Vrijstelling verlengen....

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:
Vrijstelling verlengen....

Bericht door Katharina » 16 aug 2006, 13:54

Ik zal waarschijnlijk mijn vrijstelling nog verlengen....ik krijg wel veel negatieve reacties omdat ik zolang thuisblijf en wij hebben ook niet veel over....maar ik ben echt zo dankbaar dat ik bij Anaïs ben geweest en zou liever ook nog een tijd bij haar blijven...ik ben zeker dat de BV er wel mee te maken heeft :lol: het gaat zo goed...
Wel zou ik iets zoeken als bijverdienste...maar wat weet ik nog niet...das ook moeilijk te vinden he :?

Het feit dat ik tot nu toe altijd zelf voor Anaïs heb gezorgd, daar ben ik enorm blij voor...en ik heb zo'n mooi contact met haar....das echt iets om nooit te vergeten....en ik wil er nog zijn voor haar...zolang zowel Björn als ik zien zitten blijf ik bij mijn dochter....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 16 aug 2006, 14:16

als je het financieel ka => moet je het doen!!!!

ik heb het niet kunnen doen :cry: maar ga als er een 2de komt toch minstens 4/5 de werken erna.

veel succes in het zoeken van een bij-jobke. mss iets dat je thuis kan doen of op het internet?

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 15:43

waarom mensen daar altijd lastig en/of negatief over moeten doen snap ik dus niet hè => toch fantastisch als je dat kan: profiteer er maar van ;) want er zou veel meer mogelijk moeten zijn en wat er aan opties is dat moet je benutten - vind ik ...

Leg trouwens eens uit hoe dat zit met zo'n vrijstelling: heb er al eens elders naar gezocht maar weinig info gevonden en als ik deze (tijdelijke) job niet meer doe dan moet ik dat misschien ook eens overwegen. Is hier al een topic over geweest? Zo ja: de link daarnaartoe is ook goed dan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 aug 2006, 16:06

Als je er financieel aan uit kan en als je dat graag doet, waarom niet?
Ik werk nu bij het ocmw sinds 14 dagen, 19u/week, elke namiddag thuis. Zou dat niet mooi zijn. Massa's vrije tijd om bij je kind te zijn en je verdient nog een centje ook.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 16:22

deeltijds werk is idd de gulden middenweg hè ... doe ik ook, maar dan nog had (/heb) ik echt vaak het gevoel van "was ik maar bij mijn kids" :roll: en zeker als ik niet veel nuttigs te doen heb op 't werk - er zijn zo momenten :roll: en dan vraag ik me af waarom ik mijn kleintje aan een ander moet toevertrouwen, maar ja het levert wel wat meer centjes op dat wel.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 aug 2006, 16:46

zolang ik niertvoor mezelf werk,ga ik ook niet meer voltijds werken..halftijds is meer dan genoeg.wij werken wel volledige dagen dan,maar wel maar 10 dagen op een maand...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 aug 2006, 22:13

Als het financieel gaat, zou ik er zeker voorgaan.
Helaas niet weggelegd voor mij. Heb nu wel halftijds ouderschapsverlof tem 30/11/2006. En vanaf 1/12 heb ik tijdskrediet aangevraagd 80% werken zodat ik 's woendags thuis ben.
Hopelijk wordt dat goedgekeurd. Anders ga ik gewoon 80% werken.

En Frank heeft ouderschapsverlof aangevraagd vanaf 1/1/2007 , de vrijdag thuis.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 16 aug 2006, 22:28

Ik werk ook halftijds. Elke weekdag van 8u30 tot 12u30. Om 13u30 ga ik Jutta ophalen. Gewoon zalig. Ik ben enerzijds nog tussen de mensen en anderzijds kan ik er nog zijn voor Jutta. Ik vind het trouwens niet slecht dat ze halve dagen tussen andere kindjes zit. Kan ze leren omgaan met verschillende karaktertjes en leren delen enzo.....

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 16 aug 2006, 23:26

Ik werk ook half-time. De ene week dinsdag en donderdag en de andere week dinsdag, donderdag en vrijdag telkens van 8u tot 16u. Als ik ga werken dan past oma op de kindjes en tijdens mijn lunchpauze ga ik ook naar daar dus hoef ik ze niet lang te missen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 aug 2006, 18:02

Trek je niets aan van die negatieve reakties.
Gaat het financieel, ga er dan maar voor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 17 aug 2006, 19:53

mijn vrijstelling loopt af de laatste dag van augustus maar ik kan ze niet direkt verlengen omdat ik in oktober beval . dus ik verleng ze maar aps na de zwangerschapsrust ! ik ga dus in september voltijds stempelen en de eerste helft van okober! dan vraag ik mijn vrijsteling terug aan voor het volgende kindje . de eerste 2jaar dat je in vrijstelling bent krijg je een bedrag van 260euro +- van het derde jaar is het minder! wel dacht ik dat je op een vrijstelling geen bijverdienste mag hebben! je hebt natuurlijk veel minder inkomsten maar reken maar eens uit hoeveel je jaarlijks aan opvang betaald! je trekt ook heel veel terug van de belasting als je getrouwd bent en je man werkt voltijds! als er nog iemand vragen heeft over die vrijstelling mag je ze me gerust stellen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 17 aug 2006, 20:20

Ik ben ook thuis, dankzij tijdskrediet. Eerst heb ik bevallingsverlof en ouderschapsverlof genomen en nu ben ik nog 9 maanden thuis voor ik terug moet beginnen werken. Ik begin er nu al over te denken om nog bij te pakken. Je kan zo tot vijf jaar thuisblijven. Van de rva krijg je dan zo een 400 euro en het eerste jaar nog eens een premie van 150 euro. Als ik moet gaan werken en Jarne naar de creche doen kost het me op den duur meer dan dat het opbrengt. En al die mooie momenten die je samen kan door brengen!!!!!!!!!!! Onbetaalbaar!!! Gewoon doen! Mijn schoonzus is het er ook niet mee eens zij doet dat niet uit principe, ze wil niet profiteren. Trek ik mij mooi niets van aan.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 17 aug 2006, 20:32

Financieel komen we juist wel toe...ja wij hebben geen auto en geen huis af te betalen of zo....dus das wel het voordeel dan dat ik niet verplicht wordt te gaan werken....

Biomam, ik was werkloos tijdens mijn zwangerschap....dus heb ik dan tijdens mijn moederschapsrust die vrijstelling aangevraagd: 'Vrijstelling voor de opvoeding van het kind'
Ik krijg zo'n 260 euro per maand en dat verminderd naar mate je langer in vrijstelling bent...

Ik denk ook soms bij mezelf, ik ben nog maar 20...ik kan eerst zorgen voor mijn kindjes en kan achterna nog genoeg werken....
Mijn vrijstelling loopt af in oktober...dus kzal stilletjesaan eens moeten informeren om die te verlengen

Bedankt voor jullie reacties
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 17 aug 2006, 20:47

katharina tegen mij hebben ze gezegd van toch 1maand op voorhand alles in orde te maken want voor het van de rva terug is dat is toch vlug een maand ze dat daarover gaat !
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 17 aug 2006, 20:49

ja dat dacht ik ook...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 17 aug 2006, 20:52

Ik blijf ook nog een hele tijd thuis bij de kids (zou dit willen doen tot ze naar school gaan) en ik geniet er ook van om thuisblijfmama te zijn.

Je moet mss wat dingen laten vallen, maar wat krijg je in de plaats? De hele tijd met je kind zijn en haar zien op te groeien. Dat is toch heel erg mooi he!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 21:27

Is idd wel mooi, maar hier zou dat niet gaan. Een auto en een huis die moeten afbetaald worden, het gaat soms nu maar net....Als ze op eigen benen kunnen staan (middelbaar onderwijs) ga ik weer wat meer werken. Als ze dan willen verderdoen kunnen we ze dat geven.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 aug 2006, 22:58

ik heb onlangs een tip gehoord van iemand
niet deeltijds werken, daar krijg je minder dan aan den dop
gewoon een jaar niet werken, aan den dop zitten, en dan heb je de kosten voor de opvang niet
opvang kost gauw tegen de 400 euro per maand
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 aug 2006, 07:49

Major,dat ligt eraan,he..in mijn situatie is het als volgt->ik werk deeltijds(nu niet,he,nu ben ik in 'moederschapsbescherming,zoals ze dat noemen tot eind maart)..
Dan heb ik eerst een half jaar 'ouderschapsverlof',en nadien nog 4,5 jaar loopbaanhalvering.Door die loopbaanhalvering krijg ik van de rva een gedeelte bijbetaald.
En een premie van de vlaamse gemeenschap.
Door die bijbetalingen zit ik bijna aan mijn voltijds loon.(ik laat iets van een €200 vallen)voor 10 dagen te gaan werken,ipv 24...
Achter opvang hoef ik niet te kijken,we regelen gewoon zo(in de mate van het mogelijke),dat sven niet werkt als ik werken ben,en anders gaat de baby naar mijn mama...tjorven gaat tegen dan hele dagen naar school..

In mijn situatie ligt dat dus wel een beetje anders..Ik weet dat ik van geluk mag spreken :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 aug 2006, 21:58

major schreef:ik heb onlangs een tip gehoord van iemand
niet deeltijds werken, daar krijg je minder dan aan den dop
gewoon een jaar niet werken, aan den dop zitten, en dan heb je de kosten voor de opvang niet
opvang kost gauw tegen de 400 euro per maand
Het probleem is....dat ze toch heel erg verstrengd zijn hoor bij het RVA....zeker naar de jonge gasten toe (gelijk ik :lol: kben 20 dusja)...ze zaten me zelfs op de hielen toen dak zwanger was :shock:

Daarmee dak ook na mijn moederschapsverlof een vrijstelling heb aangevraagd....
En ik wil ook niet deeltijds gaan werken, geld steken in de opvang en zo om dan toch minder over te hebben dan dak nu heb van het RVA....dat zou dan ook niet dat zijn he....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 19 aug 2006, 11:05

sandy schreef:Is idd wel mooi, maar hier zou dat niet gaan. Een auto en een huis die moeten afbetaald worden, het gaat soms nu maar net....Als ze op eigen benen kunnen staan (middelbaar onderwijs) ga ik weer wat meer werken. Als ze dan willen verderdoen kunnen we ze dat geven.
IK heb ook nooit verder kunnen studeren of bepaalde mogelijkheden niet gehad, en ik wil dat Timothy die wel heeft.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 19 aug 2006, 14:39

ik ben geen thuisblijfmama maar ga nu dus 22u werken in de week

Mijn man werkt in pleogen. Awel het kindergeld is voor de opvang tebetalen en de rest dat ik verdien voor de rekeningen en eten en zo. Wij houden niks over gewoon omdat opvang duur is en ik probeer dan nog zo veel mogelijk Sete thuiis te houden

helaas is dat doppen niet zo gemakkelijk. Ik heb 4 jaar vast gewerkt in verzoring. begonnen met 20u en dan op laatste was ik 32u aan het werken. Daarna dus door omstandigheden werk opgegeven (beiden werken in shiften--->>>geen opvang, verre afstand en zo)
Dus ik ga een dop aanvragen terwijl ik werk zoek. aAangezien ik altijd halftijds heb gewerkt kon ik enkel een minumumdopje trekken...gezellig hooor

ik word gestrafd door het feit dat ik ondanks alles verdorie wel hard gewerkt heb en er zoveel met mijn uren geshuifeld werd...heb toch een jaar misntenst 32u gewerkt maar was niet genoeg om een voltijdse te trekken

Je moet dus 38u of meer ingeschreven werken en dit voor een periode van een jaar of 15 maanden om recht te hebben op een voltijdse dop

Dan heb ik ook nogg ehoord dat ik dus bij mijn halftijdse job niet halftijds kan werken omdat ik altijd al vrijwillig halftijds heb gewerkt :shock:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 12 sep 2006, 11:30

Na lang wikken en wegen...heb ik dan toch beslist om deeltijds te willen gaan werken...nu Anaïs groter is...valt het me nog altijd zwaar moest ik haar moeten achterlaten...maar het valt minder zwaar dan als ze nog zo klein was...

Ook ik heb nu zelf beseft als we een beetje vooruit willen dat het wel beter zou zijn...en ik heb toch ook weer dat beetje nood om eruit te zijn...ik ben wel heel blij dat ik zolang bij haar ben kunnen blijven...

Ook voor een tweede kind zijn we nu overeen gekomen om nog even te wachten...als ik een jaar heb gewerkt heb ik terug recht op vanalles..moest het nu toch gebeuren is dat zeker ook niet erg :D

Vandaag ga ik trouwens naar mijn eerste sollicitatie, in een winkel die ik hier niet mag vernoemen :lol: Dus we zullen zien he...
Maar ik wil zeker een deeltijds, zodanig dat ik niet meer dan 5 uur weg ben van Anaïsje...

Het zal enorm wennen zijn, maar we spartelen er ons wel door zeker...en als Anaïs me niet ziet zal ze waarschijnlijk niet zo erg denken aan mamamelk... :wink: Ik probeer het zelf heel positief te bekijken alhoewel er ergens wel nog iets wringt...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 sep 2006, 15:46

Katharina schreef:ik wil zeker een deeltijds, zodanig dat ik niet meer dan 5 uur weg ben van Anaïsje...
ik vind het anders net fijn(er) om 2 hele en 1 halve of 3 korte hele dagen te werken want zo hou ik nog 2 hele dagen vrij en R mist me dan maar die 3 dagen per week :) en ik werk beter door - als ik zo voor 4 of 5 uur moet gaan dan heb ik altijd het gevoel dat ik al naar huis moet als ik net goed op dreef ben :lol: met mijn papierwerk. Kinderopvang (die we niet hoeven te doen wegens grootouderlijke ;) opvang) kost trouwens meer in verhouding als je 5 halve dagen moet gaan tov enkele hele dagen.

Die verstrengde RVA en VDAB ja, zwjg me ervan: ik moest op den duur om de 3 à 4 weken komen verantwoorden waar ik al allemala had gesoliciteerd en waarom ik nog niet aan 't werk was :roll: pfffff.

Als je een job echt niet wil dan heel twijfelachtig antwoorden en zo verzuchten hoe he tnu moet met de borstvoeding en zo dat kan je gegarandeerd een "u bent niet weerhouden" tot reactie geven :lol: maar op de VDAB en de RVA mag je dat nooit zeggen hè of ze schorsen u :roll: dus ge moet dat een beetje weten te brengen ;) en als je deeltijds wil werken dan moet je voor de RVA beter volhouden dat je voltijds ook ok vindt en als je dan deeltijds gevonden hebtdan kan je behoud van rechten aanvragen zodat je na een jaar terug meer zou trekken als je werkloos valt en je rechten niet verspeelt ... 't Zijn zo van die dingen die je moet weten - en die ze je niet vanzelf vertellen :roll: dus.

Nu weet ik nog altijd niet hoe dat zit met die vrijstelling maar mijn contract wordt toch nog met 2 maanden verlengd en dan zien we nog wel: nog even tijd om het uit te zoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 sep 2006, 16:02

Da's wel leuk als je dat kan.

Tijdens mijn laatste periode van mijn zwangerschap zat ik thuis te doppen. Ik had al vaker gedopt en omdat ik daarna via interimbureaus aan het werk was ging mijn dop nog altijd niet terug omhoog. :roll:

Nu in september wou ik terug gaan werken maar effectief ook niet te lang. Ten eerste kwamen met het dopgeld niet toe, we hebben een beetje meer nodig :lol: en vandaar dat ik naar iets halftijds heb gezocht.

Nu werk ik als huishoudhulp. 20 uren in de week. da's 4 uren per dag. Maar voor mij valt de woensdag weg, dan ben ik thuis en daardoor werk ik de vrijdag een ganse dag.

Ahwel ik ben bijna een weekje echt aan het werk en het valt goed mee. Ik heb niet het gevoel dat ik Maaike alleen laat. We kunnen nog goed genieten van elkaar.

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 12 sep 2006, 19:18

Katharina schreef:Vandaag ga ik trouwens naar mijn eerste sollicitatie, in een winkel die ik hier niet mag vernoemen :lol: Dus we zullen zien he...
Maar ik wil zeker een deeltijds, zodanig dat ik niet meer dan 5 uur weg ben van Anaïsje...
Ken die winkel :wink: Hou er daar wel rekening mee dat het kan dat je wel een hele dag moet gaan hé en ook dat iedere week je uurrooster wijzigd, nu, sowieso zijn de eerste contracten voor 19u :) Maar alvast veel succes!!
En via via (tiens wie zou dat zijn) weet ik dat je evt. nog iets anders zou willen doen. Als je wil, wil ik ook wat info voor je uitzoeken voor zo'n job.
als je deeltijds wil werken dan moet je voor de RVA beter volhouden dat je voltijds ook ok vindt en als je dan deeltijds gevonden hebtdan kan je behoud van rechten aanvragen zodat je na een jaar terug meer zou trekken als je werkloos valt en je rechten niet verspeelt ... 't Zijn zo van die dingen die je moet weten
Ondertussen kennen ze die trukjes ook :wink:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 sep 2006, 23:07

Anneliefje schreef:
als je deeltijds wil werken dan moet je voor de RVA beter volhouden dat je voltijds ook ok vindt en als je dan deeltijds gevonden hebtdan kan je behoud van rechten aanvragen zodat je na een jaar terug meer zou trekken als je werkloos valt en je rechten niet verspeelt ... 't Zijn zo van die dingen die je moet weten
Ondertussen kennen ze die trukjes ook :wink:
ze mogen eens (proberen te) bewijzen dat ik niet bereid zou zijn om voltijds te werken :P want ik solliciteerde er wel (af en toe) naar (op bepaalde voorwaarden) hoor: ten slotte nog liever FT vlak bij huis dan HT in Timboektoe ;) want als je uren onderweg bent dan kan je beter uren extra aan je bureau kloppen en er nog voor betaald worden ook ;) maar 't moet het waard zijn - en jammer genoeg ... bovendien worden de straen precies geplaveid met andere sollicitanten dus 't is echt niet zomaar evident om iets te vinden dat combineerbaar is met je gezin en als ze me daar dan om zouden schrosen dan zou ik dat smerig vinden maar dan zou het zo zijn vwala.

Toch eens uitzoeken of een vrijstelling de moeite is ...
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 13 sep 2006, 07:41

Even over die dop:
Ik heb ook lange tijd PT gewerkt (niet meer uren te krijgen op schoolsecr en in die winkel was het 24u/week)

Toen ik tijdens mijn zwangerschap volledig op dop kwam, had ik het minimum: 300€ en een beeteke :? . Zolang ik PT werkte, legde de dop een stuk bij met dat behoud van rechten spul, maar het bedrag zakte wel mee,net zoals ik zou volledig werkloos zijn.

Informeer maar eens bij de vakbond :wink:
veel succes Katharina :wink: Ik duimvoor je
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 sep 2006, 08:07

Bij die winkel die ik niet mag vernoemen was het niets...ze verwachten inderdaad dat je heel flexibel bent...en dat die 19 uur wel eens 30 of meer zou kunnen worden...ook moet je makkelijk naar andere filialen kunnen, wat niet evident is zonder auto...dus beter niet dan...

Biomam: ik denk aan niet meer dan vier uur per dag omdat Anaïs echt wel nog tamelijk veel drinkt bij mij...ergens weet ik wel dat ze er zonder kan misschien...maar een volledige dag we zie ik niet zitten...

Annelies, ik pm je
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 13 sep 2006, 09:36

Vroeger dacht ik eerder aan mijn werk en kindjes kwamen niet in me op. Nu we onze kleine spruit hebben zou ik er zo nog ééntje willen en er ook steeds bij zijn. Nog ééntje ziet mijn partner niet zo zitten en thuisblijven kan bij ons niet, dus ga ik kiezen voor 3/4, zo kan ik ook nog van ons kindje genieten. Maar moest het kunnen deed ik dat ook hoor,dus geniet er van want de tijd gaat snel :wink: groetjes :)
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”