echt, die boodschappen is toch wel heel gemakkelijk, hoor, want ik verlies altijd een paar uur in de winkel, en da's dus uitgespaard :)
oh ja, ik wou nooit een afwasmachine, omdat ik dacht dat we dat zelf wel aankunnen, maar die verloren tijd is wel goed ingehaald :) we laten 's nachts de machine draaien en 's morgens haal ik alles eruit ... en het voornaamste, zo blijft de keuken een beetje proper. we hebben een open keuken en als er dan eens volk over de vloer komt, is het geen zicht na het eten :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 25 sep 2007, 20:01

je zijt gij een nieuwe man :P Linda et geluk dat ze zo een goede man heeft en een goede papa

Maar ik kan ook niet klagen van de mijne hoor, nu voort moment ben ik thuis tot eind december, Dan ga ik terug werken, maar ik denk van te minderen in uren 24 ipv 32, dan werk ik vier halve dagen en 1 ganse, ouderschapsverlof in 4/5 ga niet omdat ik niet fultime werk, hier geen echt ritme als ik ga werken, maak wel dat er eten is , en de keuken en living proper is als ik vertrek na werk, maar een vaste kuisdag heb ik niet, strijken doe ik savonds (ik leg dat beneden op een stoel in de living, eens de stoel vol, mag ik beginnen) dus ongeveer om de twee dagen :P

eten maak ik ook zelf, maar soms gaan we ook naar frituur hoor of es pitta gaan halen, of chinees of gaan eten, maar door de week meestal zelf maken en de kindjes smorgens wisselen we af, ik doe ze gereed wassen haren kammen , dan gaan ze bij de papa beneden hij geeft ze ontbijt en maakt de boterhammen en boekentassen, terwijl ik me was

en dan samen een kop koffie drinken en gaan werken,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 25 sep 2007, 20:42

Wat doen jullie eigenlijk met jullie kleintjes als je kookt, strijkt, eten maakt.. ?
Hasse heeft geen park, dus ze krost door heel het huis. soms denk ik toch PFFFF, ze 'kruipt' echt onder de voeten op zo een momenten.
Hoe lossen jullie dat op?


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”