part-time ouderschapsverlof

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:
part-time ouderschapsverlof

Bericht door Sofie S. » 29 nov 2007, 14:27

Daan gaat momenteel enkele dagen bij mijn ma en enkele dagen bij mijn schoonmoeder. Nu met het tweede op komst, waren we aan het denken om toch een tweetal dagen een onthaalmoeder in te schakelen, omdat het anders te zwaar zou worden voor de oma's (mijn ma heeft ook nog mijn broers zoontje). Maar ik kreeg het niet over mijn hart eigenlijk en stelde de zoektocht alsmaar uit.

En maar goed ook! Ik heb eens de berekening gedaan van de financiële kant en mijn ventje eindelijk kunnen overtuigen om te beginnen met 6 maanden ouderschapsverlof!!!! Eventueel nog verlengen met nog eens 6 maanden! Daarna zou ik zo goed als vastbenoemd moeten zijn en dan ik gewoon 4/5 gaan werken, zonder loonsverlies, integendeel zelfs :roll: .

Nu alleen nog eens met den baas hier babbelen, om enkele garanties te krijgen (zodat mijn vaste benoeming niet in het gedrang komt), maar dat zal wel in kannen en kruiken zijn.

Ben echt super content!!! Nog onder de mensen komen en toch nog veel bij mijn kindjes zijn! :P
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 29 nov 2007, 14:40

ben blij voor je!
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 29 nov 2007, 15:00

Da's ideaal.
Veel succes bij je gesprek !

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 29 nov 2007, 15:26

proficiat en ge hebt groot gelijk :wink:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 29 nov 2007, 15:49

proficiat en idd, groot gelijk :D

ik ga me volgend jaar ook eens laten berekenen wat me dat 'kost' om deeltijds tijdskrediet te nemen... Te bedenken dat je dan nog een aanmoedigingspremie krijgt en kweetnogniewatallemaal :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 30 nov 2007, 07:27

Hé, Sofie, leuk nieuws! Is een mooi evenwicht :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 30 nov 2007, 08:36

Groot gelijk. Ik wil dit ook doen, maar denk dat ik zal wachten tot Jonas naar school gaat. Dan wil ik de woensdag thuis zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 30 nov 2007, 09:05

Fijn toch dat er vooruitzicht is naar een mooi evenwicht!!!
Een mooie combinatie om je zowel een goede leuke moeder en huisvrouw te voelen, maar ook nog het gevoel te hebben je werk goed te doen.

Joehoe!

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 30 nov 2007, 09:48

Is inderdaad een mooie combinatie als je beide kan hé. Ikzelf heb gekozen om 3 maand fulltime ouderschapsverlof te koppelen aan het zwangerschapsverlof van Prutske, zodat de borstvoeding rustig kan verlopen. Ik denk eraan om dan deeltijds te gaan werken 6 maand als de kindjes eenmaal naar school gaan. Vier-vijfde zie ik echt niet zitten want de werkdruk en de werkstapel blijft dezelfde, alleen heb je minder tijd om het rond te krijgen. Dus is dat alleen maar meer stress. Geniet maar van deze mooie kans!
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 nov 2007, 10:02

Proficiat en je hebt groot gelijk!!!
Nu koppel ik ook mijn ouderschapsverlof fulltime aan mijn zwangerschapsverlof. Ben nu tot begin april thuis.
En dan zou werner zijn ouderschapsverlof van Marie in 4/5 gaan opnemen, hij zou dan zelfs 50€ per maand meer verdienen. :shock:
En als Marie eens naar school begint te gaan, denk ik (allez ik hoop) van ook parttime te kunnen gaan werken.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 30 nov 2007, 10:33

Dat is goed nieuws !!! Dan kan je volop van je kindjes genieten !!

Ik heb het ouderschapsverlof direct na mij bevallingsverlof genomen maar ik werk sowieso al half-time. Nu de kindjes allebei naar school gaan en Caro volledige dagen begint te gaan ga ik binnenkort 4/5 werken. Ik ben wel blij dat ik de eerste jaren veel voor hun ben thuis geweest.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 30 nov 2007, 11:58

Super voor je! Ik ben heel blij voor je! Zo is je gemoedsrust ook wat beter...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 30 nov 2007, 12:35

Mieke schreef:Proficiat en je hebt groot gelijk!!!
Nu koppel ik ook mijn ouderschapsverlof fulltime aan mijn zwangerschapsverlof. Ben nu tot begin april thuis.
En dan zou werner zijn ouderschapsverlof van Marie in 4/5 gaan opnemen, hij zou dan zelfs 50€ per maand meer verdienen. :shock:
En als Marie eens naar school begint te gaan, denk ik (allez ik hoop) van ook parttime te kunnen gaan werken.
da kan he, als hij in een lagere schijf van de belastingen valt, houden ze hem minder af :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 30 nov 2007, 21:09

Ergens heb ik ook spijt da ik van Yerko ( borstvoeding!)geen ouderschapsverlof heb opgenomen maar met het huis en de kosten vonden wij eigenlijk dat je niet zoveel krijgt per maand...ik geloof iets van 600€ ofzo en die aanmoedigingspremie da wist ik ni zeker of iedereen daar recht op heeft dus ja...
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 01 dec 2007, 08:19

Spooky schreef:Ergens heb ik ook spijt da ik van Yerko ( borstvoeding!)geen ouderschapsverlof heb opgenomen maar met het huis en de kosten vonden wij eigenlijk dat je niet zoveel krijgt per maand...ik geloof iets van 600€ ofzo en die aanmoedigingspremie da wist ik ni zeker of iedereen daar recht op heeft dus ja...
Ja hebt nog even om het tcoh nog op te nemen, hé :wink:

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 01 dec 2007, 19:31

van ons dochter heb ik 6 maanden half tijds ouderschapsverlof genomen ,ik ben heel tevreden dat ik het gedaan heb (ook al zeiden sommige ,"hoh gij gaat wat meemaken met de belastingen"....awel,heb er eerlijk gezegd niet veel van ondervonden ,misschien iets ,maar ik had het veel erger verwacht) ,je gaat ten eerste weer een beetje werken ,komt onder de mensen ,krijgt halftijds betaald +je krijgt nog een vergoeding er bij ,tis niet een full time loon ,maar ik ben heeeel blij dat ik het gedaan heb ,krijg je toch een leuke tijd met je kindje ,en kan je toch iets meer genieten, bij deze twee heb ik recht op 2 x ouderschapsverlof ,dus kan ik een jaar halftijds ouderschapsverlof nemen ...
bij ons kan je in je gewone baan niet overschakelen naar ,4/5 of wel halftijds of wel fulltime of ja ik moet een andere functie gaan doen ,maar dat zie ik niet zitten ...

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 dec 2007, 14:41

zit jij ook in het onderwijs dan Rampestamperke?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 02 dec 2007, 15:47

neen ik werk in een ziekenhuis maar wij werken 7 dagen na elkaar 10 uren en zijn dan 7 dagen thuis en als we half tijds werken werken we of wel de ene werkende week 3 dagen en de andere werkende week 4 dagen (dus zeven dagen werken op een maand :) ,heel leuk te combineren als je kindjes hebt ...dus ik ga wel weer full time werken maar eerst neem ik nog eens vlug halftijds ouderschapsverlof mee

kindjes en werk zijn dus heel goed te combineren (moet wel bij een full time 2 weekends werken ...)maar ik heb daar geen probleem mee en mijn man ook niet... trouwens moeten de kindjes ook niet veel naar de opvang (kost toch ook best geld)


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”