ploegwerk

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:
ploegwerk

Bericht door dintje622 » 30 jan 2007, 19:48

hallo

ik werk in ploeg dus de ene week van 5 tot 13 en de andere week van 13 tot 21 :wink:

nu vroeg ik me af of er hier nog mama's zijn die in ploeg werken :roll:

gewoon uit nieuwsgierigheid :lol:

greets
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jan 2007, 20:32

Nee, maar Filip wel.
Ik vind, als er één in ploeg werkt dat dat wel makkelijk is.
Dan moeten de kinderen maar halve dagen weg.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 31 jan 2007, 15:11

aja en wat doe jij dan van werk?

en is het 2 ploegenstelsel of drie
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 jan 2007, 16:54

Ik ben vloerhostess 8) en werk elke dag van 8 tot 12u.
Filip werkt vroegen en laten.
De ene week heb ik enkel in de voormiddag opvang nodig (dan doe ik Milan weg of komt er iemand en ben ik tegen 12.15u weet thuis)en de week nadien niet. Dan ben ik om 12.15u thuis en Filip vertrekt om 12.30u. Ideaal dus.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 31 jan 2007, 17:27

aja dat is idd gemakkelijk

hier ga ik gaan werken fulltime en blijft olivier(na gezondheidsproblemen) thuis en zorgt voor onze tommy

dat is ook gemakkelijk he 8)

zijn er nog mama's :?:

ps ik ben snijoperator in een fabriek waar ze autogordels produceren en versnijden :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 31 jan 2007, 22:15

ik ben natuurlijk nog geen mama :wink: , maar als ik dat word dan zal ik ook in shiften werken.
ik werk in shiften, maar dat is niet per week. ik bedoel ik doe zowel vroeges en lates in de week, ook 2 weekends per maand werken.
al een chance, dat we geen nachten moeten doen, want dat zou ik niet zien zitten.
koen werkt iedere dag (weekend vrij) van 6-15u. vrijdag tot 13.20u :D
naar opvang later toe, zullen er hier (hopelijk) niet al te veel problemen zijn.

persoonlijk vind ik in shiften werken wel leuk. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 31 jan 2007, 22:23

ik ben nog thuis maar er komt een tijd dat ik ook terug moet gaan werken
langs de ene kant blij en aan de andere kant niet
ik heb onverschillige uren en de onthaalmoeder zorgt van 7u tot 18u30
en dat zal hier grote problemen zijn nl mijn man die is weg van 6u15 tot 19u15
en als ik om 6u moet beginnen zijn er al problemen voor de kids s'morgens en als ik de laten heb ook hé
nu we zullen nog zien heb dagwerk aangevraagd moja het zal moeten kunnen hé
en anders zoek ik wel iets anders van werk in dagploeg :wink:

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 01 feb 2007, 07:44

Ja ik werkte ook in ploeg heftruckchauffeur,maar ben thuis gebleven omdat het niet meer haalbaar was.Ik werkte van 6 tot 14uur en van 14uur tot 22u,ventje is veranderd van werk(Vorig falliet) en zijn uren zitten nu tussen 5u en ...,dus dat veranderd alle dagen,pfff.Dus wat ik na mijn loopbaanonderbreking zal doen,kweet nie dagwerk?,alhoewel ik mis mijn clarckske(soms :wink: ).
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 01 feb 2007, 13:54

Voordat Maaike er was werkte ik in ploegen. Maar wist al zo dat ik dat moest veranderen na mijn bevalling. Mijn vrouw werkt namelijk met vroeges, lates, ... Elke dag andere uren. Dus helemaal geen regelmaat in.

Nu werk ik halftijds en zo moet de kleine nooit meer dan 4,5u naar de onthaalmoeder. Soms misschien wat meer, vaak minder.

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 01 feb 2007, 15:27

Na bv verlof moet ik waarschijnlijk ook starten in 2ploegenstelsel, of misschien in dag, ze weten het nog niet :roll:

mijn man werkt in dag te lokeren, dus die is niet thuis van 7h30 tot na 18h; en als ik vroege of late zal werken gaan wij ier ook problemen hebben om opvang te vinden... OM is maar open tot 18h, en de woensdag maar tot 17h ... Jasper zal dus per dag iets meer dan 5h bij OM zijn...
AfbeeldingAfbeelding

Fieke27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2006, 14:12
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Fieke27 » 16 mar 2007, 19:54

Hey,

Wij werken alletwee in shiften!!!
Mijn man werkt in een full-continue shiftsysteem, dwz van ma. t/m zo late dan is hij 2 dagen thuis, dan van woe. t/m di. vroege, weer 2 dagen thuis dan van vrij. t/m do. nachtdienst, wekend thuis en dan begint het 's maandags opnieuw met de late!!!
Bij mij zijn de uren altijd anders, er zit niet echt en systeem in, ik probeer er dan meestal voor te zorgen dat ik de tegenovergestelde uren heb dan mijn man, als hij vroege heeft doe ik de late, zo is er altijd iemand thuis voor de kids en moeten ze heel weinig naar de opvang.
Het enige probleem zijn de nachten, vermits ik ook nachtdiensten heb (werk als verzorgende in een RVT) dan moeten we wel een oplossing zoeken voor de kindjes.

Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 16 mar 2007, 23:26

momenteel ben ik nog in loopbaanonderbreking tot half januari 2008
maar daarna moet ik ook terug in shiften werken...
een week de vroegen van 6 tot 13u45(vind ik super! heb je nog lekker veel aan de dag)
dan een week de dag: van 8tot 15u45
een week de laten: van 13u tot 21u45 :evil: (doe ik écht nie graag)
terug een week de dag
en dan begint het terug met de vroegen, enz...

mijn vriend werkt elke dag van 7u of 8u tot ....(tss) 18u30 en 21u
dus dus als ik de laten ga hebben ga da nie zo gemakkelijk zijn voor opvang... nu ja, dat zijn nog zorgen voor later... véél later :lol:
Afbeelding

Afbeelding

jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:

Bericht door jonge mama » 26 aug 2007, 10:52

hallo iedereen .
ik werk sinds kort en moet zeggen dat dit niet altijd meevalt naar opvang toe. voor ik ging werken zei men familie maja breng gij da ventje maar naar hier en zo en nu ist al zo van mja mja ik moe werken of oei da gaat niet gaan. gelukkig had mij gezond verstand mij voor dat ik ging werken al een seintje gegeven dat dit niet ging lukken. toen maar een onthaalmoeder gezocht en gevonden en trouwens een hele goeie maar het probleem is ze neemt zoveel conge. en ze zegt het niet altijd op tijd. en daar ik in een rusthuis werk en onderbroken uren heb dan moet ik soms werken tot 19.00 of tot 20.45 maar zij werkt zo lang niet ze heeft dat 2 keer gedaan tot 19.00 omdat wij niet anders konden mijn man is namelijk amblancier en die weet altijd wanneer te beginnen maar nooit wanneer hij gedaan heeft. super lastig dus. zijn er nog mensen die het gevoel hebben dat ze hun kindjes of kindje heen en weer moeten slingeren van de een naar de ander om toch maar opvang te hebben. ik voel mij daar soms echt schuldig bij nu hij kent iedereen waar hij naar toe gaat maar ik had liever gehad dat hij altijd bij dezelfde persoon was gewoon al om het vertrouwen te krijgen. maar wij hebben een huis af te betalen en ik moest aan het werk anders ging het niet gaan met 1 loon. ik denk dan als ik me terug schuldig voel van het is voor men spruitje dat ik het doe om hem nieks tekort te doen. als er nog mensen zijn die een beetje het zelfde meemaken laat het allezins weten he , dan kunnen we elkaar toch steunen.
groetjes lien, jonathan en yari
.
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 27 aug 2007, 17:14

Voordat ik zwanger was van Bram, werkte ik nog in ploegen, elke dag andere uren. En ook nog 3 van de 4 weekends.
Mijn man wilde dat als we nog een kleine hadde, dat ik dagdienst draaide, zodat het wat gemakkelijker was.
Maar ik moet zeggen, ik vond het vel gemakkelijker in ploegen dan nu met dagdienst. Dan ging het die dagen dat ik later moest beginnen, 's morgens wat vlotter. En als ik de vroege had, moesten de kinderen niet naar de opvang.
Maar mijn man stond er dan in het weekend dikwijls alleen voor en vond dat wat veel.
Heel spijtig, ik had graag in ploegen verder gewerkt, dat was voor mij veel gemakkelijker. Maar ja :(
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 aug 2007, 19:30

Ahwel Silviake mijn vrouw werkt dus met verschillende uren, elke dag andere, om de 2 weekends werken en we hadden er ook over nagedacht dat ze misschien beter dagdienst zou doen. Maar dan ziet ze die kleine dus amper. Nu heeft ze tenminste nog eens een voormiddag of een avond of zo met de kleine. Dan zo goed als niets meer.

Dan kon ik dus elke dag de kleine 's morgens en 's avonds wassen, ... En da's ook niet leuk he?!

Dus ik kan goed begrijpen dat die dagdiensten niet altijd leuk zijn.

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 27 aug 2007, 20:59

ja het is zo, ik ga de kinderen minder zien.
Misschien moet jij eens met mijn man praten, je kan hem misschien van gedcht doen veranderen. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 aug 2007, 07:49

:lol:


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”