Bob Vansant

Moderators:Welcome, Annubis, Moderators

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 jun 2006, 14:20

ben blij dat je je nu thuisvoelt op den buiten, betty!
ik vind het hier ook zalig!!
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 14:30

goortjes schreef:Dat jij niet onder iemand KAN werken, Katia, dat KAN IK me goed voorstellen :wink: :lol:
:oops:
ja seg... misschien ligt dat aan mijn jeugdige leeftijd (hoewel ik mij niet kan voorstellen dat dat ooit gaat veranderen :lol: )
ik heb een tijdje gewerkt in het begin dat ik zwanger was van Troia (we gingen toen pas samenwonen, om die reden gaan werken)
en ik kan mij niet herinneren dat er ook maar 1 dag geweest is dat ik op tijd ben geweest :oops:
ik kan dat echt niet...
ligt dat aan het feit dat ik in Boom ben opgegroeid? zou goed kunnen, daar is het Booms uur he... (vertrekken op het afgesproken uur betekent dat :lol: )
en ambras dat ik met die bazin gemaakt heb :lol:
pffff niet te doen... ik heb toen letterlijk gezegd dat het niet was omdat ze den baas van het spel was, dat ze mij te commanderen had :oops:
oh ik kan dat echt niet...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 jun 2006, 14:33

tja .. op tijd komen is toch een grote vereiste als je gaat werken hé!
een keertje te laat zijn, verstaan ze bij ons wel
maar als dat dagelijks is... dan kan dat er niet door!
jeugdig... ja je bent jong, maar ik ben ook nog jeugdig en jong hoor! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 14:37

ja maar ik kan echt niet op tijd er zijn... meestal is dat maar ne minuut ofzo zenne... hoe hard ik probeer, het lukt niet... :?
:lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 jun 2006, 14:39

typisch Katia zeker!! :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 29 jun 2006, 14:49

Ik weet niet of dat met je jeugdige leeftijd te maken heeft. Ik denk eerder dat dat een karaktertrek is. Ik ben zelf bijvoorbeeld verschrikkelijk stipt (liever te vroeg dan te laat). Ik heb zelf geen moeite om onder iemand te werken (gelieve niet letterlijk te nemen), maar er moet dan wel respect van twee kanten komen. Ik heb ooit een interimjob gehad waar ik verantwoordelijk was voor de input. Op mijn tweede dag had ik een foutje gemaakt (helemaal niets wereldschokkend, het was perfect op te lossen door een telefoontje te plegen). Wel, de mangager begon me uit te maken en beweerde dat ik mij niet genoeg inzette voor het bedrijf. Tja, toen heb ik hem ook wel even gewezen waar het op stond. Aan de andere kant heb ik al op plaatsen gewerkt waar de bazen hun personeel met veel respect behandelde en dat is dan wel weer aangenaam werken.

Ik denk dat ik later graag zou werken. Maar dan wel eerst mijn hoger diploma halen (ben er ooit aan begonnen, maar ah...). Ik heb er geen problemen mee om afhankelijk te zijn van Sven, maar ik heb toch graag wat zekerheid (stel je maar eens voor dat hij ziek wordt of dat hij ontslagen wordt). Ook denk ik dat ik me meer waard zou voelen in deze maatschappij. Maar ik heb daar nog tijd voor. Ik ben nog jong en in de fleur van mijn leven :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 jun 2006, 14:51

zo denk ik ook je bent nog jong en je wilt wat en je bent wild en je jongt wat lol (niet opletten dat zei ik vroeger altijd) :lol: :lol:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 jun 2006, 14:54

@ barbarella
dat dat een karaktertrek is, daar ben ik volkomen mee eens!
ik ben ook altijd liever te vroeg dan te laat
maar zo ben ik dan ook gewoon

vind het eigenlijk vanjou wel verstandig dat je ook nadenkt over wat er bv met je man kan gebeuren... waar sta je dan hé!
Je kan wel zeggen, zorgen voor later
maar toch... be prepared zegt men altijd

Maar als je eerst nog wat wil genieten van je thuis-zijn
dan kan ik dat volkomen begrijpen hoor! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 18:49

tuurlijk is dat een karaktertrek :lol:
maar dat karakter heb ik van mijn grootvader... en die is toch wel wat serieuzer geworden met ouder worden, hoewel dat grappen en lachen en alles zo wat laks zien er altijd wel ingebleven is tot op het einde...

Ik denk dat dat bij mij vooral te maken heeft met het soort job ook...
de job dat ik deed was aan de kassa zitten in een supermarkt... elke dag hetzelfde :roll: tja, das nu echt iets voor mij he :roll:
Een droom van mij is altijd geweest om iets in de archeologie te gaan doen... gewoon daarvoor te gaan studeren en dan op een dag boef baf te vertrekken naar het buitenland vol met archeologische sites en daar dan mijn ding te gaan doen... eerlijk gezegd, daar droom ik nu nog altijd van! Maar die droom is niet verwezenlijkbaar als ik het niet met mijn kindjes kan combineren... en dat combineren kan alleen als ze ouder zijn (dus bij mij ook de optie om nog iets te gaan doen als ze ouder worden hoor!)
Of gewoon oude talen gaan studeren (latijn, grieks, oud-egyptisch, koptisch, spijkerschrift...) en dan naar het buitenland vertrekken en archeologische vondsten ontcijferen en vertalen en situeren en ...
Of in egypte of griekenland gids gaan spelen en mensen rondleiden en elke dag iets anders gaan doen...
Of... ik denk dat ik wel duidelijk ben...
ik heb ook dromen in die richting qua werken (hoewel ik dat allemaal eigenlijk niet werken noem), maar ik weet wel dat mijn prioriteit bij mijn kindjes liggen nu eerst...
Ik heb nog een heel leven voor mij liggen, is ook een van de voordelen om jong mama te zijn... er kan nog vanalles gebeuren...

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 jun 2006, 18:58

Katia schreef:oh ik kan dat echt niet...
Niet kunnen of niet willen? :wink:

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 19:16

gho... ik weet het niet... ik probeer dat echt wel keer op keer... maar dat lukt gewoon niet :lol:
sporadisch lukt dat dan eens wel, maar dat komt niet vaak voor :oops:
tja, opgevoed door mijn grootvader, het valt op...

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 29 jun 2006, 20:23

Haha Katia :) overal te laat ? Een aardje naar zijn vaartje zo te zien zoals je zegt :lol: . Ge zit alleszins nog boordevol plannen ! Voor cursussen kun je ook thuisblijven eh, er zijn er van de vlaamse gemeenschap die nog redelijk goeiekoop zijn, ga es ff zien naar BIS (begeleid individueel studeren) als ge dat al nie kent eh http://www.bis.vlaanderen.be/ misschien iets voor u ? Archeologie zit er verzeker wel nie tussen.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 20:32

ik kan mij ook inschrijven op een universiteit, thuisstuderen en gewoon examen gaan afleggen voor de examencommissie :wink:
zie ik nog het hardst van al zitten...
om naar een unief te gaan ofzo, is ook niets voor mij :oops:

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 29 jun 2006, 20:56

Oh de cursussen van BIS kan ik alleen maar aanraden! Ik volg er momenteel enkele, om wat bij te blijven en sommige dingen eens te herhalen.

Katia; denk je niet dat het vrij moeilijk is om een volledig leerplan via de examencommissie te doen? Nuja, het zal ook wel voor een groot stuk van de richting afhangen en je kan natuurlijk zoveel verspreiden als je wil (ipv 60 studiepunten per jaar kan je er 30 doen bv, dan doe je er wel langer over, maarja, dat is niet erg hé :))
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 jun 2006, 21:08

Examencommissie .... :roll:
Door omstandigheden waar ik niets aan kon doen, moest ik mijn A2 halen via de examencommissie ....

Maar ik heb het toch maar gedaan, zelfs met een paar vakken door zelfstudie :D yeah, proud of myself :D

Katia

Bericht door Katia » 29 jun 2006, 21:25

ik studeer eigenlijk beter op mezelf dan dat ik "verplicht" ben...
examencommissie heb ik al info aangevraagd... volgens hen is het perfect mogelijk.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 29 jun 2006, 22:02

Iedereen moet dat volgens mij maar voor zichzelf uitmaken. Voor mij persoonlijk was ik blij dat ik weer kon gaan werken, ik miste dat contact met andere mensen, en in mijn vriedenkring zitten er geen thuisblijfmama's: dat miste ik enorm in mijn zwangerschap! Nooit eens naar een vriendin kunnen bellen of langsgaan....
"gelukkig" had ik 1 vriendin die moest thuisblijven haar hele zwangerschap :oops: :wink:

Timothy gaat niet naar een onthaalmoeder, maar naar zijn oma (mijn mama). Mijn moeder is zelf altijd thuisblijfmama geweest, dat zorgde soms wel voor financiële problemen....daardoor hebben mijn ouders me aangemoedigd om te gaan werken later (toen ik nog op school zat).
Ik wilde dat zelf ook, gelijk wat, ik wou snel op mijn eigen benen staan.

Wat ik wel ondervind, is dat veel ouders de verantwoordelijkheid altijd doorschuiven, en dat is zowel bij thuisblijfmama's als bij werkende mama's. Toen ik op het schoolsecretariaat werkte merkte ik dat wel: o wee als je straf durfde geven of als ze thuis met hun kind niet overweg konden. De school moet het maar gedaan hebben :roll: :roll:
Er wordt door veel ouders geen aandacht meer geschonken aan elimentaire beleefdheid, respect voor anderen, voor eigen of anderen hun materiaal, ....

E
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De thuisblijfmama”