Bij opa en oma......

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik
Bij opa en oma......

Bericht door Noontje » 13 jun 2007, 10:22

Ons dochtertje gaat 1 keer per week een hele dag naar de onthaalmoeder......ze is heel lief en ons kleintje komt er altijd moe en voldaan van terug.

Oma (mijn moeder) vraagt vaker of ze komt logeren.......op zich geen probleem maar omdat ze in Nederland wonen en wij geen auto hebben wil ze haar meteen een hele week.

Ik WIL mijn dochter geen HELE WEEK weg thuis. Ik hou zielsveel van ons kleintje en ben al blij als ze na een hele dag onthaalmoeder weer thuis is.
Waarschijnlijk ben ik overbezorgd maar ik heb ons dochtertje al twee keer gered van "de dood".
Mijn instinct werkt perfect........ik zie het al voordat "het" gebeurd.....

Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurd.......ze is nu heel snel en haalt allerlei capriolen uit......hoort erbij........maar ik LET WEL OP!!

Zucht.......ben ik zeker de enige........? :cry:


Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 13 jun 2007, 10:54

Ik begrijp je volkomen...dat staat bij ons al vast dat ons meisje zeker geen nachten bij groot-ouders zal doorbrengen zonder een echt goeie reden...

T'is niet dat ik ze niet vertrouw, maar gewoon t'is ons meisje, ik zorg voor haar, zij moeten dat niet doen...

Ze zullen wel babysitten in den dag of eens 's avonds, maar overnachten, nee dank u...dan zou ik niet slapen :lol:

Dit is een normaal gevoel denk ik...we geven ons wondertjes niet graag af :) ze worden zo snel groot :D

groetjes

Jenny & Femke

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 13 jun 2007, 11:22

Gelukkig iemand die het begrijpt........

Gelukkig kan ik erg sterk zijn en ook ECHT zeggen dat ik het niet wil.
Laatst zei ze.....ja dan haal ik haar maandag en dan breng ik haar vrijdag terug....de dag voor we op vakantie gaan........NIET DUS......ik kan dat kindje niet van hot naar haar slepen......een week bij mijn moeder........1 nachtje thuis en dan meteen naar Egypte......dan raakt ze helemaal van slag......nee, nee.......daar trap ik niet in......met een brullend kind 5 uur in het vliegtuig terwijl het absoluut niet nodig is.

En de smoes van..ja dan kan jij lekker je koffers pakken en nog wat poetsen thuis.........DUHHHH....ik HOEF mijn kind niet weg te brengen omdat ik moet schoonmaken........wat een flauwekul zeg......

SORRY, mijn hormonen razen door mijn lijf als ik er al aan denk.......!! :oops:

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 jun 2007, 11:28

Ik begrijp je helemaal. Als ik ga werken dan gaat Caro ook naar mijn moeder (Amber gaat al naar school) en dan kom ik 's middags daar eten en zie ik mijn meisjes en dan rond 16u ben ik daar al terug om hun te gaan halen. Ik zou mij niet kunnen inbeelden dat ik ze een hele week zou moeten missen. Ik zou ook nooit op verlof kunnen gaan zonder mijn kindjes. Ze gaan wel af en toe (om de 3 à 4 maanden) eens bij oma en opa slapen als we eens ergens naartoe gaan maar daar blijft het dan ook bij.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 jun 2007, 13:10

Nee, je bent niet de enige!!
Ik zou mijn kinderen ook geen hele week wegdoen! Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt.
In april 2007 zijn we voor de eerste keer alleen weggeweest, voordien hadden ze nog nooit ergens anders geslapen.
Nu, we hadden dat wel eens nodig, maar de reden waarom we hiermee begonnen zijn was omdat we naar een feest moesten.
Eind juni is het weer zover, dan gaan ze een nachtje slapen, maar s'morgensvroeg ben ik er weer.
Als je dat niet wil, dan doe je het niet! Het is jou kind en bij jullie ligt de eindbeslissing!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 jun 2007, 16:12

Je moet je eigen ding doen !
Jonas (nu vier jaar) gaat in het groot verlof wel eens vier dagen bij mijn ouders logeren omdat we moeten werken.
We hebben ons verlof al voor een stuk gesplitst maar alle schoolvakanties kunnen we helaas niet opvangen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jun 2007, 16:25

je moet je eigen intuitie volgen!! Jij , als mama, voelt nog altijd het beste aan wat het beste is voor je kind én voor jezelf

hier blijft mijn dochtertje elke maandag bij mijn schoonouders slapen
die passen op haar op maandag en dinsdag
en maandagavond gaan we daar dan eten
en blijft ons meisje daar slapen (kan oma daags nadien met haar uitslapen hé :wink: )
(vroeger deed ons zoontje dat ook, maar die moet nu naar school dus die moet mee naar huis)

verder gaan ze af en toe wel eens naar een van de grootouders slapen
en dat vinden ze reuze
Maar wij hebben een hele goeie band met onze ouders-schoonouders
en dat doet veel hé
meestal als ze daar gaan slapen, dan is het omdat omwille van ons werk
Wij gaan niet zo dikwijls weg, dus daar wordt nooit misbruik gemaakt van de goodwill van onze ouders
Maar het is gewoon hoe je het zelf wil....

een hele week heb ik ze nog niet moeten missen
een verlengd weekend heb ik mijn zoontje wel al eens achtergelaten
en dat is me, echt waar, heel goed meegevallen
ik heb wel eens gebeld en smsjes gestuurd (hij zei toen toch niets aan de telefoon)
maar ik weet dat ze in goeie handen zijn, en dat maakt een wereld van verschil voor mij dan hé!

maar... sommige mensen kunnen niet anders dan hun kindjes eens een tijdje te moeten missen
bv mensen die geen grootouders in de buurt hebben en het is schoolvakantie
dan hoor ik dat meer dat de kindjes een week van huis zijn om bij de grootouders te gaan logeren omdat mama en papa geen verlof hebben
En ik ga die mensen daar niet om veroordelen
Soms kan je niet anders hé....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 13 jun 2007, 19:42

hey,
wij laten onze zoon ook niet graag ergens slapen, alleen als het echt nodig is!!! BV: een trouwfeest

Maar binnenkort zullen we wel moeten, als ik binnen moet voor de bevalling !!!

Hij is het helemaal niet gewoon, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 jun 2007, 19:56

Nele, kan je je kindje niet thuislaten?
Zo deden wij het: we lieten iemand komen en Yana kon gewoon verderslapen.
Oma haalde haar s'morgens uit haar bedje en s'middags kon ze broertje komen bezoeken.
Dan hoef je hem ook niet wakker te maken als je s'nachts wegmoet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jun 2007, 20:09

dat is idd een oplossing
zo gebeurt dat bij vele vrienden van ons ook
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 jun 2007, 20:21

Je moet inderdaad je gevoel volgen!!

Ik kan het mij niet voorstellen dat Maaike een hele week gaat slapen op een ander. Ik zou daar toch niet mee op mijn gemak zijn. Misschien als ze ouder is maar nu toch nog niet.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 jun 2007, 20:45

Maar binnenkort zullen we wel moeten, als ik binnen moet voor de bevalling !!!

Hij is het helemaal niet gewoon, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik ben polyklinisch bevallen bij Caro en ben 1 dag na de bevalling naar huis gegaan. Voor Amber (en natuurlijk voor mij ook) was dat echt ideaal, ze had haar mama bij haar op haar vertrouwde plek en moest niet ergens anders gaan logeren.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 13 jun 2007, 22:32

Ojee, vrijdagavond gaat onze kleine mie voor het eerst bij mijn ouders slapen. We moeten naar een feest en we hebben geen babysit die thuis kan komen die avond, dus leek ons dat de beste oplossing. Ik ga het wel moeilijk hebben, denk ik. 's Nachts thuiskomen en dan zo een leeg bedje vinden. Twee weken later hebben we weer een trouw, maar voor die dag is er dus nog geen oplossing, want dan zijn mijn ouders met vakantie. Bij mijn schoonouders wil ik ze liever niet doen, voor een nacht... Om allerlei redenen...
Mijn kleine meisje een week missen? Nee, dat zou ik nog niet kunnen...
Als ze wat groter is, misschien? Want dan gaan ze automatisch eens weg met school ofzo, dus ja.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 14 jun 2007, 18:56

Hey,
Ik heb besloten om de volle 5 dagen in het ziekenhuis te blijven, vooral omdat ik bij de geboorte van Tijl toch veel extra zorg nodig had! (veel bloedverlies, gescheurd, geknipt,...)
Ga mij en de baby dus enkele dagen laten verzorgen!

Ik ben wel zeker dat Tijl in goede handen is hoor!!!!!!! Ik zal hem wel missen maar het is beter zo!!!

Wat we gaan doen als we 's nachts moeten oprijden naar het ziekenhuis weten we nog niet!!
Mijn ouders wonen op 150 meter van onze deur, dus we kunnen alle kanten uit!!!!

Bedankt voor de tips iedereen!!!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”