Terug werken

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt
Terug werken

Bericht door silviake » 29 okt 2007, 15:39

Na 5 maanden thuis is het zover. Volgende maandag moet ik mijn eerste dag gaan werken. Ik zit met gemengde gevoelens, ben blij terug onder de mensen te komen maar ik ga mijn kadees ferm missen. '
s Avonds pas om 17 uur thuis, dan heb ik veel minder tijd om met hen te spelen.
Op woensdag gaat Bram voor de eerste keer naar de creche en ik kan hem niet brengen!!!! Moet dan al om half acht beginnen met werken en moet hier dan al voor 7 uur de deur uit en de creche gaat pas open om 7 uur.
Voor die ene keer dat ik vroeger moet beginnen, juist als hij voor het eerst weg moet. Och ja, ik heb maandag en dinsdag nog om een vervanger te zoeken, hopelijk lukt het.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 29 okt 2007, 15:46

Veel succes !!!

Bij mij was dat ook met gemengde gevoelens als ik terug moest beginnen werken. Langs de ene kant was ik wel blij want altijd thuis zijn is niet iets voor mij, ik moet onder de (grote) mensen kunnen komen maar langs de andere kant voelde ik mij slecht omdat ik ons meisjes dan minder ging zien. Ik heb wel het geluk dat mijn moeder op hun gepast heeft dus ze gingen bij iemand die ze al heel lang gewoon waren.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 29 okt 2007, 16:00

ja das waar. Mijn moeder gaat ook 2 dagen per week op Bram letten dus dat valt ook wel mee.
En ja constant thuis zitten is ook niets voor mij maar ik weet nog niet of ik full time ga blijven werken, we zullen zien hoe het gaat gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 29 okt 2007, 16:08

Ik werk half-time en dat vind ik wel ideaal als ze kleintjes zijn. Je kan de
2 zo combineren he. Caro gaat nu ondertussen ook naar school, voorlopig nog halve dagen maar als ze volledige dagen gaat gaan dan ga ik 4/5 werken. Mijn werk is vlak aan hun school dus kunnen ze gemakkelijk voor en na school tot bij mij komen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 29 okt 2007, 17:26

Veel succes. Ja die eerste werkdag is niet zo leuk. Ik was eigenlijk wel blij dat ik Jonas niet zelf moest wegdoen. Had nu al een verschrikkelijk grote krop in de keel. De traantjes gingen anders zeker stromen als ik hem moest afzetten in de creche.
Geniet maar nog van de laatste dagen met je schatje. En ik zal maandag aan je denken.
Afbeelding

Afbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 06 nov 2007, 20:18

Ondertussen zitten er al 2 dagen op en ik moet zeggen dat het dik tegenvalt. Ik mis mijn jongens enorm en onderweg in de wagen durf ik wel een traantje laten. Bram beseft het nog niet maar Alexander wel, hij heeft al verschillende keren gezegd dat hij het niet fijn vindt dat ik moet werken. Omdat ik pas om 5 uur thuis ben zie ik hem ook niet veel en als hij moet gaan slapen is het wenen en nog eens wenen.
Nu vraag ik mij af wat ik moet doen, verder werken of nog een tijdje thuis blijven.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2007, 21:20

Tja, dat is niet makkelijk.
Je moet alles eens goed bekijken: als je thuis blijft, gaat het financieel dan nog lang?
Of zoek je mss beter ander werk? Dit heb ik gedaan, gewoon omwille van de kinderen.
Ik werkte ook tot s'avonds laat en vond dat niet fair tegenover mijn kinderen, dus nu werk ik part-time.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 06 nov 2007, 21:23

Ja, ik ben ook aan het overwegen om eventuel 4/5de te werken. Volledig zonder 2de loon, dat gaat niet lukken.
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 07 nov 2007, 08:53

ik begin binnen een maandje terug te werken
heb ook wat gemengde gevoelens daarrond
weet nu al dat ik mijn kereltje enorm ga missen
gelukkig werk ik de ene week twee dagen en de andere week drie dagen
dus ben ik tussenin een week thuis met hem!!

ik denk wel dat onze miatan er deugd van zal hebben om tussen de kindjes te zitten en daar trek ik mij aan op, al zal ik die eerste dagen ook wel traantjes laten
ik moet gelukkig in december maar 5 dagen werken en ik begin 10 december terug te werken, dus het is een geleidelijke gewenning!!

ik zou niet terug volrijds aan de slag willen, dus denk er goed over na wat je wil doen en wat financieel haalbaar is!!


Plaats reactie

Terug naar “De werkende mama”