Hoe zit dat eigenlijk....?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik
Hoe zit dat eigenlijk....?

Bericht door Noontje » 17 jun 2007, 10:18

Hey mensen,

Ik heb effe jullie raad nodig..........het gaat om het volgende...
(omdat ik Nederlandse ben weet ik niet hoe het hier in Belgie in elkaar steekt...! :oops: )

Ik werk nu 24 uur en heb een vast contract. Ik werk 4 dagen in de week waarvan 3 dagen alleen s' avonds. Nu gaat dat heel goed. Mijn man komt thuis en is met de kleine en ik ga werken.

Maar als er dalijk weer een hummeltje bijkomt weet ik niet wat te doen en wat mijn rechten zijn.

Mijn man moet s' ochtends om 06.00 uur op dus als ik na de geboorte van de tweede s' avonds moet gaan werken wordt dat een probleem als het kindje niet doorslaapt en mijn man zal om 22.00 willen slapen en ik kom pas op zijn vroegst om 00.30 thuis.

Nu wil ik mijn baas (na de bevalling natuurlijk) vragen of ik alleen de ochtenden kan gaan werken .
Weet iemand hier wat mijn rechten zijn en of ik na mijn bevallingsverlof een verlenging mag hebben voor borstvoeding en ouderschap en hoe lang dat is.......?

Ik ben es benieuwd.......... :wink:


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 17 jun 2007, 11:03

jah ik zit hier ook soms met die vragen
ik heb nachtdienst aangevraagd om na mijn zwangerschapsverlof en borstvoedingsverlof aangevraagd
ik werk in een ziekenhuis en wij hebben 5maand borstvoedingsverlof
eens informeren op je werk hoelang jullie daar recht op hebben hé
ik werk 30u en als ik nachtdienst heb dan zijn dat 3 dagen van 10u

groetjes

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 17 jun 2007, 13:49

Ben je aangesloten bij een vakbond/syndicaat? (acv, abvv, ...)
Daar kan je die vragen stellen en kunnen ze je de juiste antwoorden geven.
Anders denk ik dat de hulpkas (onafhankelijk) je ook wel een antwoord kan geven.
Het hangt er nu natuurlijk vanaf in welke sector je werkt want dan kunnen er nogal wat zaken verschillen.
Ik werk bv. bij de Vlaamse Overheid en kan geen borstvoedingsverlof krijgen wel borstvoedingspauzes op het werk zelf. Om maar een voorbeeld te geven.

Of anders eens googlen, dan kan je ook al veel terugvinden. Als zou ik voor heel specifieke vragen me toch rechtstreeks tot 1 van bovengenoemde instanties wenden.
Succes! :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”