even stoom aflaten....

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
even stoom aflaten....

Bericht door Mieke » 15 jun 2007, 13:25

Ggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
waar moet ik beginnen.....

Tgaat dus overt werk. Daar krijg ik geen begrip voor mijn zwangerschap.
Er zijn al weken, maar echt weken zieken en dus volk tekort. Bijgevolg, moeten wij de diensten die open blijven liggen opvangen. En dat was allemaal voor de verkiezingen (bij de post zijn dat een van de drukste periodes)
En nu de verkiezingen voorbij zijn, komen ze allemaal stilletjes uit zieken verlof. De een was echt ziek en de ander werkziek (omwille van die drukke periode)
Dus kunne we eindelijk terug een beetje ademhalen, dacht ik. Want zelf heb ik ook al heel veel zaterdagen extra moeten werken en overwerken.
Vandaag vraag ik 1 dagje verlof voor 28 juni. Das goed zegt mijn baas, ik zet u in rust (overuren terugnemen) Ik zeg, nee, ik wil graag verlof, dat heeft iedereen wel verdiend zei ik, jama, zegt hij, ik zet u in rust. Ik zeg, dan kunnen ze me smorgens om 4uur bellen om te zeggen dat ik kan gaan werken als er weer zieken zijn. Dan heb ik nog niks. Jama, antwoordt mijne baas, als ze u niet bellen hebt ge toch verlof? :roll: :twisted: :twisted:
Echt, ik was ongelooflijk kwaad!!! Stank voor dank noem ik dat.
En dat heb je nog het onbegrip van de meeste collega's omdat je zwanger bent.
En dan vertel je dat tegen je ma (kwestie van stoom af te laten) zegt die me doodleuk, ja dat komt ervan als je altijd ja knikt :roll: :shock: :evil:
Daar had ik echt geen behoefte aan om dat te horen!

En dan nog iets. toen Marie eens ziek was en ik 1 dag omstandigheidsverlof heb genomen waren de collega's kwaad op me en dat kon niet en blablabla....
Maar iets ervoren nam er een andere collega omstandigheidsverlof om zijne auto naar de keuring te gaaan?????????????????, En daar werd niets op gezegd!!!!!
Woest ben ik er van op dit moment! Sorry, moest het even vertellen....


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 jun 2007, 14:07

hè, dat is vervelend!!!!
ik mag me gelukkig prijzen dat ze hier heel wat redelijker zijn
anders had ik het hier geen 10 jaar uitgehouden....

staat er in jullie arbeidscontract geen vertrouwenspersoon vermeld??
anders moet je daar je boekje eens gaan opendoen...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 15 jun 2007, 14:32

Groot gelijk dat je je laat horen. Zoiets kan ook niet he. Is er niemand waar je terecht kunt om dat eens te bespreken? En anders eens naar de vakbond gaan om te horen wat je er juist kan tegen doen?
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jun 2007, 16:17

Heel vervelende situatie! Ik ga bij mensen thuis en hoef dus geen rekening te houden met collega's! Daar ben ik soms wel eens blij om!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 16:49

Ja klote is dat...als ik ergens niet tegen kan dan is het wel onrechtvaardigheid..........ik heb daar zo'n hekel aan. Anderen weten precies wat JIJ MOET DOEN, hoe JIJ je MOET GEDRAGEN..en dan zelf er LAK aan hebben........daar ben ik snel klaar mee!!

Gelukkig werk ik meestal alleen en zie mijn collega's maar zelden. Er wordt wel eens een notitie achtergelaten als ze VINDEN dat ik iets niet goed heb gedaan.....vanmorgen nog een gelezen.......dan denk ik (soms zeg ik het ook nog hardop......F*ck you..........verbeter de wereld.......begin bij JEZELF........ :lol:


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 15 jun 2007, 19:25

de 27ste juni moet ik terug op medische controle. en de verantwoordelijk van de vakbond zei me dat ik die dingen allemaal moet zeggen en mss nog een schepje bovenop doen. Zodat die dokter me zowiezo een papier moet maken voor aangepast werk en zeker geen 6 dagen meer werken als dat absoluut niet nodig is.
En dat ben ik ook van plan om te doen. Ben het echt beu op dit moment!

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 19:40

GO GIRL!!!!! :lol:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 15 jun 2007, 22:39

Mieke schreef:de 27ste juni moet ik terug op medische controle. en de verantwoordelijk van de vakbond zei me dat ik die dingen allemaal moet zeggen en mss nog een schepje bovenop doen. Zodat die dokter me zowiezo een papier moet maken voor aangepast werk en zeker geen 6 dagen meer werken als dat absoluut niet nodig is.
En dat ben ik ook van plan om te doen. Ben het echt beu op dit moment!
echt wel doen he :!: Laat u niet op uw kop zitten... Jij, als zwangere, hebt ook rechten. En als ik jou was, zou ik zeker aangepast werk vragen.

En anders, ik weet nog een plaats waar ze werkvolk nodig hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 15 jun 2007, 22:48

Mieke schreef:de 27ste juni moet ik terug op medische controle. en de verantwoordelijk van de vakbond zei me dat ik die dingen allemaal moet zeggen en mss nog een schepje bovenop doen. Zodat die dokter me zowiezo een papier moet maken voor aangepast werk en zeker geen 6 dagen meer werken als dat absoluut niet nodig is.
En dat ben ik ook van plan om te doen. Ben het echt beu op dit moment!
Je moet dat ook doen. Als ze zelfs geen rekening kunnen houden met een zwangere vrouw dan is het echt al wel erg he.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 16 jun 2007, 00:54

da zou ik ook doen hoor, een klein beetje verdraagzaamheid is niet te veel gevraagd hé
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jun 2007, 20:50

Lena schreef:En anders, ik weet nog een plaats waar ze werkvolk nodig hebben :wink:
Bij u in de winkel?? :wink:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 16 jun 2007, 21:07

Dat is inderdaad om gek van te worden hé.
Moeten jullie steeds stand-by zijn misschien? Kan je niet gewoon je telefoon niet opnemen ofzo?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jun 2007, 21:11

Als je in rust staat, moet je stand-by blijven. Dat betekent dus ook dat niets iets kunt plannen want je kunt altijd worden opgebeld.
Met een dag verlof mogen ze je ook opbellen maar dat kan je weigeren. Das het enige verschil.
Heb het overlaatst nog meegemaakt. Ik had smaandags een dag rust opstaan omdat ik zaterdags moest werken. Natuurijk bellen ze me op. Maar ik had Marie niet weggebracht omdat ik toch thuis zou zijn, dacht ik. En ja, om 4 uur smorgens je kind wegbrengen....???
En ja, daar is toen dikke prul meegeweest. Ik moet ten alle tijde mijn kind kunnen wegdoen. Net alsof Marie een stuk speelgoed is dat je even aan de kant legt :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 16 jun 2007, 21:14

Ik vind dat echt ongehoord hoor. En dat voor zo'n instelling als 'De Post'.
Kan je je vakbond niet aanspreken? Dat kan toch niet verder zo. Je kind zal zo ontregeld geraken en later krijg je daar toch wel problemen mee. Allé, dat denk ik toch. Een kind moet toch op tijd en stond zijn regelmatige uren slaap krijgen.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jun 2007, 10:55

Amai zulle wat een toestanden.

Laat je idd maar horen en je niet laten doen. Je moet niet alleen aan jou denken maar ook aan dat ukkietje in je. En dat heeft ook rust nodig, ...

En amai ten alle tijde je kind kunnen wegdoen. Ik zie je al midden in de nacht vertrekken. Och arme zulle

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 jun 2007, 11:55

Gisteren dus naar de medische ontrole geweest.
Ik moet 17 juli stoppen met het werk dat ik nu doe. Mag niet zwaarder tillen en heffen dan 10 kg. Maar tprobleem is dat er niets is voor de zwangeren op de post :roll: Als ik gene ander dienst hebt gekregen rond de 10de juli moet ik die dokter terugbellen en gaat em daarmee naar de directie in Brussel.
Maar volgens de wet en de afspraken vd Post moet ik dus dit werk blijven doen tot 17 juli.
Vooraleer ik vandaag op ronde vertrok zei een vrouwelijke collega me dat ik moest oppassen niet te vallen, want volgens haar dekt de Post dat niet meer vanaf 6 maanden.
En natuurlijk, wat gebeurt er? Ik val. Niet zo heel hard maar toch serieus verschoten, pijn in de onderbuik en harde buiken. En wat schaafwonden.
Dadelijk naar de huisarts geweest, foetale harttonen geluisterd en bleken ok. Namiddag nog naar de arbeidsgeneesheer om te zien of die mijn afwezigheid tot volgende week accepteert.
Laatst gewijzigd door Mieke op 28 jun 2007, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 jun 2007, 12:55

Oei!! Dat is schrikken!!
Je gaat nooit niet anders zien, zwanger en vallen. Maar goed dat alles ok is!
Te hopen dat het goedgekeurd wordt je afwezigheid!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Gevallen

Bericht door Aicha » 28 jun 2007, 13:32

Mieke toch!!!!!!

't is niet mogelijk!!! Kan me inbeelden dat uw hart een slagske oversloeg!
Goed dat je al naar de dokter geweest bent zodat je tenminste al gerustgesteld bent over je beebje!

Hopelijk doen ze daar nu niet averechts over je afwezigheid!

Allée, als ik dat zo allemaal hoor, ben ik blij dat ik indertijd niet bij de post gesolliciteerd heb! heb eens op het punt gestaan om dat te doen maar kreeg toen net iets aangeboden... :lol: :lol:

Probeer je deze namiddag maar lekker rustig te houden en laat u vanavond dan maar ne keer soigneren van uw ventje!!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 jun 2007, 13:45

Dat is daar toch niet te doen op je werk he?! Hopelijk komt alles vlug in orde!

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 28 jun 2007, 17:20

oei nog een geluk dat alles in orde is met je baby, ik vind dat ze op je werk wel wat meer rekening mogen houden met zwangere vrouwen, bij mij (werk in een fabriek) mag je van zodra je zwanger bent lichter werk doen en als je bevallen bent mag je 4/5 gaan werken, dit mag je per kind 5 jaar doen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 jun 2007, 10:10

Tis dus goedgekeurd tot volgende week!!
En nu nog een beetje achter mijne baas zijn gat zitten voor lichter werk! :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 jun 2007, 12:40

heb je met je vorige zwangerschap ook zoveel last gehad voor ander werk te krijgen?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 jun 2007, 12:49

nee, toen had ik ander werk op 3 maanden zwangerschap.
Maar probleem is dat deze diensten niet meer bestaan, wegens reorganisatie op de Post.
Er valt maar altijd weg maar komt niets in de plaats bij. Maar dat zal wel de definitie van besparen zijn zeker?

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 jun 2007, 12:51

Mieke schreef:Maar dat zal wel de definitie van besparen zijn zeker?
spijtig genoeg wel :(

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 jun 2007, 15:27

Daarstraks naar mijne baas gebeld maar die had nog steeds niks gehoord van de zone manager. Ik dus naar de verantwoordelijke gebeld van de sociale dienst.
Die zei me doodleuk dat er niks is voor mij na 17 juli???? :shock:
Ik zeg, allez, dat kan toch niet? Dan moeten alle zwangeren op de post maar op 7 maanden met ziekenverlof gaan?? Dat kan toch niet? Sorry zegt em der is niks maar ik zal nog eens horen bij de zone manager. Ik zei em nog, al zet ge mij 8 uren op ne stoel voor papier werk te doen, dat maakt mij niet uit, zolang ik maar aant werk ben.

Vijf minuten erna belt em mij terug en zei dat er dinsdag een vergadering komt met de postmeester in Tongeren samen met de zone manager en gingen ze proberen om mij een opleiding te geven als bediende aan het loket. Dus nu allemaal maar duimen a.s. dinsdag.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 29 jun 2007, 16:06

Dat is goed nieuws he. Zou je dan achteraf dat werk mogen blijven doen als loketbediende?

Ik ga duimen zene !!!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 jun 2007, 16:09

Ik duim ook mee!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

loket

Bericht door Aicha » 29 jun 2007, 17:09

Als je dat werk als loketbediende graag zou doen zou dat dan wel een mooie kans zijn!
Wil dat ook zeggen dat je betere uren hebt?

hoe is het nu met je? Niet teveel last van je val van gisteren,

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 29 jun 2007, 17:54

hopelijk mag je die opleiding doen, duimen maar :!:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 29 jun 2007, 18:29

Ik duim mee!!

En je thuis laten kunnen ze toch niet. Ze zijn verplicht je werk te geven tot wanneer jij op zwangerschapsverlof wilt. Wat gaan ze doen als er nog een zwangere rondloopt daar?


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”