het is bijna zover

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk
het is bijna zover

Bericht door haylee » 08 sep 2006, 11:52

En zien de mama's het zitten voor te werken binnekort?
ik start de maandag,en ik sta eigenlijk wel te springen hoe raar het ook klinkt :lol:
Afbeelding


Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 08 sep 2006, 12:11

Ik start ook weer maandag. Ik wil mijn ventje niet achterlaten en het is ook niet echt mijn droomjob en het is nu een van de drukste periodes van het seizoen. Plus het is werken tot 18 uur :( Anderzijds zal het me waarschijnlijk goed doen niet constant zijn geween te moeten horen en zal hij misschien een beter ritme krijgen bij de om en wat flinker zijn? En ik zal dubbel gemotiveerd zijn geduld te hebben met hem als ik hem na zo'n lange werkdag weer zie.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 sep 2006, 12:41

Veel succes komende maandag!!
Ik heb uitstel van executie :wink: ik start 2 oktober pas, heb nmaandje bij gekregen.

Gebruikersavatar
haylee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jan 2006, 17:01
Locatie:Opwijk

Bericht door haylee » 08 sep 2006, 12:54

voor mij is het wel genoeg geweest.
Ik ben wel iemand die graag werkt .
Ik zal het ook moeilijk hebben voor men ventje weggtedoen
Maar ik weet dat hij in goede handen is en dat ik hem savonds terug zie
Hij gaat volgende week naar men schoonouders
dan is men man een weekje thuis
en dan pas gaat ie naar de creche.Het zal goed doen voor dde kindjes ook denk ik dat ze onder andere kindjes zijn.en voor ons natuurlijk ook onder de mensen terug.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 08 sep 2006, 16:07

véél succes allemaal op je 1ste werkdag na de bevalling


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 08 sep 2006, 17:29

hey haylee
ik mocht 18 september terug beginnen, maar ik begin maandag ook terug
het is te druk en heb afspraken gemaakt met mijn baas dat ik de reeds gepresteerde uren van deze zomer en die uren van komende week, kan gebruiken om 's morgens iets later te beginnen. Dan kan ik onze niels naar school doen.
Ik ben vandaag al gaan werken, en ik moet zeggen.;.. het deed enorm veel deugd om mijn collega's weer te zien
Mijn drukke dagritme terug te hebben
en... er thuis eens eventjes tussenuit te zijn!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 sep 2006, 21:26

ik ben na 5.5 maand op 1 september terug begonnen. Een nieuw werk, dus eerst opleiding en vandaag was mijn eerste werkdag.
Afgelopen maandag is Maaike voor de eerste keer naar de onthaalmoeder geweest. Het was wennen en ik had het er wat moeilijk mee maar het is heel goed gegaan toen. En ze moet gelukkig vaak maar halve dagen gaan.

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 08 sep 2006, 22:02

Veel succes allemaal op de eerste werkdagen! Ik ben nog een heel tijdje thuis, en aan de ene kant ben ik daar wel blij om, zo kan ik Marith blijven bv geven, kan ik Renate brengen en halen van school...

Maar aan de andere kant mis ik da sociaal contact enorm, soms zou ik eens gewoon willen vluchten uit mijn huis, even geen kindjes om me heen, gewoon meer betekenen dan mama en vrouw alleen, snap je.

Ik heb het echt lastig gehad toen mijn collegas op babybezoek waren, echt ne megaleuke avond, heel veel gelachen en gezeverd, maar dan besef je ook weer wat je allemaal mist op het werk.
En als ik dan een paar weken aan het werk zal zijn, dan zal ik pas goed beseffen hoe leuk het was thuis zeker :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 sep 2006, 22:13

Veel succes allemaal om weer op jullie werk te starten :wink: Als je weer eenmaal je ritme gevonden hebt, gaat het weer goed gaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 09 sep 2006, 10:26

Als ik dat zo lees zijn er niet veel mama's die rond drie maand al terug beginnen werken, maar het is een nieuwe job en ik kon dus geen extra verlof aansluiten of zo :(
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 sep 2006, 15:24

tori schreef:Als ik dat zo lees zijn er niet veel mama's die rond drie maand al terug beginnen werken
Ik stond tijdens mijn zwangerschap interimwerk te doen, via dagcontracten was dit. Heb dus mijn zwangerschapsverlof kunnen nemen en dan kwam het uit dat ik in juli terug moest beginnen werken.
Heb toen verder gedopt en op mijn gemakje naar vast werk gezocht en gezorgd dat ik tegen september terug bezig was.

Dus eigenlijk een beetje chance gehad met werksituatie en daardoor langer kunnen thuisblijven. Alhoewel die werksituatie alles behalve leuk was. :?

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 09 sep 2006, 15:32

Ik had de keuze om tot maart 2005 ergens te werken waar ik heel goed verdiende, maar ik zat dan tot de bevalling thuis en ik had ook geen zekerheid dat ik snel weer werk zou vinden OF ik kon ergens aan de slag in februari voor een veel kleiner salaris maar wel véél dichter bij huis en met de zekerheid dat ik na de bevalling weer een job en dus een loon had. Ik heb dan maar voor dat laatste gekozen. Ik moet er nu wel 12 maanden werken eer ik een aanvraag mag indienen voor ouderschapsverlof, da's tot eind januari nog maar ik zit er al over te denken. En ondertussen zoek ik of ik misschien niets beters vind.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 11 sep 2006, 09:40

Veel succes allemaal.
Ik weet nog goed toen ik na de bevalling van de jongste weer aan het werk ging dat ik het echt wel nodig had die afleiding.
Ook al vond ik het verschrikkelijk om mijn 8 weken oude ventje bij de onthaalmoeder te laten.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 sep 2006, 13:36

Nog een paar uurtjes en jullie zijn weer allemaal bij jullie kindjes :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 sep 2006, 13:49

Hopelijk is voor iedereen de eerste werkdag terug goed meegevallen !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 sep 2006, 14:09

'officieel' begin ik ook pas de 18e terug, maar heb vorige week 1 dagje gewerkt en morgen en woensdag ga ik ook.
Kwestie van er terug een beetje in te geraken, alhoewel het niet echt op mijn werk zelf is (2x vergadering en 1x op verplaatsing)
Op het werk zelf ('mijn' winkel zullen we maar zeggen :wink: ) zal het andere koek zijn. Net toen ik in zwangerschapsverlof ging, hebben ze een nieuw kassa en computersysteem geplaatst en dat moet ik dus nog onder de knie krijgen :? Het kassawerk op zich is geen probleem, maar het pc-gedeelte... Nieuw programma om kassa's te tellen, brrr, tegen vrijdag moet ik het weten, want dan sta ik alleen in de winkel (als verantwoordelijke dan). Hopelijk lukt het tegen dan ('t zal wel moeten :roll: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 sep 2006, 16:35

mijn dagje zit erop....!!!!
't was plezant om nog eens te werken
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 17:44

fijn dat het goed is meegevallen,goortjes!!


hopelijk voor de andere weer-aan-het-werk-mama's ook!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 11 sep 2006, 19:21

Het was vandaag Torben zijn eerste dag vandaag. Gisteren staken we hem voor zijn doen vrij vroeg in zijn bedje (22.30) en hij sliep lekker door tot 4.30. Het was dan 6 uur eer iedereen weer in slaap viel en om 6.30 ging mijn wekker. Met een klein hartje mijn slapend boeleke wakkergemaakt voor zijn badje nadat ik me had klaargemaakt. Hij was nog wat sufjes Ik had net genoeg tijd om me klaar te maken en de kleine klaar te hebben voor vertrek. Ik begon wat te huilen en nam Torben eens goed vast. Plots gaf hij flink over, het liep zelfs uit zijn neus. Het spoot de grond op en langs mijn rug tot in mijn onderbroek. Vlug andere kledij aangetrokken en vertrokken. We hebben dan nog een babbeltje gedaan met Véronique door mijn tranen heen en toen was het tijd om te gaan werken. Ik voelde me wat verloren en het viel me op hoe rustig het was zo zonder brullende baby. Al redelijk snel begonnen mijn borsten te lekken en ben ik gaan afkolven. Ik had meteen een flesje vol. Tijdens de middag vlug naar huis gefietst en daar stond papa op mij te wachten. Ik belde vlug even naar Véronique en die vertelde dat Torben heel de tijd had liggen slapen en al één flesje had gedronken. We spraken af dat ik één middag per week eens mag langskomen om "live" de borst te geven, dat wordt de woensdag. De laatste uren op 't werk zat ik echt af te tellen tot ik mijn ventje zou zien. Rond 15.30 heb ik weer afgekolfd en ik had weer een mooi flesje vol. Toen ik vanavond thuis kwam heb ik Torben meteen aan de borst gelegd en in het boekje van Véronique gelezen. Ze schreef: "De eerste dag van Torben zit erop. Alles verliep vlotjes. Torben slaapt in de babysit van aankomst tot 9.30. Dan wenen van de honger en flesje gedronken. Hij slaapt dan weer tot 12.50 en drinkt dan weer een flesje en slaapt dan tot 15.45. Tussendoor als hij wakker is lacht hij veel. Hij heeft al eens op mijn dochter haar schoot gezeten voor een fotoshoot. 't Is een klein charmeurke hoor! Pipi: 4. Kaka: 0. Torben trekt zich niet veel aan van het lawaai van de anderen. Hij kijkt wel met grote ogen rond. Morgen komen er ook nog 2 nieuwtjes van 10 en 20 maanden. Ik ben benieuwd of dit ook zo vlot verloopt !! Torben deed dan toch nog een hele dikke kaka. Hemdje was een beetje vies. Om 16 uur dronk hij nog eens. Was weer heel tevreden. Zit graag te kijken naar de andere kindjes. En de anderen vinden dat super, zo'n kleine baby!" Leuk hé, zo'n boekje

:)
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 19:27

ja,zo een boekej is leuk,dan weet je teminste wat er met je kind gebeurd,he!!!

dat aftellen,zeker die laatste uren,das zooooo bekend :wink: :wink:

maar al bij al is het toch goed meegevallen,of lees ik mis???
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 11 sep 2006, 19:41

lander gaat nu sinds 1 september naar de OM (daarvoor naar de créche). de OM schrijft ook veel in zijn boekje en dat is zo leuk om te lezen.

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 11 sep 2006, 20:31

Awel Tori, zo te lezen is Torben zijn dag heel goed verlopen! En hoe was die van jou? Toch goed dat de eerste is meegevallen, dat maakt het misschien iets minder zwaar voor morgen.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 sep 2006, 21:45

Zo'n boekje is leuk hé.
Blij te lezen dat de eerste dag van Torben bij de om zo goed is meegevallen.
En het is heel logisch dat je op het ein de van de dag de uren aftelt om bij je kleine ventje te zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 11 sep 2006, 21:55

:D en dat kleine ventje heeft de hele avond in mama's armen geslapen
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 11 sep 2006, 23:10

Tof dat het zo goed is meegevallen! Er zullen nog momenten komen dat je veel denkt aan je kleine kapoen tijdens je werk, dat is normaal :wink: .
Het is ook al heel wat als het goed klikt met de OM!

Hier vertelt mijn moeder dan hoe het was: wie Timothy al gezien heeft, waar ze zijn geweest, welke pampers en hoeveel, wat hij gegeten en gedronken heeft en hoeveel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 sep 2006, 09:18

amaai Torben is flink geweest!!!
goed zo!
geniet maar van je zoontje bij je thuiskomst, Tori! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2006, 16:06

Hopelijk gaan de andere dagen ook zo goed! Amai en hopelijk heeft hij thuis niet meer te veel voor kaka-pampers gezorgd :lol:

De OM van Maaike schrijft ook vanalles in het boekje. Is echt wel handig om te lezen.

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 12 sep 2006, 19:36

Hey. Was gisteren echt enorm uitgeput en had de moed niet om nog veel meer te schrijven. Gisteren was het vrij zwaar. Het is een druk moment op het werk en het zijn lange werkdagen. Plus dan nog dat geloop om af te kolven. De koelkast is helemaal aan de andere kant van het gebouw en ik zit constant mijn uurwerk in de gaten te houden. Gisteren ging het kolven héél goed maar vandaag heb ik slechts zo'n 140 ml afgekolfd in totaal. Wetende dat hij zo'n 3 flesjes drinkt bij de onthaalmoeder is dat niet zoveel hé. Vandaag was het afscheid al wat minder moeilijk. Een dikke knuffel voor zijn vertrek en dan wel even slikken en dan naar het werk vertrekken. En hem dan moeten wakker maken 's morgens. Hij ligt daar zo lief en onschuldig in zijn bedje en ik moet hem dan wakker maken, ocharme! Ik moet zeggen dat ik al het achtergrondgeruis van op het werk veel minder merk dan vroeger. Mijn collega babbelt, de telefoon gaat, mensen lopen binnen en buiten .... maar het is niets vergeleken met de herrie van een huilende baby zo een hele dag hoor. Gelukkig heb ik een collega die ook nog niet zo lang geleden weer begonnen is en haar kleine ook bij een om heeft, kunnen we wat met mekaar babbelen en ons slaapgebrek relativeren door onderling te vergelijken :)
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 sep 2006, 09:32

dat je minder afgekolfd hebt, is misschien door de spanningen op je werk?? dat je je zit op te boeien in de tijd ofzo...
probeer rustig te blijven hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2006, 21:11

Dus al bij al valt het mee? Ik ben dan blij voor jou. Het werk kan eens een aangename afwisseling zijn op de zorg voor Torben.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”