contacten met andere kindjes

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:
contacten met andere kindjes

Bericht door fozke » 27 jun 2006, 17:44

Ik zie vooral voordelen aan het thuisblijven voor de kids, maar wat ik soms wel een nadeel vind, is dat ze daardoor minder sociale contacten hebben met hun leeftijdsgenootjes. En dat vind ik toch ook wel belangrijk.

Ik probeer dan ook wekelijks ergens heen te gaan, waar ook kindjes zijn van haar leeftijd, zodat ze daar wat mee kan leren spelen'. En ik moet zeggen, ons Amelie is eentje die zich niet laat doen :lol: .

Ik ga ook wekelijks naar een moedergroep, dat is een samenkomst van enkele mama's met hun kindjes. Zowel de mogelijkheid voor de mama om een klapke te doen als voor Amelie om te leren dat ze niet alleen is :wink: .

Doen jullie nog zo van die dingen? Of ziet jullie kind niet zo veel andere kindjes?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 17:46

hier spelen ze veel met hun neefjes als ze bij moeke zijn :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 jun 2006, 17:48

Alessio gaat nu 2 dagen in de week naar den opvang ook juist maar om kontact te hebben met leeftijd genootjes, dat wou mijn vriend ,ik ging hem thuis gehouden hebben.Maar langs den ene kant ben ik nu blij dan kan ik ook ne keer uit rusten ,anders komt dat er niet van,zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 jun 2006, 18:18

ik zit regelmatig bij ons mama...

zo'n moedergroepen zijn idd ook een oplossing.
mensen in antwerpen kunnen ook altijd terecht in de Speelbrug
vind ik ook een heel tof initiatief!
ik denk wel dat er in andere provincies ook zoiets zal zijn...

een vriendin en ik zijn erover aan het nadenken om in de toekomst ook zoiets op te starten, maar dan educatiever en methode-gerichter (houten speelgoed en noem maar op)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 27 jun 2006, 18:22

Ik ga af en toe met Anaïs naar het speelpleintje om te schommelen, en daar zijn meestal nog andere kindjes...ook met haar neefje speelt ze...en ik ben ook al een paar keer op bezoek geweest bij een OM...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 27 jun 2006, 20:02

Stine had voorbeeld aan vicky en ewout, ewout had voorbeeld aan vicky en vicky nam alles over van de volwassenen... :D
Alledrie zijn ze heel sociaal en zien ze heel graag babytjes en kindjes.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 28 jun 2006, 09:25

Ik weet nog toen ons oudste werd opgevangen door mijn schoonmoeder en toen ze van haar 2 jaar naar de onthaalmoeder moest gaan dat ze heel onwennig was.(schoonmoeder haar hobby kwam ineens op de eerste plaats)
Ze legde heel moeilijk contact met andere kinderen en mensen.
Dat is dan wel gebeterd toen ze naar school ging.
Mijn tweede heeft daar nooit last van gehad omdat we dan regelmatig eens ergens naar toe gingen en ook had hij zijn zus.
En toen hij 1,5 jaar was ben ik dan noodgedwongen weer gaan werken en is hij ook naar een onthaalmoeder gegaan.
Onze jongste heeft geen probleem met sociaal contact.
Broer en zus staan altijd voor hem klaar en ook gaat hij naar de onthaalmoeder als ik moet werken.


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”