verdomde interims

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30
verdomde interims

Bericht door tweety » 15 jun 2007, 17:51

Ik ben werkzoekend en heb sinds 24 mei 07 mijn attest van heftruck.
Wat blijkt nu, als bel naar een interim vertellen ze me dood leuk dat de job enkel is voor mannen :roll: wel wetend dat ze geen vrouwen mogen weigeren :evil: dat is toch erg hé. Ik heb dan mijn attest en dan is het nog niet goed :evil: wat moet een vrouw eigenlijk dan wel doen om z'n job te krijgen?????? Ik denk dat ik mij mannelijk zal moeten opstellen zeker. Ik zal mij moeten om toveren tot transexueel zeker. Verdomde sexcisten, niet te doen.

Daar word ik zo boos van hé :evil: :evil: :evil:

Is er iemand van jullie die ook al zo een probleem heeft gehad en zo ja hoe heb je dat probleemdan opgelost?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 19:09

Ik weet niet of je het de moeite waard vindt maar ik in jouw situatie..........ik zou naar desbetreffend kantoor gaan en ze laten weten op een hele rustige en nette manier dat dit onder discriminatie valt......beetje dreigen / bluffen met een procesje en ze zullen wel wat moeite doen............lijkt me...........of brief schrijven en aagetekend naar hun versturen.........ze MOETEN je wel antwoord geven............ :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jun 2007, 21:14

Meen je dat nu? Enkel een job voor mannen? Ik wist niet dat daar naar gekeken wordt....
Erg hoor! Maar ervaring heb ik niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 16 jun 2007, 00:59

waar ik werk is dit ook zo, mannen krijgen voor dit werk altijd voorrang, niet eerlijk hé, er zijn zelfs nog fabrieken waar de mannen meer betaald worden voor hetzelfde werk te doen als vrouwen :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 16 jun 2007, 10:08

als dit werk is voor mannen waarom is er dan de mogelijkheid om als vrouw zo een attest te behalen?

interims kunnen soms echt GRRR zijn hoor. Ik zelf heb geen probs met mijn interim kantoor (exact interim) maar mijn man is aan sollicteren voor ander werk en dat gebuerd nu in begin via interim maar amai dat zijn daar klummels (adecco)
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 jun 2007, 10:46

ale dan maar goed dat ik dat ik niet voor heftruck gegaan ben.

Je weet dat je altijd een klacht kan indien bij de dienst van racisme (ben de naam kwijt) he?!

Maar da's toch ongelooflijk die interims. En ik krijg het al op mijn heupen als ik hun reclame op de radio hoor. Doen alsof ze iedereen aan werk helpen :roll:

En via de site van de VDAB? Daar staan ook vaak vacatures voor heftrucks, ...

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 16 jun 2007, 17:35

Ik zou ook een klacht indienen denk ik. Erg eigenlijk dat dit de dag van vandaag nog gebeurd. :twisted: Als ze je echt weigeren omdat je een vrouw bent, dan is dit zeker discriminatie. En zeker als je het attest hebt om met heftruck te rijden.

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 16 jun 2007, 20:54

mell schreef
Je weet dat je altijd een klacht kan indien bij de dienst van racisme (ben de naam kwijt) he?!
Dienst van racisme is waarschijlijk een dienst die de bitenlanders opvangt denk je niet :lol: Is het niet de RVA dat je bedoeld???

Ik heb het al zitten overwegen maar ja wat gebeurt er daarna hé? Krijg ik ook problemen dan of niet?


Jong moederke schreef

[/quote]als dit werk is voor mannen waarom is er dan de mogelijkheid om als vrouw zo een attest te behalen?

interims kunnen soms echt GRRR zijn hoor. Ik zelf heb geen probs met mijn interim kantoor (exact interim) maar mijn man is aan sollicteren voor ander werk en dat gebuerd nu in begin via interim maar amai dat zijn daar klummels (adecco)

Ik vraag me dat eigenlijk ook af waarom ik dat toegelaten ben als vrouw om dat attest te behalen?
En die interims waren van mijn forum en ook addeco niet te doen waarom zijn die daar eigenlijk als ze mij toch weigeren???? :evil: :evil: :evil:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 16 jun 2007, 20:59

oeps foutje :oops: wacht zal het herstellen hé :lol
Jong moederke schreef
als dit werk is voor mannen waarom is er dan de mogelijkheid om als vrouw zo een attest te behalen?

interims kunnen soms echt GRRR zijn hoor. Ik zelf heb geen probs met mijn interim kantoor (exact interim) maar mijn man is aan sollicteren voor ander werk en dat gebuerd nu in begin via interim maar amai dat zijn daar klummels (adecco) Quote:


Ik vraag me dat eigenlijk ook af waarom ik dat toegelaten ben als vrouw om dat attest te behalen?
En die interims waren van mijn forum en ook addeco niet te doen waarom zijn die daar eigenlijk als ze mij toch weigeren????
[/quote]


dat moest zijn

jong moederke schreef
als dit werk is voor mannen waarom is er dan de mogelijkheid om als vrouw zo een attest te behalen?

interims kunnen soms echt GRRR zijn hoor. Ik zelf heb geen probs met mijn interim kantoor (exact interim) maar mijn man is aan sollicteren voor ander werk en dat gebuerd nu in begin via interim maar amai dat zijn daar klummels (adecco)

Ik vraag me dat eigenlijk ook af waarom ik dat toegelaten ben als vrouw om dat attest te behalen?
En die interims waren van mijn forum en ook addeco niet te doen waarom zijn die daar eigenlijk als ze mij toch weigeren????


Eens zien of het nu ok is :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 16 jun 2007, 21:00

Ale zeg weer nie goed é :oops: :oops: :oops:
foert wi jullie zullen er wel aan uit geraken zeker (hoop ik) :? :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 16 jun 2007, 21:01

oeps het is toch juist :? ik begin hier echt door te slaan hé niet te doen :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 jun 2007, 22:38

mog gow zeg!
en dan maar verkondigen dat ze geen vinden en dat de mensen niet willen werken; AWOE :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 16 jun 2007, 23:28

ik denk dat het niet aan de interim ligt, maar het bedrijf waar ze je naartoe gingen sturen zal geen vrouwen in die functie willen, compleet belachelijk natuurlijk
Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 17 jun 2007, 09:49

Ja natuurlijk belachelijk maar ja wat doe je er aan hé, wie zijn wij om te bepalan wie ze moeten aan nemen en wie niet???
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jun 2007, 10:52

tweety schreef:mell schreef
Je weet dat je altijd een klacht kan indien bij de dienst van racisme (ben de naam kwijt) he?!
Dienst van racisme is waarschijlijk een dienst die de bitenlanders opvangt denk je niet :lol: Is het niet de RVA dat je bedoeld???
Maar neen, ale ik heb het eventjes opgezocht met hulp want ik kwam er echt niet op.

Je hebt een wet: de discriminatiewet. Die moet men naleven.
En je kan bij "het centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding" klacht neerdienen als men je dus discrimineert. In dit geval dus je al geen eerlijk sollicitatiegesprek geven omdat je vrouw bent. Da's dus racisme he?!

Hier staat de wet: Discriminatiewet

En hier kun je een klacht indienen:
Klacht

En ik denk dat je zelf kunt kiezen hoe ver je er in wilt gaan. Dus gewoon klacht of echt wel verder dat die mensen ook gestraft worden, ...

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 17 jun 2007, 11:34

dat is toch he, mensen werken niet genoeg maar als je moeite doet om werk te zoeken dan zitten ze wat met je benen te rammelen.

Een interim zoekt toch werk voor je maar mijn man moet zelfs constant naar adecco bellen voor te vragen hoe het is. Dan zeggen ze we bellen je te vrijdag, dan bel je vrijdag iets voor 5 want dan zijn ze dicht he. Dan zeggen ze tja daar weten wij niks van ge zult nog 2 weken moeten wachten dan weten we meeR. Na 2 weken nog geen telefoon, bellen wij om te vragen hoe het zit en zeggen ze dat ze niet wisten of hij nog intresse had????

Zou verdorie de job nog mislopen

via het bedrijf zelf dan wat info gesprokkeld en die spreken mekaar tegen

mijn man kent nog iemand en heeft ook jaar via adeeco gewerkt en die hielden vaak 20uur per maand achter
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jun 2007, 13:38

Oh en wacht tot je werk hebt. Dan vallen ze je dus wel lastig met jobs. Ik heb, sinds ik vast werk heb, nog nooit zoveel interimkantoren aan mijn telefoon gehad als nu. En die weten van geen ophouden he?! :roll:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 17 jun 2007, 14:14

Pff interimkantoren ... zwijg mij ervan!
Toen ik werkzoekende was, heb ik het vertikt om me in te schrijven in hun bureau's.
Als je je cv openplaatst op de vdabdatabank kunnen ze dat zien en dan zijn ze daar hoor.
"We hebben iets interessant voor u. Kom eens langs."
Dan ga je maar moet je je eerst inschrijven, evt nog een test doen en als puntje bij paaltje komt, hebben ze niks noppes voor je.

Mijn vriend zit nu in hetzelfde schuitje en als ze bellen dan vraagt hij of ze effectief een job hebben die past in zijn profiel. Vraagt of ze hem de omschrijving kunnen mailen maar dat hij anders niet langsgaat gewoon zomaar.

Ik zocht dus liever zelf dan mijn tijd te verdoen aan hun klantenportefeuille vullen!

ps: er zullen er wel zijn die goed werk leveren maar ik vrees dat ze zeldzaam zijn ....

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 17 jun 2007, 14:25

ik ben een tijdje ingeschreven geweest bij creyfs, constant problemen en ik had geluk, het bedrijf waar ik werkte heeft toen de samenwerking met creyfs stopgezet en toen moest ik naar ago interim gaan en er zijn nooit geen problemen meer geweest
Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 18 jun 2007, 12:27

JONGENS TOCH IK KAN JULLIE NIET GENOEG BEDANKEN VOOR DE REACTIES WANT IK HEB HET MOMENTEEL HEEL LASTIG, NIET ENKEL OMDAT ZE ME WEIGEREN OMDAT IK EEN VROUW BEN MAAR OOK OMDAT ... (ZIE SOMS LOOPT HET MIS) IK ZIE HET MOMENTEEL NIET ZO GOED MEER ZITTEN IK ZIT ECHT MET EEN DIPJE

ZOALS SOMMIGEN AL ZEIDEN, ZIT JE ZONDER WERK DAN BELLEN ZE JE NIET HEB JE DAN WERK DAN STAAT DE TELEFOON ROOD GLOEIEND VAN DE INTERIMS DIE BELLEN. DAT IS ECHT NIET MEER NORMAAL :evil: :evil:

IK HAAT DIE INTERIMS ECHT DAT HET NIET MEER NORMAAL IS
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 jun 2007, 13:28

En 't is dan spijtig dat meer en meer bedrijven via interims werken.

Ik snap echt niet waarom ze dat zo blijven promoten.

Maar kop op!!! Ik heb ook een lange periode thuis gezeten en ik weet dat het allesbehalve leuk is. En die dipjes ken ik maar al te goed.

Maar er komt echt een tijd dat je werk vindt. De moed niet opgeven en doorzoeken!!! :wink:

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 jun 2007, 15:18

mell schreef:Oh en wacht tot je werk hebt. Dan vallen ze je dus wel lastig met jobs. Ik heb, sinds ik vast werk heb, nog nooit zoveel interimkantoren aan mijn telefoon gehad als nu. En die weten van geen ophouden he?! :roll:
idem hier.
Naar wat er één van die kantoren mij gezegd heeft komt dat omdat je bij de vdab nog staat ingeschreven als werkzoekende.
En die kantoren kijken in de computer naar de werkzoekenden die passen bij een bepaalde vacature,daardoor dus al die telefoontjes.
Je moet daarvoor eens langs gaan bij de vdab en hen dat zeggen dat je werk hebt.
Moet dus ook nog eens langs gaan,maar wanneer hé. :lol:
Veel te druk,heb gewoon geen tijd,en ook ligt dat daar helemaal open zodat je enkele kilometers om moet rijden en parkeren om er te geraken.
Denk dat dat wel de grootste reden is dat ik er nog niet geraakt ben. :oops:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 18 jun 2007, 17:58

ik heb me eens ingeschreven voor een job bij een interim en dat interim heeft zich zelfs nog NOOIT laten horen en echt NOOIT he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 jun 2007, 19:53

kyrodu schreef:
mell schreef:Oh en wacht tot je werk hebt. Dan vallen ze je dus wel lastig met jobs. Ik heb, sinds ik vast werk heb, nog nooit zoveel interimkantoren aan mijn telefoon gehad als nu. En die weten van geen ophouden he?! :roll:
idem hier.
Naar wat er één van die kantoren mij gezegd heeft komt dat omdat je bij de vdab nog staat ingeschreven als werkzoekende.
En die kantoren kijken in de computer naar de werkzoekenden die passen bij een bepaalde vacature,daardoor dus al die telefoontjes.
Je moet daarvoor eens langs gaan bij de vdab en hen dat zeggen dat je werk hebt.
Moet dus ook nog eens langs gaan,maar wanneer hé. :lol:
Veel te druk,heb gewoon geen tijd,en ook ligt dat daar helemaal open zodat je enkele kilometers om moet rijden en parkeren om er te geraken.
Denk dat dat wel de grootste reden is dat ik er nog niet geraakt ben. :oops:
je kan dat doen via hun site.
Ik ben net gaan kijken en er staat wel degelijk op dat ik werk.

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 18 jun 2007, 20:18

kyrodu schreef: Moet dus ook nog eens langs gaan,maar wanneer hé. :lol:
Veel te druk,heb gewoon geen tijd,en ook ligt dat daar helemaal open zodat je enkele kilometers om moet rijden en parkeren om er te geraken.
Denk dat dat wel de grootste reden is dat ik er nog niet geraakt ben. :oops:
Of je belt tussen 8 en 20u naar het gratis nummer 0800 30 700 om je uit te schrijven :wink: (je raakt het makkelijkst binnen buiten de normale kantooruren 8) )


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”